Tällä palstalla on nykyisin paljon sellaisia kirjoituksia, joissa vain parjataan lapin saarnajia. Ainakin itselleni niistä tulee vain paha olo. Ovatko ne kirjoitukset rakennukseksi jollekin? Kuka niistä saa hyvän mielen? Mitä mieltä on seriffi, ovatko ne ihan asiallisia?
Miksi?
24
1835
Vastaukset
Olen ollut havaitsevinani kaksi äärilaitaa, joita molempia on tarvinnut välillä toppuutella.
Kirjoituksia on "herjaajilta ja "herjaajien herjaajilta". En näe suurta vinoutumaa, onko sitten frekvenssi liian laaja, saattaa olla, mutta ei se rajoittaminenkaan vapaalla palstalla ole kovin mielekästä.
Jokainen muuttakoon omaa käytöstään, jos loukkaantuisi omista kirjoituksistaan toisen kirjoittamana.
Seuraavaksi palaan asiaan poistotarkoituksessa, joten enempi valittaminen on tarpeetonta.- Paha mieli
En lukeudu kumpaankaan äärilaitaan. Käyn välillä täällä lukemassa ja ihmettelen, missä on se rakkaus, josta meidät muka tunnetaan! Siis omaa käyttäytymistä voin muuttaa vain siten, etten enää lue koko palstaa. Joutaakin poistaa vaikka koko palsta, on liian usein ala-arvoista tekstiä.
- saksmäkysyy
Miksi lapinvanhimmat parjaavat kristittyjä?
Miksi uskovia tuomitaan ja leikataan pois kristillisyydestä? Hutkitaan tutkimatta.
Tuleeko siitä kenellekään paha mieli?- Luulosairautta
Se vain saattaa siltä tuntua, kun on huono omatunto. Kun on huono omatunto silloin ihminen on kovin herkkä kuulemaan ja näkemään itseään kohdistuvia sanoja. Aivan kuin kaikki aistit olisi herkistynyt josko ne puhuvat minusta. Tälläisiä kokemuksia monet ovat kertoneet, kun ovat olleet heikoilla paikoilla uskomisen kanssa. Kirjoitat kuitenkin niistä jotka eivät ole olleet edes kuuntelemassa ainuttakaan saarnaa. Huhu kiertää ja saa kohta valheen muodon.
- hyvä ihminen
Luulosairautta kirjoitti:
Se vain saattaa siltä tuntua, kun on huono omatunto. Kun on huono omatunto silloin ihminen on kovin herkkä kuulemaan ja näkemään itseään kohdistuvia sanoja. Aivan kuin kaikki aistit olisi herkistynyt josko ne puhuvat minusta. Tälläisiä kokemuksia monet ovat kertoneet, kun ovat olleet heikoilla paikoilla uskomisen kanssa. Kirjoitat kuitenkin niistä jotka eivät ole olleet edes kuuntelemassa ainuttakaan saarnaa. Huhu kiertää ja saa kohta valheen muodon.
Kyse on kristityistä ihmisistä, jotka elävät sen armon varassa, minkä Jeesus on uskovilleen lahjoittanut.
Kristallin kirkas virta vuotaa Armoistuimelta, joka hetki, vaellusviatkin pesten pois.
Ei se virta pätki, tai ole vuotamatta. Kun ihminen, joka on oikeasti koko vika, ei hetkeäkään pärjää ilman tuota armon virtaa.
Olen kuullut useimmat saarnat, ainakin uskon kirkastaminen oli vähäistä. Millä soditaan vihollisen kiusauksia vastaan? Eiköpä se ole USKOLLA - ihmiset riidelkö
hyvä ihminen kirjoitti:
Kyse on kristityistä ihmisistä, jotka elävät sen armon varassa, minkä Jeesus on uskovilleen lahjoittanut.
Kristallin kirkas virta vuotaa Armoistuimelta, joka hetki, vaellusviatkin pesten pois.
