Tarviiko,kun Saksaan menee,henkilökortin vai pääseekö ajokortilla sinne?Joissa on se EU-merkki.Jos autolla menee.
Ajokortilla Saksaan?
3
560
Vastaukset
- näin on
ajokortt, henkilökortti tai passi sillä Schengenin säännöstöllä on poistettu vain rajatarkastukset sisäisiltä rajoilta. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole passivapaus, vaikka sisärajoilla matkustajia ei enää tarkasteta. Alueella matkustavien tulee pitää mukanaan niitä matkustusasiakirjoja, joita kukin Schengen-maa vaatii ja tarvittaessa matkustajan on kyettävä todistamaan henkilöllisyytensä ja kansalaisuutensa viranomaisille. Suomalainen voi tehdä tämän muissa Schengen-maissa joko passilla tai uusimuotoisella kuvallisella henkilökortilla (kortissa on mainittu sen voimassaoloaika ja henkilön kansalaisuus).
- teutooni
Saksassa henkilöllisyyden todistamiseen ei kelpaa ajokortti! Eli joko passi tai uudenmallinen kuvallinen henkilökortti.
Lisää tietoa asiasta:
http://www.rvl.fi/rvl/home.nsf/Pages/2A9C37D01DD639B4C22570070037BC06
- uula
että ajokortti ei ole virallinenhenkilöllisyystodistus. Henkilökortti on, mutta saattaa ne sitä Saksassa (ei lentokentällä) ihmetellä. Passi on paras paperi, kun liikkuu Euroopassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262438- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851756
- 271467
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228