Allen Carr: "Stumppaa tähän"

ex-tupakoija

Kaikki jotka oikeasti haluaa lopettaa tupakan polton, lukekaa Allen Carrin kirja "Stumppaa tähän". Ihan oikeasti auttoi ajattelemaan täysin uudella tavalla ja lopettaminen on ollut uskomattoman helppoa ja tupakka ei ole edes mielessä! Suosittelen vilpittömästi ja erittäin lämpimästi kaikille!

29

23333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      luin sen ja lopetin. nyt pari viikkoo jo polttamatta

    • ei niin mitään

      apua.
      lopetin lukemisen

    • kirjaa

      Allen Carr:"Vihdoinkin vapaa tupakasta"Itselleni siitä kirjasta oli suuri apu lopettaessani tupakan polton yli vuosi sitten.
      Sitä ennen poltin melkein 2 askia päivässä.

    • pakko lopettaa

      mistä kirjan löytäisi?
      onko kuinka kallis?

    • sen

      juuri lainaksi kirjastosta... Olen halunnut ikäni lopettaa ja koittanut kaikki mahdolliset keinot ja aina sortunut! Täytyy lukea! Kiitos vinkistä!

      • en lue

        En luel,koska pelkään että kirja aivopesee minut tupakkaa vastaan


      • enpä kerro
        en lue kirjoitti:

        En luel,koska pelkään että kirja aivopesee minut tupakkaa vastaan

        no ehkä et sitten haluakkaan päästä irti tupakasta?! itse ainakin haluaisin,mutta ei se niin helppoa ole.. Ainahan kirjan lukemisesta hyötyä on..ihan mielen kiinnon vuoksikin.sittenpähän tierät:)


    • elämän nälkä

      sain yheltä nettitutulta kirjan,paripäivää sitten.maanantaina tulee kaksiviikkoa ilman tupakkaa,aiemmin pystynyt olee puolikin vuotta polttamatta sit repsahtanut..toivottavasti nyt tuo kirja selkeyttäis ajatuksia ja auttais pysymään tupakasta erossa.lääkäri epäilee keuhkoahtaumaa,ikää vasta 35..nyt on pakko onnistua lopettamaan!

    • Ei ehkä auennut

      Vuorokauden kestin. Puolet ajasta meni ihan normaalisti (siis kuin olisi muka tupakoinut), eli ei ollut normaalia kummempi olo, mutta sitten aivan yhtäkkiä iski silloin tällöin todella paha masennus ja siitä seurannut paniikki. Yritin aina muistella Allenin ohjeita, mutta apua niistä oli hyvin vähän näihin paniikki kohtauksiin. Mutta yleisellä tasolla ne toimivat, eli toivon että ainakin osa tekstistä upposi alitajuntaani. Luin kirjan loppuun viikko sitten torstainana ja perjantaina repsahdin kun lähdin ystävien kanssa illan istujaisiin. Olinko vain tyhmä kun lähdin mukaan vai onko joku voinut välttää himonsa vaikka on ollutkin nauttimassa alkoholia? (tarkoitan siis että näin pian lopettamis päätöksen jälkeen?)

      • näin ainakin meilläpäin

        Vinkkinä, lue kirjasta muutama sivu, siinä vaiheessa kun mielii tupakoida, auttaa.


    • Oon jo ylikin

      Itse olen polttanut 14 vuotta yhteen soittoon. Päivä päivältä enemmän ja enemmän, kunnes tajusin, että nyt alkaa riittää. Itse en lopettamaan pystynyt, kokeillut monta kerta, kuitenkin siinä onnistumatta. Koin itseäni erittäin riippuvaisena tupakan polttajana, kosken pystynyt olla poltaamatta edes tuntiakaan. Tietyistä asiosta tai niitten tekemisesta teki aina mieli tupakkaa. Verratuna moniin edellisin kertoihin, jolloin yritin lopettaa, aina päässä pyörii joku "veikko- että hei kaveri äläpäs nyt lopeta, poltetaan vielä tämän päivän ja huomenna aletaan uudestaan, anna vielä tän päivän polttaa.... kuten varmaan tiedätte, että huomisestakaan ei tullut se lopettaminen, vaan polttaaminen jatkui ja jatkui. Onneksi työpaikalla oli kavereita, jotka ovat kokeilleet tätä kirjaa. En aluksi uskonut siihen, ettei voi olla totta "joku kirja vois auttaa mua lopettamisessa".


      Mutta asian ytimeen. Tämä kirja oli mulla jo kaksi viikkoa, ennen lopettamisen alkua 10.12.2007 ( huomaatkaa, edessäni olivat joulu ja uuden vuoden juhlat), mutten vielä uskaltanut aloittaa kuuntelun ( MP-3 versiossa), mutta eräänä suunnuntai- myöhäisenä päivänä, mulla loppui tupakka ja ajattelin, no kokeillaan tätä kirja, kun haluan kuitenkin tupakasta eroon. Seuraavana aamuna ( joka aamu heräsin yksi asia mielessä "päässä pyörii, että eka mitä teen!!! Käyn tupakilla" Tämäkin aamu oli samankaltainen. Mutta muista aamuista eroa oli, että olin valmis lopettaamaan tupakan polton. Pistin napit korviin ja aloin kuuntelemaan. Lähdin töihin ja kuuntelin kirjan MP-3 versiossa ja yhtäkkiä jo 3 sivun jälkeen huomasin, ettei tee yhtään mieli tupakoida. Siinä vaiheessa olin jo 3 tuntia aamusta poltaamatta... sitten kirjassa sanottiin, ettei tarvitse lopettaa heti, vaan silloin, kun saat kirjan luettua loppuun. Niin ostin lähimmäisessä kioskissa pienen askin LM:ä. Yhteensä poltin 5 tupakkaa, viidessä tunnissa, ennen kuin sain kuunneltua kirjan loppuun. Hauskin hetki oli siinä, kun kirjassa sanottiin, että "SEURAAVAKSI sanon, milloin sinun tulee polttaa viimeisesi tupakan" :) Kaas kumma seuraavaksi sanottiin, että täytyy lopettaa juuri nyt. Siinä vaiheessa kävi mielessä, että olisin jo 5 tuntia ollut polttaamatta :)

      Kuuntelin kirjan yhteensä 2 päivä ja ne oli elämäni kauheita päiviä. Oli kyllä mulla oireet, tiesin kuitenkin siinä, että riippuvaisuus tekee lähtöä elimistöstäni. Olin hermona, sanoin vaimolle ja tyttärelle, etteivät tule lähellekään mua ( onneksi he ymmärsivät sen). Kuuntelin ja kuuntelin, välillä olen nukahtanut ja heräillyt napit korvissa, pyöriessan edelleen nauhaa :). Kaksi päivä siinä meni ja se oli siinä, pääsin eroon tupakasta, erittäin helposti.

      Vaikka kyllä epäilijöitä löytyy ja tiedän itsekkin, että kirja ei auta kaikkia, mutta suurin osa teistä, jotka haluavat todella lopettaa- kirja auttaa, mutta jokaisen täytyy haluta lopettaa. Itsestään kirja ei tee mitään "taikatempuja".

      Tästä alkoi uusi elämäni vaihe, tällä hetkellä olen ollut jo 1,5 vuotta ja ylikin, polttaamatta. EIKÄ TEE YHTÄÄN MIELI TUPAKKAA!!! Päin vastoin olen täysin varma siitä, etten enää ikinä polttaa tupakkaa. Lopuksi haluan toivottaa kaikille onnea pääsemään tupakasta eroon.

      Ihmettelen kylläkin, että miksiköhän Suomessa ei mainosteta riittävästi Allen Carren kirja ( ainakin mun työpaikalla on jo 20 kaveria, jotka lopetti, mua mukaan lukien). Olen sitä mieltä, että purukumit ja lastarit ovat pelkkiä korvikkeitä ja saathan joka tapauksessa näistä, nikotiinia elimistöösi, jauhettua purkkaa tai kun pistät lastarin kehoosi.

      Kertomukseni oli varmaan turhaan suuri, mutta halusin kuitenkin kertoa omastakin kokemuksestani, vaikka nyt kirjoittelen foorumille ensimmäistä kerta tästä. En mainosta tätä mitenkään, ne jotka halusi, ne löysi tän kirjan. Ne jotka haluavat, löytävät kyllä kanssa. Vielä kerran onnea matkaan... lopettaminen on todella helppoa, kunhan haluat päästää eroon tästä "TUPAKAN HELVETISTÄ" :)

      • nikotinisti

        Yhdyn täysin:) kohta 2kk savuttomuutta ja luettuani kirjan tiesin, että en enää koskaan tule polttamaan. Olen vihdoin vapaa 28 vuoden orjuudesta!!!!!! Vapaaa!!!!


    • apua100

      joo...mäkin lopetin tupakoinnin,mutta en tarvinnut siihen mitään saatanan kirjaa.lopetin siis ihan tuosta vaan!en koskenutkaan röökiin.olen 35 vuotias mies ja olin polttanut jo 15 vuotiaasta asti eli 20 vuotta.aika kauan.nyt en tarvitse röökiä enää mihinkään.te kaikki jotka poltatte tota paskaa olette tyhmiä!

      • Stupa kakka

        Outoa että tuo pitää olla tommonen "mää en mitään saatanan kirjaa lue" asenne:D Ite luin ton kirjan lopetin. 10 v poltin askin päivässä ja loppu ku seinään kirjan luettua. Että jos tommosella vihamielenä pitää tulla forumeilla huutamaan niin on tainnu tupakointi loppua vähän väärällä tavalla:)


      • juhas85
        Stupa kakka kirjoitti:

        Outoa että tuo pitää olla tommonen "mää en mitään saatanan kirjaa lue" asenne:D Ite luin ton kirjan lopetin. 10 v poltin askin päivässä ja loppu ku seinään kirjan luettua. Että jos tommosella vihamielenä pitää tulla forumeilla huutamaan niin on tainnu tupakointi loppua vähän väärällä tavalla:)

        Terve kaikille lopettaneille ja harkitseville! ite poltin reilut 10 vuotta askin päivässä. Monen epäonnistuneen lopetusyrityksen jälkeen ostin Stumppaa tähän kirjan jonka luin kaksi kertaa läpi. Aluksi suhtauduin todella skeptisesti koko kirjaan(mitä siinä voi olla mitä en jo tiedä) NIINPÄ! sen avulla pystyin juuri saamaan apuja ajattelemaan miksi ylipäätään poltin,käsittelemään tilanteita ilman tupakkaa ym. Se fyysinen riippuvuus on varsin pieni verrattuna siihen henkiseen. Lopetin polttamisen ilman nikotiinipurkkaa ym,kannoin tupakka-askia vielä puolivuotta mukana(että tietäisin jos haluan polttaa on minulla siihen mahdollisuus) kertaakaan ei ollut sortuminen mielessä,välillä nauran itsekseni että minun ei tarvitse enää polttaa JA SE ON HYVÄ TUNNE!. toivotan kaikille tsemppiä lopettamiseen.. se on suurin satsaus tulevaisuuteen minkä voi terveyden eteen tehdä.


      • Keuhkot

        Hirveä flunssa päällä. Henki ei kulje ja keuhkoihin sattuu. Onneksi nenä vuotaa ja aivastuttaa, muuten huolestuisin todella. Onko keuhkosyövän ensioireet samankaltaisia? Tosin flunssa paranee, syövän oireet pahenee. Pisti ajattelemaan ja nyt kipeänä ei kyllä tupakkaa mieli tee. Tuli pelko siitä että lopulta tukehtuu jos tupakoimista vielä jatkaa. Se on kauhein loppu.


    • vapaatupakasta

      Olen 17 vuotias poika. Aloitin tupakanpolton 13 vuotiaana, kaverin painostuksesta ja ajattelin myös että mikäpä siinä. Äitini polttaa ja isäni myös joten olen nähnyt sitä lapsuudesta asti. Ajattelin siis että mitäpä pahaa siinä on, tiesin tietenkin että se on vaarallista ja aiheuttaa vaikka mitä sairauksia. 14 vuotiaana aloin oikeasti ymmärtää mihin paskaan olen mennyt yhtymään. Kokeilin ensimmäisen kerran lopettamista kun menin lomamatkalle perheen kanssa, ja jouduin olemaan viikon ilman tupakkaa koska äitini ei tiennyt että poltan. Viikko meni todella helposti, enkä edes ajatellut tupakkaa. Hetikun tulin takaisin niin löysinkin sitten itseni tupakka kädessä. Ajattelin että en voi olla koukussa siihen koska olen niin nuori. Aloin polttaa joka kuukausi aina vain enemmän ja enemmän. ja joskus meni askejakin päivittäin. Yritin lopettamista melkein joka toinen viikko. Kaikilla eri menetelmillä, tahdonvoima, purukumit yms. Mikään ei toiminut, joku sai aina palaamaan takaisin tupakkaan. Nikotiini on petollinen aine. Yritin saada Allen Carrin kirjaa käsiini 2 vuotta, koska ajattelin että on parempi lopettaa mahdollisimman aikaisin ja muutenkin tuntui niin tyhmältä olla alaikäisenä ''riippuvainen'' tupakasta, kun ei voi ostaa sitä edes kaupasta itse. Mutta tosiaan 2 viikkoa sitten törmäsin taas tähän kirjaan nettikaupassa ja päärin tilata sen. Sepä saapuikin jo seuraavana päivänä postiluukusta, oli juuri vapaapäivä joten päätin aloittaa heti lukemaan. Poltin kirjan aikana lopun askini, n 10 tupakkaa. Kirja avasi tajuntani tosi hyvin ja viimeisellä sivulla poltin viimeisen tupakkani. Se oli oikeasti viimeiseni, tiedän että en enää koskaan tule polttamaan tupakkaa. Suosittelen kirjaa oikeasti ihan kaikille jotka haluavat lopettaa tupakoinnin, vaikka ei haluaisikaan. Kannattaa kirja lukea ihan muutenkin. ET voi menettää mitään. Nyt olen ollut 2 onnelista viikkoa jo ilman tupakkaa. Ainut asia mikä ärsyttää on se että poltin 4 vuotta ja pilasin jo elimistöäni aika paljon. Mutta onneksi keuhkot puhdistuvat pikkuhiljaa. Kuitenkin Kaikki Lukekaa se kirja !

    • TupakoimatonNainen

      Itse aloin tupakoida 16 vuotiaana ja 32 vuotiaana tein päätöksen että nyt se loppuu. Koetin ensin lopettaa "vähentämällä"... Lopputulos oli että hetken päästä poltinkin vielä enemmän kuin ennen! Sen jälkeen aloin googletella miten ihmeessä pääsen tuosta aineesta eroon ja löysin Allenin kirjan. Tilasin sen heti ja luin sen kahdessa päivässä läpi ja siihen loppui tupakin sauhuttelu. Vuodenvaihteessa tulee 4 vuotta siitä kun lopetin ja olen todella kiitollinen tästä kirjasta. Ihme vain että ihmisille myydään edelleen jotain nikotiinikorvikkeita kun tilalle olisi näinkin helppo ja halpa ratkaisu xD

      • PSKANJAUHAJAT

        Mikä tuossa.kirjassa olinse juttu että lopetit?


