No niin kävin sitten tänään ostamassa kasveja.
Halusin nimenomaan miekkakasveja enkä ollut täysin miettinyt mitä lajiketta halusin joten juttelin helsingin akvaario keskuksen myyjän kanssa akvaarioni olo suhteista ja mitä sinne sopisi ottaa.
Noh otin sitten kahta lajia,Echinodorus schuteri "Leopard" lajiketta sekä Echinodorus "ozelot"(green) lajiketta.
No kun tulin kotia pistin kasvit akvaan ja ryhdyin katselemaan netistä kuvia että millaisia näistä kasveista nyt tulisi "isona".
Menin tropican sivuille jossa oli sitten tämä miekka Leopardi kasvi lajike jossa sanottiin että se kasvaa abauttiarallaa 10-15 cm pitkäksi ja 15-20 cm leveäksi.
No mullahan rupes hälärit päässä soimaan koska mulla on 40 cm korkea akva ja hyvä ettei puska puske sieltä ulos.
Onko mulla nyt siis väärä Kasvilajike vai voisiko kyse olla sellaisesta asiasta että kasvi on kasvatettu ilmassa ja nyt kun se minulle asettuu tuonne veteen se kutistuu?
Olen nyt hullun lailla surffannut sivuja ja etsinyt kyseisen kasvin kuvia mutta selvyyttä en ole saanut.
Voisiko joku auttaa?
Vai tulikohan myyjältä vahingossa väärät laput mukaan?kasvit kun eivät olleet ruukuissa.
Pistää vaan miettimään onko tuo miekka oselottikaan oikeasti miekka oselotti??
kasvi dilemma
*pihalla*
1
376
Vastaukset
- ludwigia
Kasvaa tosiaankin alle 20senttiseksi. Ilmakasvatetut hankkivat olla korkeita ja kapealehtisiä, joten eiköhän se ala tehdä matalaa kasvustoa pinnan alle jouduttuaan =)
Tämä "Leopard" muuten tekee laikkuja enemmän kun valoa on kohtalaisen paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1162226- 1291812
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631206Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841134Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k711043Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43983Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75955Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56912HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio22908