Neurokirurgi

Päseekö?

Tietääkö kukaan onko mahdollista päästä neurokirurgian huippukirurgi Juha Hernesniemen leikattavaksi vaikka ei kuuluisi Helsingin sairaanhoitopiiriin? Tai onko hänellä yksityisvastaanottoa jonka kautta voisi yksityispotilaana päästä? Itelläni on suht vaikea aivoleikkaus edessä ja olen kuullut Hernesniemestä vain hyvää ja että on todella huippukirurgi, olisin valmis maksamaan vaikka yksityispotilaana, kun tietäsin että olen turvallisisssa käsissä.

83

47613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilas-

      ellet muuta 'kirjojasi' jonnekin pk-seudulle, jotta pääsisit HYKSin piiriin. Mihin yliopistolliseen nyt "joutuisit" leikattavaksi!?

      • Positiivinen vaikka väkisin

        Olen kuullut, että Hernesniemi käy leikkaamassa muualla myös kotimaassa, kuin ulkomaillakin.
        Kannattaa aina kysyä, se ei maksa kuin vaivan.


    • sähköpostia
      • hoitsu74

        Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan sairaanhoitopiirit kuuluvat HUS:n neurokirurgian piiriin. Mistä päin olet?


      • Pääseekö?
        hoitsu74 kirjoitti:

        Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan sairaanhoitopiirit kuuluvat HUS:n neurokirurgian piiriin. Mistä päin olet?

        Kuulun siis pirkanmaan sairaanhoitopiiriin eli leikkaus tehtäisiin taysissa. Tiedän että taysissakin on toki hyviä neurokirurgeja mutta tiedän että hernesniemi on tehnyt ihmeitä ja kun on muiden kokemuksia hänestä lukenut niin tuntuisi niin turvalliselta päästä hänen leikattavakseen.


      • potilas-
        Pääseekö? kirjoitti:

        Kuulun siis pirkanmaan sairaanhoitopiiriin eli leikkaus tehtäisiin taysissa. Tiedän että taysissakin on toki hyviä neurokirurgeja mutta tiedän että hernesniemi on tehnyt ihmeitä ja kun on muiden kokemuksia hänestä lukenut niin tuntuisi niin turvalliselta päästä hänen leikattavakseen.

        Et valitettavasti pääse. Itselleni tehtiin iso aivokasvainleikkaus TAYSissa ja kyselin mahd. päästä Hkiin leikattavaksi. Vaikka olisi tukku rahaa niin siltikään et pääse leikattavaksi ns. yksityiselle. Ainoa mahd. sulla on muuttaa asuinpaikkakunta Hgin seudulle ja sitten leikkauksen jälkeen palata takaisin Pirkanmaalle. Sairaanhoitopiiri ei halua lähettää potilaita muualle leikattavaksi koska ne katsoo että voidaan hoitaa omassakin sh-piirissä. TAYSissa on kyllä hyviä ja asiansa osaavia neurokirurgeja!!

        Minkä tyyppinen leikkaus sulla on tulossa?


      • Anonyymi
        Pääseekö? kirjoitti:

        Kuulun siis pirkanmaan sairaanhoitopiiriin eli leikkaus tehtäisiin taysissa. Tiedän että taysissakin on toki hyviä neurokirurgeja mutta tiedän että hernesniemi on tehnyt ihmeitä ja kun on muiden kokemuksia hänestä lukenut niin tuntuisi niin turvalliselta päästä hänen leikattavakseen.

        Kyllä täysissä on yhtä hyviä neurokirurgeita , ja tekevät tarkkaa työtä . Muutama tuttu tehnyt siellä aivoleikkauksen joka on todella tarkkaa työtä , joten oletko kysellyt heiltä jotka ovat olleet täysin kirurgien hellien käsien hoivissa , luulisin että heillä on vaan hyvää sanottavaa.


    • todella

      hyviä kirurgeja ihan Lappia myöten. Tietoa on !

      • mutta myös

        huonoja. Lappia myoten. Valitettavasti.


      • LL

        Joo, olin siellä mutta tulin pois.


      • tuntematon potilas
        mutta myös kirjoitti:

        huonoja. Lappia myoten. Valitettavasti.

        Olet oikeassa!!! Paska koko psshp!! Neurokirurgian osastolta laitettiin kotiin jouluksi vitun kipeänä! :-((( Selkä operoitiin jo 5. kerran


      • Anonyymi

        Ihan niin olen kuullut että Oulussakin on hyviä


    • ansku-22

      ajattelin käyttää mun suunnitelmaaa hyväksi,et tule pääsemään minä pääsin.Tympiikö kxtaavi?Minä pääsen koska päässä on sisäistä verenvuotoa.Tosi ovelaa muuten tulla tälle palstalle kirjoittamaan...kukaan ei varmaan huomaa.

      • Hilpi

        Olet aika nuori,pistetään sen piikkiin.


      • juuri niin

        Kaikkea vain ei voi ymmärtää... Mitäköhän kukaan ei huomaa? Taitaa verenvuoto olla sekoittanut vähän ajatuksen kulkua, anteeksi nyt vaan.


      • tarvii
        juuri niin kirjoitti:

        Kaikkea vain ei voi ymmärtää... Mitäköhän kukaan ei huomaa? Taitaa verenvuoto olla sekoittanut vähän ajatuksen kulkua, anteeksi nyt vaan.

        oikeesti hoitoa ja kyselee, Miksi pitää kenkkuilla ihmiselle , jolla oikea hätä, hän haluaa kunnon hoitoa ja luultavasti jokainen tuossa tapauksessa, joten avun kysely on aiheellista ! Te tollot joilla ei mitään vaivaa ole, älkää ees viitsikö sairaustapauksiin ottaa kantaa vakaviin asioihin. Jos kyseinen henkilö haluaa apua Hernesniemen Juhalta-Tulkoon mun luo asumaan siks aikaa että pääsee Töölöön hoitoon !
        Eli sie apua tarvitseva..asu mun luona 3 kk.ta jotta saat parasta hoitoa. Luotan kuitenkin kaikkiin suomen kirurgisiin hoitopiireihin, ihan Ouluu myöten .


      • Anonyymi
        tarvii kirjoitti:

        oikeesti hoitoa ja kyselee, Miksi pitää kenkkuilla ihmiselle , jolla oikea hätä, hän haluaa kunnon hoitoa ja luultavasti jokainen tuossa tapauksessa, joten avun kysely on aiheellista ! Te tollot joilla ei mitään vaivaa ole, älkää ees viitsikö sairaustapauksiin ottaa kantaa vakaviin asioihin. Jos kyseinen henkilö haluaa apua Hernesniemen Juhalta-Tulkoon mun luo asumaan siks aikaa että pääsee Töölöön hoitoon !
        Eli sie apua tarvitseva..asu mun luona 3 kk.ta jotta saat parasta hoitoa. Luotan kuitenkin kaikkiin suomen kirurgisiin hoitopiireihin, ihan Ouluu myöten .

        Kaikkimpotilaathan haluavat hyvää hoitoa , mutta luulen että sinun oma sairaalaan hoitelee ihan yhtä hyvin tälläisen leikkauksen . Siellä on myös taitavia kirurgeja , joten ei koskaan pitäisi kuunnella niin kovasti toisten juttuja lääketieteen ihmeellisyyksistä joissa joku nostetaan pidestaalille kun tekee vaan työtänsä .
        Joten voit luottaa oman alueesi kirurgeihin he osaavat työnsä .ätottqkai sitä aina jännisttelee mielessään tälläisiä asioita ja haluaa että hoito onnistuu, mutta yleensä nämä leikkaukset onnistuvat ympäri suome ihan hyvin


    • edellinen

      minkä ikäinen? Se kirjoittaja toss alhaalla kun auttais tilapäisesti....

    • Lippelotta

      Mä asun Juha Hernesniemen naapurissa...asiallinen mies ainakin siviilissä ja olen kyllä kuullut hänen lääkärintaidoistakin. Asuu muuten samalla kadulla kun työpaikkansakin :)

      • leikattu myöskin

        Töölössä tosin ei Hernesniemi. Mahtava lääkäri ja empaattinen persoona! Lääkärikierroilla tuli tutustuttua ja lisäksi omaa leikkausta odottaessa soiteltua. Onko hän muuten perheellinen? On niin kovasti työhön omistautunut. Minäkin kiitän siitä että asun pk-seudulla ja pääsin Töölöön leikattavaksi. Siellä kuitenkin neurokirurgisia leikkauksia eniten Suomessa joten kokemus suurempi kuin muissa yliopistollisissa. Surullista nähdä niitä potilaita joita leikattu sellaisissa sairaaloissa joissa vastaavia leikkauksia on vain muutamia kymmeniä vuodessa. Kyllä kokemus on silloin jotain ihan muuta. Muuten olihan Hernesniemikin kyllä Kuopiossa ennen Töölön hommaa. Pääleikkaukset ovat sen verran suuria ja vaativia ellei peräti vaarallisia niin kyllä minusta on oikeus ja kohtuus että saisi hoitopaikan valita.


      • -70
        leikattu myöskin kirjoitti:

        Töölössä tosin ei Hernesniemi. Mahtava lääkäri ja empaattinen persoona! Lääkärikierroilla tuli tutustuttua ja lisäksi omaa leikkausta odottaessa soiteltua. Onko hän muuten perheellinen? On niin kovasti työhön omistautunut. Minäkin kiitän siitä että asun pk-seudulla ja pääsin Töölöön leikattavaksi. Siellä kuitenkin neurokirurgisia leikkauksia eniten Suomessa joten kokemus suurempi kuin muissa yliopistollisissa. Surullista nähdä niitä potilaita joita leikattu sellaisissa sairaaloissa joissa vastaavia leikkauksia on vain muutamia kymmeniä vuodessa. Kyllä kokemus on silloin jotain ihan muuta. Muuten olihan Hernesniemikin kyllä Kuopiossa ennen Töölön hommaa. Pääleikkaukset ovat sen verran suuria ja vaativia ellei peräti vaarallisia niin kyllä minusta on oikeus ja kohtuus että saisi hoitopaikan valita.

        On perheellinen,ja kotoisin Pohjaan Maalta.Huippuosaaja alallaan,sympaattinen ihminen.Toivottavasti leikkauksesi on ohi ja onnistunut.Hernesniemi sukua miehelleni.Kannattaa ottaa yhteyttä sähköpostitse häneenkin.Ajattellen muita tästä edespäin.


      • ei nimittäin

        asu samalla kadulla ..


      • Anonyymi
        -70 kirjoitti:

        On perheellinen,ja kotoisin Pohjaan Maalta.Huippuosaaja alallaan,sympaattinen ihminen.Toivottavasti leikkauksesi on ohi ja onnistunut.Hernesniemi sukua miehelleni.Kannattaa ottaa yhteyttä sähköpostitse häneenkin.Ajattellen muita tästä edespäin.

        Entäs jos kaikki muutkin potilaat ympäri suomea ottaisivat yhteyttä häneen. Siksi on hoitoalueet jaettu . Sillä jokainen ihminen haluaa sitä parasta hoitoa tämä potilas ei ole ainut siinä suhteessa. .
        Joten mitä siitä tulisi jos yhden miehen niskaan kaikki leikkaukset laitettaisiin , että vielä ehdottelet asiaa.
        Alueet joihin ihminen kuuluu pystyvät tekemään näitä leikkauksia jos olisi toisin niin potilaat lähetettäisiin muualle .
        Muistan kun serkkuni sai aivoveren vuodon joka oli niin vakava että hänen oman alueen sairaala lähetti hänet hesaan leikattavaksi helikopterilla. Siis hyvin vaikeat leikkaukset joissa tarvitaan erikostyötä lähetetään sinne missä osataan . Tästä tapauksesta on jo vuosi kymmeniä että tänään on hyvät tarvikkeet ja kompetenssi joka sairaalassa joten , kukaan potilaskin ole erikois asemassa näissä asioissa


    • Pääseekö?

      Eli tosiaan saivat nyt taysissa vakuuttumaan siitä että siellä on hyvät kirurgit ja toimenpiteessä kumminkin pienet riskit vaikka onkin hankala paikka leikata.
      Että kuukauden sisällä leikataan. Ja kyllähän se pistää jännittämään. Kai sitä vaan täytyy luottaa kirurgien taitoihin, vaikka kyseesä onkin iso leikkaus.

      • tk-lääkäri

        Hei, minua kiinnostaisi tietää miten sinun leikkaus meni ja kuka leikasi. Niin ja minkalainen "tauti" sinulla oli joka leikattiin? Tays:ssa on 2005 alusta ollut neurokirurgian professorina Juha Öhman. Hän on Hernesniemen oppilas ja työlleen myös todella omistautunut. Öhman opetti meille lääk.opiskelijoille neurokirurgiaa(siis sen mitä yleislääkärin pitäisi alasta tietää)ja oli todella vakuuttava ja opetusmyönteinen ihminen. Tays:n neurokirurgian klinikka on Suomen toiseksi suurin(Kuopion kanssa aika lähellä toisiaan potilas määrissä).


      • neurokirurgit
        tk-lääkäri kirjoitti:

        Hei, minua kiinnostaisi tietää miten sinun leikkaus meni ja kuka leikasi. Niin ja minkalainen "tauti" sinulla oli joka leikattiin? Tays:ssa on 2005 alusta ollut neurokirurgian professorina Juha Öhman. Hän on Hernesniemen oppilas ja työlleen myös todella omistautunut. Öhman opetti meille lääk.opiskelijoille neurokirurgiaa(siis sen mitä yleislääkärin pitäisi alasta tietää)ja oli todella vakuuttava ja opetusmyönteinen ihminen. Tays:n neurokirurgian klinikka on Suomen toiseksi suurin(Kuopion kanssa aika lähellä toisiaan potilas määrissä).

        KYS:n Matti Vapaalahti on ehdoton ykkönen ammattiosaamisessa.


      • TliKva
        tk-lääkäri kirjoitti:

        Hei, minua kiinnostaisi tietää miten sinun leikkaus meni ja kuka leikasi. Niin ja minkalainen "tauti" sinulla oli joka leikattiin? Tays:ssa on 2005 alusta ollut neurokirurgian professorina Juha Öhman. Hän on Hernesniemen oppilas ja työlleen myös todella omistautunut. Öhman opetti meille lääk.opiskelijoille neurokirurgiaa(siis sen mitä yleislääkärin pitäisi alasta tietää)ja oli todella vakuuttava ja opetusmyönteinen ihminen. Tays:n neurokirurgian klinikka on Suomen toiseksi suurin(Kuopion kanssa aika lähellä toisiaan potilas määrissä).

        Leikannut pääni n. vuonna 1994, ja mielestäni paitsi paras neurokirurgian lekuri, niin myöskin potilasystävällinen :)


      • Anonyymi

        Täysissä on tehty hyviä DBS leikkauksia aivoihin ihmisille joten osaavat työnsä mitä tulee kirurgiaan. Eräs ystäväni pelkäsi kovasti aivoleikkausta ja kun se oli ohi niin hän sanoi että oli ihan turhaan pelännyt , ja oli tyytyväinen tulokseen .siis juuri Täysissä


    • hyvää hoitoa

      Läheiseni leikattiin hiljattain turussa, TYKS:ssä ja hyvin meni kaikki ja hoito ollut hyvää. Osaavia kirurgeja on varmasti muitakin.

      • hyvin_meni

        Selkäni leikattiin viikko sitten TYKSissä ja olen tosi tyytyväinen leikkauksen tuloksiin. Selkä tuntuu nyt hyvältä. Leikkauksen suoritti nuori naisneurokirurgi. HYVÄ!


      • hissanmaikka

        Tyksissä leikattiin myös minun mieheni. Ja kaikki mahdollinen tehtiin väärin, neurokirurgian rutiinileikkauksessa, mikä sitten rutiinia lieneekään tuolla lääketieteen alalla.
        Nyt minulla on sitten erittäin vaikeasti aivovammainen mies.
        Niin, että se Tyksin neurokirurgeista.


      • Päivixxx
        hissanmaikka kirjoitti:

        Tyksissä leikattiin myös minun mieheni. Ja kaikki mahdollinen tehtiin väärin, neurokirurgian rutiinileikkauksessa, mikä sitten rutiinia lieneekään tuolla lääketieteen alalla.
        Nyt minulla on sitten erittäin vaikeasti aivovammainen mies.
        Niin, että se Tyksin neurokirurgeista.

        Kukahan neurokirurgi oli kyseessä? Harmillinen juttu, leikattiinko selkää vai aivoja?


      • selkäleikkauksessa
        Päivixxx kirjoitti:

        Kukahan neurokirurgi oli kyseessä? Harmillinen juttu, leikattiinko selkää vai aivoja?

        tule aivovammoja , vaikka sekin on mahdollista vaan harvinaista


      • VALVOJA
        hissanmaikka kirjoitti:

        Tyksissä leikattiin myös minun mieheni. Ja kaikki mahdollinen tehtiin väärin, neurokirurgian rutiinileikkauksessa, mikä sitten rutiinia lieneekään tuolla lääketieteen alalla.
        Nyt minulla on sitten erittäin vaikeasti aivovammainen mies.
        Niin, että se Tyksin neurokirurgeista.

        NE TYRANNIT LINNAAN JA SAAVAT MYÖS


      • TAMMELAN SEURAKUNTA
        Päivixxx kirjoitti:

        Kukahan neurokirurgi oli kyseessä? Harmillinen juttu, leikattiinko selkää vai aivoja?

        KUULES PÄIVI XXX ON HYVÄ KOMMENTOIDA KIRURGI TERHO MARKUN VAIMONA JA LÄHTEE LUSIIN HÄNEN KANSSAAN TERHOSTA ON TULLUT SUOMEN SAIRAIN PELLE JA NEITI EI NÄIN SAIRAILLA TAVALLA UDELLA TYRANNIN PUOSKAROINTIA EI SE SINUN MIEHESTÄSI PAREMPAA TEE HAAGIIN JOUDUTTE MOLEMMAT JA YSTÄVÄ PUOSKARINNE KUINKAS TERHON ENTINEN AVIOLIITTO MIHINKÄ PÄÄTTYI PSYKOPAATIN TAPA VILJELLÄ SIEMINIÄNSÄ JOKA RAKOON


    • Positiivínen vaikka väkisin

      Hei,

      Joko olet saanut Hernesniemeen yhteyttä?
      Jos et, niin kirjoita hänelle kirje HYKS:iin
      Neurologian Klinikka, Töölön Sairaala, Helsinki
      HUS
      Voit pyytää häntä itse henkilökohtaisesti leikkaamaan.Hänellä ei ole yksityisvastaanottoa.
      Olen itse myös leikkausjonossa.

    • erityisen tyytyväinen

      itse olen menossa plastikkakirurgiseen operaatioon Helsinkiin, vaikken sen sairaanhoitopiiriin kuulukaan. Oma leikkaukseni kuuluu julkisen terveydenhuollonpiiriin. Itse pääsin sinne paikallisella yksityisterveysklinikalla säännöllisesti vierailevan mahtavan plastikkakirurgin ohjauksella, hän laittoi lähetteet ja hoiti kaikki asiat kuntoon mallikelpoisesti. Hienoa työtä!

    • Selviytyjä

      Hei!

      Minulla oli hyvänlaatuinen aivokasvain takaraivossani ja Juha Hernesniemi leikkasi minut marraskuussa 2007. En Asu Helsingissä, minulle vain ilmoitettiin, että lähden Töölön sairaalaan leikattavaksi. Olen aina välillä koneella ja jos sinulla on vaikka jotain kysymyksiä, voin yrittää vastata!

      • keskiviivassa

        Niin että sattumalta Hernesniemen leikattavaksi? Olisiko osviittaa miten siihen pääsisi?


      • Leikkausjonossa

        Olen menossa samanlaiseen leikkaukseen Töölöön, minua kiinnostaa, miten palautuminen sujui leikkauksesi jälkeen?


    • sairaslomalainen

      Olen menossa Juha Hernesniemen leikattavaksi ihan tässä maalis-huhtik aikan kotikunnasta laitettiin lähete Töölön sairaalaan ja sit alkoi asiat rullaamaan.

      • kysyjä on jo leikattu

        En yhtään epäile Hernesniemen kykyjä, mutta on tässä maassa muitakin riittävän päteviä neurokirurgeja! En hetkeäkään epäillyt etteikö Tays:issa leikkava kirurgi olisi tarpeeksi pätevä kun oma aivokasvaimeni leikattiin! Ja kaikki meni hienosti ja olen erittäin tyytyväinen!!


    • Nainen neljäkuusi

      voithan kysyä asiaasi itseltään Hernesniemeltä, sähköpostiosoite hälle on [email protected]

      • sisarukset

        Juha Hernesniemi leikkasi veljeni massiivisen ja laajan aivoverenvuodon edelliskesänä erittäin onnistuneesti. Vajaan puolen vuoden sairausloman jälkeen hän oli jo työkykyinen ja voi nyt erittäin hyvin. Olemme ikuisesti Hernesniemelle kiitollisia!


      • Työrauhaa

        Aika itsekästä lähteä pommittamaan neurokirurgeja henkilökohtaisilla sähköpostiviesteillä. Ainakin kannattaisi tutustua aiheeseen ensin esim. netissä. Jo HUS:in omilla neurokirurgian sivuilla on mielestäni aika paljon infoa sisältävä lause: "Aivoverisuonten ohitusleikkaukset on valtakunnallisesti keskitetty Helsinkiin, epilepsiakirurgia Helsinkiin ja Kuopioon".


      • LL

      • ProKYS
        Työrauhaa kirjoitti:

        Aika itsekästä lähteä pommittamaan neurokirurgeja henkilökohtaisilla sähköpostiviesteillä. Ainakin kannattaisi tutustua aiheeseen ensin esim. netissä. Jo HUS:in omilla neurokirurgian sivuilla on mielestäni aika paljon infoa sisältävä lause: "Aivoverisuonten ohitusleikkaukset on valtakunnallisesti keskitetty Helsinkiin, epilepsiakirurgia Helsinkiin ja Kuopioon".

        Kuopiossa on myös parkinson-kirurgia.


    • Onko enää elämää

      Hei. Olen etsinyt vastavaa gurua kuin Hernesniemi mutta selkäleikkausten alalta. Tietääkö kukaan neurokirurgia, joka leikkaa vaikeita selkävammoja? (välilevypullistumaleikkaus meni pieleen - nyt kipuinvalidi)

      • Massi-alma

        Juha Pohjola.


      • Tuno
        Massi-alma kirjoitti:

        Juha Pohjola.

        Juha Pohjolaa suosittelen myös. Itse kävin hänellä samanlaisessa operaatiossa.


      • ongelmaton
        Tuno kirjoitti:

        Juha Pohjolaa suosittelen myös. Itse kävin hänellä samanlaisessa operaatiossa.

        sitten on tuo Matti Wäänänen myös


      • selkäleikkaukseen
        Massi-alma kirjoitti:

        Juha Pohjola.

