Olen lähdössä Intiaan vuoden 2006 lopulla.
Katselin aluksi vapaaehtoistyö-lafkoja ja selvitin aika tarkkaan mahdollisuuteni lähteä vapaaehtoistyöhön ja millä rahalla/ajalla.
Nyt olen sittenkin sitä mieltä että lähtisin omin voimin ilman erillisiä maksuja järjestäjille.
Olisi mukava kuulla tietäviltä Intiasta ja sen mielenkiintoisimmista paikoista (luonnonnähtävyydet/kulttuuri/yhteisöt). Itseäni kiinnostaa mm. viipyä kauempia aikoja luostariyhteisössä oppimassa budhalaisuudesta sekä meditaatiosta ja samalla tarjota apua tarpeeseen.
Vapaasti Intiaan. Minne?
14
1852
Vastaukset
- sitten
PeterPan matkojen sivuilta olen lainannut alla olevan kuvauksen paikasta.
"Dharamsala. Seikkailu ja elämys Intian himalaijalle tiibetiläisyyden verhon tuolle puolelle. Dalai Laman kotikaupunkiin Dharamsalaan Himachal Pradeshiin, joka on myös Tiibetin varjo-hallituksen tukikohta.
Näet ja koet mm. Himalayan väkevän hiljaisuuden. Norbulinka-Instituutin joka ylläpitää Tiibetin taiteita. Dip Tse Chok Lingin elämänmakuisen luostarin, joka on myös majapaikkasi ja jonka menoihin voit osallistua oman mielenkiintosi mukaan. Dalai Laman sisaren Jet Sun Peman johtaman lastenkylän jossa elää ja opiskelee n. 3000 pakolaislasta. Tahtoessasi saat täältä myös oman kummilapsen."
Siellä on buddhalaisuutta, luostareita ja lastenkylä. Olisiko sopiva kohde? - löytyy
Intia on niin iso ja mielenkiintoinen maa, että sama minne suuntaan menet, niin mielenkiintoista kokemista löytyy.
Alla pari linkkiä Incredible-Intiaan:
http://www.incredibleindia.org/
http://www.india-tourism.com/
Ja tässä linkki Intian Unescon maailmanperintökohteista kertovalle sivulle.
http://www.thesalmons.org/lynn/wh-india.html Pohjois-Intian Dharamsalaa minäkin suosittelen. Tosin loppuvuodesta on aika kylmät oltavat, joten voisit talvikuukaudet olla jossain etelämpänä ja siirtyä Himalajan alueelle kevään tullen. Olen ollut kaksi kertaa PPM:n matkoilla, molemmilla kerroilla majoituimme luostariin, jossa käyntimme aikana oli vapaaehtoistyöntekijä englannin opettajana. Palkaksi hän sai ylläpidon luostarissa. Dharamsalassa toimii myös Tiibetin pakolaisten lastenkylä, jossa apu lienee tarpeen. Tämän lisäksi alue on todella kaunis ja ihmiset ystävällisiä, suurin osa on Tiibetin pakolaisia. Alueella voi myös opiskella buddhalaisuutta tai ottaa osaa joogatunneille ja kasvisruokakursseille.
Jos reissupäiväkirjat kiinnostavat, otahan yhteyttä!
[email protected]- erinaceus
Kiitos!
Jotenkin tuntuu että olen kyllä menossa vapaaehtoistyöskentelemään mutta omaehtoisesti.
Mitenhän luulet olevan todennäköisyydet että sais majoittua luostarissa tai lähestyä ylipäätään yhteisöjä ilman vapaaehtoistyövälityslafkan järjestelyjä?
Selventäisitkö tuon PPM:n? erinaceus kirjoitti:
Kiitos!
Jotenkin tuntuu että olen kyllä menossa vapaaehtoistyöskentelemään mutta omaehtoisesti.
Mitenhän luulet olevan todennäköisyydet että sais majoittua luostarissa tai lähestyä ylipäätään yhteisöjä ilman vapaaehtoistyövälityslafkan järjestelyjä?
Selventäisitkö tuon PPM:n?Me majoituimme Dip Tse Chock Ling -luostariin PPM:n ryhmänä osallistumatta mihinkään vapaaehtoistöihin. Luostarin päiväohjelmiin sai vapaasti osallistua esim. temppelin rukoushetkiin, jos halusi. Samaan aikaan luostariin majoittui muitakin matkalaisia, viimeksi jopa yksi reppureissulla ollut suomalaispariskunta. McLeod Ganjista (ylä-Dharamsala) löytyy muutakin luostarimajoitusta, yksi taisi olla vain naisille tarkoitettu.
- Jukka
erinaceus kirjoitti:
Kiitos!
Selventäisitkö tuon PPM:n?Hei! Intian viisumikaavakkeen löydät täältä: http://www.intiakeskus.fi/html/ohjeet/visa.pdf
Mullakin on tarkotus lähteä pariksi kuukaudeksi pohjois-Intiaa kiertämään marraskuun alussa. Tutun kanssa olen lähdössä, hän viipyy reissussa ilmeisesti noin puoli vuotta. Kauheasti ei olla vielä matkan kohteista keretty/haluttu sopia, mutta sen verran oli puhetta, että Dharamsalassa käydään aluksi jos se on mahdollista. Sieltä sitten jatketaan matkaa yhdessä tai erikseen.. :)
Tuonne olisi tarkoitus --> http://www.sherabling.org/
- erinaceus
Ja tulipa mieleen nuo viisumiasiat.
Osaisiko joku teistä kertoa kuinka pitkälle ajalle viisumin saa?
Tarkoitus olisi viipyä ehkä 5kk.
Olen aikaisemmin matkustanut Afrikkaa 4kk, mutta silloin en viipynyt kuin muutaman viikon kussakin maassa.- hoituu
Viisumin saa kuudeksi kuukaudeksi. Jos on tarvetta viipya pitempaan, monet kayvat valilla Nepalissa tai vaikkapa Thaimaassa ja palaavat uuden 6 kk viisumin mukana.
- Alkuasukas
Kuka tietää?
Jos haen kuuden kuukauden turistiviisumia onko tärkeää tietää ennalta mahdolliset maahantulokerrat (number of entries). Ja vaikuttaako nuo hintaan?
Jos nyt ostan single entry -viisumin ja esimerkiksi Intiassa ollessani satun käymään kuukauden reissulla Nepalissa. Kun tulen takaisin Intiaan Nepalista, kuinka varmistan ettei Intia-viisumiani ole leimattu käytetyksi tms... - Indiafan
Alkuasukas kirjoitti:
Kuka tietää?
Jos haen kuuden kuukauden turistiviisumia onko tärkeää tietää ennalta mahdolliset maahantulokerrat (number of entries). Ja vaikuttaako nuo hintaan?
Jos nyt ostan single entry -viisumin ja esimerkiksi Intiassa ollessani satun käymään kuukauden reissulla Nepalissa. Kun tulen takaisin Intiaan Nepalista, kuinka varmistan ettei Intia-viisumiani ole leimattu käytetyksi tms...Intiaan myönnetään multible tourist visa, joka on voimassa max 6 kk. Itse olen matkustellut samalla viisalla useamman kerran.
- erinaceus
hoituu kirjoitti:
Viisumin saa kuudeksi kuukaudeksi. Jos on tarvetta viipya pitempaan, monet kayvat valilla Nepalissa tai vaikkapa Thaimaassa ja palaavat uuden 6 kk viisumin mukana.
Olen nyt tulevaa matkaani varten hoitanut asioita ajoissa jottei sitten tule yllätyksiä.
Myös viisumiasioissa ajattelin lähteä ajoissa liikkeelle. Eihän sitä tiedä vaikka passi hukkuu postiin tms...
Nyt kävikin sitten niin että lähetystössä eivät ottaneet huomioon ollenkaan hakemuslomakkeessa kysyttyä tietoa viisumin tarvitusta aikavälistä (Jonka täytin paperiin olevan 28.12.2006 - 20.6.2007). Ilman mitään kysymyksiä laittoivat viisumin syyskuusta maaliskuuhun.
Nyt olen maksanut syys-maaliskuu viisumista, vaikka tarvitsen joulu-kesäkuu viisumin.
Pirullista porukkaa nuo diplomaatit. Ja kun ilmoitin virheestä lähetystöön vastasivat tylysti:
"Teidän täytyy
poistua Intiasta ennen viisumin loppumista...".
Mitä!?
En voi siis hakea etukäteen viisumia tietylle ajalle vaikka
kuitenkin hakemuslomakkeessa tuota tietoa kuitenkin kysytään. Enhän nyt sentään voi hakemusta viimeiselle viikolle jättää.
Matkallani joudun nyt kiirehtimään.
En varmasti ole valmis vielä lähtemään Intiasta ulos maaliskuussa. En edes väliaikaisesti.
Onko vastaavia kokemuksia?
Neuvoja kuinka toimia?
- tyti
http://www.childrenwalkingtall.com/
käy näillä sivuilla. Jos tänsortin hyväntekeväisyyttä haluat tehdä, suosittelen. Paikka ja porukka on ihania ja työ antoisaa. - tapai la kasto cha
moi.olen ollut 5 kertaa intiassa ja ehdottaisin että menet ensin delhiin.sieltä pohjoiseen esim.rishikesiin missä on paljon asrameita ynnä muuta.dramsala kullu,manikaran,leh ovat myös hienoja kokemuksia.jälkeenpäin voisit ajatella varanasia.vasta sen jälkeen kannattaa ajatella goa yms,koska ne ovat samallaisia paikkoja kun mallorca jne,toisin sanoen siellä et pääse tutustumaan todelliseen intialaiseen kulttuuriin.
- erinaceus
Kiitos. Hyviä paikkoja.
Ajattelin lähteä Delhistä ensin etelään ja keväällä sitten pohjoiseen ja Nepaliin, jonka jälkeen sitten kesäkuussa takaisin Delhiin ja kotiin. Ihan vain ilmaston takia. Tuo Goa nyt ei ole oikeastaan käynytkään mielessä. Lyhyt vierailu ehkä kaupungissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458630Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472459Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272281- 382092
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811747Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61043- 531015