vanhentunut jugurtti...

vance

Nyt kävi niin että jääkaappiin oli unohtunut vanha litran jugurttipurkki,3vk vanha...ja avattu.Iltapalaksi kaikki 3 lastamme söivät sitä hyvällä halulla,moittimatta makua,ja koostumuskin oli ihan normaali.Huomasin itse tapauksen kun lapset olivat jo nukkumassa,mutta jugurtti ei maistunut pahalle.Vanhaa se silti oli..Onko lapsille tästä vaaraa?Ruokamyrkytys kenties???Toivon pikaista vastausta etten menetä yöuniani...

5

10423

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mmi

Jos maku oli ihan hyvä, en usko, että jugurtti oli pilantunut. Äitini, pihi kun on, syö tämäntästä vanhentuneita jugurtteja ym. Hän on joskus nimenomaan jugurteista sanonutkin, että ne säilyy vielä ihan hyvänä parasta ennenpvämäärän jälkeen aika pitkään.
      Hurjaa kuitenkin, että kolme viikkoa säilyy ihan hyvänmakuisena, mut ilmeisesti teidän jääkaappi on tosi kylmänä. Tuntuu kyllä uskomattomalta, että koostumuksessa ei ois mitään eroa kolmen viikon jälkeen. Katoitko purkin pvämäärän ihan varmaan oikein.. tai jos siinä olikin väärä päiväys. Kyllä sen mausta huomaa, minusta ainakin, jos on vanhentunut.
      Nuku ihan rauhassa. Toivotaan, että tuosta ei mitään mahavauivoja tuu.

• Anonyymi

Voitteko auttaa mua söin vähän 3vk vanhaa jogurttia joka oli ollut jääkaapissa

• ja viimeinen käyttöpäivä

Ne tuotteet joissa lukee parasta ennen ja pvm. Voidaan käyttää parasta ennen päiväyksen jälkeen makua, hajua, koostumusta jne. tarkkailemalla. Jauhot, riisit jne. Eli se on suositus jonka silällä tuote on vielä hyvää.

Mutta jos lukee viimeinen käyttöpäivä, niin sen päivän jälkeen tuotteita ei tulisi nauttia, koska niissä tuotteissa oleva bakteerikanta on voinut pilaannuttaa ruoan. Esim. jauheliha.

Teillä on käynyt hyvä tuuri, kun se jugurtti on vielä maistunut hyvältä. Todennäköisesti se ei ole mennyt pilalle. Seuraa muutama päivä. Maha voi mennä "kuralle".

• zerpah

Meillä on kyllä useasti syöty joghurttia, jossa päiväys mennyt eikä ole vaivoja ilmennyt. Hapanmaitotuotteethan säilyvät kauemmin kuin muut ja jos tuote on jääkaapin yläosassa niinkuin maitot. yleensä- niin mielestäni ei syytä huoleen. Jauheliha ja muut lihatuotteet, erityisesti broilerituotteet ovat sitten jo asia erikseen, niiden kanssa täytyy olla tarkkana.Itse en esim. käytä marinoituja tuotteita lainkaan, koska marinaadi peittää lihan mahdollisen huonouden.

• Anonyymi
        zerpah kirjoitti:

Meillä on kyllä useasti syöty joghurttia, jossa päiväys mennyt eikä ole vaivoja ilmennyt. Hapanmaitotuotteethan säilyvät kauemmin kuin muut ja jos tuote on jääkaapin yläosassa niinkuin maitot. yleensä- niin mielestäni ei syytä huoleen. Jauheliha ja muut lihatuotteet, erityisesti broilerituotteet ovat sitten jo asia erikseen, niiden kanssa täytyy olla tarkkana.Itse en esim. käytä marinoituja tuotteita lainkaan, koska marinaadi peittää lihan mahdollisen huonouden.

Kyllä haisi marinadin läpi broilwri, eli en käyttänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2512
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1762
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      699
      1177
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      108
      1042
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      72
      998
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      956
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      895
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      86
      819
    9. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      97
      816
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      766
    Aihe