Mulla oli vauvana paha koira allergia ja silloisesta koirasta jouduttiin luopumaan. Allergiatesteis olin viitisen vuotta sitten jossa todettiin pieni riski saada allergia uudestaan. Sillon sain koiran joka oli kanssani n. 3 vuotta kunnes se jäi vanhemmilleni. Mitään oireita ei koko aikana ilmennyt. Nyt viime talvella otin oman koiran(pienen ja lyhytkarvaisen), eikä mitään ole ollut paitsi nyt. Käteen on tullut 3kutisevaa ja punoittavaa näppylää, jalassa kanssa yksi ja aamulla huomasin että että kasvoilleni on tullut myös yksi samanlainen. Minua myös aivastuttaa joka päivä jonkun verran,ollut jo aika kauan aikaa. (En oikein uskoisi että täällä keskustassa hyttysetkään olisi musta niin kovin innostunut)Voiko tämä nyt sitten olla koirastani johtuvaa allergiaa?? Koirastani en suostu luopumaan kirveelläkään, joten jos kyseessä on allergia niin onko niihin lääkkeitä nykyään vai onko kohtaloni traaginen?
Koira-allergia
2
678
Vastaukset
- pipio
no yksi syy voisi olla siitepöly allergia. Minulla on juuri nuo oireet siitepölyallergiasta johtuvana. Mene lääkäriin ja kysy
- astmaatikko
olla nimenomaan koirastasi johtuvaa,onhan sinulla todettu aikoinaan nimenomaan koiralle allergisuus (paha, kuten mainitsit).
Toki antihistamiineja on, on ollut vuosikymmenet, ne sitten on eri asia miten ne itse kutakin auttavat, mitään varsinaista lääkettä ei ole olemassa millekään koira-allergialle.
En tiedä mitä tarkoitat traagisella kohtalolla,astma sinulla voi olla jossain vaiheessa edessäsi,muttei sekään nyt mikään tragedia ole.
En viitsi ottaa kantaa tuohon koira-asiaan, itselläni tulee ensin oma ja muun perheen terveys,sitten vasta mahdolliset lemmikit.
Kun sinulla kuitenkin on viitisen vuotta sitten testeissä todettu että voit mahdollisesti allergisoitua koiralle niin miksi otit sellaisen?!
Jos sairastut koirastasi todella pahasti niin vaikka kuinka nyt sanot ettet luovu siitä niin voi olla että sinun on pakko joskus siitä luopua, eivät lääkkeet ole mitään ihmeitä tekeviä, itse en edes ole koiralle allerginen mutta astmani takia en siedä koiran hilsettä laisinkaan, se laukaisee heti kohtauksen.
Niin, ajattelin tuossa sitä koiraakin, on kiintynyt sinuun jne.
Eli ei ole olemassakaan erikseen lääkettä mihinkään koiran aiheuttamaan allergiaan, joko antihistamiini auttaa tai sitten ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude23815173Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510136Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089361Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237099Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826527Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1736207Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole464796IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1451680Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251616