Onko joku muukärsinyt sitkeän virusperäisen tulehduksen? Itselläni tämä alkoi jo Helmikuussa ja vielä on päällänsä. Aluksi kävin 2 kertaa lääkärissä kun silmäni tuntuivat omituisilta, ekalla kerralla sain aivan vääräälääkettä ja toisella kerralla sanottiin, että on virusperäinen tulehdus, eikä siihen ole varsinaistalääkettä. No, halusin kumminkin vielä käydä silmälääkärillä (hyvällä), no kuukauden kuluttua tästä sainkin ajan. Ja toetesi, että silmässäni tosiaan on virusperäinen silmätulehdus, joka on kiusallinen, vähäoireinen ja sitkeä, muttei kumminkaan vaaraksi silmälle. Se vain lähtee itsekseen parantumaan ja sanoi sen kestävän usein kuukausia, jollain myös vuoden. Oireet ovat olleet vähäiset, karsistelua, kutinaa, väsymyksen tunnetta jne. muttei niitäkään aina ja nekin lievinä. Nyt on myös ollut silmien kirvelyä. Joskus minulla ei ole oireita lainkaan ja luulen niiden olevan parantuneet.... Muttei ne kumminkaan ole olleet.
Sain silmälääkäriltä kuukaudeksi jotain tippoja ja se sanoi, että ne voi auttaa, muttei ne auttaneet. Nyt olen ostanut apteekista myös jotain kosteuttavia silmätippoja. Joskus ne lievittävät oireita ennestään. Inhottaa kun joskus silmiäni vetistää kauheasti... Tätä tulehdusta ei onneksi näy ulospäin katsottaessa. Kuinka kauan tämä mahtaa vielä jatkua kun nyt jo puoli vuotta? Paranenko koskaan? Olin ennen aktiivinen meikin käyttäjä (en tietysti liikaa) ja nyt on tuntunut kamalalta kun olen joutunut heittämään meikit sivuun (tosi, olen joskus silloin saattanut laittaa kun olen mennyt johonkin juhlavampaan tilaisuuteen, eikä silmäni ole tuntuneet huonoilta), tuntuu että elämäni on kahlittu näiden silmieni takia... Onko kukaan muu kärsinyt tällaista?
silmän virusperäinen tulehdus
3
667
Vastaukset
- virus----
Tänään kallis silmälääkäri tuomitsi silmätulehdukseni virusperäiseksi... Huomenna alkaa neljäs viikko tätä tuskaa, mutta silmät ovat kyllä jo parempaan päin. Välillä kutiaa välillä punoitta välillä ei. Olen koittanut kahtia eri antibiootti silmätippakuuria, mutta eivät auttaneet (yllätys kun oli virusperäinen!). Terveyskeskuksen yleislääkärit eivät tiedä mitään! Ja nyt sain tältä yksityiseltä kortisoonitippoja. Piilolinssejä en saa käyttää, mutta meikata saan. Parantuminen kuulemma voi kestää kuukausia...
- kuin mulla
kun mullekkin sano, et voi kestää kuukausia. Siis sä saat meikata? Mä en huomannu sitä kysyä ja oon pähkäilly kotona etten saisi... No, ehkäpä nyt uskaltas? On toi sitten rasittava silmätulehdus!
- oireita
Hei!
Minulla on ollut jo yli kaksi vuotta noita kiusallisia oireita.
Viimevuonna kävin s.lääkärillä,totesi minulla olevan luomitulehduksen,luulinkin antibiootin jälkeen silmieni parantuvan kokonaan että nyt ne kaikki oireet todella häviäisivät ja saisin normaalit silmät.
No luomitulehdus hävisi,mutta oireet ovat jatkuneet,kuivuus,kutina,kirvely...Meikit ärsyttää entisestään:( Tippoja ja geelejä,pipettejä olen varmaan jo kaikkia kokeillut,tuntuu että vain pahentavat oireita!
Tämä on kamalaa!Ja kamalinta ettei mistään saa apua!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734356- 332471
- 402294
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin201797Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401662Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251532- 811526
- 1481321
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221213Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145