Onkohan tätä mallia valmistettu miten paljon eli onko harvinainen. Malli on siis Valmet 112. Asesepällä käytäessä sanoi ettei ole ennen nähnyt tällaista versiota. Kaliiperi 12/76. Piiput ovat erillään. Merkintöjä mm. F ympyrän sisällä, M ympyrän sisällä, Leijonanpää, kolmio jonka sisällä piste, pieni e ja iso E. Proof tested. Voiko näistä jo päätellä jotain?
Valmet 112
5
7813
Vastaukset
- .,o,o
Ostin itsekkin aikoinani uutena kyseisen mallisen Valmetin ja sitä oli vahingossa porattu 76 pesälle ja oli päätetty tehdä sitten 100kpl:n sarja.
Muutenhan se on sama kuin perus malli, mutta pesitys on eri.
Omani ostin -89 uutena ja oli asliikkeeseen varattu tehtaalta, eli valmistusvuosi lienee sama.
Omani on kuin uusi, vaikka viime syksyyn asti joka vuosi metsällä kantanut mukanani.Nyt tosin pistin sen naftaliiniin ja ostin uuden tilalle, kun ajattelin jättää sen seinälle koristeeksi. :)- Prole
Minä ostin samanlaisen aseen muutama vuosi sitten käytettynä, samalla sain vaihtopiippuparin 308 ja 12/76. Kaverini joka on asekeräilijä selvitti aseeen tarinaa ja on kuulemma Valmetin vahingossa tehty "prole" malli. Oli mikä hyvänsä niin toimii.
- zepete
Noinkohan 100 kpl? Itselläni oli muutama vuosi
samanlainen 12/76. Viikko takaperin näin
kaverillani samanlaisen. Jos jollain myynnissä
voisin ostaa...
- _^^mika^^_
joo mulla on kans saman lainen paljokohan tommosella on arvoa kun on kuitenkin vaan sata nuita suomessa ? ja on mutten pirun hyvä hauliko ei lydy parempaa :D
- _mika_
mun piiput on 12/70 ja piipuissa on sama sarjanumeto ko itse aseen perässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958176- 1743792
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552551- 482185
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291980- 481912
- 601788
- 191783