reilu vuosi sitten tuloksena(rajamailla)tarkoittaa mitä?
no sain kyllä fosamax lääkityksen!
paljosta kortisonista johtunee osteoporoosin rajamaa.mutta kuuluuko sitä kontrolloida?kortisoonit kyllä jatkuu jatkuvasti!
osteoporoosiin ei kuulu varmasti säryt nivelissä/turvotukset jaloissa jne.luita ei ole katkeillut minulla.
sitten!
onko niin ettei osteoporoosin lääkityksiä saa korvattavaksi?
osteoporoosista?
2
890
Vastaukset
- RER78
Hei,
Osteoporoosilääkitystä tulee syödä niin kauan kuin kortisonialtistus jatkuu. Hyvin pienet kortisoniannokset heikentävät jo luun uudismuodostumista ja täten luun laatua. Rajamailla on ehkä häilyvä käsite, mutta osteoporoosin rajana pidetään T-SCORE -2,5:ttä. Eli jos arvosi on esim. -2,3 voidaan sanoa että olet siinä rajamailla. - RER78
Ai niin ja osteporoosilääkkeet ovat peruskorvattuja kun lääkäri on tehnhyt osteoporoosidiagnoosin. Tämä tarkoittaa sitä, että KELA korvaa 42% lääkkeen hinnasta. Jos tulee närästysvaivaa tms. kannattaa pyytää vaihtoehto fosamaxille, siedetympiäkin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066