Tiedän, että tavalliset hehkulamput eivät välttämättä ole hyväksi huonekasveille. Muutamia vuosia sitten hankin kirkasvalolaitteen pitääkseni talven pimeyden poissa mielestäni. Myöhemmin olen ryhtynyt monomaaniseksi viherkasvien hoivaajaksi (pitääkseni talven pimeyden mielestäni).
Olisiko jollakulla kokemusta siitä, sopiiko vanhan kirkasvalolaitteen valo kasveille, vai onko se sitä samaa punaista? Olisi nimittäin kätevää, jos ei tarvitsisi hankkia yksiööni mitään kalliita ja hankalia kasvilamppuviritelmiä. Kirkasvalon voisi vaikka ajastaa porottamaan silloinkin, kun en itse ole paikalla.
Kirkasvalo?
Anciukas
2
5076
Vastaukset
- Nimetön
Minä tein joskus tällaisen huomion:
muutama kasvi sattui olemaan ihan tavallisen putkilampun lähellä talvella, ja kääntyivät kohti lamppua eikä vieressä olevaa ikkunaa. Olivat molemmat todella kauniin vihreitä ja tuntuivat viihtyvän mainiosti.
Hehkulamppua minäkään en suosittele (olen kärventänyt sillä kultaköynnöstäni joskus muinoin), mutta kokeile ihmeessä, mitä kasvit sanovat kirkasvalosta :)- chilipää
Ainakin chilit tykkää cool/warm white loisteputkista. Ja energiansäästälamputkin toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068