Voiko joku kertoa mitä neuropsykologinen testi pitää sisällään?!? Jännittää kun olisi tossa parin päivän päässä edessä. Kestää kuulemma n. 3 tuntia!!
Neuropsykologinen testi
18
28583
Vastaukset
- jännitellä
Muistitestejä:
*luetellaan asioita ja hetken päästä kysytään, mitä oli.
*katsotaan kuvia ja yritetään muistaa
*kuulet tarinan josta kysellään tapahtumia
ym, en enää muista kaikkea kun testistä on jo muutama vuosi, mutta ei ole paha. - mistä se roikkuu
Hei
Tiedän, ettei tämä auta yhtään, jos on antautunut pelolle: neuropsykologisella testillä on hienolta kalskahtava nimi, mutta kyse onkin aivan arkisista asioista.
Jotkut masentuvat siitä, että nepsy-testi menee huonosti. En ymmärrä sitä. Eikös testillä ollut tarkoitus löytää ne osa-alueet, jotka eivät toimi hyvin ja aiheuttavat ongelmia arjessa?
Mitä näet? Mitä muistat näkemästäsi? Muistatko kuulemasi stoorin?
Jos sinua testataan n. 3t, kysymys on aika lailla pikku jutusta, eikä kaiken kattavasta. Omat testini kevättalvella kestivät 10 t, eri päivinä tietysti.- avh05
pelätä. Mun testit kesti varmaan kai suunnilleen saman verran, kun ne tehtiin monena päivänä.
Muistintestauksessa käytettiin aka helppoja kysymyksiä ja piti yrittää muistaa toistaa useankin numeron sarjoja etu- ja takaperin. Mulla testiin kuului myös erilaisia kynä-paperi-tehtäviä, piti piirtää mallista kuvioita yms. niillä testattiin kai hahmotuskykyä yms. Palikoistakin kokoilin joitain kuvioita. olihan se kai vähä jännää, mutta ei pelottavaa, halusin ainakin itse tietää , missä mun pääkoppa menee, eli testeissä löydetään hyvin ongelmakohdAT, MULLA hahmotuskyvyn ongelmia ja inattentio(jonkinlainen epähuomio/tarkkaamattomuus) onnea testeihin! - serja
avh05 kirjoitti:
pelätä. Mun testit kesti varmaan kai suunnilleen saman verran, kun ne tehtiin monena päivänä.
Muistintestauksessa käytettiin aka helppoja kysymyksiä ja piti yrittää muistaa toistaa useankin numeron sarjoja etu- ja takaperin. Mulla testiin kuului myös erilaisia kynä-paperi-tehtäviä, piti piirtää mallista kuvioita yms. niillä testattiin kai hahmotuskykyä yms. Palikoistakin kokoilin joitain kuvioita. olihan se kai vähä jännää, mutta ei pelottavaa, halusin ainakin itse tietää , missä mun pääkoppa menee, eli testeissä löydetään hyvin ongelmakohdAT, MULLA hahmotuskyvyn ongelmia ja inattentio(jonkinlainen epähuomio/tarkkaamattomuus) onnea testeihin!No niin nyt se on ohi...huh!! Oli muuten rankka. Kaikenmaailman muistitestejä, päässälaskuja, hahmottamistehtäviä. Yllätyin aika paljon myös kysymyksistä mm. mikä eläin on suomen vaakunassa? Mitä tarkoittaa kasvihuoneilmiö? Mikä on Tanskan pääkaupunki? Kaikkea tällaista kyseli... Onneks ei oo kuitenkaan niin huono muisti, etten olis tällasia simppeleitä muistanu :) Saitteko muuten tietää heti testin tulokset vai vasta myöhemmin?!
- kauankohan?
avh05 kirjoitti:
Muistintestauksessa käytettiin aka helppoja kysymyksiä ja piti yrittää muistaa toistaa useankin numeron sarjoja etu- ja takaperin. Mulla testiin kuului myös erilaisia kynä-paperi-tehtäviä, piti piirtää mallista kuvioita yms. niillä testattiin kai hahmotuskykyä yms. Palikoistakin kokoilin joitain kuvioita. olihan se kai vähä jännää, mutta ei pelottavaa, halusin ainakin itse tietää , missä mun pääkoppa menee, eli testeissä löydetään hyvin ongelmakohdAT, MULLA hahmotuskyvyn ongelmia ja inattentio(jonkinlainen epähuomio/tarkkaamattomuus) onnea testeihin!Voiko sen etukäteen tietää kauanko se kestää? Eihän nyt kolmea tuntia jaksa olla keskittyneenä! Riippuuko se aika niistä vastauksista? Kysytäänkö siinä jotakin taustaa, miksi on lähetetty sinne tai jotakin hyvin henkilökohtaista? Vaikuttavatko ne testien sisältöön?
- saanti
serja kirjoitti:
No niin nyt se on ohi...huh!! Oli muuten rankka. Kaikenmaailman muistitestejä, päässälaskuja, hahmottamistehtäviä. Yllätyin aika paljon myös kysymyksistä mm. mikä eläin on suomen vaakunassa? Mitä tarkoittaa kasvihuoneilmiö? Mikä on Tanskan pääkaupunki? Kaikkea tällaista kyseli... Onneks ei oo kuitenkaan niin huono muisti, etten olis tällasia simppeleitä muistanu :) Saitteko muuten tietää heti testin tulokset vai vasta myöhemmin?!
kesti/kestää?
- avh05
kauankohan? kirjoitti:
Voiko sen etukäteen tietää kauanko se kestää? Eihän nyt kolmea tuntia jaksa olla keskittyneenä! Riippuuko se aika niistä vastauksista? Kysytäänkö siinä jotakin taustaa, miksi on lähetetty sinne tai jotakin hyvin henkilökohtaista? Vaikuttavatko ne testien sisältöön?
sillä tavoin yksulöllinen, että jos jo tiedetään, mitä etsitään esim. perussairaus on tiedossa, niin testissä painotutaan varmaan niihin asioihin, mitä on sairaudesta tiedossa tai mitä vaikeuksia sairaudesta yleensä ilmenee.
Testi sisältää varmaan aika standardoidut vaiheet ja osaalueet eli kesto on suurinpiirtein sama kaikilla. yleensä testataan esim. muistia jahahmotusta, kuten erääsä viestissä jo mainittiin. Itselläni oikeastaan käytiin tulokset läpi jo heti testin jälkeen, näin itsekin virheeni. Mutta ehkä tää ei joka paikassa etene täsmälleen samalla tavoin, vaikka testit kyllä lienevät valmiita, hyvin suunniteltuja testejä. - kauankohan?
avh05 kirjoitti:
sillä tavoin yksulöllinen, että jos jo tiedetään, mitä etsitään esim. perussairaus on tiedossa, niin testissä painotutaan varmaan niihin asioihin, mitä on sairaudesta tiedossa tai mitä vaikeuksia sairaudesta yleensä ilmenee.
Testi sisältää varmaan aika standardoidut vaiheet ja osaalueet eli kesto on suurinpiirtein sama kaikilla. yleensä testataan esim. muistia jahahmotusta, kuten erääsä viestissä jo mainittiin. Itselläni oikeastaan käytiin tulokset läpi jo heti testin jälkeen, näin itsekin virheeni. Mutta ehkä tää ei joka paikassa etene täsmälleen samalla tavoin, vaikka testit kyllä lienevät valmiita, hyvin suunniteltuja testejä.Kiitti vastauksesta.
