Moipskoips!
Onko kellään kokemuksia tuosta koulusta/lukiosta? Mitä ootte tykänny? Haluaisin mielelläni kuulla ajatuksia liittyen ihan mihin asiaan vaan. Maikkoihin, rakennukseen, kursseihin...
Maunulan Yhteiskoulun lukio ja Helsingin Matematiikkalukio
16
8090
Vastaukset
- ent. MAYKlainen
Tykkäsin kovasti matematiikkalukiosta. Matematiikkaa oli paljon, muistaakseni joka jaksossa pari kurssia. Opiskelussa päästiin myös korkeakoulumatikkaan, joka oli enemmän TKK kuin yliopistomatikkaa. Siellä järjestettiin myös matikkaleirikouluja kesäisin Lapissa, jossa käytiin muistaaksen kahdessa viikossa yhden kurssin asiat.
Koulu on varsin mukava. Siellä on iso aula ja sen varrella luokkahuoneet. Aulassa pystyi pelaamaan vaikkapa shakkia. Luokat oli sijoiteltu sikäli loogisesti, että kieliluokat olivat lähekkäin, fysiikan luokka kemian vieressä jne. Nopeasti luokkajaon oppi.
Kurssit olivat varmaan ihan normaaleja pääosin. Matematiikkapuolella luin kuitenkin 23 kurssia matikkaa ja fysiikkaakin paljon. Opin kyllä huomattavan paljon lukiossa ja yliopistossa oli helppo jatkaa opintoja.
Maikat olivat ihan hyviä. Tietysti jokainen tykkää enemmän joistakin maikoista kuin toisista, mutta tulin kaikkien kanssa toimeen. Etenkin Esa Lapin matikantunnit olivat loistavia!
Olen aina ollut todella kiinnostunut matematiikasta, enkä minä helpolla olisi parempaa lukiota löytänyt. Viihdyin lukioaikana toki erinomaisesti myös Päivölässä matematiikkavalmennuksessa, jonne pääsin ilmaiseksi Lapin kyydilla.- ernuilija
Kuulostaa hyvälle. Matikka on kyllä lievästi ongelmallinen alue, mut kyl se siitä.
- Nimetön
olin vajaan viikon kyseisessä kolussa, en tykänny. olin tavallisella luokalla, en siis matikassa, ja musta tuntu, ku olisin ollu b-luokan kansalainen. matikkaluokkalaiset sai erityisoikieuksia, järjesti leirikouluja...me muut ei oltu mitään. ja kaiken lisäks sitte koulussa oli ihan kauheesti maahanmuuttajia. ei siinä muuten mitään, mutta alko ottaa päähän, ku äikän tunnilla 2/3 puhu äidinkielekseen oikeesti muuta ku suomee mutta sitte mentiin näiden ehdoilla. okei, en kovin kauan/monta tuntii koulussa ollu, mutta tällanen käsitys mulle jäi. mun sisko on kyllä ollu kyseisessä koulussa jo 4 vuotta, alotti seiskalta, jatko lukioon, mutta mä en yhtään tykänny.voi kuitenki olla, että tavat on muuttunu, mun vierailustani maunulassa on kulunu nelisen vuotta.
- kiinnostaa paljon
Minkälaisilla numeroilla olette päässeet sisään kyseiseen lukioon? Mikä keskiarvonne oli ja matematiikan numeronne?
Onko kukaan muuttanut Helsinkiin kyseisen lukion takia muulta paikkakunnalta? - rand0mat
Lisää vastauksia, muilla kokemuksia? Pääsykoe tehty, vaikea oli. Ketään tuolla koulussa nyt/hakenut?
- Nosto
Nosto
- Minä vaan
aion ehk hakuu jos ei ihan kauheeta porukkaa. Oon kuullu Manalasta vaan huonoo...
Oliko lukiossa hirveetä porukkaa?
Onko liika tuntei normilinjasten kaa?(haen painotetulle)- opiskelu paikka
En suosittele parempiakin opiskelu paikkoja löytyy Helsingistä.
- koulun käynti
opiskelu paikka kirjoitti:
En suosittele parempiakin opiskelu paikkoja löytyy Helsingistä.
huono ilma piiri (henkilökunta)
- bästboi
Noni, täs puhuu maunulan ysiluokkalainen (lukio ja yläaste samassa rakennuksessa)
monet porukat tulevat suoraan samalta yläasteelta ja tuntevat toisensa jo valmiiksi.
Koulussa ei mitään erottelua yläastelaisten ja lukiolaisten välillä, joskus on samat ruokailuvuorot, yhteiset luokat ja tilat, lukiolaista saattaa häiritä yläastelaisten jatkuva melu.
Ruoka on hyvää, koululla on oma keittiö, mutta ruokailussa tuppaa yleensä olemaan silleen, että todella monella on ruokailuvuoro samaan aikaan.
Ruoan ottamiseen on kaksi jonoa, jotka menevät sekaisin, ja molemmat jonot ovat leveitä ja ohittelua on PALJON. Elikkä jos olet yksin jonossa ja edessäsi on ihminen jolla on paljon kavereita, nämä kaverit tulevat suoraan hänen luokseen jonoon vaivattomasti, ja näin jopa 15 ihmistä saattaa päästä ohittamaan sinut ennen kuin pääset ottaa ruokaa. Tämä on todella ärsyttävää koska siten joutuu odottamaan jonossa pisimmillään ~20 minuuttia. Myös astioidenpalautus on jonojen aivan vieressä ja tässä kohtaa jonossa olevat ihmiset ja astioita palauttavat ihmiset törmäävät ja kaikki on hankalaa.
Luokat on helppo muistaa, koulu on melko "monimutkainen" eli tilat ei käy tylsäksi.
Tällä hetkellä koulussa on mainio musaopettaja Titi joka on ollut työssään yli 30vuotta ja hän johtaa koulun orkesteria ja kuoroa, ja kuka vaan kuka soittaa mitä vaan pääsee tekemään hommaansa.
Matikan opettajat sampsa ja ville molemmat aivan erinomaisia opettajia.
Koulussa on usein varsinkin aulassa tungosta, kun monet lukiolaiset ja yläastelaiset ovat samassa tilassa. Vessoja koko koulussa on kummallekin sukupuolelle 5.
Tässä mun infopakettini. Itse en kyllä luultavasti pyri Maunulan Lukioon, mutta monille se voi olla se juttu. - parantamisen varaa
Rehtorit, opettajat ihan jees
MUTTA
Vanha siivoja nainen hyppii silmille ..
Siivous palvelu olisi paikallaan, joka hoitaa työt hyvin mukisematta ..
Suosittelenko erästä siivous firmaa luotettava, tekee työnsä ammatti taidolla,
huolella. Nuoria reippaita työn tekijöitä - Pii13
Matikistit on jees tyyppejä, mutta en TODELLAKAAN suosittele normilukiota, jos keskiarvo riittää muualle. Matikistit on mielestään "bättre folk":a. Tai no matikistit ei oo ihmisiä. . . Osa opettajistakin on puolueellisia ja normilukion opiskelijaaines on osittain "huonoa"
π13 - Ristotrappaaja
75 prosenttia jätkiä koulussa:D suomen ainoa poikalukio! Ei pelkoa biletyksestä!
- Abi2019
Ihan vitusti liikaa maahanmuuttajia ja huutavia ylä astelaisia. Paljon feikkejä ja kiusaajia. Älä vittu tule tähän kouluun jos luet tätä.
- kokemustaon
Joo täysin samaa mieltä. Lukiossa ei ole mitään vikaa, mutta vitun yläastelaiset matut hyppii silmille. En ole ainoa, joka on tätä mieltä.
- Anonyymi
Alueella on jokseenkin huono maine ja koululla on myöskin kehno maine. Ainakin en ole koskaan hyvää kuullut. Tuollahan oli niitä väkivaltatapauksia…
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391