Matkalaukkureissaaminen

rinkka ei kiehdo

Mitä mieltä olette, jos otankin tavallisen (melko pienen) matkalaukun muutaman kuukauden Thaimaan matkalle, enkä siis rinkkaa. Vaikka kaikki aina kehuvatkin rinkkaa, niin en ole ollenkaan sen tyyppinen ihminen...haluan mieluummin matkustaa matkalaukun kanssa. Mahtaako tulla suuriakin ongelmia siirryttäessä paikasta toiseen? Onko sitä laukkua muka niin paljon hankalampi kuljettaa mukana kuin rinkkaa?? Yhtälailla se nyt ainakin lentokoneessa ja junassa kulkee mukana. Ja tarkoitus on jättää se aina hostelliin tai muuhun majapaikkaan, jos lähden kaupungille kulkemaan tms. Eli en aio vetää sitä jatkuvasti perässäni, mitä monet rinkan kanssa matkustavat tekevät. Onko kellään kokemusta? Vai pitääkö ittenkin vaihtaa rinkkaan vaikka en haluaisi.

3

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gurjaatti

olen huomannut parin viimeisen vuoden aikana, että jopa nuoret kuljettavat nykyään tavaransa mielummin sellaisissa pyörällisissä vetomatkalaukuissa kuin repuissa. Ihan hyvin näyttävät mukana kulkevan jopa pienissä veneissä saarelta saarelle. Aika paljonhan matkalaukku saa kestää ja kärsiä tuollaisella matkalla, mutta kun ostaa hyvän...niin, ja paikanpäällä saa aina uuden edullisesti. Olen tosiaan pannut merkille reppujen katoamisen...

• rinkkareetta

Ja pitkähäntavene kun ei pääse rantaan asti niin siinä ne on mummot ihmeessä kun pitäisi samsonite saada kahlaten kuivana biitsille..

• Niinpä...
        rinkkareetta kirjoitti:

Ja pitkähäntavene kun ei pääse rantaan asti niin siinä ne on mummot ihmeessä kun pitäisi samsonite saada kahlaten kuivana biitsille..

Totta puhut, molemmissa on puolensa. hä enemmän näkee maailmalla vedettäviä malleja. Mutta paras ratkaisu on iso reppu missä pienet pyörät =reppu-trolley. Ongelma on se, että muu maailma (eh...) on niitä väärällään, mut Suomesta ei löydy vastaavia.
        Tai löytyy n.40-litrasia, mikä on liian pieni pidemmälle matkalle, tai sit urh.kassi trolleja jotka on n.90-litrasia... Kierrettyäni 90% Helsingin laukku/urh.liikkeistä, löysin ainoastaan yhden Victorinox-merkkisen, mutta se oli about 80-litraa ja hinta vajaat 400 egee... mulle se oli liian iso ja liian kallis.
        Ehkä tulevalta retkeltä moinen löytyy. Haussa siis n.55-60-litranen reppu-trolley.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      63
      4591
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      164
      3522
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      64
      2893
    4. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      149
      2841
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2684
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1923
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1801
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1656
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1630
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1342
    Aihe