onko kukaan täällä opettanut koiria etsimään tiettyä sienilajia? (esim. kanttarelli)
kuin olette opettanut ja onko kestänyt kauan?
minkärotuisia koiria olette opettanut siihen?
koirat sienessä
5
277
Vastaukset
- ikinä sieniä
hyvä, että sain edes tunnistamaan konjakkilaadut
- FAU
edesmennyt vanha herra oli tehokas kanttarelli paikannin. Ei sitä sille alunperin mitenkään opetettu. Se oli vaan sienimetsällä mukana ja utelias kaikkeen osallistuva sakemanni kun oli, niin huomasi pian itse mitä sieltä pusikosta haettiin.
Kerran se sitten vaan kokeili itsekseen ja ilmoitti sienistä niin, että jäi seisomaan ja vilkuili minuun päin ja tuijotti maata ja taas vilkaisi minua.
Luulin, että se oli löytänyt jonkun linnun tai muun ötökän sieltä, mutta sieniähän siellä oli.
Siitä kun kovasti kehuttiin, niin koira vaan tajusi, että tää oli hieno homma ja alkoi niitä sitten oma-alotteisesti etsiä kehumisten toivossa.
Se oli muutenkin kyllä ihan omaa luokkaansa se koira.
Näitä muita en ole edes yrittänyt opettaa, mutta jos alkaisin, niin kaiketi ensin etsisin sienen ja tekisin siitä leikin kautta koiralle mukavan tuttavuuden.
Kun se irtosieni löytyisi piilosta ja aina tulisi palkka löydöstä, niin eiköhän se siitä...
Eikai se sen kummempaa olisi kun opettaa muitakaan esineitä etsimään.- majorica1961
koirilleni opettanut, mutta en tota etsintää. "emännän tai lasten etsintää" kyllä.niin ja tietty herkkupalojen piilotusta sisällä, mutta se kait on aika paljon yksin- kertaisempaa. pitääpä yrittää. kunhan vain löytäis sen ensimmäisenkin kanttarellin :-)
vielä ei ole näkynyt myynnissäkään. - myynnissä
majorica1961 kirjoitti:
koirilleni opettanut, mutta en tota etsintää. "emännän tai lasten etsintää" kyllä.niin ja tietty herkkupalojen piilotusta sisällä, mutta se kait on aika paljon yksin- kertaisempaa. pitääpä yrittää. kunhan vain löytäis sen ensimmäisenkin kanttarellin :-)
vielä ei ole näkynyt myynnissäkään.kai niilläkin voi opettaa...
Mutta kannattaako ainakaan tänä vuonna...
jos niitä ei kotomaasta klöydy vaikka kuinka oppivainen koira olisi...
- serop1
Minä olen opettanut omani sekarotuisen(tipsua, karhukoiraa ja cockeria).Se osaa hakea kanttarelleja, herkkutatteja ja punikkitatteja.
Aloin opettaa noin puolen vuoden kieppeillä. Kyllä se loppu syksystä osasi hakea jo jo sieniä. Vieläkin tämä on hiukan harjoitteluasteella. Kanttarellit se haluaisi itse popsia, kun niitä on tällä alueella erittäin vähän ja sen ehrkkua. Punikkitatit saa olla rauhassa ja silloin tällöin herkkutateista on palanen pois :) Mutta osaa se etsiä ne metsästä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579