Miten on, pitääkö alkuperäisen rekisterikirjan
olla mukana veneessä, vai riittääkö kopio siitä?
Sehän toimitetaan nykyisin laminoituna ja siten
veneilyolosuhteita kestävänä.
Tulee vaan mieleen, jos veve varastetaan, niinhän
siinä menee paperit mukana. Vai näkeekö viran-
omainen unta, että rekisteriote otetaan mukaan
jokaisen kalareissun jälkeen pois veneestä?
Mites on huhun laita, että jos rekisteriotteeseen
on merkitty nopeudeksi yli 30 solmua, niin tullaan
vaatimaan veneajokortti. Jos vaaditaan, niin kel-
paako 25 vuotta sitten hankittu kansainvälinen
huviveneenkuljettajan lupakirja.
Toivon asiallista keskustelua vakavasti esitettyi-
hin kysymyksiin, joten näsäviisaat älkööt vaivau-
tuko.
Rekisteriotteesta kysyttävää
13
2125
Vastaukset
- en ota kantaa
Huhuja on ollut niin kauan kuin veneilykortista on puhuttu mutta rekisteriote pitää veneessä olla silloin kun sillä liikutaan. Sama se on autolla.
Jos varas vie veneen, ei se tee mitään sillä rekkarilla jossa lukee sinun nimesi. Poliisi voi ratsiassa pyytää tarvittaessa henkkareita esille.- F115
Nimenomaan siis poliisi VOI pyytää niitä henkkareita. Tullia ei ainakaan tuntunut Kilpisjärvellä kiinnostavan minkäänlaiset henkkarit kun tullasin veneeni viikon Norjanreissulle. Siinä olisi nätisti mennyt varastettu vene rekisteriote Norjaan laillisesti tullattuna. Tästä viisastuneena ei oman veneeni rekisteriote enää loju veneessä silloin kun en itse siellä ole.
- F115
F115 kirjoitti:
Nimenomaan siis poliisi VOI pyytää niitä henkkareita. Tullia ei ainakaan tuntunut Kilpisjärvellä kiinnostavan minkäänlaiset henkkarit kun tullasin veneeni viikon Norjanreissulle. Siinä olisi nätisti mennyt varastettu vene rekisteriote Norjaan laillisesti tullattuna. Tästä viisastuneena ei oman veneeni rekisteriote enää loju veneessä silloin kun en itse siellä ole.
Niin, ja sellainen asia vielä hieman ihmetytti tuossa ensimmäisessä viestissä, että mikäs homma se nyt on sitä rekisteriotetta sieltä veneestä pois viedä kun reissu on loppu? Yksi laminoitu, keskeltä taitettu A4:nen ei nyt kuitenkaan niin paljoa paina, eikä se tilaakaan niin hirveästi vie...
F115 kirjoitti:
Niin, ja sellainen asia vielä hieman ihmetytti tuossa ensimmäisessä viestissä, että mikäs homma se nyt on sitä rekisteriotetta sieltä veneestä pois viedä kun reissu on loppu? Yksi laminoitu, keskeltä taitettu A4:nen ei nyt kuitenkaan niin paljoa paina, eikä se tilaakaan niin hirveästi vie...
Tarkoitus oli tiedustella samalla, kelpaako
rekisteriotteen jäljennös? Rekisteriotehan voidaan
varastaa ja tehdä väärennetyt omistuspaperit ja
käydä sitten hakemassa "oma vene" muina miehinä
ilman kiinnijäämisen pelkoa mahdollisessa tarkas-
tuksessa. Omallanihan minä tässä ajelen. Venettä
kun ei käytetä joka päivä, voi jäädä paperihommiin
viikkokin tai kaksi.
Sen otteen mukaanottaminen ainakin minulla unohtuu
useamman kerran kesässä. Meitä ns. lainkuuliaisia
tämä vain koskee, rikesakkoja rapisee tulevaisuu-
dessa monesta muustakin unohtamisesta.
Esim. jos olet unohtanut tarkistuttaa vuosittain
sammuttimen.- Tiatoo..
Täpinä kirjoitti:
Tarkoitus oli tiedustella samalla, kelpaako
rekisteriotteen jäljennös? Rekisteriotehan voidaan
varastaa ja tehdä väärennetyt omistuspaperit ja
käydä sitten hakemassa "oma vene" muina miehinä
ilman kiinnijäämisen pelkoa mahdollisessa tarkas-
tuksessa. Omallanihan minä tässä ajelen. Venettä
kun ei käytetä joka päivä, voi jäädä paperihommiin
viikkokin tai kaksi.
Sen otteen mukaanottaminen ainakin minulla unohtuu
useamman kerran kesässä. Meitä ns. lainkuuliaisia
tämä vain koskee, rikesakkoja rapisee tulevaisuu-
dessa monesta muustakin unohtamisesta.
Esim. jos olet unohtanut tarkistuttaa vuosittain
sammuttimen.rekisteriotteen jäljennös ei kelpaa.
Olen kerran selvinnyt ratsiasta jäljennöksellä saatuani siitä suulliset nuhteet. - kuuliaisia
Täpinä kirjoitti:
Tarkoitus oli tiedustella samalla, kelpaako
rekisteriotteen jäljennös? Rekisteriotehan voidaan
varastaa ja tehdä väärennetyt omistuspaperit ja
käydä sitten hakemassa "oma vene" muina miehinä
ilman kiinnijäämisen pelkoa mahdollisessa tarkas-
tuksessa. Omallanihan minä tässä ajelen. Venettä
kun ei käytetä joka päivä, voi jäädä paperihommiin
viikkokin tai kaksi.
Sen otteen mukaanottaminen ainakin minulla unohtuu
useamman kerran kesässä. Meitä ns. lainkuuliaisia
tämä vain koskee, rikesakkoja rapisee tulevaisuu-
dessa monesta muustakin unohtamisesta.
Esim. jos olet unohtanut tarkistuttaa vuosittain
sammuttimen.Niinhän se on, että tällaiset asiat koskevat vain lainkuuliaisia ihmisiä. Oikea varas heittää pienen veneen auton lavalle ja vaihtaa isossa veneessä vaikka rekisteritunnuksen valmiiksi tehtyihin papereihin sopivaksi.
Sama se on lukkojen kanssa. Perämoottorin voi lukita mutta kun joku sen haluaa niin lähtee puolet peräpeilistä mukaan eikä paljon edes hidasta menoa. Tietysti lukko auttaa silloin, jos vieressä on lukitsematon laite ja on tilattu vain yksi moottori.
- Nimetön viranvuoksi
rekisteriotetta mukana veneillessä ja joudut ratsiaan saat sakot.
Rekisteriotteen tulee olla alkuperäinen.- Katsastusmies-1
ratsattu. 25 vuoden aikana noin 40 000 nM Suomen vesiä veneilleenä ei minua ole vielä koskaan ratsattu. Muutaman kerran on puhallutettu. Voihan asiaan vaikuttaa se että perässä on veneseuran lippu ja kaikki olo ja toiminta sen näköistä että asiat ovat kunnossa.
Tuota samaa asiaa olen miettinyt, kun veneessä on aiakirjasalkku jossa ovat kaikki paperit, ja pääsääntöisesti se on ollut kotona paitsi lomamatkat ja ulkomailla käynnit.
Kopiot kaikista dokumenteista ovat aina veneessä, sekä veneseuran alustodistus alkuperäisenä.
Tämä ei sitten ilmeisesti riitä.
Olen lähtenyt siitä olettamuksesta että viranomainen saa lähdetiedostoista selville veneen ja kuljettajan tiedot, kuten manntielläkin.
Siellä pyydetään nimeltä mainiten saapumaan valtion autoon asiakirjat mukanaan mikäli on sattunut olemaan kiirus :)
Ovat jo auton rekisterinumeron perusteella selvillä auton omistajasta ennekuin ehtivät edes pysäyttämään.
Merellä näköjään homma toimii eri tavalla. - harrastelijakippari
Katsastusmies-1 kirjoitti:
ratsattu. 25 vuoden aikana noin 40 000 nM Suomen vesiä veneilleenä ei minua ole vielä koskaan ratsattu. Muutaman kerran on puhallutettu. Voihan asiaan vaikuttaa se että perässä on veneseuran lippu ja kaikki olo ja toiminta sen näköistä että asiat ovat kunnossa.
Tuota samaa asiaa olen miettinyt, kun veneessä on aiakirjasalkku jossa ovat kaikki paperit, ja pääsääntöisesti se on ollut kotona paitsi lomamatkat ja ulkomailla käynnit.
Kopiot kaikista dokumenteista ovat aina veneessä, sekä veneseuran alustodistus alkuperäisenä.
Tämä ei sitten ilmeisesti riitä.
Olen lähtenyt siitä olettamuksesta että viranomainen saa lähdetiedostoista selville veneen ja kuljettajan tiedot, kuten manntielläkin.
Siellä pyydetään nimeltä mainiten saapumaan valtion autoon asiakirjat mukanaan mikäli on sattunut olemaan kiirus :)
Ovat jo auton rekisterinumeron perusteella selvillä auton omistajasta ennekuin ehtivät edes pysäyttämään.
