Traktori mikä traktori

Kökkötraktori

Tuulilasi kävi radalla T5-volvon ja 320 i bemarin
kanssa. Arvaa kumpi voitti vaikka toi bemari oli
se tehottomampi 110 kw (125 kw 2001->).
Volvo ei ole juurikaan painavampi. Kyllä volvon
pitäisi pysyä perheautotontilla eikä yrittää
jotakin mitä se ei osaa. Mitäs jos viivalla olisi
ollut T5-kanssa samantehoinen bemari? Oisko volvo
jäänyt ehkä aivan vitusti?

Tuulilasi:
Järjestelmien kannalta ratakoe on erittäin
kuvaava. Volvon luistonesto STC vaikuttaa
merkityksettömästi kierrosnopeuksiin. Ero
ajettavuudessa on kuitenkin selkeä. STC täsmentää
pehmeähkön keulan liikkeitä erityisesti
kaarteisiin tultaessa, vaikka leikkaakin tehot
loppukaarteesta. Siis selkeää turvalisää.

BMW:n DSC 3 on varsinainen teholeikkuri, joskaan
ajonvakautus ei vie radalla ajamisen iloa kuten
talviteillä. Mutta ajonvakautuksen poistaminen
antaa BMW 320i:lle radalla uuden elämän: yli
kolmen sekunnin parannus kierrosaikaan on iso.
Takapyörille tulee niin paljon uutta työntöä ja
ohjautuvuutta, että se saa kellottajankin
hämmästyksiin. BMW päihittää turbo-Volvon
niukasti, mikä näillä tehosuhteilla on melkoinen
suoritus.

31

2862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joksu

      Mikä tuulilasin numero? Ja mikä T5?
      Ei ole osunut juttu silmään, vaikka
      Tuulilasi on tullut jo 5 vuotta.

      • Kökkötraktori

        http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?
        subarea=alusta&article=100754

        Artikkelissa testataan luistonvalvontatekniikoita.
        Älkää nyt vetäkö hernettä nenään, volvo on ihan
        hyvä vaimon kauppakassi mutta ei siitä sporttia
        saa


      • Joksu
        Kökkötraktori kirjoitti:

        http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?
        subarea=alusta&article=100754

        Artikkelissa testataan luistonvalvontatekniikoita.
        Älkää nyt vetäkö hernettä nenään, volvo on ihan
        hyvä vaimon kauppakassi mutta ei siitä sporttia
        saa

        Volvohan oli S70 2,5T 193hv (Vertaa esim S60 T5
        250hv).

        Jo minä ihmettelinkin missä Tuulilasissa on
        T5:llä ajettu radalla.


      • Anonyymi
        Kökkötraktori kirjoitti:

        http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?
        subarea=alusta&article=100754

        Artikkelissa testataan luistonvalvontatekniikoita.
        Älkää nyt vetäkö hernettä nenään, volvo on ihan
        hyvä vaimon kauppakassi mutta ei siitä sporttia
        saa

        Tuulilasi joo:))
        Noi loppupään 90-00 T 5-set lähti kuin prätkät.
        BTCC,mikähän se oli ??


    • Volvo

      - kevyt ohjaus
      - pieni kääntösäde
      - hyvä näkyvyys
      - ryhdikäs ajoasento
      - hyvä etenemiskyky
      - voimakas moottori
      - pitkäikäinen
      - kestää kovaakin käyttöä
      - hyvä jälleenmyyntiarvo

      • Mä vaan

        Mitä sää oikein kirjoitat???? Pieni kääntösäde!!!
        ei ainakaan meidän vm99 s70 20v vain 165hv, joka
        vaihtui 2kk sitten s60 ja molemmat tarvii
        jalkapallokentän kääntyäkseen!! Muuten saatana
        hyviä pelejä molemmat.


      • Stooge
        Mä vaan kirjoitti:

        Mitä sää oikein kirjoitat???? Pieni kääntösäde!!!
        ei ainakaan meidän vm99 s70 20v vain 165hv, joka
        vaihtui 2kk sitten s60 ja molemmat tarvii
        jalkapallokentän kääntyäkseen!! Muuten saatana
        hyviä pelejä molemmat.

        Ei ne nuo uudet Volvot enää niin pienessä tilassa
        käänny kuin vanhat, pitkittäin oleva moottori
        takaa sen että etupyörät menee melkein poikittain
        ja takavetoisella voi hieman avustaa kääntymistä.
        Tämä ei enää nykyisillä etuvetovolvoilla
        toimikaan, mutta esmes vanha 240 kääntyy helposti
        pienemmässä tilassa kuin Toyota Starlet, joka on
        melko kirppu verrattuna kakssataseen.


      • Anonyymi

        Folfo on ylihintainen kökkötraktori.


    • hmm

      Taitaa olla keksitty juttu.

      • landeboy

        Traktorit rules, kuin myös Volvot!


      • Kökkötraktori

      • 460
        Kökkötraktori kirjoitti:

        ei oo satua. tsekkaa ite

        http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?
        subarea=alusta&article=100754

        Älä nyt suutu, kyllä volvo on ihan hyvä taksi,
        hyvä yrjötä takapenkillä

        Ainut mikä oksettaa on lukea tuollasen
        ikkunanpesiän viestiä


      • Big M
        460 kirjoitti:

        Ainut mikä oksettaa on lukea tuollasen
        ikkunanpesiän viestiä

        Eihän 460 ole edes mikään Volvo. Hollannissa
        tehty puukenkätraktori. Sama koskee 300-sarjaa ja
        40-sarjaa.

        Oikeat Volvot tehdään Ruotsissa.


      • ...assa.
        Big M kirjoitti:

        Eihän 460 ole edes mikään Volvo. Hollannissa
        tehty puukenkätraktori. Sama koskee 300-sarjaa ja
        40-sarjaa.

        Oikeat Volvot tehdään Ruotsissa.

        .


      • Elax
        Big M kirjoitti:

        Eihän 460 ole edes mikään Volvo. Hollannissa
        tehty puukenkätraktori. Sama koskee 300-sarjaa ja
        40-sarjaa.

        Oikeat Volvot tehdään Ruotsissa.

        puukenkätraktori.. tuo oli jo hyvä :D


    • Volvomies

      On se hyvä että se on traktori,pääsee pelolla,ja
      talvella metsästä puita hakeen.katellisia nämä
      valittajat volvomiehille!!

    • tbo

      no sehän o ihan miten sen otta oletatan että
      kyseessä on v70t5 eli vm.2001
      ensinnäkin v70 on etuvetoinen, jos ette tiedä
      mitä se tarkoittaa RADALLA älkää vaivautuko
      kommentoimaan.. e jaksa ny selittää
      v70t5 on nopea perhefarkku joka on vakaa ja
      mukava ajettava kaikissa tilanteissa, autoa ei
      ole tarkoitus revittää radalla sadas osista
      vaikka siihen onkin hyvät mahdollisuudet
      virittämällä. esim BTCC ratasarjassa
      850sportvagonkin ja erityisesti sedan oli sarjan
      ehkä kiistatta nopein auto.. iha vaan
      sivuhuomautuksena
      uudessa bemarissa on sportimpi alusta vakiona jo
      316:sta lähtien kuin vanhemmassa mallissa.
      no kuitenkin sehän taitaa olla vieläkin että
      bemarilta ei löydy vieläkään niin nopeaa
      vakioautoa radalle(ei edes m5 tai m3) kuin 80
      luvun alun volvo 240 group-A turbo!.. eli se
      siitä traktorista..

      • braun

        "no sehän o ihan miten sen otta oletatan että
        kyseessä on v70t5 eli vm.2001
        ensinnäkin v70 on etuvetoinen, jos ette tiedä
        mitä se tarkoittaa RADALLA älkää vaivautuko
        kommentoimaan.. e jaksa ny selittää "

        jos kerrot oman versiosi siitä mitä se etuveto
        tarkoittaa radalla?

        kuitenkin takaveto ei ole yhtään parempi radalla.


      • tbo
        braun kirjoitti:

        "no sehän o ihan miten sen otta oletatan että
        kyseessä on v70t5 eli vm.2001
        ensinnäkin v70 on etuvetoinen, jos ette tiedä
        mitä se tarkoittaa RADALLA älkää vaivautuko
        kommentoimaan.. e jaksa ny selittää "

        jos kerrot oman versiosi siitä mitä se etuveto
        tarkoittaa radalla?

        kuitenkin takaveto ei ole yhtään parempi radalla.

        muistaakeseni ensimmäisessä viestissä
        kommentoitiin miten bemari käyttäytyy kun kytkee
        luiston eston pois ja pistää hanaa. kuinka
        kierrosajat paranee ja takavetosella (tarpeeks
        tehokkaallahan) pystyy vetämään kevyessä sladissa
        (luisuun jouduttua) mutkat nätisti ja nopeesti..
        onnistuu kyllä etuvetosellakin ku alustaan
        vähäpanostetaan. eli meinaan että eiks tuulilasi
        kehunu vähäniinku tota beemarin takavetoisuuden
        tulemista esille..


      • Näin
        tbo kirjoitti:

        muistaakeseni ensimmäisessä viestissä
        kommentoitiin miten bemari käyttäytyy kun kytkee
        luiston eston pois ja pistää hanaa. kuinka
        kierrosajat paranee ja takavetosella (tarpeeks
        tehokkaallahan) pystyy vetämään kevyessä sladissa
        (luisuun jouduttua) mutkat nätisti ja nopeesti..
        onnistuu kyllä etuvetosellakin ku alustaan
        vähäpanostetaan. eli meinaan että eiks tuulilasi
        kehunu vähäniinku tota beemarin takavetoisuuden
        tulemista esille..

        ei tykkää sladeista!


      • braun
        tbo kirjoitti:

        muistaakeseni ensimmäisessä viestissä
        kommentoitiin miten bemari käyttäytyy kun kytkee
        luiston eston pois ja pistää hanaa. kuinka
        kierrosajat paranee ja takavetosella (tarpeeks
        tehokkaallahan) pystyy vetämään kevyessä sladissa
        (luisuun jouduttua) mutkat nätisti ja nopeesti..
        onnistuu kyllä etuvetosellakin ku alustaan
        vähäpanostetaan. eli meinaan että eiks tuulilasi
        kehunu vähäniinku tota beemarin takavetoisuuden
        tulemista esille..

        olisi kannattanut puhua volvoista eikä etuvedosta
        yleensä volvo nyt ei oikein osaa alustoja tehdä


      • tbo
        braun kirjoitti:

        olisi kannattanut puhua volvoista eikä etuvedosta
        yleensä volvo nyt ei oikein osaa alustoja tehdä

        sulla kyllä on aivan väärä käsitys volvon
        alustoista. volvo osaa, on tehnyt ja
        toivottavasti jatkossakin tekee h_y_v_i_ä
        alustoja.
        väitän että kukaan ei voi sanoa minkään muun
        volvon alustaa huonoksi kuin ehkä taannoiste
        40:sen alustaa.


      • nevör sv40
        tbo kirjoitti:

        sulla kyllä on aivan väärä käsitys volvon
        alustoista. volvo osaa, on tehnyt ja
        toivottavasti jatkossakin tekee h_y_v_i_ä
        alustoja.
        väitän että kukaan ei voi sanoa minkään muun
        volvon alustaa huonoksi kuin ehkä taannoiste
        40:sen alustaa.

        Ihan vapaasti saa haukkua myös S/V 40 alustaa
        ***kaksi.
        Mikä lienee jaappanin insinööriharjoittelijoiden
        tekele.


    • try it

      Entäs jos teräsmies ja sun "isukki" tappelis,
      niin kumpi voittais?

      Veikkaan, että ihan varppina sun isukksi olis
      paaaaaaaljon voimakkaampi kuin teräsmies.

    • 960

      käyttää copy pastea harkitemmin. miten "vitusti"
      tehokkaampi bmw olisi ollut nopeampi ei se jos
      sutii enemmän tarkoita että on nopeampi JÄÄLLÄ.
      Muutama copy paste jutusta.
      "kumpikin testaaja sai eniten tukea
      BMW:ssä "järjestelmältä" – ajotyyleistä
      riippumatta. DSC 3 koettiin suorastaan
      välttämättömäksi. Tai toisin päin: auto oli
      mahdoton ilman ajonvakautusta."
      "Malttamattomuus kostautuu BMW:ssä selkeimmin"
      "BMW:lle Suomen talvi- ja soratiet on kaksinainen
      paikka. "Sairaan makee", sanoi testaajammekin,
      ennen kuin pyöräytti auton kaarteessa ilman
      ajonvakautusta. "Hauska, mutta lipee herkästi",
      kuului toisen kommentti kahden spinnin jälkeen.
      Niinpä DSC 3 koettiin turvallisena"
      " Ilman DSC:tä takavetoinen BMW lähtee helposti
      tottumattoman lapasesta"
      ETTÄ SILLEEN.

    • anaaliyhdyntä

      volvo on traktori ja homojen homostelu auto!!
      Siinä autossa on jari ja marko kokeneet usein
      hekumat hetket!!!
      hahhaaaaaaaa!!!!!!

      • Iso auto

        Kumpa sä olet Jari vai Marko.
        Taidat olla anaali poikia ja kaiken lisäksi pidät
        Volvossa nussimisesta.


      • volvo
        Iso auto kirjoitti:

        Kumpa sä olet Jari vai Marko.
        Taidat olla anaali poikia ja kaiken lisäksi pidät
        Volvossa nussimisesta.

        Tai se tykkää volvoa nussia pakoputkeen.


      • Autoilija
        volvo kirjoitti:

        Tai se tykkää volvoa nussia pakoputkeen.

        Mitä se nyt tekee?Volvoo vai nussii???
        Sama kai se on ,ei teiän traktorimiesten kieltä
        autoihmiset ymmärrä...
        Onneksi...


    • Isoturpo

      Ai että oikein T5 ja 320i. Tuulilasissa ei ole
      koskaan ollut kyseistä vertailua, mutta mieleen
      muistuu kyllä juttu, missä oli mukana mm. 2.4
      matalapaineturbolla varustettu S70 ja 320i,
      muiden mukana. Ellet tarkoita talvitestiä, missä
      320i todella näytti 'parhaat puolensa' kuten myös
      AWD-Volvo PARHAAT PUOLENSA. Ja mitä oikein yrität
      sanoa noilla sopivasti irti repäistyillä
      kommenteilla? Senkö, että bemarin ajonvakautus on
      surkea? :)

      En muista, mikä bimmeri tuossa ensin mainitussa
      jutussa oli kyseessä, mutta jos mielestäsi massat
      olivat 'suunnilleen samat' ehkä se sitten oli
      e46. Tosin en tiedä voiko tuohonkaan juttuusi
      luottaa... No jos noin olisi, autojen alustalla
      olisi ikäeroa 6-7 vuotta saksalaisen hyväksi!

      Mitä taas tulee ajo-ominaisuuksiin radalla, onhan
      se selvää, että bemarissa tämä puoli on kunnossa.
      Jos verrataan Volvoon, takaveto ja muutenkin
      mainiot rataominaisuudet ovat selvin ero bemun
      hyväksi. Samoin mukavuus suhteessa alustan
      jäykkyyteen. Mutta noita em. autoja vertaillessa
      siihen se sitten jääkin.

      Itsekin pidän mikroautoilusta, mutta en
      liikenteessä, enkä noin kalliilla vehkeillä :).
      Jos pistetään autot 'viivalle' siellä, mihin ne
      on ymmärtääkseni suunniteltu, eli maantielle
      ohitustilanteeseen, jää bemari katselemaan Volvon
      tyylikkäitä takavaloja. Ja jos otetaan nyt se T5,
      joka hintansa puolesta hyvinkin sopisi
      vertailuun, jää saksalainen kuin täi tervaan.

      Että turha messuta päivänselvällä asialla.
      Eiköhän Volvo-palstallakin tiedetä, mitkä Volvon
      parhaat ominaisuudet ovat. Itsekin tiedän hyvin
      tarkkaan, millaisia Volvon kilpailijat ovat,
      mutta silti ajan Volvolla. Ja vahvasti epäilen,
      että seuraavakin auto on samaa merkkiä, koskapa
      nykyinen ei anna aihetta muiden harkintaan. Ei
      sille mitään voi, että Volvossani yhdistyy
      japanilaisten viattomuus, parhaat eurooppalaiset
      etuvetoauton ajo-ominaisuudet, mukavasti tehoa,
      erinomaiset tilat, käytännöllisyys, toimivuus ja
      vieläpä täydellinen varustelu hinnalla, jolla
      vielä joutuisi tyytymään moneen perusvarusteltuun
      nuhapumppuiseen kilpailijaan :)) Ihmiset katsos
      arvostavat muitakin asioita.

    • Että näin!

      Bemarin ainoa hyvä puoli on, että sitä saa ajaa
      mopokortilla! Ei tahdo kyllä pärjätä oikein
      niillekkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. ALFA TV:N Konkurissi katastrofi media-alalle

      ALFA TV:n konkurssi on katastrofi, koska paljon hyviä asiaohjelmia katoaa televisiotarjonnasta ja ALFA:lla ääneen pääsi myös yrittäjiä ja tasapuolises
      Maailman menoa
      685
      2762
    2. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

      On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      53
      2142
    3. Tajuan, että tein virheen

      kun pidin sinua hyvänä, mukavana, vaatimattomana, ymmärtäväisenä, oikeudenmukaisena ja älykkäänä ihmisenä. Sitä mielikuvaa ikävöin, en koskaan oikeaa
      Ikävä
      98
      1986
    4. Martinan jorailut

      Ai että Martina on jäykän näköinen kun hän joraa muiden naisten kanssa botskilla Dubaissa..Ja onpa hänellä hiirenhäntä ponnariksi🙄 Tämä ei ole provo,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      330
      1769
    5. Mulla on ikävä sitä aikaa

      kun säkin olit ihastunut minuun mies. Siltä se silloin alussa tuntui. Sekosin susta täysin ja tuntuu että en pääse irti enää.
      Ikävä
      54
      1369
    6. Kerro jotain kaivatustasi

      jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      98
      1279
    7. Miehet hoi!

      Kysymys teille Jos näätte ja tapaatte naisen,joka on mielestänne mukava ja haluaisitte jatkaa vaikka siitä mihin jäitte tai haluatte nähdä tämän nais
      Ikävä
      47
      1099
    8. Arvaapa mies

      montako vuotta oon sua ihaillut salaa?
      Ikävä
      82
      1097
    9. Sano sano todella

      Onko sinulla Ikävä minua?
      Ikävä
      84
      1054
    Aihe