Sebamed pahentaa?

:O(

Itselläni Sebamed pesupala on muutaman käyttökerran jälkeen vain pahentanut tilannetta, eli iho on kuivunut ja sen seurauksena on tullut myös finnejä tiuhaan tahtiin(tulehtuneita). Onko tämä normaalia pesupalan kanssa alussa, ja alkaako iho hetken käytön jälkeen parantua ? Omia kokemuksianne! Harkitsen jo kyseisen tuotteen käytön lopettamista >

37

6673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Sehän on vaan merkki siitä, et sun iho alkaa parantuu. Ihonalaiset finnit nousee pintaan. Vähän ajan päästä ne lähtee ja iho on tasainen ja finnitön. Jos sun ihos on kuiva, niin kannattaa käyttää kosteusvoidetta[esim. humektan].

• iho vaan paheni

alkuun tuntu et se autto ja finnit lähti mut sitte naamaan rupes pukkaa kaks kertaa enemmän finnei...kaverit sano samaa ku toi edellinen et iho vaa rupee puhdistuu ...mut mun naama rupes kyl näyttää nii pahalt etten jääny venailee sen "ihon puhditumista" ...mut ehkä sun kannattaa viel jonkun aikaa jatkaa tol pesuu ja kattoo mihin suuntaan se lähtee menee...

• stiina.

mullakin alussa naytti ey mustapaat lahti ym..Mut niin kavi et pian otsa ja alueet jossa fiinneja oli kukki aivan valtavasti.Ja koko kasvot oli jotenki kuivat.Kaytin yli kolme kuukautta joten mikaan ensireaktio se ei voinu olla.vaihdoin akkia vaha parempiin aineisiin

• jatkaa

kuivattavan tuotteen käyttöä. Juuri ihon kuivuminen aiheuttaa finnejä. Sinuna lopettaisin heti ja siirtyisin käyttämään esim. Erisanin puhdistusgeeliä, joka ei kuivata.

• minä itse
        jatkaa kirjoitti:

kuivattavan tuotteen käyttöä. Juuri ihon kuivuminen aiheuttaa finnejä. Sinuna lopettaisin heti ja siirtyisin käyttämään esim. Erisanin puhdistusgeeliä, joka ei kuivata.

Itselläni erisan kirvelsi ja tuntui pahalta iholla. Purkki joitakin kuukausia seisottuaan hyllyssä alkoi haista mädäntyneeltä kananmunalta. Viskasin roskikseen.

Jos pelkäätte että pesupala kuivattaa liikaa, niin käyttäkää runsaammin kosteusvoidetta. Älkääkä peskö ihoanne kuumalla tai liian lämpimällä vedellä.

• :O(

3 ihmistä sanoo et pahentaa ja 1 sanoo et auttaa...

Onko kellään kyseistä tuotetta käyttäneellä siis positiivisia kokemuksia pesupalasta pidemmällä aikavälillä?

Tähän astisten vastausten pohjalta kyllä vähän arveluttaa jatkaa käyttöä!>

• ...

No, mä oon seuraavana maanantaina käyttäny tota 2 viikkoo. Ei oo erityisemmin tullu lisää finnejä, lähteny vaan. Mulla ei oo naamassa tällä hetkellä kun vaan 2 näppyy.

• lleihk

En ymmärrä miksi ihmiset työtävät ihoonsa kaikenlaisia aineita. Ei ne finnit pesemällä lähde! Itse pesen kasvot pelkällä vedellä ja iho on täydellinen. Ihossa säilyy luonnollinen rasvakerros ja iho saa "elää omaa elämäänsä".

• pitää

Et taida sitten meikata lainkaan?
        Koska meikit täytyy aina pestä,eikä ne lähde vedellä.

• sebamedista
        pitää kirjoitti:

oon käyttänyt sebamedin pesupalaa noin kuukauden verran. aluksi käytin aamuin illoin, huomasin että iho kiristi ja kuivui, mutta nyt olen vähentänyt käyttöä vain yhteen kertaan, iltapesuun. aamulla huuhtelen kasvot haalealla vedellä (jos sitäkään), illalla pesen pesupalalla ja laitan yöksi vähän humektania.

pesupala ei toimi, jos rassaat ihoasi sillä liikaa. muista tehokas pesu, tehokas kosteutus! mulla ihoon tuli aluksi näppyjä, en puristellut vaan kuivatin widmerin peitepuikolla, nyt ei naamassa enää kuin 2 pientä näppyä.. ja ennen niitä oli runsaasti.

• piik
        sebamedista kirjoitti:

oon käyttänyt sebamedin pesupalaa noin kuukauden verran. aluksi käytin aamuin illoin, huomasin että iho kiristi ja kuivui, mutta nyt olen vähentänyt käyttöä vain yhteen kertaan, iltapesuun. aamulla huuhtelen kasvot haalealla vedellä (jos sitäkään), illalla pesen pesupalalla ja laitan yöksi vähän humektania.

pesupala ei toimi, jos rassaat ihoasi sillä liikaa. muista tehokas pesu, tehokas kosteutus! mulla ihoon tuli aluksi näppyjä, en puristellut vaan kuivatin widmerin peitepuikolla, nyt ei naamassa enää kuin 2 pientä näppyä.. ja ennen niitä oli runsaasti.

laitatko sitä pesupalaa kosteelle vaiko kuivalle iholle?

• llehik
        pitää kirjoitti:

Juu, miehenä en meikkaa. Mutta olet oikeasssa, silloin on pakko käyttää jotain "aineita". Meikitkään eivät kyllä tee hyvää iholle!

• minä itse
        llehik kirjoitti:

Juu, miehenä en meikkaa. Mutta olet oikeasssa, silloin on pakko käyttää jotain "aineita". Meikitkään eivät kyllä tee hyvää iholle!

Pelkkä vesi ei riitä kaupunkiympäristössä poistamaan pölyä, talia, epäpuhtauksia...

Pesupalan ei pitäisi kuivattaa ihoa, mutta jos se niin tekee, niin veden viilennys ja kosteusvoiteet auttanevat asiaa...

• acne vulgaris

Eihän ne finnit pesemällä lähdekään ja sen tähden turvaudutaan muihin kuin veteen. Liiallinen peseminen
        on luonnollisesti haitallista, mutta akneihoiselle käsite liiallinen peseminen tuntuu oudolta, varsinkin voimakkaan talinerityksen takia. Se että iho saisi "elää omaa elämäänsä" on terveihoiselle selvä asia, mutta ei akneihoiselle! Tämä on seikka mitä aknea sairastamattomat ihmiset eivät ymmärrä, on helppo puhua jos ei itse ole sitä kokenut. Voinhan minäkin lukea dermatologian kirjaa, katsella kuvia psoriasis- ja iktyoosi- potilaista, mutta minulla ei ole hajuakaan mitä he joutuvat läpikäymään todellisuudessa. Ja mitä on täydellinen iho?

• llehik
        minä itse kirjoitti:

Pelkkä vesi ei riitä kaupunkiympäristössä poistamaan pölyä, talia, epäpuhtauksia...

Pesupalan ei pitäisi kuivattaa ihoa, mutta jos se niin tekee, niin veden viilennys ja kosteusvoiteet auttanevat asiaa...

Vesi ei riitä poistamaan pölyä tai talia? Kyllähän herranjestas vesi nyt pölyn ihosta irottaa ja talia siitä ei pidäkkään saada pois. Tali voitelee ihoa ja tekee siitä bakteereille epäsuotuisan. Mitä epäpuhtauksia sinä iholtasi poistat? Monet Suomalaiset pesevät ihonsa sairaaksi.

