Vator 12

Hermanni

Onko kokemuksia Vatorin 12 jalkaisesta? Kyseessä ei ole pulpettiversio. Minkäkokoista konetta voisi laittaa? Miten kulkisi 20 heppaisella?

12

9083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abcdef

      Mulla oli 70-luvulla pari kesää Vator 12, sellainen katamaraanipohjainen. Jos tarkoitat tätä niin, vene on tukeva pikku paatti kalastukseen tms. Mulla oli 10 hv kone, jolla yksin ajaessa pääsi plaaniin muttei suuremmalla kuormalla.
      En muista, onko virallisesti luokiteltu 20 hv koneeelle. Jos sen asentaa, niin kulkee ehkä ylikin 20 solmua. Mutta voi olla aika tarkka ajettava ...

      • Bulver

        Omistin 80-luvun alkupuolella Vator 12. Jouduin myyjäliikkeestä pyytämään todistuksen että paatti kestä 20hv Mercuryn jonka ostin uutena veneeseen. Vakutusyhtiö ei hyväksynyt ilman todistusta 20hv kun suositus oli muistaakseni 10hv mikä on kyllä aika vähän tuohon veneeseen. On aallokossa aika kova ajettava ja niinhän minulle kävi Äggskärin selällä että ajoin isoon altoon ja lentomatkan päätteeksi pohja halki.Rantaan sentään pääsin , upposi vasta laiturissa. Pohja paikattiin ja ajot jatkuivat kunnes vorot veivät Mercuryn. Kyllä se "normaalilla" ajolla sen 20hv kestää. Käsiohjaus oli minullakin.


    • Antti.

      Mulla on vastaava paketti työn alla, ei siis vielä käytössä, siis Vator 12 ja 20 hp Mercury. Jos jollakulla on kokemusta niin mikä potkurin nousu olisi paras mahdollinen?

      • myydään!!

        Löytyisi muuten tuommoinen 12 vatori ylimääräisenä. jos sen malli nyt oli sama. noin 4m pitkä "katamaraani pohjainen" pikku kinneri. ostin sen kalastus veneeksi 10v sitten mutta harrastus hiipui ja hiipui niin nyt se on seisonut vuosia mökin rannalla. on muuten pirun tukeva vene. ei kallistele vaikka kuinka laidalla roikkuisi. kiinni siinä oli 9.9hv konen jonka siihen viellä sai laittaa. 20hv koneella voisi olla ihan hauska! tuolla 9.9hv koneellakin se meni yksin kivasti.. tiukoissa käännöksissä rupesi menemään kylki edellä.. :D


      • edessä
        myydään!! kirjoitti:

        Löytyisi muuten tuommoinen 12 vatori ylimääräisenä. jos sen malli nyt oli sama. noin 4m pitkä "katamaraani pohjainen" pikku kinneri. ostin sen kalastus veneeksi 10v sitten mutta harrastus hiipui ja hiipui niin nyt se on seisonut vuosia mökin rannalla. on muuten pirun tukeva vene. ei kallistele vaikka kuinka laidalla roikkuisi. kiinni siinä oli 9.9hv konen jonka siihen viellä sai laittaa. 20hv koneella voisi olla ihan hauska! tuolla 9.9hv koneellakin se meni yksin kivasti.. tiukoissa käännöksissä rupesi menemään kylki edellä.. :D

        Hei! vieläkö sinula on tuo vator 12?
        Voitko kertoa lisää veneestä?
        Hinta, sijainti kunto. Olisiko kuvia?
        Onko pulpettivene?

        On ilmeisesti ilman konetta?


      • edessä kirjoitti:

        Hei! vieläkö sinula on tuo vator 12?
        Voitko kertoa lisää veneestä?
        Hinta, sijainti kunto. Olisiko kuvia?
        Onko pulpettivene?

        On ilmeisesti ilman konetta?

        voit vaikka soitella 0456382810 niin kerron veneestä lisää.. myös muut innokkaat saat soittaa. ;)


      • vator
        myydään!! kirjoitti:

        Löytyisi muuten tuommoinen 12 vatori ylimääräisenä. jos sen malli nyt oli sama. noin 4m pitkä "katamaraani pohjainen" pikku kinneri. ostin sen kalastus veneeksi 10v sitten mutta harrastus hiipui ja hiipui niin nyt se on seisonut vuosia mökin rannalla. on muuten pirun tukeva vene. ei kallistele vaikka kuinka laidalla roikkuisi. kiinni siinä oli 9.9hv konen jonka siihen viellä sai laittaa. 20hv koneella voisi olla ihan hauska! tuolla 9.9hv koneellakin se meni yksin kivasti.. tiukoissa käännöksissä rupesi menemään kylki edellä.. :D

        Olisko sulla vielä myytävänä toi kyseinen vator 12? Missä kunnossa ja mihin hintaan olisit siitä luopumassa? Terv: Esa


      • vator kirjoitti:

        Olisko sulla vielä myytävänä toi kyseinen vator 12? Missä kunnossa ja mihin hintaan olisit siitä luopumassa? Terv: Esa

        viellä löytyy vatori. on vaan pahasti lumessa ja eritäin likainen. kunto on ok mutta on seisonut väärin päin n.4 vuota mökin rannassa puitten alla. itse ostin sen 12 vuotta sitten ja vähäisen käytön takia ei olla enään vesille laskettu. hintaa en ole miettinyt sille mutta tarvittaessa kyllä myyn pois. 045 638 28 10 tavoittaa


      • vator
        jamppa1981 kirjoitti:

        viellä löytyy vatori. on vaan pahasti lumessa ja eritäin likainen. kunto on ok mutta on seisonut väärin päin n.4 vuota mökin rannassa puitten alla. itse ostin sen 12 vuotta sitten ja vähäisen käytön takia ei olla enään vesille laskettu. hintaa en ole miettinyt sille mutta tarvittaessa kyllä myyn pois. 045 638 28 10 tavoittaa

        Missaäpäin suomea vene sijaitsee, itse asun raisiossa. Löytyykö konetta veneeseen, ja jos löytyy niin minkä merkkinen/koko/kunto? Voisit myös miettiä hintaa paketille! Terv.Esa Englund


      • Anonyymi
        myydään!! kirjoitti:

        Löytyisi muuten tuommoinen 12 vatori ylimääräisenä. jos sen malli nyt oli sama. noin 4m pitkä "katamaraani pohjainen" pikku kinneri. ostin sen kalastus veneeksi 10v sitten mutta harrastus hiipui ja hiipui niin nyt se on seisonut vuosia mökin rannalla. on muuten pirun tukeva vene. ei kallistele vaikka kuinka laidalla roikkuisi. kiinni siinä oli 9.9hv konen jonka siihen viellä sai laittaa. 20hv koneella voisi olla ihan hauska! tuolla 9.9hv koneellakin se meni yksin kivasti.. tiukoissa käännöksissä rupesi menemään kylki edellä.. :D

        Onko vielä myynmissä
        0401353931


    • Anonyymi

      Niin kiinnostaa lähinnä siksi, että onko vakaampi pohjaratkaisun takia. Jalka paskana, mutta verkkoja mielelläni laskisin?

      • Anonyymi

        Lättänä ruuhi se on. Ei kallistele.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe