auttaako hypnoosi

masennukseen??

Olen pitkään miettiny että pitäisikö kokeilla hypnoosia tähän ahdistuneisuuteen,masentuneisuuteen??!

Onko jollain kokemuksia siitä että auttaako se?

Ja mitä hypnoositerapia yleensäkin maksaa?

16

5285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

      kannattaa olla tosi varovainen hypnoosin ja masennuksen kanssa, saattaa olla, että masennut vain lisää jos hypnoosista ei ole apua.
      Rahat menee kankkulan kaivoon, keskustele jos mahdollista puolisosi tai lääkerin kanssa, se on ilmaista ja paljon todellisempaa.
      mikäli olet yksinäinen ja sinulla on mahdollisuus niin ota itsellesi lemmikki.

    • Hypnoosin harrastaja.

      Hypnoosi on edelleenkin varsin varsin tuntematon alue ihmisen psyykeen vaikuttamisessa. Käsitykseni on, että periaatteessa noihin vaivoihisi voisi vaikuttaa hypnoosilla todellisen asiantuntijan toimin, mutta niitä on harvassa. Ja mistä tietää, kuka osaa mitäkin? Tavallinen ihminen ei sitä tiedäkään.
      Hypnoosirintamalla heiluu lukematon joukko vähemmän asiantuntevia, joten vaikea sinun olisi tietää millaisen hoitoon päätyisit.
      En missään nimessä suosittele.

    • hypnotisoija

      Nimimerkille "masentunut"
      Hypnoosi on kuitenkin sen verran sitoutumista vaativa terapia että masentuneena siihen sitoutuminen voi olla liian rankkaa. Olisi varmaan viisasta ainakin aloittaa masennuksen hoito oikealla lääkityksellä.
      Masennus on yleensä useiden asioiden summa ja sillä on taipumus uusiutua, ainakin joillakin. Näkisinkin, että hypnoosia voisi parhaiten hyödyntää sen oppimisessa miksi masentuu ja mitä pitäisi tehdä toisin. Tämä sitten kun pahimman yli on jo päästy.Jos masennuksen taustalla on jokin yksittäinen asia tai tapahtuma niin hypnoosia voi hyödyntää vielä paremmin.

    • L.J.Salmela

      1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
      2. julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,
      3. panemaan Siionin murheellisten päähän - antamaan heille - juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan, ja heidän nimensä on oleva "vanhurskauden tammet", "Herran istutus", hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.

      Jesaja 61 luku

      • ffd

        L.J Salmela ja katso mikä on keskustelupalstan aihe.


      • L.J.Salmela
        ffd kirjoitti:

        L.J Salmela ja katso mikä on keskustelupalstan aihe.

        MASENNUKSESTA ja sen ratkaisemisesta.


      • usko......
        L.J.Salmela kirjoitti:

        MASENNUKSESTA ja sen ratkaisemisesta.

        tässä asiassa, masentaa vaan lisää. Ei ole Jeesusta näkynyt vähään aikaan.


      • L.J.Salmela
        usko...... kirjoitti:

        tässä asiassa, masentaa vaan lisää. Ei ole Jeesusta näkynyt vähään aikaan.

        MINULLA ON, ja tuhansilla muilla. On verraton apu monissa asioissa. Etenkin henkisessä tyhjyydessä ja voimattomuudessa.


      • Miukkup.
        L.J.Salmela kirjoitti:

        MINULLA ON, ja tuhansilla muilla. On verraton apu monissa asioissa. Etenkin henkisessä tyhjyydessä ja voimattomuudessa.

        No siinä vasta onkin joukkohypnoosia. Meinaan uskonto. Mikä muu selittää niin monen ihmisen ukomisen "ei mihinkään". Joku sanoo katso ihme on tapahtunut ja muut katsoo ja totee että joo-o...
        näin on, vaikka todellisuudessa mitään ei ole tapahtunut.


      • Miukkup.
        L.J.Salmela kirjoitti:

        MINULLA ON, ja tuhansilla muilla. On verraton apu monissa asioissa. Etenkin henkisessä tyhjyydessä ja voimattomuudessa.

        Jesse on varmasti ollu olemassa, mut ihan tavallisena pulliaisena joka on omannu mahtavat illusionistin taidot ja "master maind" suunnitelman päästäkseen maailman hallitsijaksi. Sillä se varmaan kutsu "alamaisiaan" lampaiksi ja itseään paimeneksi. =o)


      • dr. alban
        Miukkup. kirjoitti:

        No siinä vasta onkin joukkohypnoosia. Meinaan uskonto. Mikä muu selittää niin monen ihmisen ukomisen "ei mihinkään". Joku sanoo katso ihme on tapahtunut ja muut katsoo ja totee että joo-o...
        näin on, vaikka todellisuudessa mitään ei ole tapahtunut.

        Kyllähän se on joukkopsykoosi. Näkee olemattomia, kuulee olemattomia ja vielä uskoo näihin harhoihinsa. Huhhuh. Ja ne saa vielä vapaana rellestää.


      • jepsukka.....
        dr. alban kirjoitti:

        Kyllähän se on joukkopsykoosi. Näkee olemattomia, kuulee olemattomia ja vielä uskoo näihin harhoihinsa. Huhhuh. Ja ne saa vielä vapaana rellestää.

        Mikä vimma saa sinut kaivamaan viestiketjua vuodelta 2006, ja heittää sinne älyttömiä kommenttejasi?


    • Kokemusta

      Hyvin todennäköisesti hypnoosi ei auta ahdistuneisuuteen/ masentuneisuuteen.

      Lisäksi, usein masentuneisuus liittyy johonkin muuhun mielenterveyden ongelmaan. Jos sinulla on harhaisuutta niin hypnoosia ei saa käyttää, koska se pahentaa harhaisuutta.

      Suosittelen pillereitä lääkäriltä. Ja sitten voit miettiä elämäntapaasi, josko se masentaa tai ahdistaa. Onko sinulla riittävästi sosiaalisia virikkeitä eli oletko riittävästi tekemisissä vapaamuotoisesti ihmisten kanssa harrastusten tms. kautta.

      Valvomista on käytetty mielisairaaloissa masennuksen lievittämiseen. Raskashan tämä konsti on.

      Tutkitusti lemmikki lievittää yleensä masennusta. Tämä ei sitten käy, jos masennusjakso on niin syvä, ettei sen lemmikin hoitamisesta tule mitään.

      Nykytietämyksen mukaan stressi ja tulehdussairaus voivat laukaista jälkimasennuksen. (Vrt. synnytysmasennus).

      Parempia masennuslääkkeitä on odotettavissa 10 vuoden päästä.

    • HoneyBonnie

      Hyvä hypnoterapeutti osaa rakentaa terapian oikein.

      Mulla on ollut vakavaa seksuaalista hyväksikäyttöä koko lapsuus ja siitä johtuvaa ahdistusta koko elämä. Reilu 30 vuotiaana törmäsin suosituksen kautta hyvään terapeuttiin ja nyt olo on ensimmäistä kertaa elämässä hyvä! Huippu :)

      Suosittelen NR Hypno Hyvinkäällä.
      Terapia kestää 5-6 käyntikertaa, joten ei todellakaan pitkä!! Ja se auttaa, siinä ajassa alitajuntaa käsitellään.
      Itse pelkäsin ensin, mutta kun tajusin, mitä se on nauratti, että olin pelännyt. Se on syvää rentoutusta, jossa ammattitaitoinen terapeutti auttaa sinua työstämään omaa mieltäsi ja alitajuntaasi.

      Suosittelen ehdottomasti!!

    • Ei saa mainostaa

      Ettei nyt vain terapeutti mainostaisi itseään. Ei kait, mut mene ja tiedä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe