Maanpeittoruusut ym

neuvoja?

Mikä olisi hyvä ja kaunis, mahdollisimman kauan kukkiva valkoinen tai lilannpunertava maanpeittoruusu ?
Minkä ruusulajin valitsisitte 1,5-2 neliömetrin "tyhjään koloon" perennojen kylkeen, mieluummin vaalea kukinnoltaan, noin metrin korkeaksi kasvava.
Luin valkoisesta "Balnc Double de Coubertista", joka on ihana, mutta kuinka isoksi se kasvaa ?

7

2013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellit

Fairy,Mirato, Satina ja Sommerwind ovat vaaleanpunaisia lajikkeita. Rote Max on tummanpunakukkainen.En tiedä valkoista enkä lilanpunaista maanpeiteruusua,voihan niitäkin olla.Nämä vain ovat ne yleisimmät ja kestävimmät.

Itselläni on tuota fairya, se kukkii juuri nyt ja on hyvin talvenkestävä..III-vyöh.Kukat kestää pitkään ja uudistuu, jos leikkaa kuivuneet kukkatertut pois,minun on todella paahteisella paikalla.Samat Fairyt ovat olleet varmaan kohta kymmenen vuotta.
      Miratoa ja sommerwindiäkin olen kokeillut,elivät pari vuotta,mutta kuolivat talvenaikana.

Kysyit tuosta 'Blanc Double de Coubert':ista, minulla se on ollut monta vuotta ja nyt on korkeutta jotain metrin verran,en usko että se sen korkeammaksi kasvaa.Se tekee sivuversoja.
      Sen tuoksu on todella huumaava,sen haistaa jo pitkälle.

• pitäisi olla

neliömetrille ? Kiitos vain vastauksesta, aion hankkia muutaman Fairya ja tuon ihanan valkoisen isomman, jos löydän.
        Milloin ne olisi paras istuttaa, kai nyt syksylläkin voi ?

• montako...
        pitäisi olla kirjoitti:

neliömetrille ? Kiitos vain vastauksesta, aion hankkia muutaman Fairya ja tuon ihanan valkoisen isomman, jos löydän.
        Milloin ne olisi paras istuttaa, kai nyt syksylläkin voi ?

...p-virhepaholainen iski.
        Köynnösruusuakin tekisi mieli, mutta ei iänikuista Flammentanzia, vaikka se helppo ilmeisesti olisikin, vaan jotain herkempää väriä.

• ellit
        montako... kirjoitti:

...p-virhepaholainen iski.
        Köynnösruusuakin tekisi mieli, mutta ei iänikuista Flammentanzia, vaikka se helppo ilmeisesti olisikin, vaan jotain herkempää väriä.

Fairy leviää kyllä vähän joka puolelle, ehkä 3-4 kpl riittää, lisää sitten,kun näet kasvaako hyvin.
        Itse istutan ruusut aina keväällä, silloin kasvavat ja kukkivat ainakin yhden kesän,jos vaikka talvella kuolee ;)

Onko sinulla valkoista pohjantähti köynnösruusua ?
        Se kasvaa nopeaan ja kukkii pienin valkoisin kukin.Ei mikään kovin näyttävä,siinä on yleensä runsaasti kukkia,siksi se on kaunis.
        Se on kestävä koko maassa ja on kotimainen.

Flammentanz eli meillä kolme vuotta,kyllästyinkin jo se vähäiseen kukintaan.Ostin pohjantähden ja olen siihen tyytyväinen.

Katsoppa tuolta pohjantähden kuvaa :

http://www.kolumbus.fi/oulujoen.taimisto/ruusugalleria/ruusugalleria.htm

• ruusukko
        ellit kirjoitti:

Fairy leviää kyllä vähän joka puolelle, ehkä 3-4 kpl riittää, lisää sitten,kun näet kasvaako hyvin.
        Itse istutan ruusut aina keväällä, silloin kasvavat ja kukkivat ainakin yhden kesän,jos vaikka talvella kuolee ;)

Onko sinulla valkoista pohjantähti köynnösruusua ?
        Se kasvaa nopeaan ja kukkii pienin valkoisin kukin.Ei mikään kovin näyttävä,siinä on yleensä runsaasti kukkia,siksi se on kaunis.
        Se on kestävä koko maassa ja on kotimainen.

Flammentanz eli meillä kolme vuotta,kyllästyinkin jo se vähäiseen kukintaan.Ostin pohjantähden ja olen siihen tyytyväinen.

Katsoppa tuolta pohjantähden kuvaa :

http://www.kolumbus.fi/oulujoen.taimisto/ruusugalleria/ruusugalleria.htm

oletko siis köynnösruusuja pitänyt maanpeittoruusuina? Kuinka olet ne maahan laittanut kasvamaan, ja miten ne talven ovat siellä kestäneet?

• Ellit vastasi...
        ruusukko kirjoitti:

oletko siis köynnösruusuja pitänyt maanpeittoruusuina? Kuinka olet ne maahan laittanut kasvamaan, ja miten ne talven ovat siellä kestäneet?

...kahteen, saman kysyjän eri viestiin (Montako fairya ja Siis).

• ruusukko
        Ellit vastasi... kirjoitti:

...kahteen, saman kysyjän eri viestiin (Montako fairya ja Siis).

hermostu hyvä ihminen, kävi vain mielessä, että köynnösruusuakin voisi kokeilla maanpeittokasvina? Itsellä on tällä hetkellä 53 kpl eri ruusuja ja siksi heräsin...;-) Hyvää kesää sullekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      81
      4081
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      116
      3597
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      83
      3393
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2819
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1536
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe