Mulla kävi semmonen homma et olin menos helsinkimotor showhun ja muistin, että kamerassani ei ole filmiä ja kiireessä ostin jotain diafilmiä. Nyt se on dioina pöydällä ja kyllä vit%¤&aa. Eli mitä maksaa filmin kehitys oikeiksi kuviksi? Ja mistä sen saisi halvimmalla?
Diafilmin kehitys?
6
1291
Vastaukset
- OskuK
Jos jollakulla kaverillasi on projekstori niinkipaise kylään katsomaan diasi. Kuvanlaatu on aivan toista kuin paperikuvissa. Saatat innostua hommaamaan itsellesikin projektorin! Jos haluat paperikuvia, halvimmalla pääsisit, jos lähipiiristäsi löytyy diaskanneri ja tiedostot ifille...
- Juha
Mun kaverilla kävi samoin. Hän teetti sen jäkeen filmin kehityksen yhteydessä kuvapussi.fi:ssä Kodakin photoCD:n ja niistä paperille kuvat. Kohtuullisen edullinen ja hyvä laatuinen noin. Silloin mulla ei ollut kunnollista filmiskanneria. Jos filmi on leikkaamaton (tarvii pyytää erikseen), tod.näk. tekevät tuon skannauksen jälkikäteen edullisella hinnalla.
Toinen vaihtoehto on kysyä joltain tutulta jolla on riittävän hyvä filmiskanneri, että skannaa koko filmin ja pistää kuvat digi muodossa vaikka Ifille. Oma skannerini on Nikonin LS-40. Millään tasoskannerilla (joka on alle 1000 eur) ei saa filmiltä _hyvää_ jälkeä, ainakaan yhtä hyvää kuin ko tarkoitukseen tehdyllä laitteella saa.
Mun näkökulmasta on hyvät mahdollisuudet tehdä kunnon kuvia. Omat diat skannaat filmiltä ja jälkeen olen tyytyväinen :-)
Muita ehdotuksia? - ja pussi postiin
Juha kirjoitti:
Mun kaverilla kävi samoin. Hän teetti sen jäkeen filmin kehityksen yhteydessä kuvapussi.fi:ssä Kodakin photoCD:n ja niistä paperille kuvat. Kohtuullisen edullinen ja hyvä laatuinen noin. Silloin mulla ei ollut kunnollista filmiskanneria. Jos filmi on leikkaamaton (tarvii pyytää erikseen), tod.näk. tekevät tuon skannauksen jälkikäteen edullisella hinnalla.
Toinen vaihtoehto on kysyä joltain tutulta jolla on riittävän hyvä filmiskanneri, että skannaa koko filmin ja pistää kuvat digi muodossa vaikka Ifille. Oma skannerini on Nikonin LS-40. Millään tasoskannerilla (joka on alle 1000 eur) ei saa filmiltä _hyvää_ jälkeä, ainakaan yhtä hyvää kuin ko tarkoitukseen tehdyllä laitteella saa.
Mun näkökulmasta on hyvät mahdollisuudet tehdä kunnon kuvia. Omat diat skannaat filmiltä ja jälkeen olen tyytyväinen :-)
Muita ehdotuksia?Lähetät filmin esim. Ifille jossa filmisi skannataan cd:lle. Tämän jälkeen teetät Ifillä tiedostoista paperikuvat.
- Juha
ja pussi postiin kirjoitti:
Lähetät filmin esim. Ifille jossa filmisi skannataan cd:lle. Tämän jälkeen teetät Ifillä tiedostoista paperikuvat.
Korjatkaa jos tilanne on muuttunut, mutta tietääkseni Ifi kehittää vain negoja ja nekin sitä värillistä prosessia (no on olemassa mv-filmejä sille prosessille, jos tarkkoja ollaan).
Eli älä lähetä kysymättä, ei tiedä mitä ko filmille tapahtuu. Sopivalla tuurilla saat jännän näköisiä kuvia, kun dia kehitetään nega prosessissa ;) Anyway, skannaamalla ja _kovalla_ työllä niistäkin voisi saada tavallisia kuvatuksia. - ja pussi postiin
Juha kirjoitti:
Korjatkaa jos tilanne on muuttunut, mutta tietääkseni Ifi kehittää vain negoja ja nekin sitä värillistä prosessia (no on olemassa mv-filmejä sille prosessille, jos tarkkoja ollaan).
Eli älä lähetä kysymättä, ei tiedä mitä ko filmille tapahtuu. Sopivalla tuurilla saat jännän näköisiä kuvia, kun dia kehitetään nega prosessissa ;) Anyway, skannaamalla ja _kovalla_ työllä niistäkin voisi saada tavallisia kuvatuksia.Kehityksestä en ole varma, mutta jo kehitetystä diasta kyllä saa cd-kuvat.
- Juha
ja pussi postiin kirjoitti:
Kehityksestä en ole varma, mutta jo kehitetystä diasta kyllä saa cd-kuvat.
Kun vie diafilmin kehitettäväksi kannattaa pyytää se leikkaamattomana takaisin, mikäli haluaa teettää CD-kuvia halvemmalla. Kuvapulssi muistaakseni olisi tehnyt sen silloin samaan hintaan kuin on kehityksen yhteydessä.
Ainoa mutta on se, että leikkaamatonta pyydetään harvoin ja saattavat leikata kaikesta huolimatta.
Jos on oma tai kaverin filmiskanneri, niin saa cd-kuvia milloin tahansa ;-) eikä tarvitse tyytyä liikkeiden automaattisäätöihin, toisinaan onnettomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713