Ei se virta pätki, tai ole vuotamatta. Kun ihminen, joka on oikeasti koko vika, ei hetkeäkään pärjää ilman tuota armon virtaa.
Olen kuullut useimmat saarnat, ainakin uskon kirkastaminen oli vähäistä. Millä soditaan vihollisen kiusauksia vastaan? Eiköpä se ole USKOLLAMitä kannattaa riidellä??
Otetaan tänne pätkä saarnasta, ja katsotaan miten menee raamatun mukaan.
se on ainakin selvää, ettei väitteet ehtoollisesta kestä tutkintoa. - Ehtoollinen
ihmiset riidelkö kirjoitti:
Mitä kannattaa riidellä??
Otetaan tänne pätkä saarnasta, ja katsotaan miten menee raamatun mukaan.
se on ainakin selvää, ettei väitteet ehtoollisesta kestä tutkintoa.Mikä ehtoollisessa on epäselvää?
Eikö Lutherin vähäkatekismuksesta selviä kaikki, mikä on tarpeen kristitylle,Pyhistä Sakramenteista?
Täältä saat varmaan ymmärtäväisiltä valaistusta, jos ei muuten selviä. - teilläpä pätkii ymmärrys
hyvä ihminen kirjoitti:
Kyse on kristityistä ihmisistä, jotka elävät sen armon varassa, minkä Jeesus on uskovilleen lahjoittanut.
Kristallin kirkas virta vuotaa Armoistuimelta, joka hetki, vaellusviatkin pesten pois.
Ei se virta pätki, tai ole vuotamatta. Kun ihminen, joka on oikeasti koko vika, ei hetkeäkään pärjää ilman tuota armon virtaa.
Olen kuullut useimmat saarnat, ainakin uskon kirkastaminen oli vähäistä. Millä soditaan vihollisen kiusauksia vastaan? Eiköpä se ole USKOLLAVanha armo ei mitään auta, joka päivä on armo uusi, kirjoittaaa virren kirjoittaja. Mutta nämä jotka elävät armon varassa heiltä puuttuuu sota ja kilvoitus. Teille jotka vaaditte uskonsaarnaa täytyy saarnata parannusta, näin Luther opettaa. Teille on maailman rakkaus tullut, niin lähelle että kaikki parannussaarna on korvissa tullut meteliksi ettette sitä kärsi kuulla. Eräskin nainen laittoin kätensä korvien päälle, kun ei parannussaarnaa kärsinyt kuulla.
- Lasse-setä
teilläpä pätkii ymmärrys kirjoitti:
Vanha armo ei mitään auta, joka päivä on armo uusi, kirjoittaaa virren kirjoittaja. Mutta nämä jotka elävät armon varassa heiltä puuttuuu sota ja kilvoitus. Teille jotka vaaditte uskonsaarnaa täytyy saarnata parannusta, näin Luther opettaa. Teille on maailman rakkaus tullut, niin lähelle että kaikki parannussaarna on korvissa tullut meteliksi ettette sitä kärsi kuulla. Eräskin nainen laittoin kätensä korvien päälle, kun ei parannussaarnaa kärsinyt kuulla.
Kumpi sinua itseäsi on auttanut?
Parannussaarna, vai kehotus uskossa katsomaan Kristukseen?
Nautitko itse niistä lääkkeistä, joita mielelläsi tarjoaisit toisille? - tun.luterilainen
teilläpä pätkii ymmärrys kirjoitti:
Vanha armo ei mitään auta, joka päivä on armo uusi, kirjoittaaa virren kirjoittaja. Mutta nämä jotka elävät armon varassa heiltä puuttuuu sota ja kilvoitus. Teille jotka vaaditte uskonsaarnaa täytyy saarnata parannusta, näin Luther opettaa. Teille on maailman rakkaus tullut, niin lähelle että kaikki parannussaarna on korvissa tullut meteliksi ettette sitä kärsi kuulla. Eräskin nainen laittoin kätensä korvien päälle, kun ei parannussaarnaa kärsinyt kuulla.
Huomasitko, ystävä rakas, mitä itse kirjoitit: "Joka aamu on armo uus" ja seuraavassa lauseessa kumoat sen, että he ovat väärässä, jotka turvaavat tähän armoon. Mihin sinä sitten turvaat, jollet armoon? Eikö armo ole se, joka antaa voimat siihen sotaan ja kilvoitteluunkin, kun emmehän me omilla voimillamme pysty mihinkään kilvoitteluun, vai pystytkö sinä?
Haluaisin puolestani kommentoida tuota parannussaarnaa; eikö sellainen ole oikea parannussaarna, jossa osoitetaan, että sinä ja minä olemme vikapäät kokonansa, ja jollei meillä olisi Kristuksen vanhurskautta uskolla omistettuna, me joutuisimme helvettiin, teimmepä me mitä hyvänsä, hyvää taikka pahaa tai jotain siltä väliltä. Parannusta pitää saarnata niin, ettei minulle ja sinulle jää minkäänlaista rakosta luulla, että oman itsemme parantelulla kelpaisimme paremmin Isälle (jonka vain Hänen Poikansa ainoakertainen Golgatan uhri on lepyttänyt). Jos meille ei tätä jatkuvasti kirkasteta, me liu'umme oman itsemme paranteluun.
Ainakin minulle kävi näin. Mutta niinkuin varmasti jokainen uskova tietää, se ei anna lupaa elää synneissä! Miten se olisi mahdollistakaan? Jos pysyy lähellä Raamatun Sanaa, ei varmasti voi kuvitella sellaista!!! - sanon mä
tun.luterilainen kirjoitti:
Huomasitko, ystävä rakas, mitä itse kirjoitit: "Joka aamu on armo uus" ja seuraavassa lauseessa kumoat sen, että he ovat väärässä, jotka turvaavat tähän armoon. Mihin sinä sitten turvaat, jollet armoon? Eikö armo ole se, joka antaa voimat siihen sotaan ja kilvoitteluunkin, kun emmehän me omilla voimillamme pysty mihinkään kilvoitteluun, vai pystytkö sinä?
Haluaisin puolestani kommentoida tuota parannussaarnaa; eikö sellainen ole oikea parannussaarna, jossa osoitetaan, että sinä ja minä olemme vikapäät kokonansa, ja jollei meillä olisi Kristuksen vanhurskautta uskolla omistettuna, me joutuisimme helvettiin, teimmepä me mitä hyvänsä, hyvää taikka pahaa tai jotain siltä väliltä. Parannusta pitää saarnata niin, ettei minulle ja sinulle jää minkäänlaista rakosta luulla, että oman itsemme parantelulla kelpaisimme paremmin Isälle (jonka vain Hänen Poikansa ainoakertainen Golgatan uhri on lepyttänyt). Jos meille ei tätä jatkuvasti kirkasteta, me liu'umme oman itsemme paranteluun.
Ainakin minulle kävi näin. Mutta niinkuin varmasti jokainen uskova tietää, se ei anna lupaa elää synneissä! Miten se olisi mahdollistakaan? Jos pysyy lähellä Raamatun Sanaa, ei varmasti voi kuvitella sellaista!!!tähän voin vain sanoa, kokemuksesta, että juuri näin AAMEN
- Kilvoittelija
tun.luterilainen kirjoitti:
Huomasitko, ystävä rakas, mitä itse kirjoitit: "Joka aamu on armo uus" ja seuraavassa lauseessa kumoat sen, että he ovat väärässä, jotka turvaavat tähän armoon. Mihin sinä sitten turvaat, jollet armoon? Eikö armo ole se, joka antaa voimat siihen sotaan ja kilvoitteluunkin, kun emmehän me omilla voimillamme pysty mihinkään kilvoitteluun, vai pystytkö sinä?
Haluaisin puolestani kommentoida tuota parannussaarnaa; eikö sellainen ole oikea parannussaarna, jossa osoitetaan, että sinä ja minä olemme vikapäät kokonansa, ja jollei meillä olisi Kristuksen vanhurskautta uskolla omistettuna, me joutuisimme helvettiin, teimmepä me mitä hyvänsä, hyvää taikka pahaa tai jotain siltä väliltä. Parannusta pitää saarnata niin, ettei minulle ja sinulle jää minkäänlaista rakosta luulla, että oman itsemme parantelulla kelpaisimme paremmin Isälle (jonka vain Hänen Poikansa ainoakertainen Golgatan uhri on lepyttänyt). Jos meille ei tätä jatkuvasti kirkasteta, me liu'umme oman itsemme paranteluun.
Ainakin minulle kävi näin. Mutta niinkuin varmasti jokainen uskova tietää, se ei anna lupaa elää synneissä! Miten se olisi mahdollistakaan? Jos pysyy lähellä Raamatun Sanaa, ei varmasti voi kuvitella sellaista!!!Kyllä siinä on totuutta mukana, usein ne jotka hokevat armon varassa ja armossa varaa, ovat usein jääneet paikalleen makaamaan. Kristityn vaellukseen kuuluu ja on muutakin kuin armon varassa olemista. Lestadius kirjoittaa ettei saa jäädä makaamaan tien päälle poikittain. Näistä ilmeisesti oli kysymys, jotka kasaavat kaikkea synnin saastaa omalle tunnolle. GJ sanoi eräässä saarnassaan että oli mies joka ei ollut 30-vuoteen tarvinnut parannusta tehdä. Hän vain jaksoi uskoa kaikkine paskoineen. Olemme kuulleet myöskin, että synnille on oltava myöskin nimi.
- Lasse-setä
Kilvoittelija kirjoitti:
Kyllä siinä on totuutta mukana, usein ne jotka hokevat armon varassa ja armossa varaa, ovat usein jääneet paikalleen makaamaan. Kristityn vaellukseen kuuluu ja on muutakin kuin armon varassa olemista. Lestadius kirjoittaa ettei saa jäädä makaamaan tien päälle poikittain. Näistä ilmeisesti oli kysymys, jotka kasaavat kaikkea synnin saastaa omalle tunnolle. GJ sanoi eräässä saarnassaan että oli mies joka ei ollut 30-vuoteen tarvinnut parannusta tehdä. Hän vain jaksoi uskoa kaikkine paskoineen. Olemme kuulleet myöskin, että synnille on oltava myöskin nimi.
Jos aletaan puhua paskoineen uskomisesta, mielestäni täytyy olla syvällistä tietoa. Arvelujen varassa ei tuollaista saa kevytmielisesti sanoa.
G J on mennyt Herransa iloon. Me olemme matkalla.
Mitä hyödyttää toisen uskonelämän arviointi?
Sulasta armosta pelastumme, voimmeko siis sitä armoa jotenkin ohjailla tai muuten sortteerailla?
Omavanhurskaus tulee ihmisestä ulos vaatimusten sanoina, nimittäin ihminen kavaltaa itsensä omalla suullaan, samoin synnin rakastaja.
Tiit 2:
11. Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille,
12. ja se kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot ja elämään hillitysti, oikeamielisesti ja Jumalaa kunnioittaen tässä maailmassa,
Mikä meitä siis kasvattaa: SE ON ARMO. Ei mikään muu. - tun.luterilainen
Kilvoittelija kirjoitti:
Kyllä siinä on totuutta mukana, usein ne jotka hokevat armon varassa ja armossa varaa, ovat usein jääneet paikalleen makaamaan. Kristityn vaellukseen kuuluu ja on muutakin kuin armon varassa olemista. Lestadius kirjoittaa ettei saa jäädä makaamaan tien päälle poikittain. Näistä ilmeisesti oli kysymys, jotka kasaavat kaikkea synnin saastaa omalle tunnolle. GJ sanoi eräässä saarnassaan että oli mies joka ei ollut 30-vuoteen tarvinnut parannusta tehdä. Hän vain jaksoi uskoa kaikkine paskoineen. Olemme kuulleet myöskin, että synnille on oltava myöskin nimi.
Room.3:19-31
19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain. - rakas vanhin
Kilvoittelija kirjoitti:
Kyllä siinä on totuutta mukana, usein ne jotka hokevat armon varassa ja armossa varaa, ovat usein jääneet paikalleen makaamaan. Kristityn vaellukseen kuuluu ja on muutakin kuin armon varassa olemista. Lestadius kirjoittaa ettei saa jäädä makaamaan tien päälle poikittain. Näistä ilmeisesti oli kysymys, jotka kasaavat kaikkea synnin saastaa omalle tunnolle. GJ sanoi eräässä saarnassaan että oli mies joka ei ollut 30-vuoteen tarvinnut parannusta tehdä. Hän vain jaksoi uskoa kaikkine paskoineen. Olemme kuulleet myöskin, että synnille on oltava myöskin nimi.
Ei pelastus ole kilvoittelusssa, vaan uskomisessa.
Minkäs sinä raukka teet, kun rakkaat vanhimmat eivät anna sinun uskoa ilman töitä, rippiä, pöntössä käyntiä ja tarkaa tarkkaa synnin välttelyä.
Mikä on kohtalo vanhimmilla?
Koko lauman ovat vieneet töiden suolle.
Katumusta tuntematta. - Kommentti_
tun.luterilainen kirjoitti:
Huomasitko, ystävä rakas, mitä itse kirjoitit: "Joka aamu on armo uus" ja seuraavassa lauseessa kumoat sen, että he ovat väärässä, jotka turvaavat tähän armoon. Mihin sinä sitten turvaat, jollet armoon? Eikö armo ole se, joka antaa voimat siihen sotaan ja kilvoitteluunkin, kun emmehän me omilla voimillamme pysty mihinkään kilvoitteluun, vai pystytkö sinä?
Haluaisin puolestani kommentoida tuota parannussaarnaa; eikö sellainen ole oikea parannussaarna, jossa osoitetaan, että sinä ja minä olemme vikapäät kokonansa, ja jollei meillä olisi Kristuksen vanhurskautta uskolla omistettuna, me joutuisimme helvettiin, teimmepä me mitä hyvänsä, hyvää taikka pahaa tai jotain siltä väliltä. Parannusta pitää saarnata niin, ettei minulle ja sinulle jää minkäänlaista rakosta luulla, että oman itsemme parantelulla kelpaisimme paremmin Isälle (jonka vain Hänen Poikansa ainoakertainen Golgatan uhri on lepyttänyt). Jos meille ei tätä jatkuvasti kirkasteta, me liu'umme oman itsemme paranteluun.
Ainakin minulle kävi näin. Mutta niinkuin varmasti jokainen uskova tietää, se ei anna lupaa elää synneissä! Miten se olisi mahdollistakaan? Jos pysyy lähellä Raamatun Sanaa, ei varmasti voi kuvitella sellaista!!!Kiitos kirjoituksesta!
- Hämeenlinnasta
Lasse-setä kirjoitti:
Kumpi sinua itseäsi on auttanut?
Parannussaarna, vai kehotus uskossa katsomaan Kristukseen?
Nautitko itse niistä lääkkeistä, joita mielelläsi tarjoaisit toisille?kuinka pitää silloin tehdä kun "uskossa katsellaan Kristukseen". Olen ollut sen verra vähän kristillisyydessä etten kaikkia termejä tunne.
Parannussaarnan minä tiedän. Mitähän nuo lääkkeet ovat mistä pitäisi nauttia. - Lasse-setä
Hämeenlinnasta kirjoitti:
kuinka pitää silloin tehdä kun "uskossa katsellaan Kristukseen". Olen ollut sen verra vähän kristillisyydessä etten kaikkia termejä tunne.
Parannussaarnan minä tiedän. Mitähän nuo lääkkeet ovat mistä pitäisi nauttia.Taitaa olla paras katsoa raamatusta se kohta, kun ryöväri katsoi kärsivään Kristukseen.
Hän katsoi, uskoi ja sai lupauksen. - kaikki-
Luulosairautta kirjoitti:
Se vain saattaa siltä tuntua, kun on huono omatunto. Kun on huono omatunto silloin ihminen on kovin herkkä kuulemaan ja näkemään itseään kohdistuvia sanoja. Aivan kuin kaikki aistit olisi herkistynyt josko ne puhuvat minusta. Tälläisiä kokemuksia monet ovat kertoneet, kun ovat olleet heikoilla paikoilla uskomisen kanssa. Kirjoitat kuitenkin niistä jotka eivät ole olleet edes kuuntelemassa ainuttakaan saarnaa. Huhu kiertää ja saa kohta valheen muodon.
tuo itsellesi.
Olisiko luulosairautta se, että tukee lakia armon sijasta.
Armollinen ei tarvitse lakia ja näin laki-ihminen on luulosairas,koska hänen edustuksensa on ehdollistettu.
Kyllä asiat pitäisi sentään Raamattuun perustua,eikös niin? - KASAAMISESTA
Kilvoittelija kirjoitti:
Kyllä siinä on totuutta mukana, usein ne jotka hokevat armon varassa ja armossa varaa, ovat usein jääneet paikalleen makaamaan. Kristityn vaellukseen kuuluu ja on muutakin kuin armon varassa olemista. Lestadius kirjoittaa ettei saa jäädä makaamaan tien päälle poikittain. Näistä ilmeisesti oli kysymys, jotka kasaavat kaikkea synnin saastaa omalle tunnolle. GJ sanoi eräässä saarnassaan että oli mies joka ei ollut 30-vuoteen tarvinnut parannusta tehdä. Hän vain jaksoi uskoa kaikkine paskoineen. Olemme kuulleet myöskin, että synnille on oltava myöskin nimi.
noin tietää? Jumala näkee sydämemme.
Mutta sinä, joka valvot toisten vioissa, olet se "paras lapin kristitty" - mollaat ?
Kuinka paljon synnin luvallisuutta sopii sydämeen että siellä vielä sopii asumaan myös Jeesus-lapsi ?
- Arska
kaikki- kirjoitti:
tuo itsellesi.
Olisiko luulosairautta se, että tukee lakia armon sijasta.
Armollinen ei tarvitse lakia ja näin laki-ihminen on luulosairas,koska hänen edustuksensa on ehdollistettu.
Kyllä asiat pitäisi sentään Raamattuun perustua,eikös niin?Koska vanhaihminen on tullut pyhäksi. Tiedätkö mikä on edes lakisaarna. Potaskaa kirjoitat huomaa jokainen. Kyllä lakia saisittekin kuulla se juuri kuuluukin teidänlaisille kraakkujille.
- tiliä tilleistä
mollaat ? kirjoitti:
Kuinka paljon synnin luvallisuutta sopii sydämeen että siellä vielä sopii asumaan myös Jeesus-lapsi ?
senkus mittaat. kun on liikaa, alat pyhittämmään omaa syntistä lihaasi ja koetat sitten kelvata paremmin jumalalle. kyllä se siitä. kirveen terän päällä vaellellen vaaan.
on se kumma, kun Kristus ei kelpaa.
- vii
on esikoisuudessa mennyt kovaksi. Liike on taas kesän jäljiltä entistä leveempänä. Mutta mitä maallisista liikkeistä, onhan Jumala taivaassa!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126