    • kentti

      Carr itse pääsi tupakasta eroon hypnoosin avulla. Sitten mies kielsi täysin kyseisen hypnologin auttaneen häntä mitenkään. Itsekkäänä ja rahanahneena alkoi esiintyä tupakkaguruna, klinikoidensa ja kirjojensa avulla. Kiittämättömyys on maailman palkka.

    • HuuHaaAlert

      Täysin huuhaata koko kirja.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole huuhaata. Huuhaata puhuu se tupakoitsija tai alkoholisti, joka yhä uskottelee itselleen, ettei itse ole sairas, aivopesty ja riippuvainen.


    • Anonyymi

      Haiskahtaa nuuhaa hommalta... Noh täytyy tilata ja lukea jos toimii oikeudessa tavataan! Se kiukkuinen rööki noin 1min parissa tunnissa pientä muiden 30min ruokailuun ja 15 X2 kahvitteluun ja paskan jauhamaan. Sinne töihin mennä stna syömään ja sumpille ku töihin.

    • Anonyymi

      Kirjan ydinsanoma on : lopeta iloisena et tarvitse tupakkaa. Olet siitä vapaa. Se on se easyway sanoma joka selviää kirjan viimeisellä sivulla. Toimii kuin hypnoosi mutta vain kerran. Jos kirja kolahtaa ekalla kerralla ja lopetus epäonnistuu ei kirjan lukeminen enää auta.

      • Anonyymi

        Olen itse vuosien jälkeen aloittanut polttamisen uudelleen kun luulin sen parantavan hermojani vaikeassa elämäntilanteessa. Luulin väärin vähäisetkin hermoni menivät tupakan vuoksi, se olikin vain se nikotiinihirviö joka heräsi kokeilemaan heikolla hetkellä saisiko annoksensa. Ostin kirjan uudelleen itselleni kun annoin ensimmäisen pois. Luin kirjan kokonaan uudelleen samalla peläten että kun ensimmäisellä kerralla lopettaminen oli niin helppoa onko se enää? Kyllä se oli, nikotiinin aiheuttama aivopesu tuntui vain voimakkaammalta mutta kirjan oppeja noudattaen sai nekin kumottua. Iskostin enemmän mieleeni sitä että TUPAKKA EI ANNA YHTÄÄN MITÄÄN, se vain ottaa. Jos haluat lopettaa retkahduksen jälkeen uudelleen, se on mahdollista, muista että ei ole vain yhtä savuketta tai vain tätä kertaa, koukkuun jää heti jos annat tupakalle pikkusormenkin.


    • Anonyymi

      Juuri näin - jo 16 vuotta polttamatta tämän pienen kirjan ansiosta. Muutti ajattelutapaa, motivoi järki-ihmistä, niin onnellinen :).

    • Anonyymi

      Kyseinen kirja on kyllä paksua paskaa, Carr suorastaan valehtelee. Esimerkiksi väite siitä, että nikotiini ei aiheuttaisi fyysisiä vieroitusoireita, on itsestään selvästi väärä kuten 90 % tupakoijista tietää. Toinen väärä väite on se, että kukaan muka ei oikeasti nauttisi tupakoinnista. Jo pelkästään nikotiinin vaikutus aiheuttaa sen, että totta helvetissä nauttii ainakin alkuvaiheessa ja useimmiten ihan loppuun asti edes vähän. Ja nämä olivat vain kaksi räikeintä asiavirhettä, kirja suorastaan pullistelee niitä. Ainoa hyvä ajatus opuksessa on se, että tupakkaa ei tarvitse mihinkään. Sen asenteen kun onnistuu ottamaan ja pitämään, lopetus onnistuu paljon helpommin. Vahinko vain, että tuokin fiksu ajatus on leivottu sisään alentuvaan sävyyn kirjoitettuun saman toistoon. Minua suorastaan hämmästyttää kirjan saama suitsutus, koska itseäni sen lukeminen lähinnä ärsytti. Ilmeisesti ihmisen pitää olla hypnoosille altis tai todella tietämätön ja/tai typerä, että kirja "toimii".

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe