Eli voinko aiheuttaa enemmän vahinkoa kuin hyötyä jos esim. ruiskutan parin vuoden ikäisen Clioni ovet,kotelot ja palkit kotelonsuojalla? Ja mahdollisesti myös pohjan ulkopintoihin jotain soveltuvaa ainetta? Tietenkin poistaisin kaiken näkyvän ruosteen ensin jos sitä on jo ehtinyt tulla johonkin?
Uudehkon auton suojaus
19
6757
Vastaukset
- juuri.
Mutta miksi? Uudet Rellut eivät kovin herkästi ruostu, mutta jos aiot pitää useita vuosia, niin ehkä sitten.
Pese alusta hyvin vesiletkulla ja poista kaikki irtoava moska jäykällä harjalla. Anna kuivua ja tarkista mahdolliset ruostepisteet. En usko että niitä edes löytyy. Jos löytyy, ensin ne kuntoon
Sitten vaan Dinitrol ML ihan joka paikkaan. Ei tietenkään jarruosiin, pakoputkeen jne. Uusi käsittely joka kesä.- Vulkan
"Sitten vaan Dinitrol ML ihan joka paikkaan. Ei tietenkään jarruosiin, pakoputkeen jne. Uusi käsittely joka kesä."
Minkälaista ainetta tämä Dinitrol on? Vetääkö vertoja tunkeutuvuudessa pellavaöljylle? Pellavaöljyn etuhan on juuri sen alhainen pintajännitys, eli se tunkeutuu peltiliitosten väliin mihin monet kotelonsuojatahnat eivät tunkeudu.
Dinitrol kyllä varmasti jättää kestävämmän kalvon kuin pellavaöljy.
- eemeli_
miten niin vahinkoa? ei ruostesuojaus ole vahingoksi autolle - päinvastoin suosittelen tekemään sen.
kotelot kannattaa suojata vaihteisto-/peräöljyllä. pohja öljytä (vaihteisto-/peräöljyllä) tai massata. huoltoasemilta saa halvalla perusvaihteistoöljyä, jos et löydä mistään käytettyä öljyä.- eemeli_
ja se oikein tarkoitukseen suunniteltu "kotelonsuoja-aine" olisi kaikista parasta koteloiden suojaukseen.
- jukuri
No niin! tosiaan kannattaa vetää jotain perä öljyä! Hyi hitto ku se haisee jo purkissa pahalta! Ilo rullata sellasella autolla!
Ja käytetty öljy on lukunsa ihan erikseen! Pitää muistaa mitä siihen joukkoon on mahdollisesti tullut! esim: moottori öljystä löytyy rikkiä! tekee eetvarttia pelleille suolan kanssa!
Huh hellettä ja ruoste raiskaa! - ei näin
Siinä tulivat ohjeet suoraan tunkkaiselta 60-luvulta. Ei näin!
Pelkkä massa on auton tuho, jäteöljy kuuluu Ekokemille, ja vaihteisto- ja peräöljyt vaihteistoihin ja perään.
Ruosteenestoon on omat aineensa. Mikään yritys ei ole niin typerä, etteikö tarjoaisi ruosteenestoon peräöljyä, jos se olisi parasta, mutta kun ei ole. - eemeli_
jukuri kirjoitti:
No niin! tosiaan kannattaa vetää jotain perä öljyä! Hyi hitto ku se haisee jo purkissa pahalta! Ilo rullata sellasella autolla!
Ja käytetty öljy on lukunsa ihan erikseen! Pitää muistaa mitä siihen joukkoon on mahdollisesti tullut! esim: moottori öljystä löytyy rikkiä! tekee eetvarttia pelleille suolan kanssa!
Huh hellettä ja ruoste raiskaa!ihan yleistä on, että vanhempia autoja suojataan öljyämällä, sillä se on halvempaa. kyllä se pari päivää haiskahtaa, mutta ei kauempaa.
vaihteistoöljyssä ei ole mitään vaarallisia epäpuhtauksia. moottoriöljy saa epäpuhtautensa sylinterissä tapahtuvien palamisprosessien yhteydessä. moottoriöljyä EI tule laittaa minnekään metallipinnoille, sillä se ruostuttaa.
-moottoriöljy on alttiina suuremmille ja pahemmille epäpuhtauksille kuin vaihteistoöljy. älä sotke moottoriöljyä tähän, sillä suosittelin vain vaihteisto/peräöljyä. - eemeli_
ei näin kirjoitti:
Siinä tulivat ohjeet suoraan tunkkaiselta 60-luvulta. Ei näin!
Pelkkä massa on auton tuho, jäteöljy kuuluu Ekokemille, ja vaihteisto- ja peräöljyt vaihteistoihin ja perään.
Ruosteenestoon on omat aineensa. Mikään yritys ei ole niin typerä, etteikö tarjoaisi ruosteenestoon peräöljyä, jos se olisi parasta, mutta kun ei ole.jos
massa=tuho
vaihteistoöljy=ei käy
miten sitten suojaat?? mitä "omia aineita" on? massahan on juuri tarkoitettu suojaamiseen. luotatko muka autonvalmistajan "suojaukseen", jolla auto kestää muutaman vuoden ilman mitään suurempia ruostevaurioita? - sanottiin..
eemeli_ kirjoitti:
jos
massa=tuho
vaihteistoöljy=ei käy
miten sitten suojaat?? mitä "omia aineita" on? massahan on juuri tarkoitettu suojaamiseen. luotatko muka autonvalmistajan "suojaukseen", jolla auto kestää muutaman vuoden ilman mitään suurempia ruostevaurioita?Dinitrol ML kotelosuoja, vasta sen päälle massaa. Pelkkä massa päästää kosteuden alleen ja ruostuttaa. Muutenkaan massaa ei kannata laittaa kuin kulutukselle alttiisiin kohtiin.
Mutta ruostepilkkuakaan ei saa alle jäädä. Siis, massaa ei ole tarkoitettu sellaisenaan käytettäväksi.
Kotelosuoja, ko-te-lo-suo-ja. Yleensä "ML" merkinnällä varustettu, merkki ei ole niin olennainen. - suojaus
eemeli_ kirjoitti:
jos
massa=tuho
vaihteistoöljy=ei käy
miten sitten suojaat?? mitä "omia aineita" on? massahan on juuri tarkoitettu suojaamiseen. luotatko muka autonvalmistajan "suojaukseen", jolla auto kestää muutaman vuoden ilman mitään suurempia ruostevaurioita?Dinitrol art.no 1058 vaseliinimainen aine kuivuttuaan vaikuttaa hyvältä peltikoteloiden suojauksessa. Aineen käyttö edellyttää ko. tarkoitukseen tehtyä paineilmaruiskua, jossa on pitkä ohut muoviputki ja päässä hajoittava suutin.
Öljyjen käyttö ei ole hyväksi kuin hyvin ruosteisissa autoissa, jossa mikään muu ei enää auta. Öljyjen huonopuoli on myös niiden haihtuminen ja huuhtoutuminen pois, jolloin ruoste leviää edelleen. Nykyään Rellut ja Pösöt ainakin ovat niin hyvin tehdassuojattuja että eivät hetkessä ruostu, mutta jos meinaa suojata, se tulee tehdä heti oston jälkeen ammattiliikkeessä. Myöhemmin tehty suojaus ei kunnolla onnistu, koteloihin on mennyt hiekkaa, suolaa yms. eikä niitä saa sieltä oikein millään pois, eli suoja-aineet peittävät hiekat ja suolat alleen. - Janappa
suojaus kirjoitti:
Dinitrol art.no 1058 vaseliinimainen aine kuivuttuaan vaikuttaa hyvältä peltikoteloiden suojauksessa. Aineen käyttö edellyttää ko. tarkoitukseen tehtyä paineilmaruiskua, jossa on pitkä ohut muoviputki ja päässä hajoittava suutin.
Öljyjen käyttö ei ole hyväksi kuin hyvin ruosteisissa autoissa, jossa mikään muu ei enää auta. Öljyjen huonopuoli on myös niiden haihtuminen ja huuhtoutuminen pois, jolloin ruoste leviää edelleen. Nykyään Rellut ja Pösöt ainakin ovat niin hyvin tehdassuojattuja että eivät hetkessä ruostu, mutta jos meinaa suojata, se tulee tehdä heti oston jälkeen ammattiliikkeessä. Myöhemmin tehty suojaus ei kunnolla onnistu, koteloihin on mennyt hiekkaa, suolaa yms. eikä niitä saa sieltä oikein millään pois, eli suoja-aineet peittävät hiekat ja suolat alleen.jotain sitovaa ainetta,jotkut tehnyt seoksen öljystä
ja vernissasta,esim työkaveri käytti tota reseptiä -88 Carinaan,ruostetta oli,muttei koskaan tarvinnu hitsata,tietysti noin uuteen autoon ehkä kannattas
läntätä kotelonsuojaa pohjaan,jos ei oo ruostepilkkuja,sitten massa. - ---
Janappa kirjoitti:
jotain sitovaa ainetta,jotkut tehnyt seoksen öljystä
ja vernissasta,esim työkaveri käytti tota reseptiä -88 Carinaan,ruostetta oli,muttei koskaan tarvinnu hitsata,tietysti noin uuteen autoon ehkä kannattas
läntätä kotelonsuojaa pohjaan,jos ei oo ruostepilkkuja,sitten massa.Skodan pohja ei ruostu,kattokaapa varsin
- on tehnyt
Janappa kirjoitti:
jotain sitovaa ainetta,jotkut tehnyt seoksen öljystä
ja vernissasta,esim työkaveri käytti tota reseptiä -88 Carinaan,ruostetta oli,muttei koskaan tarvinnu hitsata,tietysti noin uuteen autoon ehkä kannattas
läntätä kotelonsuojaa pohjaan,jos ei oo ruostepilkkuja,sitten massa.turhaa työtä carinalleen.Eihän oikeilla aineilla massattu -88 vuosimallin auto mikään ihme ole.
Jos ajat alle 5000km vuodessa voi nuo öljy jututki menestyä kerran tai kahesti vuodessa uusittuna. - Alko
--- kirjoitti:
Skodan pohja ei ruostu,kattokaapa varsin
Naurattaa. Terveisiä ammattilaiselta....5v Vanhoihin on jouduttu hitsaamaan.....
- seqaa
eemeli_ kirjoitti:
ja se oikein tarkoitukseen suunniteltu "kotelonsuoja-aine" olisi kaikista parasta koteloiden suojaukseen.
Niin tuossahan se tulikin,
ohut sumutusöljy, jossa on 95 % liotinta pesee kirkkaan auton oman suojan pois.
Ei sellaisia mistään reiistä pidä suihkutella,
pitää nähdä oman työn tulos.
-------
Öljyt pilaava, ne vaihteistoöljyt,
kumitiivisteitä, ym.
lisäksi katsastus voi puuttua ko. ankaralla kädellä,
öljyäminen, muulla kuin alustaan tarkoitetulla öljyllä on ympäristörikos. - rahaa!
Kannattaa muistaa kun noitten öljyjen kanssa pelaa että ne pikku hiljaa häviää auton pohjasta yleensä maahan! Ja jos kohdalle sattuu v mäinen katsastusmies niin saattaa hän puuttua ympäristön saastuttamiseen! Öljy on ongelma jäte!
Ja onhan siitä sakkojakin jo jaettu!
Direktiivit kiristyy koko ajan!
Ihanaa!
- kalkii
Eemelit on asialla öljyn ja vaijerivaseliinin käyttö kiellettiin jo 80-luvun alussa ennen eu.
- diiinitrool
Dinitrolin massaa vaan koko pohja ja kotelot täyteen. Itellä on civic jonka edellinen omistaja oli massannut auton ollessa 3v. vanha ja 70tkm ajettu. Nyt auto on sen 14v. ja 135 ajettu. Voin kyllä sanoa, että on varmaan yks vähäruosteisimmista Civiceistä. On meinaa puskurit purettu ja koputeltu sieltä alta niin ei missään ruostetta. Edellinen massaamaton civic oli reikiä täynnä eikä ollut kuin muutaman 2v. vanhempi
- afear3
Kannattaako? Itse en osta käytettyä autoa johon on tehty tuollainen ruosteen päälle suojaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959