Mikä olisi hyvä ja kaunis, mahdollisimman kauan kukkiva valkoinen tai lilannpunertava maanpeittoruusu ?
Minkä ruusulajin valitsisitte 1,5-2 neliömetrin "tyhjään koloon" perennojen kylkeen, mieluummin vaalea kukinnoltaan, noin metrin korkeaksi kasvava.
Luin valkoisesta "Balnc Double de Coubertista", joka on ihana, mutta kuinka isoksi se kasvaa ?
Maanpeittoruusut ym
7
1957
Vastaukset
- ellit
Fairy,Mirato, Satina ja Sommerwind ovat vaaleanpunaisia lajikkeita. Rote Max on tummanpunakukkainen.En tiedä valkoista enkä lilanpunaista maanpeiteruusua,voihan niitäkin olla.Nämä vain ovat ne yleisimmät ja kestävimmät.
Itselläni on tuota fairya, se kukkii juuri nyt ja on hyvin talvenkestävä..III-vyöh.Kukat kestää pitkään ja uudistuu, jos leikkaa kuivuneet kukkatertut pois,minun on todella paahteisella paikalla.Samat Fairyt ovat olleet varmaan kohta kymmenen vuotta.
Miratoa ja sommerwindiäkin olen kokeillut,elivät pari vuotta,mutta kuolivat talvenaikana.
Kysyit tuosta 'Blanc Double de Coubert':ista, minulla se on ollut monta vuotta ja nyt on korkeutta jotain metrin verran,en usko että se sen korkeammaksi kasvaa.Se tekee sivuversoja.
Sen tuoksu on todella huumaava,sen haistaa jo pitkälle.- pitäisi olla
neliömetrille ? Kiitos vain vastauksesta, aion hankkia muutaman Fairya ja tuon ihanan valkoisen isomman, jos löydän.
Milloin ne olisi paras istuttaa, kai nyt syksylläkin voi ? - montako...
pitäisi olla kirjoitti:
neliömetrille ? Kiitos vain vastauksesta, aion hankkia muutaman Fairya ja tuon ihanan valkoisen isomman, jos löydän.
Milloin ne olisi paras istuttaa, kai nyt syksylläkin voi ?...p-virhepaholainen iski.
Köynnösruusuakin tekisi mieli, mutta ei iänikuista Flammentanzia, vaikka se helppo ilmeisesti olisikin, vaan jotain herkempää väriä. - ellit
montako... kirjoitti:
...p-virhepaholainen iski.
Köynnösruusuakin tekisi mieli, mutta ei iänikuista Flammentanzia, vaikka se helppo ilmeisesti olisikin, vaan jotain herkempää väriä.Fairy leviää kyllä vähän joka puolelle, ehkä 3-4 kpl riittää, lisää sitten,kun näet kasvaako hyvin.
Itse istutan ruusut aina keväällä, silloin kasvavat ja kukkivat ainakin yhden kesän,jos vaikka talvella kuolee ;)
Onko sinulla valkoista pohjantähti köynnösruusua ?
Se kasvaa nopeaan ja kukkii pienin valkoisin kukin.Ei mikään kovin näyttävä,siinä on yleensä runsaasti kukkia,siksi se on kaunis.
Se on kestävä koko maassa ja on kotimainen.
Flammentanz eli meillä kolme vuotta,kyllästyinkin jo se vähäiseen kukintaan.Ostin pohjantähden ja olen siihen tyytyväinen.
Katsoppa tuolta pohjantähden kuvaa :
http://www.kolumbus.fi/oulujoen.taimisto/ruusugalleria/ruusugalleria.htm - ruusukko
ellit kirjoitti:
Fairy leviää kyllä vähän joka puolelle, ehkä 3-4 kpl riittää, lisää sitten,kun näet kasvaako hyvin.
Itse istutan ruusut aina keväällä, silloin kasvavat ja kukkivat ainakin yhden kesän,jos vaikka talvella kuolee ;)
Onko sinulla valkoista pohjantähti köynnösruusua ?
Se kasvaa nopeaan ja kukkii pienin valkoisin kukin.Ei mikään kovin näyttävä,siinä on yleensä runsaasti kukkia,siksi se on kaunis.
Se on kestävä koko maassa ja on kotimainen.
Flammentanz eli meillä kolme vuotta,kyllästyinkin jo se vähäiseen kukintaan.Ostin pohjantähden ja olen siihen tyytyväinen.
Katsoppa tuolta pohjantähden kuvaa :
http://www.kolumbus.fi/oulujoen.taimisto/ruusugalleria/ruusugalleria.htmoletko siis köynnösruusuja pitänyt maanpeittoruusuina? Kuinka olet ne maahan laittanut kasvamaan, ja miten ne talven ovat siellä kestäneet?
- Ellit vastasi...
ruusukko kirjoitti:
oletko siis köynnösruusuja pitänyt maanpeittoruusuina? Kuinka olet ne maahan laittanut kasvamaan, ja miten ne talven ovat siellä kestäneet?
...kahteen, saman kysyjän eri viestiin (Montako fairya ja Siis).
- ruusukko
Ellit vastasi... kirjoitti:
...kahteen, saman kysyjän eri viestiin (Montako fairya ja Siis).
hermostu hyvä ihminen, kävi vain mielessä, että köynnösruusuakin voisi kokeilla maanpeittokasvina? Itsellä on tällä hetkellä 53 kpl eri ruusuja ja siksi heräsin...;-) Hyvää kesää sullekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696921
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622502- 562148
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se621282Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3551260- 561244
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141121Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384968Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14957