APUUUVA!!!

Minttis

Olisko kenelläkään kokemusta tanskandoggi nartusta joka vielä 14kk ikäisenä pissii ja kakkii sisälle, omistajan eli minun ollessa töissä??? Neiti pääsee aamulla pitkälle lenkille, tilat olen rajannut, verhot olen laittanut kiinni jottei hän "vahdi" ikkunoissa, hänellä on seuraa kahdesta muusta koirasta, joten hän ei ole yksin. Olen käyttänyt hänelle Clomicalm tabletteja,jotka eivät auttaneet tilanteeseen. Viikonloput sujuvat ongelmitta vaikka käyn esim. kylässä, kaupassa tms. Mutta jos poissaoloni ylittyy yli 5tunnin rajan, niin heti on lattialla hädät.

12

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Days..

      meillä neiti päältä 2v. ja silloin tällöin tulee työpäivän aikana molemmat hädät sisälle edelleen..

      eli et ole yksin litratolkulla pissivän doggin kanssa=)

      meidän neidillä tosin on eroahdistus joten siksi tuleepi hädät.. ei ole auttanut d.a.p.t tai mitkään muutkaan.. seuraavaksi sitten kokeillaan lääkitystä.

      • Minttis

        pikku hiljaa vain ärsyttämään tuo joka päiväinen lattioitten moppaaminen, ja senkin takia alkaa mahdolliset koiranhoitajat olemaan vähissä... Eivät haluaisi enää "aikuisen" koiran jätteitä siivoilla... Täytyy kokeilla vielä sitä D.A.P.:ia jos se vaikka tehoaisi. Ongelmakoirakouluttaja kertoi että koirani kärsii ns. hitaasti syttyvästä eroahdistuksesa..ja antoi neuvoksi aloittaa koiralle huomioimattomuus koulutusta. Onko kenelläkään siitä kokemusta, että miten mahtaa tanskandoggille toimia??


      • Days..
        Minttis kirjoitti:

        pikku hiljaa vain ärsyttämään tuo joka päiväinen lattioitten moppaaminen, ja senkin takia alkaa mahdolliset koiranhoitajat olemaan vähissä... Eivät haluaisi enää "aikuisen" koiran jätteitä siivoilla... Täytyy kokeilla vielä sitä D.A.P.:ia jos se vaikka tehoaisi. Ongelmakoirakouluttaja kertoi että koirani kärsii ns. hitaasti syttyvästä eroahdistuksesa..ja antoi neuvoksi aloittaa koiralle huomioimattomuus koulutusta. Onko kenelläkään siitä kokemusta, että miten mahtaa tanskandoggille toimia??

        se toimi hetken aikaa, sanotaanko että puoli vuotta oli asiat hyvin tälläisen "kuurin" jälkeen, mutta nyt taas kesän kynnyksellä neidin eroahdistus on pompannut esille, silloin tällöin selviää työ päivän yksin, mutta ei aina.

        meillä ei hoitajia enää ole ollenkaan, kukaan ei neitiä suostu kotiinsa ottamaan juuri tuon pissimisen vuoksi, myöskään kotiimme ei kukaan suostu tulla hoitamaan.

        oletko käynyt koiraneuvolan sivuilla? Peetsalta saa todella hyviä neuvoja=)


      • Minttis
        Days.. kirjoitti:

        se toimi hetken aikaa, sanotaanko että puoli vuotta oli asiat hyvin tälläisen "kuurin" jälkeen, mutta nyt taas kesän kynnyksellä neidin eroahdistus on pompannut esille, silloin tällöin selviää työ päivän yksin, mutta ei aina.

        meillä ei hoitajia enää ole ollenkaan, kukaan ei neitiä suostu kotiinsa ottamaan juuri tuon pissimisen vuoksi, myöskään kotiimme ei kukaan suostu tulla hoitamaan.

        oletko käynyt koiraneuvolan sivuilla? Peetsalta saa todella hyviä neuvoja=)

        No Peetsan luona me just käytiinkin ja hän suositteli sitä huomioimattomuus juttua. En ole sitä vielä aloittanut kun ajattelin kysellä ensin että millaisia kokemuksia muilla on siitä ollut. Neitini ei tosiaankaan muita tuhoja tee tms. ongelmana on vain tuo pissaaminen ja kakkaaminen. Jos ei tuo kuulema auta niin vaihtoehtoina on häkkiterapia tai kuulema pennuttaminen. Häkki juttua en välttämättä haluaisi kokeilla ja pennuttamiseenkin narttuni on liian nuori ja muutenkaan se ei ole ajankohtaista...


      • ...
        Minttis kirjoitti:

        No Peetsan luona me just käytiinkin ja hän suositteli sitä huomioimattomuus juttua. En ole sitä vielä aloittanut kun ajattelin kysellä ensin että millaisia kokemuksia muilla on siitä ollut. Neitini ei tosiaankaan muita tuhoja tee tms. ongelmana on vain tuo pissaaminen ja kakkaaminen. Jos ei tuo kuulema auta niin vaihtoehtoina on häkkiterapia tai kuulema pennuttaminen. Häkki juttua en välttämättä haluaisi kokeilla ja pennuttamiseenkin narttuni on liian nuori ja muutenkaan se ei ole ajankohtaista...

        Meillä tuo huomioimattomuus-kuuri vain pahensi asioita. Varmasti toimiikin joillakin koirilla mutta minusta on virheellistä antaa sitä hoito-ohjeeksi eroahdistukseen. D.A.P jeesas meillä todella hyvin. Ei itketä enää mamman perään... Sisäsiisteys meillä tuli vasta 8kk:n iän kohdalla kun tajusin ettei kaupan pesuaineet poista sitä hajua lattiasta. Pesin kahteen kertaan Clorite-liuoksella lattiat ja sisälle tekeminen loppui kuin seinään. Sen jälkeen laitoin matot takaisin lattiaan eikä ole tarvinut mattopyykillä juosta


    • tiitiiiii

      joo haluaisin sanoa ettei ole kokemusta mutta sitä on juuri kaikkien doggien kohdalta neljä kappaletta eikä siihen auta kuin aika tai se että laittaa koirat päiväksi ulos häkkiin meillä se oli viimeinen ratkaisu koirat paitsi yksi meidän vanha rouva saa olla sisällä kun se tekee tarpeensa lattialle vain jos joutuu olemaan yötä kotona ilman meitä mutta kolme muuta vandaalia menee kiltisti häkkiin aamulla kun lähdetään töihin muuten taas lattiat lainehtii iltapäivällä. en tiedä mikä on vikana dogeissa kun kaksi niistä hajotti meidän koko asunnon ja sitten on ollut vielä tämä pissi ongelma. jossain pitää olla syy tähän käytökseen koska olen itse koira kouluttaja agilityssä ja tokossa olen käynyt lukemattomia kertoja koira terapeuttien luennoilla ja missään muussa rodussa mitä meilläkin on ei ole tullut vastaan tällaista älyttömyyttä paitsi yhdessä suomenajokoirassa. lisäksi meillä on baegle, rotikka, saksanpaimenkoira, kääpiö spinseri ja cokkeri joten touhua riittää. toivotan sinulle hyvää jatkoa doggisi kanssa ja pitkää pinnaa kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa niinkuin muillakin.

      • ***

        No huh huh... !!


      • sinunkin

        ongelmasi johtuu liian suuresta laumasta ja mahdollisesti siitä ettei oteta tarpeeksi huomioon doggeja yksilöinä- doggi kun on rotuna herkkäsieluinen veitikka! Häkkidoggi ei välttämättä ole se hyvä doggi tavoiltaan ;)


      • tiitiiiii
        sinunkin kirjoitti:

        ongelmasi johtuu liian suuresta laumasta ja mahdollisesti siitä ettei oteta tarpeeksi huomioon doggeja yksilöinä- doggi kun on rotuna herkkäsieluinen veitikka! Häkkidoggi ei välttämättä ole se hyvä doggi tavoiltaan ;)

        ei muuten johdu meillä kaikki koirat saavat päivässä kukin yhtä paljon huomiota tosin kaikki eivät aina sitä kaipaa niin paljon enkä minä ole kysynyt apua enkä neuvoja mutta aina nähtävästi löytyy joku kritisoija joka asiaan meidän koirat eivät ole häkissä montaa tuntia päivässä enkä voisi niitä ikinä sinne jättää kolmea tuntia kauenmaksi mieheni ja minä olemme omistaneet elämämme koirille harrastamme niitten kanssa metsästystä agilityä tokoa jälkeä ja kaikkea muuta mutta vain koiran ehdoilla ei ikinä enemmän kuin koira jaksaa. päivät ovat täynnä koira puuhaa joten kommenttisi loukkasi suuresti


      • ******
        tiitiiiii kirjoitti:

        ei muuten johdu meillä kaikki koirat saavat päivässä kukin yhtä paljon huomiota tosin kaikki eivät aina sitä kaipaa niin paljon enkä minä ole kysynyt apua enkä neuvoja mutta aina nähtävästi löytyy joku kritisoija joka asiaan meidän koirat eivät ole häkissä montaa tuntia päivässä enkä voisi niitä ikinä sinne jättää kolmea tuntia kauenmaksi mieheni ja minä olemme omistaneet elämämme koirille harrastamme niitten kanssa metsästystä agilityä tokoa jälkeä ja kaikkea muuta mutta vain koiran ehdoilla ei ikinä enemmän kuin koira jaksaa. päivät ovat täynnä koira puuhaa joten kommenttisi loukkasi suuresti

        Sinähän kirjoitit eka viestissäsi että laitat doggisi häkkiin aamulla ennen töihin lähtöä ettei sitten iltapäivällä kotiin tullessasi lainehdi lattiat!!! Työpäivä kun on aamusta iltapäivään enemmän kuin se 3 tuntia ;)


      • tiitii
        ****** kirjoitti:

        Sinähän kirjoitit eka viestissäsi että laitat doggisi häkkiin aamulla ennen töihin lähtöä ettei sitten iltapäivällä kotiin tullessasi lainehdi lattiat!!! Työpäivä kun on aamusta iltapäivään enemmän kuin se 3 tuntia ;)

        minun moka olin ajatuksissani laittanut aamulla kun piti laittaa aamupäivällä menen nimittäin töihin klo 11 ja tulen kotia jo 14.00 mennessä ja jos minulla on kiire päivä että menee pidempään niin mieheni on yleensä kotona ennen kahta mutta ilmeisesti dogille tuokin aika on liian paljon yksin oloa sisällä. mutta nyt meillä ei ole taas mitään ongelmaa kun en ole töissä kodin ulkopuolella vaan voin olla joka päivä kotona ja koirieni kanssa ja ehdä töitäni samassa pihassa. joten sinun kommenteillasi ei ole mitään merkitystä alun pitäin hlusin vain sanoa sen että dogeissa on näitä häiriköitä eroahdistuksesta kärsiviä ja jos ei ole muahdollisuutta vaihtaa uutta lattiaa ja ostaa huonekaluja vähän väliä niin yksi vaihtoehto on laittaa koira koirat häkkiin siksi aikaa ja toiseksi näen parempana vaihtoehtona sen että koirat on ulkona häkissä niin että niillä on kokonainen ulkorakennus vanha aitta käytössä ns koppina kuin se kun jotkut työntää koiransa sisällä häkkiin missä ei voi kuin maata sitä en tule ikinä hyväksymään. pitkän tien olen mennyt että olen päässyt ratkaisuun joka ilahduttaa koiria ja ihmisiä koska koiratkin viihtyy häkissä josta ne näkee mitä ympärillä tapahtuu ja ovat sisällä kililti silloin kun eivät juokse vapaana tai touhua mieidän kanssa jotain. joten jokainen joka tietää meidän koirat voivat sanoa että elävät täysipainoista elämää joka päivä. yksi tosin on poistunut keskuudesta hiljaa nukkuessaan. suru on suuri koko laumassa mutta uusi pentu on varattuna jospa se piristäis meidän muita vanhuksia. onnea edelleen koirienne kanssa ja toivon että ette anna periksi jos taöoanne tuhotaan tai muuta vastaavaa. kyllä se siitä ajan kanssa tai sitten pitää etsiä paikka missä on enemmän aikaa herkälle kaverille niinkuin dogit tahtoo olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe