Pelasin first person shooteria(jotka vaativat melkein eniten näytönohjaimelta) ja yhtäkkiä ruutu meni sekaisin. Peli pysyi päällä ja kykenin alt-ctrl-del-yhdistelmällä menemään desktoppiin ja sammuttamaan koneen, tosin vain muistamalla mihin kohti hiiren kursori pistetään ja klikataan. Näyttö oli siis aivan täynnä eriväristä pikseliä, hieman haamuna näki läpi mitä siellä oikeasti oli..
Kone boottasi mutta meni jumiin desktoppiin joten sammutin ja käynnistin uudestaan. Meni kiintolevyn chekkiin, jonka ohitin. Desktop ei edelleenkään ladannut kunnolla. Painoin resettiä ja nyt kone menee POST:n(se eka ruutu mikä näyttöön tulee kun koneen pistää päälle, tiedot muisteista,prossusta yms) läpi mutta heti kun pitäisi alkaa lataamaan käyttistä kiintolevyltä, rakkine sanoo stop eikä mitään tapahdu. Ruudulla ei näy mitään POST:n jälkeen.
Kone piti aikaisemmin päivällä jotain ulinaa mutta se meni pois. Nyt kun yritän pistää koneen päälle, siellä jokin tuuletin pitää jurinaa ja kone jämähtää siihen heti POST:n jälkeen, ilman mitään virheilmoituksia.
Avaan tänään koneen ja putsaat kaikki tuulettimet pölystä mutta jos se ei auta, voisiko vika olla näytönohjaimessa? Aikaisemminkin on first person shootereissa peli sekottanut näytön tuolla tavalla jonkin aikaa pelattuani, ja ei - näyttistä ei ole ylikellotettu.
Voiko näytönohjain estää käyttöjärjestelmän lataamisen tuolla tavalla?
Voiko virtalähde olla risana, mutta silloinhan koneen ei pitäisi mennä päälle tai se sammuisi kesken kaiken käytön.
Oisko näytönohjain rikki?
5
1269
Vastaukset
- ...
Jos siis näet näytöllä jotain, vaika vain sen post ruutusi, niin en usko vian olevan näytönohjaimessa. Muutenhan näyttö olisi kokonaan pimeä.
Veikkaan, että windows on saanut jonkin kohtauksen.
Jos sinulla on XP niin käynnistä "last good known" tilassa. Eli painele siinä post ruudussa nappulaa (olisikohan F8, en muista), jolla pääset käynnistys vaihtoehtoihin (vikasietotila ja muut...). Valitse sieltä tuo last good know/viimeisin toimiva kokoonpano, kokeile auttaako.- fffffffffff'
voi näytönohjaimessa silti olla sökö, näyttää konsolimerkit, muttei pysty grafiikkaan.
Helpoin tapa lienee kokeilla toista näytönohjainta.
Älä laita sitä mahdollisesti viallista toiseen
koneeseen, voi pahimmillaan rikkoa väylän. - fffffffffff'
fffffffffff' kirjoitti:
voi näytönohjaimessa silti olla sökö, näyttää konsolimerkit, muttei pysty grafiikkaan.
Helpoin tapa lienee kokeilla toista näytönohjainta.
Älä laita sitä mahdollisesti viallista toiseen
koneeseen, voi pahimmillaan rikkoa väylän.Mulla oli samantyyppinen juttu, ensin piti meteliä, en reagoinut. Näytönohjaimen tuuletin oli tehnyt jumit ja ohjain kärähti osittain ja kun aikani renkkasin ei mennyt sitten enää edes POST:n asti.
- ranX
Pääsen POST:iin ja vielä siihen valikkoon F8:lla, mutta oli siellä valinta mikä tahansa, heti valinnan jälkeen ruutu menee mustaksi ja kone ei reagoi mitenkään(paitsi reset/power-nappulat). Ei edes kiintolevy pyöri.
Lisäksi jos sammutan koneen power-nappulasta tässä jumi-vaiheessa, jää num-lock valo päälle ja se menee pois vain jos pistän koneen takaa virtalähteestä virrat poikki. Eli jos sammutan jumahtaneen konee power-nappulaa pohjassa pitämällä, näppäimistössä palaa vielä num-lock, jota ei siinä vaiheessa tietenkään enään saa pois päältä keyboardilta. - ranX
fffffffffff' kirjoitti:
Mulla oli samantyyppinen juttu, ensin piti meteliä, en reagoinut. Näytönohjaimen tuuletin oli tehnyt jumit ja ohjain kärähti osittain ja kun aikani renkkasin ei mennyt sitten enää edes POST:n asti.
Itse veikkaan kanssa näyttiksen tuuletinta ongelmaksi. Jotain jurinaa sieltä koneesta kuului ennen ku meni ihan paskaksi.
Kokeilen imuroida ja katsella koneen käytöstä avattuna. Jos tuuletin ei enään pyöri, homma on selvä. Jos vika on näyttiksessä, ongelmat on siis aiheuttanut ylikuumeneminen.
Ne graafiset sössöt mitä peleissä tuli jonkin ajan kuluessa ovat aivan samannäköisiä kuin liikaa ylikellotetun näyttiksen sekoillessa..
Atin näyttiksessä ei ole päällä sitä asetusta joka boottaa/jumittaa koneen jos näytönohjain sekoaa, eli kone jatkaa toimintaansa normaalisti näyttiksestä huolimatta jos graffat sekoaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241