Vator 12

Hermanni

Onko kokemuksia Vatorin 12 jalkaisesta? Kyseessä ei ole pulpettiversio. Minkäkokoista konetta voisi laittaa? Miten kulkisi 20 heppaisella?

12

9081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abcdef

      Mulla oli 70-luvulla pari kesää Vator 12, sellainen katamaraanipohjainen. Jos tarkoitat tätä niin, vene on tukeva pikku paatti kalastukseen tms. Mulla oli 10 hv kone, jolla yksin ajaessa pääsi plaaniin muttei suuremmalla kuormalla.
      En muista, onko virallisesti luokiteltu 20 hv koneeelle. Jos sen asentaa, niin kulkee ehkä ylikin 20 solmua. Mutta voi olla aika tarkka ajettava ...

      • Bulver

        Omistin 80-luvun alkupuolella Vator 12. Jouduin myyjäliikkeestä pyytämään todistuksen että paatti kestä 20hv Mercuryn jonka ostin uutena veneeseen. Vakutusyhtiö ei hyväksynyt ilman todistusta 20hv kun suositus oli muistaakseni 10hv mikä on kyllä aika vähän tuohon veneeseen. On aallokossa aika kova ajettava ja niinhän minulle kävi Äggskärin selällä että ajoin isoon altoon ja lentomatkan päätteeksi pohja halki.Rantaan sentään pääsin , upposi vasta laiturissa. Pohja paikattiin ja ajot jatkuivat kunnes vorot veivät Mercuryn. Kyllä se "normaalilla" ajolla sen 20hv kestää. Käsiohjaus oli minullakin.


    • Antti.

      Mulla on vastaava paketti työn alla, ei siis vielä käytössä, siis Vator 12 ja 20 hp Mercury. Jos jollakulla on kokemusta niin mikä potkurin nousu olisi paras mahdollinen?

      • myydään!!

        Löytyisi muuten tuommoinen 12 vatori ylimääräisenä. jos sen malli nyt oli sama. noin 4m pitkä "katamaraani pohjainen" pikku kinneri. ostin sen kalastus veneeksi 10v sitten mutta harrastus hiipui ja hiipui niin nyt se on seisonut vuosia mökin rannalla. on muuten pirun tukeva vene. ei kallistele vaikka kuinka laidalla roikkuisi. kiinni siinä oli 9.9hv konen jonka siihen viellä sai laittaa. 20hv koneella voisi olla ihan hauska! tuolla 9.9hv koneellakin se meni yksin kivasti.. tiukoissa käännöksissä rupesi menemään kylki edellä.. :D


      • edessä
        myydään!! kirjoitti:

        Löytyisi muuten tuommoinen 12 vatori ylimääräisenä. jos sen malli nyt oli sama. noin 4m pitkä "katamaraani pohjainen" pikku kinneri. ostin sen kalastus veneeksi 10v sitten mutta harrastus hiipui ja hiipui niin nyt se on seisonut vuosia mökin rannalla. on muuten pirun tukeva vene. ei kallistele vaikka kuinka laidalla roikkuisi. kiinni siinä oli 9.9hv konen jonka siihen viellä sai laittaa. 20hv koneella voisi olla ihan hauska! tuolla 9.9hv koneellakin se meni yksin kivasti.. tiukoissa käännöksissä rupesi menemään kylki edellä.. :D

        Hei! vieläkö sinula on tuo vator 12?
        Voitko kertoa lisää veneestä?
        Hinta, sijainti kunto. Olisiko kuvia?
        Onko pulpettivene?

        On ilmeisesti ilman konetta?


      • edessä kirjoitti:

        Hei! vieläkö sinula on tuo vator 12?
        Voitko kertoa lisää veneestä?
        Hinta, sijainti kunto. Olisiko kuvia?
        Onko pulpettivene?

        On ilmeisesti ilman konetta?

        voit vaikka soitella 0456382810 niin kerron veneestä lisää.. myös muut innokkaat saat soittaa. ;)


      • vator
        myydään!! kirjoitti:

        Löytyisi muuten tuommoinen 12 vatori ylimääräisenä. jos sen malli nyt oli sama. noin 4m pitkä "katamaraani pohjainen" pikku kinneri. ostin sen kalastus veneeksi 10v sitten mutta harrastus hiipui ja hiipui niin nyt se on seisonut vuosia mökin rannalla. on muuten pirun tukeva vene. ei kallistele vaikka kuinka laidalla roikkuisi. kiinni siinä oli 9.9hv konen jonka siihen viellä sai laittaa. 20hv koneella voisi olla ihan hauska! tuolla 9.9hv koneellakin se meni yksin kivasti.. tiukoissa käännöksissä rupesi menemään kylki edellä.. :D

        Olisko sulla vielä myytävänä toi kyseinen vator 12? Missä kunnossa ja mihin hintaan olisit siitä luopumassa? Terv: Esa


      • vator kirjoitti:

        Olisko sulla vielä myytävänä toi kyseinen vator 12? Missä kunnossa ja mihin hintaan olisit siitä luopumassa? Terv: Esa

        viellä löytyy vatori. on vaan pahasti lumessa ja eritäin likainen. kunto on ok mutta on seisonut väärin päin n.4 vuota mökin rannassa puitten alla. itse ostin sen 12 vuotta sitten ja vähäisen käytön takia ei olla enään vesille laskettu. hintaa en ole miettinyt sille mutta tarvittaessa kyllä myyn pois. 045 638 28 10 tavoittaa


      • vator
        jamppa1981 kirjoitti:

        viellä löytyy vatori. on vaan pahasti lumessa ja eritäin likainen. kunto on ok mutta on seisonut väärin päin n.4 vuota mökin rannassa puitten alla. itse ostin sen 12 vuotta sitten ja vähäisen käytön takia ei olla enään vesille laskettu. hintaa en ole miettinyt sille mutta tarvittaessa kyllä myyn pois. 045 638 28 10 tavoittaa

        Missaäpäin suomea vene sijaitsee, itse asun raisiossa. Löytyykö konetta veneeseen, ja jos löytyy niin minkä merkkinen/koko/kunto? Voisit myös miettiä hintaa paketille! Terv.Esa Englund


      • Anonyymi
        myydään!! kirjoitti:

        Löytyisi muuten tuommoinen 12 vatori ylimääräisenä. jos sen malli nyt oli sama. noin 4m pitkä "katamaraani pohjainen" pikku kinneri. ostin sen kalastus veneeksi 10v sitten mutta harrastus hiipui ja hiipui niin nyt se on seisonut vuosia mökin rannalla. on muuten pirun tukeva vene. ei kallistele vaikka kuinka laidalla roikkuisi. kiinni siinä oli 9.9hv konen jonka siihen viellä sai laittaa. 20hv koneella voisi olla ihan hauska! tuolla 9.9hv koneellakin se meni yksin kivasti.. tiukoissa käännöksissä rupesi menemään kylki edellä.. :D

        Onko vielä myynmissä
        0401353931


    • Anonyymi

      Niin kiinnostaa lähinnä siksi, että onko vakaampi pohjaratkaisun takia. Jalka paskana, mutta verkkoja mielelläni laskisin?

      • Anonyymi

        Lättänä ruuhi se on. Ei kallistele.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      713
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe