Kalos 1.4 5ov.

Atte.

Tiedän että TM:ssaon vertailu, mutta en tod halua siihen uskoo mitä kirjoittavat. Joten ystävällisesti pyydän kyseisen auton omistajia kertomaan omat mielipiteet ajo-ominaisuuksista, kulutuksesta, vioista jne. Kävin koeajamassa hyvin pienen lenkin ja ainaskin silloin tuntui iha OK-peliltä, ehkä sen verran että kyseinen auto olis tossa syyskuun lopussa peffani alla.
Kiitos.

10

8558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autonvaihtaja

      On ollut käytössä runsaan vuoden n. 11000 km. Ei vikoja. Ajo ominaisuudet yllättävän tasapainoiset. Olin miniän mukana liukkaan kelin radalla ja sain kokeilla lievällä ylinopeudella hallittavuutta eri tilanteissa. Väistöt ja jarrutukset liukkaalla pinnalla sujuivat ongelmitta vaikka auto on korkea
      (laadukkailla kitkarenkailla oli ilmeisesti oma osansa helpoon hallintaan). Ajan paljon kaupunkiajoa ja kulutus on siellä 8 litran lukemissa. Edellinen auto oli Renault Clio samankokoisella moottorilla ja sen kulutus oli litran verran pienempi. Ero johtunee korkeammasta rakenteesta. Pidän kuitenkin autosta johon ei tarvitse laskeutua. Clio on pikkuauto jonka ajo-ominaisuudet vastaavat paljon isompaa mutta kyllä Kalos mielestäni pärjää aivan mainiosti. Kyllä seuraavakin auto on korealainen, ehkä vain vähän isompi. Jos vielä palaan vaihtotilanteeseen Clio vs. Kalos jäin vaille jäähdytettyä hanskalokeroa ja mahdollisuutta kytkeä avaimella matkustajan turvatyy pois käytöstä. Ratkaisevaa oli meille paremmin sopivat sisätilat, pienen tila-auton tuntu sekä 3 vuoden takuu. Jokainen tekee valintansa itse ja valinnanvaraa on tässä kokoluokassa runsaasti jos haluaa käyttää paljon rahaa. Mielestäni hinta/laatusuhde on tässä autossa kohdallaan.

    • jaska7

      hinta/laatusuhde lie melko kohdallaan kalosissa, mutta yleensä väliraha autokaupoissa ratkaisee. suosittelen katselemaan myös muita vaihtoehtoja mm. getz olis parempi vaihtoehto.
      Autotestit ovat kyllä suuntaa antavia vaikka järjestys riippuu paljon siitä mitä asoita arvostelussa painotetaan.
      Kalos on pärjännyt huonosti myös turvallisuustesteissä.

    • chevrolet mies

      Etkö vielä tiedä, että merkki on nykyään chevrolet eikä daewoo? Kirjoita asiasi oikealle palstalle. Ei täällä muutkaan kirjoita esim. audi asiaa volkswagen palstalle.

    • hölöpölö2

      Kävin koeajamassa ja ihan p###eesta koko peli. En ole noin huono autoa ajanut vuosikausiin. Ehkä intin UAZit oli huonompia.
      En ostais kolmen vuoden takuulla. Jälleenmyyntiarvo varmaan ei naurata.

    • ...

      Itselläni on -05 chevrolet kalos ja mielestäni auto on tosi hyvä. Ajanut olen 16 000 km ilman ainoatakaan vikaa. Vaihdoin aiemman vanhan autonromuni tähän ja olen ollut tyytyväinen. Valinnassa painoi mm. se, että hinta on monta tuhatta euroa jarista ja muita vastaavia halvempi.

      • Atte.

        Odotin hiukan enempi vastauksia, mutta mutta kyl näistäkin nyt sain sen mitä halusin. Nyt vaan pähkäilen c2/c3 ja kalossin valinnoista. Kohta loppuu mopossa ajokausi ja sitä ennen pitänee saada pepun alle ja pään päälle jompi kumpi merkki. Kiitos vastaajille.


      • Hyvä?
        Atte. kirjoitti:

        Odotin hiukan enempi vastauksia, mutta mutta kyl näistäkin nyt sain sen mitä halusin. Nyt vaan pähkäilen c2/c3 ja kalossin valinnoista. Kohta loppuu mopossa ajokausi ja sitä ennen pitänee saada pepun alle ja pään päälle jompi kumpi merkki. Kiitos vastaajille.

        Itseäkin kiinnostaa Kalos,mutta miten lämmin se on talvella.Joissakin Daevoon malleissahan oli muistaakseni ongelmia lämmityksen kanssa.


      • Rolf
        Hyvä? kirjoitti:

        Itseäkin kiinnostaa Kalos,mutta miten lämmin se on talvella.Joissakin Daevoon malleissahan oli muistaakseni ongelmia lämmityksen kanssa.

        Minulla oli Kalossi pari talvea, lämmitys toimi hyvin, lämpöä riitti. Suojakeleillä Daevoon perusongelma tuli esiin, eli ikkunat huurtuivat helposti. Samoin huurtuu Evandan ikkunat, johon Kalossin vaihdoin.


    • ei menestynyt

      Hiljattain olleessa euroNCAP-kolaritestissä menesyi Chevrolet Kalos huonosti. Tulos vain 3 tähteä.

      • Rolf

        Muutama vuosi sitten rajun kolarin jälkeen ostin Kalossin.Myyjä näytti jotain jenkkien törmäystestiä, jossa Kalos menestyi erittäin hyvin. Että silleen. Oli Kalos ihan hyvä auto, sen pari vuotta kun sillä ajeli, tuuli sitä vähän heitteli moottoritiellä, korkea kun on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe