Millaisia oireita luonnonkumiallergiassa on.. olemme seurustelukumppanini kanssa käyttäneet kondomeja ja nykyisin minulla on alkanut kirveltää aina alapäätä käytettäessä kondomia.. Ilman sitä(ilman ehkäisyä) tuntuu aivan erilaiselta eikä vastaavaa kipua/kutinaa tule ikinä..
Lateksiallergia?
4
3861
Vastaukset
- kai?
Mulla ihan sama homma ton kondomin käytön seurauksena merkistä riippumatta.. Alapää kuin tulessa sen jälkeen.. Turvonnut, kutiseva ja kirvelevä ja pissaaminen sattuu ÄLYTTÖMÄSTI ainakin tunnin verran kestää oireet!! Ilman kondomia näin ei ole. Mutta töissä joudun käyttämään tosi paljon lateksihanskoja ja niistä ei koskaan ole tullut mitään oireita. Onko noi limakalvot sitten vaan niin paljon herkemmät kuitenkin mulla? Ei tiedä ei! Onneksi ei tota taas tarvi vähään aikaan miettiä kun ei tarvitse nyt mitään ehkäisyjä käytellä kun vauva olisi tervetullut.
- latex-free
kondomeja. Saa tavarataloista ja muualtakin kai. Sillä selviää allergisuus. Minulla myös oli polte ja kutina ja kirvely.
Niin, tietenkään vauvaa yrittävä ei tarvitse, mutta sitten later.. Plussaonnea!
- alma-alina
Voit hyvinkin olla yliherkkä luonnonkumille.Itselleni kävi aikoinaan aivan samoin ja sukupuolielämäni meni kertakaikkiaan "karrelle". Ratkaisin asian hankkimalla sterilisaation , olinhan jo kolmen lapsen äiti. Olen kuullut, että olisi olemassa myös lampaansuolesta valmistettuja kondomeja, mistä niitä saa, sitä en tiedä.
Luonnonkumia eli lateksia on yllättävän monissa arvaamattomissakin esineissä, tekstiileissä yms.
Itse olen nykyään niin allerginen noille yhdisteille että haistan ne metrien päästä. Henkeä alkaa ahistaa ja pahimmillaan saan astmakohtauksen. Lateksille allergisuuden voi tutkituttaa Keskussairaaloissa ihotautipolilla terv.keskuksen lähetteellä. - kontoooomi
minulla myös samanlaisia oireita!
mutta mulle ei tule kuitenkaan ilmapalloista, kumihanskoista ym mitään. eli oon miettinyt että jospa kondomeissa allergiaa aiheuttaisikin joku liukastusaine?
minulla on onneksi e-pilleritkin, mutta välillä tulee kumiakin käytettyä. tai tuli käytettyä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2212927Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell81637Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.51337- 1031206
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231161- 751107
Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531022Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135922