        Juha Pohjolasta olen kuullut paljon hyvää.


    • mummo -56

      Olisikohan Kuopiossa neurokirugia joka tietäisi rintarangan syringomyelia hoidosta ja oireista. Turhia reissuja Kysiin vuosien varrella liian monta. Tauti edennyt nielemisvaikeuksiin ja hengenahdistuskohtauksiin asti.

    • wo

      Selkäguru Matti Wäänänen, HYKS töölö, myös yksityisvastaanottoja.

      • Laku2001

        En suosittele. Kävin tänään ja kaikkea muuta kuin empaattinen.

        Ortopedireissu oli ihan turha. Kuulemma rasitusvamma selässä, jota ei kannata leikata. Täysi elämänmuutos tehtävä ja vältettävä kaikkea kipua ja rasitusta loppuelämä. Ihan uskomaton ukko! Täysin lannistava ja sillä ei ollut mitään mielenkiintoa muhun potilaana. Oli päättänyt jo kohtaloni kuvien ja sairaskertomuksen perusteella, kun astuin ovesta sisään. Olin sille aivoton bodari, joka oli ITSE AIHEUTTANUT rasitusvammansa ja saa elää loppuelämänsä sen mukaan. Paranemisaika 1-4 vuotta, mitään lääkkeitä ei ehdottanut eikä terapiaa. Pitäs olla vaan ja välttää selkäkipua. Työssäjaksamiseen ja elämässäjaksamiseen ei ottanut mitään kantaa. Heikompi mies menisi ja tappaisi itsensä tollasen jälkeen. Kysyin pitääkö siis myydä mökit ja autot, unohtaa sali ja ottaa tavarat lattialta motorisesti kuin 75-80-vuotias loppuelämäni (käytin juuri noita sanoja), niin äijä totesi nauramatta että aika lailla noin!


      • sohvaperunako

        Samaa mieltä Wäänäsestä! Aluksi oli sitä mieltä, että leikataan. Sitten kerroin hänelle, että oli syksyllä tehnyt ryhtiliikkeen ja aloittanut kuntosalin ja kahvakuulan. Ihmetteli kovasti miksi?! Lihaksien toivossako? Ihan työssä jaksamisen takia hälle sanoin. Käski tosiaankin välttää kaikkea muuta liikuntaa kuin kävelyä. Kaikki johtuu siitä kuntosalista! Eli olen ITSE aiheuttanut selkävaivani. Vaikka vaivani on kyllä jo useamman vuoden takaa.Tässä mietin kauanko pystyn tekemään töitäni? Kävely ei pidä enää minua työkuntoisena. Ja ei tosiaankaan kysynyt työssäjaksamiseta (olen yksinyrittäjä) eikä suositellut lääkkeitten ottoa. Ei mitään kuntoutusta. Passitti tosin uusiin kuviin, jossa juuri eilen olin. Käski vaan tehdä elämästä kivutonta. Eli makaamalla sohvalla päivät pitkät, siinä on ihan hyvä olla! Näillä mennään!


      • scarecrow123

        Samaa mieltä kahden edellisen postaajan kanssa Wäänäsestä. Täysin haluton tekemään tai sanomaan oikein yhtään mitään vaikka vamma olisi kuinka pahanlaatuinen hyvänsä. Ainoa minkä osaa todella hyvin on laskun lähettäminen...


      • persJukka

        kahvakuula ja kuntosali on hyvä vaikka kuinka kävisi kipeesti, ei kannata lannistua vaikka joku moittii ja kehoittaa vaan kävelemään ettei kipu pahenisi.
        turha valittaa kivuista, treeni on tarpeen aina.
        lihaksia tarvitaan


    • LL

      valtakunnalliset suunnitelmat tuovan muutamassa vuodessa ilmeisesti vapaan valinnanmahdollisuuden hoitavan sairaalan suhteen, näin lehtitietojen mukaan.

    • tuntematon potilas

      Itse en enää luota oys:n neurokirurgien hoitotasoon. 5 leikkausta, ongelma edelleen hoitamatta ja tälle tasolle jää. Leikattu sekä päästä, että selkäytimestä. Nyt kun olen vammautunut leikkauksien seurauksena, nostavat kätensä pystyyn; uusia leikkauksia ei enää tehdä, koska kohdallani komplikaatioriski on suuri. Toisaalta, en heidän käsittelyynsä enää menisikään. Harmitellaan täällä kotona vain sitä, että olisi alunperin pitänyt selvittää se, miten paljon näitä harvinaisten neurologisten sairauksien leikkauksia oikein oys:ssa, Oulussa tehdään. Eipä ole kivaa olla lopunikää vaipoissa, alakeho tunnottomana ja kädet toimintavajaina.

      • (Chiari)

        Onko kyseesä chiariin ja syringomyeliaan liittyvä leikkaus? Eli decompressio leikkaus?


      • Leikkaukseenmenevä

        Kukahan sinut leikkasi?


    • kuutamo

      Heips!
      Tiedän Hernesniemen entisen työn kautta. Monissa leikkauksissa olen ollut mukana. Sen verran voin sanoa, että Hernesniemi leikkaa lähinnä aivovaltimonpullistumia ja vaikeimpia kallonpohjakasvaimia, joita kuka tahansa neurokirurgi ei lähde leikkaamaan. Se on järkevää, koska on paljon hyviä neurokirurgeja, jotka leikkaavat, mutta Hernesniemen aika on kallista ja se kannattaa priorisoida juuri vaikeimpiin. Valitettavasti potilaat eivät voi aina valita kirurgejaan, toki voi toivoa, mutta asiat käsitellään tilanteen mukaan.
      Ymmärrän, että aivoleikkaus pelottaa ja haluaa itselleen "parhaan" mahdollisen kirurgin, mutta niinkuin sanoin paljon on todella taitavia kirurgeja muitakin. Tiedän myös, että komplikaatioilta ei aina vältytä Juhankaan leikkauksien jälkeen, joten kaikkeen eivät kirurgitkaan pysty.

    • jap9

      Onko kokemuksia tyksistä Frantzen Janek? aivokasvaimenpoistoleikkauksesta?

      • vammautunut

        tyks:ssa on kuulemma paljon komplikaatioita. Parempi hakeutua HUS:aan.


      • santeri731

        Vastaukseni tulee varmaan jo myöhässä, mutta suosittelen erittäin lämpimästi Janek Franzenia, on nykyään sairaala NEOssa myös. Todella ammattitaitoinen neurokirurgi ja harvinaisen empaattinen lääkäri myös, joka on suht. harvinaista.


      • vainajan omainen
        vammautunut kirjoitti:

        tyks:ssa on kuulemma paljon komplikaatioita. Parempi hakeutua HUS:aan.

        Kannattaa kysyä leikkaajan kokemusta. Hyväkuntoinen omaiseni kuoli hiljan aivokasvainleikkaukseen tyksissä.


      • HUS KYS
        vammautunut kirjoitti:

        tyks:ssa on kuulemma paljon komplikaatioita. Parempi hakeutua HUS:aan.

        Minäkin suosittelen HUS:n ja KYS:n neurokirurgeja.


      • Lunta tupaan taas
        vainajan omainen kirjoitti:

        Kannattaa kysyä leikkaajan kokemusta. Hyväkuntoinen omaiseni kuoli hiljan aivokasvainleikkaukseen tyksissä.

        Mieheni menossa parin viikon sisäll...... ,kuka leikkasi omaisesi? HUS:aan suuntako kuitenkin.?


    • siivooja talossa

      tämä neurokirurgi sakki on myös syyllistyneet törkeeseen jatkuvaan petos sarjaan kavalluksiin veronmaksajien varoista tämä sairas perverssi sakki ole kuullu jopa 50 miljoona luokkaa tämä koskee tayssia

    • vittu

      onko tayss sairaita perverssejä hyi helvetti en mene tolle osastolle hullut saatana

      • honolulu11

        totta itse olen saanut tekaistun kutsun pään mangneettikuvaukseen jota ei tehty makasin lavitsalla pitkänäni kone ei käynyt 15min. kyselin tietokoneen tulosta vastaus työkykyinen ei neuroloogista sairautta,puki takin itse hyvin.vartoon tilannetta koska voin paljastaa tämän jutun ollikainen vastas tämän diaknoosin kuvaukseen lähetti hietaharju.tällähetkellä pelkään kaikkia lääkäreitä ne ovat luokitelleet minut niin tyhmäksi että en huomaa mitään . sen jälkeen en ole käynyt siellä minulla oli yksitysellä kuvat otettu aikasempaa pyysin tays varjoaineellakuvausta koska oli todettu aivoissa sattumalöydös gavernooma aivoissa oli takaraivosärkyä kovaa niskajäykkyyttä.nyt tämä kasvi on ruvennut tihkuttaa .päänsärky pahoinvointi kaksoiskuvat näkö menee välillä 15min.en tiedä mihinpäin lähden leikkaukseen.voin mennä helsinkiin avattavaan yksityseen sairaalaankin olen jo yhteydenoton ottanut heihin


    • Vänkyrässä

      Varmaan muistatte Urpo Rinteen ja Riekkisen.
      Rinne syötti Parkkinsonnipotilaille kalkkitapletteja ja seurasi miten potilaan sairaus eteni.
      Kavalluksesta Rinne istui linnassa.
      Itse jouduin TYKS.ssa koekaniiniksi.
      Leikkaus vammautti minut täysin työkyvyttömäksi.
      Kyllä ennalta kannattaa selvittää, kuka on leikkava lääkäri, jotta ei käy niinkuin minulle.

    • minä ja kevät

      Kaikki lääkärit tekevät hommansa ammttitaidolla.kauheinta on että tätä palstaa lukee joku minun kaltainen aivoleikkaukseen menevät ja pelkää sen jälkeen todella. Ehkä tämä ei ole oikea paikka antaa lääkäristä palautetta jos hän on epäonnistunut. Antakaa palaute suoraan siihen sairaalaan jossa ko. lääkri työskentelee.Positiivisin mielin vaan eteen päin ja hyvää kevättä kaikille.

    • neurokirurgille
    • nortsi

      Rutiinihommat (mitä ne sitten ovatkaan) ilmeisesti sujuvat suht ok, mutta lapsianne älkää viekö sunttioperaatioihin - tai olette siellä toistuvasti.

    • PALAI

      Terveydenhuoltolain mukaisen vapaanhoitopaikan valinnan mukaisesti voit valita minkä tahansa sairaalaan/lääkärin hoitavaksi. Lisätietoja saat STM / Keistinen. Kirjoilla ei ole enää väliä!!

      • VapaaValinta

        Hienoa!


    • lolop

      En suosittele Helsinkihospitalia, eihän ole kuvantamislaitteitakaan suurin osa neurokirurgeista ovat Töölön sairaalan läänäreitä, ei leikkauksen jälkeen edes naispuolinen neurokirurgi tullut tapaamaan minua, minulla järkyttävät kivut kaularankatyrä leikkauksen jälkeen leikkaus maksoi yli 10.000,- euroa, oli laitettu liian pieni implantti ei pysynyt paikoillaan ei välitetty minusta mitään v.2016 menin Neuroneoon jossa Janek Frantzen huomasi samasta mri kuvasta jonka ilkeä naispuolinen neuronkirurgi oli jättänyt huomioimatta implantti täysin irti, minut leikattiin Tyksissä pätevä iloinen neurokirurgi Ville Vuorinen leikkaa ihmisiä päästä ja koko selän alueelta hänestä olen kuullut pelkkää hyvää, ottaa yksityisesti vastaan Turun Mehiläisessä. ja Turun terveystalossa, nyt lannerankani on rappeutunut. hänen puoleensa käännyn kun tulesvaivoja tulee on ranka rappeutunut jos leikkauksia tulee häneen luotan,. nykhis
      Nykyisin hoitopaikan saa valita oman valinnanvapauden perusteella. Töölössä on päteviä ammattilaisia sairaala on jäänyt pieneksi ja byrokraattiseksi yksi mätäomena pilaa kaiken.

    • Anonyymi

      Minulla on aivokasvainleikkaus Tyksissä parin viikon päästä. Jos joskus vielä joudun uuteen leikkaukseen, niin taatusti en kyllä Tyksiin! Aivan käsittämätöntä sähläystä, neurokirurgian luulisi olevan viimeinen paikka missä tuollaiseen törmää. Tänään oli leikkausta edeltävä käynti osastolla. Sitä ennen ei pelottanut, nyt pelottaa. Ilmeni kasvaimesta ihan uusia tietoja: pahempi kuin ennen kerrottiin. Ja toinen neurokirurgi oli aiemmin antanut leikkauksen kulusta aivan eri tietoja kuin mitä leikkaava kirurgi nyt antoi.

      • Anonyymi

        olet varmaan ollut jo leikkauksessa. Miten mahtoi onnistua. Kerroit lääkärien sekoilevan. kenestä lääkäristä mahtoi olla kysymys.

        epätietoinen leikkausta odottava


    • Anonyymi

      Ei pääse enää. Kuulemma kuollut nyt. Huono homma, oli hommansa osaava kirurgi.

    • Anonyymi

      Oys neurokirurgian poliklikalla hyvin epäammatimainen erikoistuva lääkäri. Lääkelistat yms asiat lähetin sähköisesti. Ei ollut käytettävissä. `Housujen` päältä tutki jalkojen tuntomuutoksia. ..Kaavakkeet, jotka paperisena, hän kertoi ettei tarvitse. Nyt tulee seuraava potilas, ettei ehdi enempää. Oli lähetetty erikoissairaanhoitoon. Tällä tasollakin on erikoissairaanhoito? Itsekin olisin lukea röntgen lääkärin lausunnon.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe