Ovatko Queen-biisit olleet ihan toista mitä olisitte odottaneet?

Sammy who was low

Tämä keskustelunavaus voi kuulostaa monimutkaiselta, mutta toivottavasti se ei sitä käytännössä ole.

Eli ennekuin kuulitte jonkun Queenin biisin, niin oliko mielikuvanne siitä millainen biisi mahdollisesti on, ollut jotenkin toisenlainen?

Minulle itselleni kävi näin todella monta kertaa. Annan omalta kohdaltani muutaman esimerkin, biiseistä, jotka ovat olleet ihan erilaisia mitä olisin kuvitellut. Antakaa tekin omianne.

THE NIGHT COMES DOWN

- Biisin pitkät intro ja outro olivat kyllä sitä mitä odotinkin, synkkää ja syksyistä. Mutta itse kappale siinä niiden keskellä oli paljon iloisemman ja optimistisemman kuuloinen mitä olisi odottanut.

SHE MAKES ME

- Jotenkin vain kuvittelin tätä biisiä kevyemmäksi kappaleeksi, mutta se olikin aivan kaikkea muuta, tosin nyt ymmärrän mitä sen Stormtrooper In Stilettosin merkityksen.

WHO NEEDS YOU

- Otsikosta päätellen tämä kuulostaisi surulliselta kappaleelta, mutta olikin soinniltaan aikas iloinen, kuten monet Deaconin biisit ennen Another One Bites To Dustia ja Back Chattia bruukkasivat olemaankin.

MORE OF THAT JAZZ

- Nimen perusteella luulin että kysymyksessä olisi joku jazz-kipale. Mutta kaikkea muuta :D My melancolny blueskin on paljon lähempänä bluesia mitä tuo on jazzia.

LAS PALABRAS DE AMOR

- Odotin samanlaita konejumputusta mitä aavistelin Hot Spacen olevan. Mutta tämä ja Life Is Real olivat positiivisia ylläreitä.

4

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soul Brother

      Suurin pettymys minulle on ollut A DOZEN RED ROSES FOR MY DARLING. Minulla oli tuohon aikaan jo kaikki Queenin LP:t ja sinkuistakin suurin osa, joten tämä oli yksi niitä harvoja Queen-biisejä, joita en ollut vielä kuullut. Odotukseni olivat siis korkealla, ja kuvittelin kuulevani kauniin Queen-balladin. Pettymys oli melkoinen.

      • Sammy who was low

        Luulisin ymmärtäväni sinua. Tosin Rogerin Queen-aikaisissa biiseissä kauniit balladit olivat aikas harvinaisia, soolotuotannosta löytyy sentään muutamia. Tai kai se on vähän myös makuasia, haluaako esim. Heaven For Everyonen laskea ballaadiksi, minulle tulee sanasta ballaadi mieleen lähinnä sellaiset Freddien kappaleet kuin Nevermoore, Lily Of The Walley, Love Of My Life ja You Take My Breath Away.

        Kun keskustelussamme nyt kerran pääsimme Rogeriin, niin minulle A Human Body oli myös eräänlainen yllätys. Tai en nyt sanoisi yllätys, onhan se toisaalta jokseenkin tyypillistä Rogerille, mutta jotenkin odotin paljon konemaisempaa biisiä.


      • Soul Brother
        Sammy who was low kirjoitti:

        Luulisin ymmärtäväni sinua. Tosin Rogerin Queen-aikaisissa biiseissä kauniit balladit olivat aikas harvinaisia, soolotuotannosta löytyy sentään muutamia. Tai kai se on vähän myös makuasia, haluaako esim. Heaven For Everyonen laskea ballaadiksi, minulle tulee sanasta ballaadi mieleen lähinnä sellaiset Freddien kappaleet kuin Nevermoore, Lily Of The Walley, Love Of My Life ja You Take My Breath Away.

        Kun keskustelussamme nyt kerran pääsimme Rogeriin, niin minulle A Human Body oli myös eräänlainen yllätys. Tai en nyt sanoisi yllätys, onhan se toisaalta jokseenkin tyypillistä Rogerille, mutta jotenkin odotin paljon konemaisempaa biisiä.

        Joo, "täysverisiä balladeja" (kuten nuo edellämainitsemasi) Roger ei Queen-levyille hirveästi väsännyt. These Are The Days of Our Lives tosin tähän kategoriaan mielestäni kuuluu.

        Rogerin soolotuotannossahan balladeja on todella paljon ja Happiness?-levyllä yli puolet biiseistä voisi mielestäni luokitella balladeiksi.

        Siitä mikä lasketaan balladiksi voidaan tietysti vääntää kättä pitkäänkin. Rogerhan on kirjoittanut paljon hidastempoisia rock-kipaleita. Mielestäni esim. Drowse, Calling All Girls ja Heaven For Everyone ovat balladeja, Tenement Funsterista en ole enää ihan varma. Rock It'ia voisi kai myös pitää balladina tiettyyn pisteeseen asti ;)

        ...mutta takaisin itse asiaan. A Human Body oli myös minulle sellainen biisi, jolta odotin "jotain muuta". Mielestäni kyseessä on varsin keskenkertainen Taylor-biisi, mutta toisaalta, eipä kai B-puolelta muuta pitäisi odottaakaan.


    • Sammy who was low

      Ne biisit, jotka olen kuullut ensin livenä ja sitten vasta alkuperäisinä levytyksinä, ovat toki olleet omalla tavallaan yllättäviä. Tällaisia kappaleita ovat:

      Love Of My Live
      Brighton Rock
      Sheer Heart Attack
      Get Down Make Love
      In The Lap Of The Gods (Revisited)
      Is This The Worls We Created

      Viimeksi mainittu on tosin studio- ja liveversioina saman kuuloinen, joten se ei mitään suurempia yllätyksiä tuottanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe