No niin kävin sitten tänään ostamassa kasveja.
Halusin nimenomaan miekkakasveja enkä ollut täysin miettinyt mitä lajiketta halusin joten juttelin helsingin akvaario keskuksen myyjän kanssa akvaarioni olo suhteista ja mitä sinne sopisi ottaa.
Noh otin sitten kahta lajia,Echinodorus schuteri "Leopard" lajiketta sekä Echinodorus "ozelot"(green) lajiketta.
No kun tulin kotia pistin kasvit akvaan ja ryhdyin katselemaan netistä kuvia että millaisia näistä kasveista nyt tulisi "isona".
Menin tropican sivuille jossa oli sitten tämä miekka Leopardi kasvi lajike jossa sanottiin että se kasvaa abauttiarallaa 10-15 cm pitkäksi ja 15-20 cm leveäksi.
No mullahan rupes hälärit päässä soimaan koska mulla on 40 cm korkea akva ja hyvä ettei puska puske sieltä ulos.
Onko mulla nyt siis väärä Kasvilajike vai voisiko kyse olla sellaisesta asiasta että kasvi on kasvatettu ilmassa ja nyt kun se minulle asettuu tuonne veteen se kutistuu?
Olen nyt hullun lailla surffannut sivuja ja etsinyt kyseisen kasvin kuvia mutta selvyyttä en ole saanut.
Voisiko joku auttaa?
Vai tulikohan myyjältä vahingossa väärät laput mukaan?kasvit kun eivät olleet ruukuissa.
Pistää vaan miettimään onko tuo miekka oselottikaan oikeasti miekka oselotti??
kasvi dilemma
*pihalla*
1
457
Vastaukset
- ludwigia
Kasvaa tosiaankin alle 20senttiseksi. Ilmakasvatetut hankkivat olla korkeita ja kapealehtisiä, joten eiköhän se ala tehdä matalaa kasvustoa pinnan alle jouduttuaan =)
Tämä "Leopard" muuten tekee laikkuja enemmän kun valoa on kohtalaisen paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2143977Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1032151Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta812127Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva512103Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1082023Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b711750Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit711518Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem3371136Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1421134- 791006