- Anonyymi
avh05 kirjoitti:
Muistintestauksessa käytettiin aka helppoja kysymyksiä ja piti yrittää muistaa toistaa useankin numeron sarjoja etu- ja takaperin. Mulla testiin kuului myös erilaisia kynä-paperi-tehtäviä, piti piirtää mallista kuvioita yms. niillä testattiin kai hahmotuskykyä yms. Palikoistakin kokoilin joitain kuvioita. olihan se kai vähä jännää, mutta ei pelottavaa, halusin ainakin itse tietää , missä mun pääkoppa menee, eli testeissä löydetään hyvin ongelmakohdAT, MULLA hahmotuskyvyn ongelmia ja inattentio(jonkinlainen epähuomio/tarkkaamattomuus) onnea testeihin!Olin testissä keväällä javalkopunaisia palikoita kasailin , testaajan hoputtaesssa vastapäätä. Myös piirtelin muistin mukaan kuvasta ja joku kertomus kerrottiin joka piti toistaa . Olin todi väsynyt koko ajan kun uniagnea laitteen opettel öisin käytössä, kerroin diutä mutta testaaja sanoi että menet ajokokeeseen jos testi on mennyt nerilääkörin mielestä huonosti. Omasta mielestä testi meni tyydyttävästi. Mutta yllätys oli suuri kun Erikoistuvs Nuerolääkäri Joonads Majuri soitti viikon viikon päästä ja antoi minulle pysyvän ajokiellon , eikä auttanut asiaa vaikka kerroin voivani erittäin hyvin jelen pyörällä liikenteessä ja kaikki toiminnot on lähes entisellään hamistukyky ym täysin kunnossa . Mutta edes ajokokeeseen ein päässyt vaan pysyvä ajokielto . Minusta tämä oli oikeusmurha. Olen potilasasiamiehen neuvojen mukaan valittanut kohtelustani mutta "oma valvonta " jolloin mikään valitus voi mennä läpi yksi lääkäri tekee viehereen hänen Kollegansa alainen kiistää sen ja ylempi esimies siunaa muistutuksen ja allekirjoittaa ettei valitukseen aihetta kaikki mennyt hyvin. Ja päötösestä voi vain ylemille viranomaisille valittaa *Valvirira) joka ei kai käsittele tälläisiä tapauksia. Toimintaterapiasta kaikki lähti liikkeelle kun siellä oli Mokkamasteter keitin ja jätin virrat päälle automaattisesti kuten kotona sillä automatiikka samuttaa sen 45
Minuutin kuluttua,. Tämän takia lääkäri olisi määräytyy minut osastolle viikoiksi kuntoutukseen ,josta kieltäydyin kun olin täysin kunnossa piene aivoingfartin jälkeen muisti ja kaikki toiminta pelasi. Avokuntoutusta ei edes tarjottu vaikka sellainen paikka olisi ollut kotini vieressä
Läksin omalla vastuulla ja tästä minua nyt rangaistaan ja lääkärit joita en ikinä nähnyt antaa minulle pysyvän ajokiellon . Tällainen Husisin toiminta Meilahdessa, on pöyristyttävää. Ihmisarvo ei ole kun ihmiseltä viedään ihm.s joudun kääntymään yksityissektorin puoleen joka maksaa lähes 2000€ että pääsen nerokokeisiin ja saan ajokorttini takaisin sillä ilman sitä taloudelliset vahingot on suuret . En tiedä kuka korvaa mulle aiheutuneet vahingot väärästä diagnoosista.
- adhdpoika1985
Testataan ja tarkistetaan aivojen toimintaa ja mahdolliset aivojen funktionaaliset aberraatiot...mm. keskittymiskyky, ajattelu, älykkyys yms..
- adhdpoika1985
neuropsykologi tekee jonkinlaisen haastattelun potilaalle...
- Jarkkiii1960
Mä kävin 15.06 2017 neuropsykologilla. Huomasin heti että kemiamme eivät kohdanneet millään osa-alueella. Kyseinen henkilö istui työpöytänsä takana ja katseli minua tosi väsyneen ja alakuloisen näköisenä. Ajattelin että potilas onkin hän enkä minä. Hän aloitti kyselemällä elämästäni ja odotuksistani. Parisuhteesta ym. Joka oli ihan ok. Sitten tehtiin palikkatestejä, laskutoimituksi, piirroksia. Ja kohta taas toistettiin. Ymmärrän että avh potilaita on monenkuntoisia ja toisille kyseeessä olevat ovat hyvinkin tarpeellisia. Mutta mikä helvetin "heikoinlenkki" on kysyä että. Kuka suomalainen kirjailija voitti nobelin palkinnon?? Ja kun en sattunut muistamaan f.e sillanpäätä. Psyko kirjoitti voitonriemuisena vihkoonsa jotain. Sitten mikä tähti ja kolmio ei kuulu joukkoon ym. Kellotaulun piirtämistä, laatikon piirtämistä ym. Maijalla oli 56 piparia hän antoi 8 piparia kuudelle kaverilleen. Paljonko maijalle jäi pipareita? Mua vitutti koko touhu. En sen takia enää halunnut tehtäviä tehdä. Avh potilas kun menee ko. Tutkimukseen on hänellä usein jo muutenkin huono itsetunto. Ja ainakin kyseinen psyko nauttii että saa näyttää valtaansa. Esitin hänelle vanhan taolaisen sananlaskun. Millainen on viisas ihminen? Tuhahteli vain. Kerroin että kuin sammakko kaivossa. Sammakkokin tietää kaiken mitä kaivossa tapahtuu, mutta ympäriltä ei mitään!!! Aionkin mennä uusiin tutkimuksiin sellaiselle ystävälliselle ja empaattiselle ihmiselle joka on oikeassa ammatissaan, eikä tuollainen sydämmetön psyko!
- Anonyymi
Missä kävit tutkimuksissa..? Kiinnostaa miten eri neurologit antavat erilaisia arvioita samasta testistä🤔. Itse olin testissä vuosia sitten ja kellotaulu tehtävä meni huonosti koska toinen viisari ei ollut tarpeeksi pitkä...?...
Olipa tehtävä. Tehtävät oli suoritettava mahdollisimman nopeasti. Ainakin niin annettiin ymmärtää. Joten housuin. Tulos huono. Käppyröiden piirtäminen ei myöskään ollut tarpeeksi tarkkaa.
Lääkäri perui ajo-oikeuden.. Päätös lopullinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kävit tutkimuksissa..? Kiinnostaa miten eri neurologit antavat erilaisia arvioita samasta testistä🤔. Itse olin testissä vuosia sitten ja kellotaulu tehtävä meni huonosti koska toinen viisari ei ollut tarpeeksi pitkä...?...
Olipa tehtävä. Tehtävät oli suoritettava mahdollisimman nopeasti. Ainakin niin annettiin ymmärtää. Joten housuin. Tulos huono. Käppyröiden piirtäminen ei myöskään ollut tarpeeksi tarkkaa.
Lääkäri perui ajo-oikeuden.. Päätös lopullinen.Mulla huomenna meno oysiin. Ja nyt alkoi pelottamaan,koska mtt lääkäri oli omakantaan kirjoittanut että: hahmotushäiriö? kognitio? ajokyky? V***u nyt pelottaa että kortti lähtee. Menen siis add/adhd epäilyjen takia 😰
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri perui ajo-oikeuden.. Päätös lopullinen.Kauheeta, mitä noi käppyrä oli?
- Anonyymi
Olit samalla kun minä en muistanut kirjallisuuden nobelia mut Ahtisaaren rauhannobelin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri perui ajo-oikeuden.. Päätös lopullinen.Mulla samajuttu ,kellokallle hoputti vieressä koko ajan testit ei huomio yksilöitä ollenkaan, Mulla testin mukaan hahmotushäiriö joka ei pidä paikkansa. Aivoingfakti joita kaksi ja lieviä molemmat. Kohtauksen jälkeen parin päivän päästä tein osastolta läppitaululle piirroksen käytävästä jossa, perspektiivit ja tilat ja mittasuhteet oikein jota lääkäri ja hoitajat kehuvat lupasin siitä tehdä taulun osastolle myöhemmin ja myös henkilökuntaa sijoittaa hahmoina tauluun . .en varmasti olisi näitä juttuja tekemään jos olisi hahmotusjäiriö . Mutta lääkäri teki päätöksen ilman minua näkemättä että mulla hamotushäiriö. Ja viedään ajokortti lopullisesti pois uusitatestiin en koskaan pääse tai edes ajokokeeseen johon pyysin sillä olen täysin kunnossa ja ajokokeella olisin sen pystynyt todistamaan , mutta lääkärille se ei käynyt . Olen ylilääkärille laittanut vastineen ja kirjlmän s postia mutta ei edes viitsi vastata vaikka ihmiseltä vedetään elämä viemäriin. Mutta taistelen loppuun asti en suostu lääkärin mielivaltaan . Loppupeleissä autollahan ajetaan eikä ajokortilla. Ilman ajokorttia tulee suuret taloudelliset tappiot.
- Anonyymi
Ensimmäinen kerta on ok, mutta mitä vitun järkeä on kysyä tai tehdä samoja tehtäviä
puolen vuoden välein. hei nämä on ne samat tehtävät, mikäs kohta minulla viimeksi tuotti vaikeuksia, jaa niin se oli noin.
Kummasti tehtävän suoritus paranee toistojen määriä korreloiden .
Tällä tienaa hyvin ja Kela maksaa korvaukset (suojatyöpaikka neurologi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3942182Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882080- 981802
- 4431742
- 71434
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1121310- 2171001
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9906Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72850Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41832