Fiat Marea?

Fiatko?

Terve
Kertokaa kokemuksia fiat mareasta. Sedan mallia vuosilta 98-99 tuntuu saavan monista paikoista alle 100000 km ajettuna n.10000 - 11000 €. Mistä selittyy sinällään alhainen hinta? Onko paljon korjattavaa, kulut kalliita vai mikä? Ja millainen auto muuten?
Esim. vastaavan ikäisestä astrasta joutuu maksamaan 1000 - 2000 € enemmän. Ja Marea kuitenkin isompi auto joten houkuttelisi....

5

1592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsxm

Alhainen hinta selittyy suurimmaksi osaksi fiat merkistä ja autosta itsestään esim. 1.6ltr ei ole abs:iä 1.8 ltr taasen on ja usein myös matkustajan turvatyyny puuttuu, se kun oli lisävaruste kaikissa senaikaisissa malleissa, joitain autoja tuotu Suomeen myös ilman kuljettajan turvatyynyäkin.

Auto itsessään on tyylikäs. vm 97-99alkuun oli vanhemmalla moottorielektroniikalla 99-ilmeisesti viimevuoteen? (tietääkö kukaan onko näissä nyt myytävissä sama kone kuin stilossa??) on uudemmalla moottorielektoniikalla, jolloin tuli pieni kasvojenkohotus.
      Ainakin alustasarjalla oleva on talvella aika kenkkumainen, kun saa varoa jääkönttejä/uria/ja vaikka mitä, kun se moottorin alasuojamuovi tuntuu osuvan pieninpäänkin kokkareeseen (maksaa vanhaa rahaa vähän alle 1000mk...)

1.6ltr moottori on vähän nahkea alakierroksilla, mutta yläkierroksilta löytyy kyllä tehoa ihan mukavasti, joskin kulutus on n8-8.3ltr/100km sekalaisessa ajossa. alustasta kannattaa tarkistaa ainakin etupään "koiranluut", jos löysät=kolisee kuopissa.

• tsxm

jakohihnan vaihtoväli on nykyisin 60tkm aikaisemman 120tkm sijaan, joten siihen kannattaa varautua, jos sitä ei ole vaihdettu.

• Fiatko

Vaihdoin pari vuotta sitten vanhemman (-91)Mersuni 5000 km ajettuun Mareaan. Nyt olen ajanut
      sillä n. 85000 km ja takuuseen ovat menneet ns. "koiranluut".Oma autoni on varustettu extra-
      herkuilla, mm. madallettu pohja, mutta uskon, että ajo-ominaisuuksiltaan se ei eroa "tavallisesta" Mareasta kovinkaan paljon.
      Olen todella nauttinut sillä ajamisesta ja ihmetellytkin, että niitä on tien päällä niinkin
      vähän, mutta ehkä hintaero Bravaan/Bravoon selit-
      tää osaltaan Marean harvalukuisuuden.Mitään on-
      gelmia matkatessa ei ole esiintynyt vaan auto
      on kiitettävästi toiminut. Se kiihtyy ja liikkuu
      ihan rivakasti, joten omalta osaltani voin suositella. Ja mitä hintaan tulee, niin alempi
      hintataso johtuu varmaan osaltaan aikaisempien
      esim. Tipon runsaiden vikojen takia, ja siten koko merkin imagon heikkenemisestä "suuren yleisön" silmissä.Itse pidän omaa Mareaani tyylikkäänä kaunottarena, jonka perää mukavasti koristaa korinvärinen ja oikeansuuruinen spoileri ja hyvin monet ovat kehuneet autoani kauniiksi.Minusta auto on tukeva ajettava eikä selkäkään väsy pitkällä ajomatkalla.Ratkaisu
      on sinun, mutta suosittelen lämpimästi!

• tsxm

varmaan sedanin vähälukuisuus johtuu juuri siitä, että bravan hinta on hyvin lähellä sedania, joka taasen ei ole niin monikäyttöinen, kuin 5ovinen ja jotka tilaa tarvitsevat päätynevät farkkuun, jota mareoista näyttää olevan suurin osa, oisko jopa 80%? ellei jopa enemmän?
        Totta, takakontin spoileri ja sivuprofiili "eteenpäin painuva" tekee autosta todella hyvännäköisen, tosin aika harvassa ne on.
        Ja nyt ei enää tuoda maahan sedania, joten harvinaisuudella sitä ajellaan, nyt ja tulevaisuudessa!

• Make

Ostin tän 99vuosimallin joku kuukausi sitten S-joelta Delta-autosta. Autoon oon tyytyväinen ei siinä mitään, mutta varaosat kalliita Delta-autossa.Auton käsijarruvaijerit tai vaijerien suojakumit rikki jäätyy levyjarrut jumiin.Mä sain autoon mukamans 2-vuoden takuun. Kävin eilen ku puhelimessa luvattiin noi vaijerit uusia takuuseen,mutta kun pääsin liikkeeseen sitten oli jo mieli muuttunu.Kun kuulin, että vaijerit ois maksanu 45€ kappale jätin nekin sinne ja menin ja tilasin tarvikkeena TOPIN-autosta.Arvakkaa mitä makso 2vaijeria yhteensä?
      No 27€ ilmaa siis on jossain ja pahasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe