Millaisia oireita luonnonkumiallergiassa on.. olemme seurustelukumppanini kanssa käyttäneet kondomeja ja nykyisin minulla on alkanut kirveltää aina alapäätä käytettäessä kondomia.. Ilman sitä(ilman ehkäisyä) tuntuu aivan erilaiselta eikä vastaavaa kipua/kutinaa tule ikinä..
Lateksiallergia?
4
3825
Vastaukset
- kai?
Mulla ihan sama homma ton kondomin käytön seurauksena merkistä riippumatta.. Alapää kuin tulessa sen jälkeen.. Turvonnut, kutiseva ja kirvelevä ja pissaaminen sattuu ÄLYTTÖMÄSTI ainakin tunnin verran kestää oireet!! Ilman kondomia näin ei ole. Mutta töissä joudun käyttämään tosi paljon lateksihanskoja ja niistä ei koskaan ole tullut mitään oireita. Onko noi limakalvot sitten vaan niin paljon herkemmät kuitenkin mulla? Ei tiedä ei! Onneksi ei tota taas tarvi vähään aikaan miettiä kun ei tarvitse nyt mitään ehkäisyjä käytellä kun vauva olisi tervetullut.
- latex-free
kondomeja. Saa tavarataloista ja muualtakin kai. Sillä selviää allergisuus. Minulla myös oli polte ja kutina ja kirvely.
Niin, tietenkään vauvaa yrittävä ei tarvitse, mutta sitten later.. Plussaonnea!
- alma-alina
Voit hyvinkin olla yliherkkä luonnonkumille.Itselleni kävi aikoinaan aivan samoin ja sukupuolielämäni meni kertakaikkiaan "karrelle". Ratkaisin asian hankkimalla sterilisaation , olinhan jo kolmen lapsen äiti. Olen kuullut, että olisi olemassa myös lampaansuolesta valmistettuja kondomeja, mistä niitä saa, sitä en tiedä.
Luonnonkumia eli lateksia on yllättävän monissa arvaamattomissakin esineissä, tekstiileissä yms.
Itse olen nykyään niin allerginen noille yhdisteille että haistan ne metrien päästä. Henkeä alkaa ahistaa ja pahimmillaan saan astmakohtauksen. Lateksille allergisuuden voi tutkituttaa Keskussairaaloissa ihotautipolilla terv.keskuksen lähetteellä. - kontoooomi
minulla myös samanlaisia oireita!
mutta mulle ei tule kuitenkaan ilmapalloista, kumihanskoista ym mitään. eli oon miettinyt että jospa kondomeissa allergiaa aiheuttaisikin joku liukastusaine?
minulla on onneksi e-pilleritkin, mutta välillä tulee kumiakin käytettyä. tai tuli käytettyä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli379291"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn323841Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi812419Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1192373Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on251925Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.371899Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait151590Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.321411- 711247
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1711038