Kolmisen viikkoa sitten tuttumme koira puri minua jalkaan seurauksella, että siihen ommeltiin 11 tikkiä terveyskeskuksessa. Arvet sitten tietenkin tulehtuivat ja ne jouduttiin avaamaan, joudun päivittäin putsailemaan niitä ja vaihtelemaan siteitä ruhjeisiin.
Tutuillamme on vastuuvakuutus, joka korvaa koiran puremat, mm. kulukorvaukset, sekä korvauksen kivusta ja särystä. Millaiset korvaussummat ovat kohtuullisia kivusta ja särystä ottaen huomioon, että tästä tulee useamman viikon, kenties kuukausien mieliharmi sekä jäänee arpi, joka on kentien korjattava kirusgisesti? Lisäksi kesä meni enempi ja vähempi pilalle, saunoa eikä uida tarvitse vieläkään hetkeen aikaan..;-(
Vahingonkorvaus koiran puremasta?
3
912
Vastaukset
- ....
Vertauskohteeksi seuraava: Bussikolarissa, olkapään kierukka katkesi ja repeytyi toisesta päästä irti. Vakuutusyhtiöltä 1100 euroa kivusta ja särystä. Kosmeettisesta haitasta olis saanu hakee lisäksi, mutten jaksanu kun on vaan pienet tähystysreiät.
Tietysti kaikki lääkärikulut menis heille. Myös korjausleikkauksesta aiheutuvat. - Amerikassa
Sinulle korvataan kaikki lääkärinkulut joista sinulla on kuitti. Kosmeettisesta haitasta et tule saamaan korvauksia eikä koiranvakuutus korvaa kirurgin toimenpiteitä jos niille ei ole lääketieteellistä perustetta. Uskoisin ,että tulet saamaan kivusta ja särystä noin 300 €.
Voit tietysti nostaa rikossyytteen ja vaatia rahaa oikeusteitse mutta tuskin sieltä mitään. Koiraa voit vaatia lopetettavaksi mutta se tuskin onnistuu ja muutenkin syypää tässä on tuttusi, ei koira.- Kohtuullinen korvaus
En toki kuvitellutkaan mitään tähtitieteellisiä summia saavani, lääkärikulut, uudet verkkarit sekä matkakulut toki korvataan, muut korvaukset jäänevätkin sitten "herran haltuun" eli ehkä tuota luokkaa jota epäilitkin.
Sinänsä hiukkasen moinen summa harmittaa, koska vaivaa tästä on ollut minullekin ihan riittämiin, lääkärissä olen nyt jo rampannut 10 kertaa, vaihdellut sorbacktia jalkaani päivittäin, eikä tuo särkykään mitään herkkua ole ollut, mutta minkäs teet..
Itsellänikin on koira, eli ymmärrän kyllä, että vahinkoja sattuu, mutta tämä oli hieman ikävän suuri haveri siltikin ottaen huomioon, että kesäloma menee ihan käteen ja jalkaan jää taatusti messevä arpi muistoksi "kesästä 2006"..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809