• llehik
        acne vulgaris kirjoitti:

Eihän ne finnit pesemällä lähdekään ja sen tähden turvaudutaan muihin kuin veteen. Liiallinen peseminen
        on luonnollisesti haitallista, mutta akneihoiselle käsite liiallinen peseminen tuntuu oudolta, varsinkin voimakkaan talinerityksen takia. Se että iho saisi "elää omaa elämäänsä" on terveihoiselle selvä asia, mutta ei akneihoiselle! Tämä on seikka mitä aknea sairastamattomat ihmiset eivät ymmärrä, on helppo puhua jos ei itse ole sitä kokenut. Voinhan minäkin lukea dermatologian kirjaa, katsella kuvia psoriasis- ja iktyoosi- potilaista, mutta minulla ei ole hajuakaan mitä he joutuvat läpikäymään todellisuudessa. Ja mitä on täydellinen iho?

Minulla on kyllä kokemusta suht. pitkäaikaisesta aknesta (vuosia). Kaikki aknelääkitykset olen käynyt läpi, mutta vasta Roaccutan kuuri hävitti aknen pysyvästi. Kuurista on nyt viisi vuotta aikaa ja iho on pysynyt todella hyvänä. Ja kuten siis sanoin, niin ei se akne niillä litkuilla lähde, jos on kyse pitkäaikaisesta tai muuten pahasta aknesta! No voit itse miettiä mitä sinulle on täydellinen iho, en ota siihen kantaa.

• peseminen
        acne vulgaris kirjoitti:

nimenomaan aiheuttaa sitä voimakasta talineritystä. Minullakin ihon rasvoittuminen loppui, kun lopetin jatkuvan pesemisen, ja kasvovesien ja kosteusvoiteiden käytön. Nykyään minulla on normaali, terve iho. Aika uskomatonta kun miettii lähtökohtaa (erittäin paha akne ja pahasti rasvoittuva iho).

• acne vulgaris
        peseminen kirjoitti:

nimenomaan aiheuttaa sitä voimakasta talineritystä. Minullakin ihon rasvoittuminen loppui, kun lopetin jatkuvan pesemisen, ja kasvovesien ja kosteusvoiteiden käytön. Nykyään minulla on normaali, terve iho. Aika uskomatonta kun miettii lähtökohtaa (erittäin paha akne ja pahasti rasvoittuva iho).

lopetit tyystin pesemisen, rasvoittuminen ja paha akne hävisi sitä myöden? Ja selvennätkö kuinka usein pesit ihoasi sitä ennen?

• uskomatonta mutta...
        peseminen kirjoitti:

Voin vahvistaa tämän. Peseminen ei nyt aiheuta talineritystä, mutta runsas peseminen ihon pintarasvaa poistavilla aineilla kyllä lisää sitä. Iho pyrkii pitämään pintansa rasvaisena (pinnallinen rasva suojaa ihoa bakteereilta!), ja jos rasvaisuus koko ajan poistetaan, sitä erittyy vaan lisää, jolloin talirauhaset tukkeutuvat entistä enemmän -> kierre on valmis. Näin kävi minullekin aikanaan.

Kosmetiikka- ja lääketeollisuus tietysti väittää päinvastaista, mutta mites niille kävisi jos kaikki vain huuhtelisivat naamansa pelkällä viileällä vedellä? Tämä kuitenkin on iholle paras tapa! Jos peseminen auttaisi, niin kenellä olisi finnejä? Ketkä sitten eniten pesee naamansa? Päätelkää itse...

• piik
        uskomatonta mutta... kirjoitti:

Voin vahvistaa tämän. Peseminen ei nyt aiheuta talineritystä, mutta runsas peseminen ihon pintarasvaa poistavilla aineilla kyllä lisää sitä. Iho pyrkii pitämään pintansa rasvaisena (pinnallinen rasva suojaa ihoa bakteereilta!), ja jos rasvaisuus koko ajan poistetaan, sitä erittyy vaan lisää, jolloin talirauhaset tukkeutuvat entistä enemmän -> kierre on valmis. Näin kävi minullekin aikanaan.

Kosmetiikka- ja lääketeollisuus tietysti väittää päinvastaista, mutta mites niille kävisi jos kaikki vain huuhtelisivat naamansa pelkällä viileällä vedellä? Tämä kuitenkin on iholle paras tapa! Jos peseminen auttaisi, niin kenellä olisi finnejä? Ketkä sitten eniten pesee naamansa? Päätelkää itse...

puhut! =)

• akneni
        acne vulgaris kirjoitti:

lopetit tyystin pesemisen, rasvoittuminen ja paha akne hävisi sitä myöden? Ja selvennätkö kuinka usein pesit ihoasi sitä ennen?

parantunut pelkällä _liiallisen_ pesemisen (ts. rasvoittuvan ihon tuotteiden käytön) lopettamisella. Suurin tekijä ihoni parantumisessa on ollut vähähiilihydraattinen ruokavalio. Tuo liian pesemisen lopettaminen on tärkeä "tukihoito".

• liikaaaa
        piik kirjoitti:

puhut! =)

No mutta hei!
        Tottakia LIIKA peseminen pahentaa ihoa,mutta kun mulla kiiltää öljypintana naama jo 2h jälkeen pesusta vaikka pesisin aamulla sebamedillä (pesuneste) ja seuraavan kerran illalla meikit pois. Ei riitä,paperiin voi toki ottaa liiat öljyt mutta siitäkin jää ällö olo iholle.

• fsdaöjklöjkllaösdjk
        liikaaaa kirjoitti:

No mutta hei!
        Tottakia LIIKA peseminen pahentaa ihoa,mutta kun mulla kiiltää öljypintana naama jo 2h jälkeen pesusta vaikka pesisin aamulla sebamedillä (pesuneste) ja seuraavan kerran illalla meikit pois. Ei riitä,paperiin voi toki ottaa liiat öljyt mutta siitäkin jää ällö olo iholle.

Caps dalacin naisten pillu litku sieniin ja bakteereihin. Lähtee finnit ja iho uusiutuu. Itä suomen kuuluisa Raimo Suhonen määräsi sitä mulle.

• minä itse
        fsdaöjklöjkllaösdjk kirjoitti:

Caps dalacin naisten pillu litku sieniin ja bakteereihin. Lähtee finnit ja iho uusiutuu. Itä suomen kuuluisa Raimo Suhonen määräsi sitä mulle.

Ja R.S varmasti arvostaa tätä elettä.

Luulen että jää litkut saamatta sulta ensi kerran jos R.S:n vastaanotolle satut...

• ootkos noi varma
        minä itse kirjoitti:

Ja R.S varmasti arvostaa tätä elettä.

Luulen että jää litkut saamatta sulta ensi kerran jos R.S:n vastaanotolle satut...

tunnetsä sen ....vai oletko peräti itse R.S? Hahah enhän mää pahalla tarkottanu ja tarkistappas netistä....varmasti puhutaan naisen alapään puhdituksesta sillä litkulla. Hyvä lääkäri se on, tai suomen paras. No enpä taida muutenkaan hänen vastaanotolleen erhetyä kun finnit alkaa hävitä .

• minä itse
        ootkos noi varma kirjoitti:

tunnetsä sen ....vai oletko peräti itse R.S? Hahah enhän mää pahalla tarkottanu ja tarkistappas netistä....varmasti puhutaan naisen alapään puhdituksesta sillä litkulla. Hyvä lääkäri se on, tai suomen paras. No enpä taida muutenkaan hänen vastaanotolleen erhetyä kun finnit alkaa hävitä .

No jos sinä sitä sinne pilluusi laitat, niin ihan varmasti pimpsa kuivahtaa. Sen verran on alkoholia tuossa nesteessä.

Tunnen R.S:n ja aikamoinen rimanalitus sinulta tuo viestisi, arvoisa ihotautipotilas X.

Ja itse lääkäristä olen samaa mieltä, hyvä, ellei paras, ellei täydellinen.

• Sebamed
        liikaaaa kirjoitti:

No mutta hei!

hellävaraisempaan tuotteeseen. Se että naamasi kiiltää pesun jälkeen kertoo siitä että käytät liian kuivattavia tuotteita. Myös kosteusvoiteen käyttö rasvoittaa ihoa (saa ihon oman rasvantuotannon sekaisin).

Vesipesu kaksi kertaa päivässä on liikaa. Kannattaisi siirtyä yhteen kertaan.

• kirveleeeeeeeeee
        minä itse kirjoitti:

No jos sinä sitä sinne pilluusi laitat, niin ihan varmasti pimpsa kuivahtaa. Sen verran on alkoholia tuossa nesteessä.

Tunnen R.S:n ja aikamoinen rimanalitus sinulta tuo viestisi, arvoisa ihotautipotilas X.

Ja itse lääkäristä olen samaa mieltä, hyvä, ellei paras, ellei täydellinen.

No oisit aikasemmin sanonu. Pimpsaa kirvelee niin että polte käy. Taidan huuhtaista vedellä. Ja minä kun ajattelin puhdistaa alapään ukon mieliksi.

T: Ihotautipotilas XXX

• .......
        Sebamed kirjoitti:

hellävaraisempaan tuotteeseen. Se että naamasi kiiltää pesun jälkeen kertoo siitä että käytät liian kuivattavia tuotteita. Myös kosteusvoiteen käyttö rasvoittaa ihoa (saa ihon oman rasvantuotannon sekaisin).

Vesipesu kaksi kertaa päivässä on liikaa. Kannattaisi siirtyä yhteen kertaan.

Eli pitääkö olla pesemättä naama aamulla ja iskeä meikki todella öljynkiiltävään ihoon?!
        En oikein usko että kukaan voisi tehdä niin.
        Karmeeta.

• yjmktuky
        ....... kirjoitti:

Eli pitääkö olla pesemättä naama aamulla ja iskeä meikki todella öljynkiiltävään ihoon?!
        Karmeeta.

Eli siis mielummin tuhoat ihon luonnollisen tasapainon voimakkalla pesuaineelle, seurauksena rasvoittumista ja finnejä, ja sitten turaat jotain meikkiä päälle? Se jos mikä on karmeeta, sori vaan. Muutenkaan en ymmärrä miksi nuoret tytöt meikkaa naamaansa päivittäin, luuletteko näyttävänne paremmalta?

• nnn..
        yjmktuky kirjoitti:

Eli siis mielummin tuhoat ihon luonnollisen tasapainon voimakkalla pesuaineelle, seurauksena rasvoittumista ja finnejä, ja sitten turaat jotain meikkiä päälle? Se jos mikä on karmeeta, sori vaan. Muutenkaan en ymmärrä miksi nuoret tytöt meikkaa naamaansa päivittäin, luuletteko näyttävänne paremmalta?

käytän erisan puhdistusgeeliä joka ei sisällä mitään ylimääräistä, joten ei tuhoakaan mitään ihon tasapainoa.. Ja miksi luulet että täällä on vain nuoria tyttöjä? Voihan vanhemmilla olla akne, ja tottakai sitä haluaa saada meikeillä piiloon jos on kerran mahdollista! Mä ainakin näytän paremmalta kun finnit, rasvaisuus ja punoitus on piilossa.

• ihosi
        ....... kirjoitti:

Karmeeta.

on aamulla öljynkiiltävä? Siksi koska peset liikaa ja väärillä tuotteilla.

Jos aamulla on jotain pakko käyttää, suosittelen hellävaraista ja alkoholitonta kuivan ihon kasvovettä. Ei siis vesipesua kahta kertaa päivässä.

• rihannaah
        yjmktuky kirjoitti:

Sebamedin tuotteilla on ihon oma ph-arvo 5.5 iho kuuluisi pestä aamuin illoin. ja joillakin on todellakin rasvoittuvampi iho kuin toisilla,murrosiässä tai sitten ei.
        niin ihmettelen kun jotkut HYVÄihoiset laittaa ihan jumalattoman kerroksen meikkivoidetta naamaan johon ei olisi mitään tarvetta,iho on kauniimpi ilman mitään ylimääräistä kerrosta. olkaa onnellisia hyvästä ihostanne. kun taas ymmärrän jos naiset joilla on akne laittavat meikkivoidetta,kuka nyt haluaisi näyttää finninaamalta jos on keino peittää ne silloin kun niin haluaa.
        itse finninaamaisena käytän meikkiä silloin kun lähden ihmisten ilmoille. kun kotiin tulen: pesen välittömästi meikit pois.

• huohhhhhhhhhjodgxhhg

No vittu ei se akne lähe pelkällä vedellä pois pässi -.-

• Liiila

kannattaa jatkaa käytttöä! kun aloitin käyttämään itse kyseistä pesupalaa, niin jo seuraavana aamuna leukani kolme kipeää pattia tulivat ulos! muutenkin ekat päivät ihoon syntyi finnejä, jotka tulivat heti ulos. naamani kirjaimellisesti työnsi ulos kaiken kakan!
      ..... yksi juttu vaan. jos pesupalan jälkeen ihoa kiristää, voi olla että pesupala on sulle liian voimakas. käytin aikoinaan liian vahvaa tuotetta, joka aiheutti kuivuutta ja se finnejä. mielestäni ihonhoidon a ja o on ehdottomasti HYVÄ KOSTEUTUS! käytän iltaisin apteekin perusvoidetta ja aamuisin eucirinin päivävoidetta. hyvällä kosteutuksella ihon ei tarvitse tuottaa talia eikä tule finnejäkään.

• elisa.

kylla kannata ekka pesta kauheella kuivattavalla myrkylla ja sit korvata ihon oma rasva toisella myrkylla.IHON oma rasva on kaikkein paras.Et tarvitse kosteusvoiteita.Etko ole huomannut varoittavia esimerkkeja.nelkyt vuotiaan aina kosmeettisia aineita kayttavan iho voi nayttaa seitkytvuotiaalta

• Murrr!
        elisa. kirjoitti:

kylla kannata ekka pesta kauheella kuivattavalla myrkylla ja sit korvata ihon oma rasva toisella myrkylla.IHON oma rasva on kaikkein paras.Et tarvitse kosteusvoiteita.Etko ole huomannut varoittavia esimerkkeja.nelkyt vuotiaan aina kosmeettisia aineita kayttavan iho voi nayttaa seitkytvuotiaalta

Se ei todellakaan pidä paikkaansa että 40 vuotiaan oikein hoidettu iho näyttäisi 70 vuotiaan iholta! tietysti jos elämäntapasi ovat huonot (ruokavalio, nautintoaineiden käyttö) etkä anna iholle tarpeeksi kosteutta niin varmasti näytät 40 -vuotiaana seitsemänkymppiseltä! Itselläni kävi kasvohoidossa ensi vuonna 90 -vuotta täyttävä nainen, koko elämänsä oli hoitanut ihoaan oikein, oikeilla tuotteilla ja iho oli todella hyvässä kunnossa! Vähän pinnallisia ryppyjä poskipäillä, mutta muuten todella virheetön ja hyvä iho! Joten muistakaa hoitaa itseänne! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      103
      3983
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      51
      2870
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      115
      2683
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      42
      2202
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      31
      1940
    6. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      29
      1783
    7. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      241
      1754
    8. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      89
      1618
    9. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1612
    10. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      24
      1431
    Aihe