Merellä näköjään homma toimii eri tavalla.Tuota olen vähän ihmetellyt, että kansalaiset joutuvat maksamaan kohtalaisia summia ajopeliensä rekisteröinnistä ja sitten ei saada edes sellaista tietojärjestelmää aikaiseksi että homma hoituisi ilman paperien mukana kanniskelua. Ja jos unohtuu niin sakkoa vielä päälle. Minä en ainakaan viranomaisena luottaisi pätkääkään asiakkaan esittämiin papereihin (joissa ei edes ole kummoisia aitoustekijöitä kuten seteleissä) vs. oman tietojärjestelmän tietoihin.
harrastelijakippari kirjoitti:
Tuota olen vähän ihmetellyt, että kansalaiset joutuvat maksamaan kohtalaisia summia ajopeliensä rekisteröinnistä ja sitten ei saada edes sellaista tietojärjestelmää aikaiseksi että homma hoituisi ilman paperien mukana kanniskelua. Ja jos unohtuu niin sakkoa vielä päälle. Minä en ainakaan viranomaisena luottaisi pätkääkään asiakkaan esittämiin papereihin (joissa ei edes ole kummoisia aitoustekijöitä kuten seteleissä) vs. oman tietojärjestelmän tietoihin.
Näin kai se sitten on. Asiat ovat kehittyneet ja
ei aina hyvään suuntaan. Kyselen näitä asioita
enemmän kuin yleisestä kiinnostuksesta. Katsastin
seuramme veneitä noin 15 vuoden ajan. Tosin siitä-
kin on aikaa kohta jo 10 vuotta. Asiat ovat muut-
tuneet, tarvitaan aika paljon enemmän varusteita,
jotta veve hyväksytään tänä päivänä seuran rekis-
teriin.
Se pitää paikkansa, että seuran viiri ja perä-
lippu pitävät venepoliisin kaukana.
Yksi, kokonaan toinen keskustelun aihe olisi
suojaisilla vesillä tarvittavien varusteiden
karsiminen todella tarvittaviin turvavarusteisiin.
Kun niistä pienistäkin unohtamisista sakotetaan.
En arvostele ollenkaan vapaaehtoisia varusteita,
mukavaahan se on niitä hankkia. Kaverit kerhossa
minullekin soittivat suutansa; eiköhän olisi aika
jo suuretaa tuota runkoa, varusteita kun ei enää
mahdu.
Hyvää kesää ja kiitos asiallisesta keskustelusta,
voipi säästyä jokunen eurokin.
PS. Olisi tässä mallia tuonne City-maasturi-
palstallekin.- Tiatoo.,
Katsastusmies-1 kirjoitti:
ratsattu. 25 vuoden aikana noin 40 000 nM Suomen vesiä veneilleenä ei minua ole vielä koskaan ratsattu. Muutaman kerran on puhallutettu. Voihan asiaan vaikuttaa se että perässä on veneseuran lippu ja kaikki olo ja toiminta sen näköistä että asiat ovat kunnossa.
Tuota samaa asiaa olen miettinyt, kun veneessä on aiakirjasalkku jossa ovat kaikki paperit, ja pääsääntöisesti se on ollut kotona paitsi lomamatkat ja ulkomailla käynnit.
Kopiot kaikista dokumenteista ovat aina veneessä, sekä veneseuran alustodistus alkuperäisenä.
Tämä ei sitten ilmeisesti riitä.
Olen lähtenyt siitä olettamuksesta että viranomainen saa lähdetiedostoista selville veneen ja kuljettajan tiedot, kuten manntielläkin.
Siellä pyydetään nimeltä mainiten saapumaan valtion autoon asiakirjat mukanaan mikäli on sattunut olemaan kiirus :)
Ovat jo auton rekisterinumeron perusteella selvillä auton omistajasta ennekuin ehtivät edes pysäyttämään.
Merellä näköjään homma toimii eri tavalla.Samalla tavalla saa venerekisteritiedot vesillä selville kuin auton tiedot maantiellä. Kuitenkin rekisteriotteen tulee olla alkuperäinen.
- Töpinä
lompakossa. Niin helppoa se on välillä......
TöpinäKävishän sekin, mutta kun se rekkari on A4-kokoa
ja se kahtia taitettuna on vielä A5-kokoa.
Muuten, mistähän se on kiinni, ettei ihmisten
tarpeellisia mukanaan pidettäviä asiakirjoja
saada yhdelle pankkikortille. Minä ainakin
olisin valmis maksamaan moisesta ilosta muuta-
man euron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2295302- 1952755
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss591873- 671592
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa101405- 1381325
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1071315Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1661268- 861214
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091194