Onko teillä hyviä vinkkejä mitä voisi viinimarjoista tehdä sen pakollisen höyrymehun lisäksi. Lapset eivät pidä höyrymehusta ja pihalla kasvaa 10 musta- ja punaherukkapensasta täynnä marjoja.
Vinkkejä viinimarjoista !
4
822
Vastaukset
- marjanystävä
Keitä hilloa hillosokerilla. Pakasta sellaisenaan ja keitä talven mittaan vatkattua marjapuuroa. Muusaa tehosekoittimella mössöksi ja sokeroi...
- ode
Olen tehnyt mustaherukkalikööriä: Tiiviiseen isoon purkkiin 1/2 l kutakin:herukoita, sokeria ja viinaa. Annetaan olla pöydällä ja hölskytellään ohi kulkiessa. Muutaman päivän päästä, kun sokeri on kokonaan liuennut, laitetaan pimeään kaappiin, huoneenlämpöön. Annetaan olla 2-3 kuukautta, itse olen odotellut joulukuulle (annan likööriä lahjaksi). Tässä vaiheessa siivilöinti ja koemaisto, jos liian makeaa, voi lisätä lisää viinaa, laitoin itse esim. vaniljakossua.
- kirsti
Juuri olin kyselemässä samaa asiaa. Onko kellään hyviä vinkkejä esim. kylmäpuristetun marjamehun tekemisestä kotioloissa? Tuntuu, että höyrymehussa on puolet höyryä ja silti mehumaijaan mäskiin jää paljon mehua.
mm. mustaviinimarjojen mäskistä saa keittämällä vielä toisen satsin 'jälkimehua'. - kekkeruusikko
Meille kelpaisi mehumarjat =)
txt 0445858705
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408