aikamoinen rekry

moilanen

17

2403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AD-man

      Mahtaa varmaan saada ihan sairaasti työntekijöitä kyseinen lafka :D
      V***ttu mikä kapitalistikusetusfirma...ETTÄ KEHTAA!

    • epäilyttää

      Olis tuossa viikon päästä käynti työkkärissä. Jotenkin arvaan minkä osoituksen saan sieltä kouraani :(

      - työtön AD -

    • pientä rajaa

      Mulla oli palkka tasan tuhat euroa kuussa. Olin korkeimmalla mahdollisella palkkatuella joten pomo vaivautui maksamaan minusta n. 300 euroa kuussa palkkakustannuksia. Tein töitä (ylitöitä omasta tahdostani) joskus melkein kellon ympäri ja lisäksi vielä suunnittelin kotona. Ja pomo antoi minulle kaikesta tästä yrityksestä potkut koeajan jälkeen. Ihan tosta noin vaan ilman varoituksia. Että silleen. Taidan näyttää tulitikkuja portfoliolleni. Ainakin pidän vähän taukoa työn haussa. Pikkusen pelottava olo jos tää vaikka toistuu. Opetuksena tästä ottakaa selvää työpaikan oloista ennenkuin allekirjoitatte mitään. Ja kysykää suoraan palkasta.

    • virma

      ihan selkeesti nilkkiperseinden kusipaskafirma... SINNE TÖIHIN VAAN KAIKKI TAPPAMAAN ITTENNE KUSIPASKAN TAKIA:
      unohtakaa åperhe, oma elämä ja tulevaisuus.
      Firman pomo tarttee UUDEN MERSUN HETI!!!!!!!!!!!

      • nap

        Ei tällä firmalla ole ihan oikeasti rahaa sen enempään. En kyllä tajua mitä ovat nämä "alan kovat ja kiireiset päivät ja julkaisuaikataulupaineet" kun en tiedä niiden muuta tekevän kuin tätä Softaajaa ja tätä lehteä.

        http://www.rekyyli.net/


      • tilaan olutta
        nap kirjoitti:

        Ei tällä firmalla ole ihan oikeasti rahaa sen enempään. En kyllä tajua mitä ovat nämä "alan kovat ja kiireiset päivät ja julkaisuaikataulupaineet" kun en tiedä niiden muuta tekevän kuin tätä Softaajaa ja tätä lehteä.

        http://www.rekyyli.net/

        No kiireiset aikatauluthan johtuvat huonosta organisoinnista ja ennakko suunnittelusta. Niin, puhumattakaan rahan puutteesta ja mahdollisten avustajien maksuliikenteen tökkimisestä.


        Ehkä ovat laajentamassa uuten julkaisuun taikka tekevät jotain muuta extraa? Onhan kiireinen media ympäristö omansalainen myynti valtti, sehän lukee jo Ylivieskan sanomien 2 päiväisen uutislehden rekryssä.


      • aadee
        tilaan olutta kirjoitti:

        No kiireiset aikatauluthan johtuvat huonosta organisoinnista ja ennakko suunnittelusta. Niin, puhumattakaan rahan puutteesta ja mahdollisten avustajien maksuliikenteen tökkimisestä.


        Ehkä ovat laajentamassa uuten julkaisuun taikka tekevät jotain muuta extraa? Onhan kiireinen media ympäristö omansalainen myynti valtti, sehän lukee jo Ylivieskan sanomien 2 päiväisen uutislehden rekryssä.

        dedlainit heittää aina enemmän mitä huonompi organisoija esimies on, se on koettu. Ja kuka saakaan paskat niskaansa? Alainen tietysti. Se joka sen paskasimman osan siitä työstä on tehnyt!


    • työhönosoitetuista

      huonoista työntekijöistä ja haluaa karsia valittavat luuserit, jotka eivät tee työtä, mutta haluavat kaikki edut nyt heti. Ottaisin tämän haasteena, että pärjään kyllä tuollakin. Työnantaja vaatii asennetta, ettei tarvitse pyöritellä tuhansia hakemuksia vaan ainoastaan oikeasti työstä kiinnostuneet hakevat kyseistä paikkaa. Itse en luoja nähköön ole media-alalla enkä ikinä halua, mutta tämä kertoo varmaan työnhakijalle, että työtä on ja kiire on ja siellä ei kynsiä viilailla tai netissä istuta työaikana.

      • työnantajista...

        Jep, jep, mutta kerropas vielä, miksi työnantaja tyytyisi juuri sinuun, jos hän harjoitteluajan jälkeen voi palkkata toisen sinunkaltaisesi "asenteen omaavan ja vähääntyytyvän" työntekijän - ja yhtä huonolla palkkauksella. Teitä hyväuskoisia typeryksiä on koko Suomenmaa täynnä, myytte työnne halvalla ja kuvittelette vielä, että työnantaja arvostaa teitä juuri sen vuoksi... Ei taatusti arvosta ja siksipä MOL:n sivut ovatkin täynnä tällaista paskaa :D Lieneekö em. palkka edes TES:n tai minkään muun sopimuksen mukainen?


      • työnantajan markkinat
        työnantajista... kirjoitti:

        Jep, jep, mutta kerropas vielä, miksi työnantaja tyytyisi juuri sinuun, jos hän harjoitteluajan jälkeen voi palkkata toisen sinunkaltaisesi "asenteen omaavan ja vähääntyytyvän" työntekijän - ja yhtä huonolla palkkauksella. Teitä hyväuskoisia typeryksiä on koko Suomenmaa täynnä, myytte työnne halvalla ja kuvittelette vielä, että työnantaja arvostaa teitä juuri sen vuoksi... Ei taatusti arvosta ja siksipä MOL:n sivut ovatkin täynnä tällaista paskaa :D Lieneekö em. palkka edes TES:n tai minkään muun sopimuksen mukainen?

        kun en edelleenkään ole media-alalla enkä koskaan aio joutuakaan.

        Se ei ole harjoittelijan oma valinta jos joutuu myymään työnsä halvalla. Kortiston väellä ei ole varaa sanoa vastaan jos ei halua karenssiin. Tätä työnantajat käyttävät häikäilemättä hyväkseen ja siinä tahdissa on työttömän marssittava mitä käsketään.


    • määmedia

      Kyllä kyseinen kusetusfirma saisi hieman miettiä mitä päästään aukoo. Totta kai on myös kaikenlaisia työntekijöitä, mutta ei sitä tarvitse työhakemuksessa mainita "kiireistään".
      Toisaalta kyseinen firma ei kyllä noudata mitään TESiä.

    • lapset...

      Asia on niin, että firmaan etsittiin HARJOITTELIJAA. HARJOITTELIJALLE ei tarvitse maksaa penniäkään palkkaa, kuten ei monissa firmoissa maksetakaan. Ne saavat luvan tulla toimeen opintotuellaan tai työmarkkinatuellaan, riippuen ihan siitä minkä tyyppinen harjoittelu on kyseessä. Tässä lienee kyse opiskelijalle tarjottavasta paikasta, koska työmarkkinatukiharjoittelijalle ei edes Kelan sääntöjen mukaan saa maksaa palkkaa.

      Ihan taatusti tuohon paikkaan riittää tunkua tuolla 200-500 euron palkalla. Tungosta on niihinkin media-alan harjoittelupaikkoihin, jotka eivät maksa kellekään mitään. Hakijat ovat kieli pitkällä ovella jonossa, kun bongaavat sen - uuh aah - media-sanan siinä ilmoituksessa.

      Ei tuossa ole mitään nokan koputtamista. Harjoittelija saa harjoitteluvelvollisuutensa alta pois ja työkokemusta. Firma saa vähäksi aikaa ilmaista työvoimaa. Kaikki hyötyvät.

      Ja turha nyt inistä siitä, että ei mikään firma ota harjoittelun jälkeen töihin, etsivät vain uuden harjoittelijan. Eivät kaikki firmat tee niin. Heikompikin firma ottaa mielellään harjoittelijujakson jälkeen töihin, jos harjoittelija on osoittanut olevansa tarpeeksi hyvä => kandee vain olla hyvä.

      Eivät kaikki firmat tietenkään ota. Se on pelin henki. Mitäs olette media-alalle lähteneet. Mutta jos ei hyvänä olemallakaan pääse töihin juuri tuohon firmaan, niin se hyvä pääsee kyllä johonkin muualle. Lahjattomat jäävät rannalle (ja nettipalstoille) ruikuttamaan. Ja tyhmät. Fiksut tajuavat, että on tyhmää jäädä roikkumaan epätoivoisesti siihen harjoittelupaikkaan ilman ajatustakaan katsella vähän ympärilleen ja aukoa takaportteja, josko jostain muualta tärppäisi, jos ei nyt juuri täältä.

      Noita ilmoituksia tulee media-alan opiskelijalle jatkuvasti vastaan. Paitsi että harvoissa luvataan penninkään palkkaa. Muuta outoa tuossa ilmoituksessa ei ole. Ihan turhaan skitsoatte.

      • lahtarit

        Tuo on toki totta että nuoret sinisilmäiset media-alaa vähänkään opiskelleet menevät töihin vaikka niiden pitäisi itse maksaa siitä palkkaa itselleen. Sitten alan ammattilaiset ihmettelee miksi palkkataso on laskenut...stana.
        Mutta tuo ed.mainittu firma on joka tapauksessa kusetusfirma viimeiseen saakka. Riistokapitalistit!


      • oikeastaan...
        lahtarit kirjoitti:

        Tuo on toki totta että nuoret sinisilmäiset media-alaa vähänkään opiskelleet menevät töihin vaikka niiden pitäisi itse maksaa siitä palkkaa itselleen. Sitten alan ammattilaiset ihmettelee miksi palkkataso on laskenut...stana.
        Mutta tuo ed.mainittu firma on joka tapauksessa kusetusfirma viimeiseen saakka. Riistokapitalistit!

        Olet sitten media-alalla ja pidät työnantajia riistokapitalisteina.

        En oikein itedä kun Neuvostoliitto ja DDER hajosi ajat sitten että voitko mennä töihin edes Argentiinaan??

        Töitä on, kaikista vain ei ole niihin.


      • nuori AD
        oikeastaan... kirjoitti:

        Olet sitten media-alalla ja pidät työnantajia riistokapitalisteina.

        En oikein itedä kun Neuvostoliitto ja DDER hajosi ajat sitten että voitko mennä töihin edes Argentiinaan??

        Töitä on, kaikista vain ei ole niihin.

        STAN****anan RIISTOKAPITALISTIT!
        Tehkääpä itse lehtenne vi**ututus/nälkäpalkalla...ai niin mutta ettehän te pysty siihen kun tuskin johtajat osaa lähettää tietokoneella edes sähköpostia. Ette osaa muuta kuin olla golfkärryautojen kyydissä ja ajaa isoa Volvo-citymaasturianne joka kuluttaa 20L/100km ja tuhoaa luonnon ja maailman.

        Kirveelle olis töitä...kerpele!


      • lapset
        nuori AD kirjoitti:

        STAN****anan RIISTOKAPITALISTIT!
        Tehkääpä itse lehtenne vi**ututus/nälkäpalkalla...ai niin mutta ettehän te pysty siihen kun tuskin johtajat osaa lähettää tietokoneella edes sähköpostia. Ette osaa muuta kuin olla golfkärryautojen kyydissä ja ajaa isoa Volvo-citymaasturianne joka kuluttaa 20L/100km ja tuhoaa luonnon ja maailman.

        Kirveelle olis töitä...kerpele!

        Nuori AD, miksi ihmeessä me tekisimme lehtemme vi**tusnälkäpalkalla? Minä olen aina saanut työsuhteissani ihan Journalistiliiton ohjeistuksen mukaista palkkaa.

        Työmarkkinatukiharjoittelijana olin aikoinaan kolmessa eri lehdessä, joista kaksi oli isoja 7-päiväisiä sanomalehtiä. Penniäkään en saanut palkkaa mistään, kahdesta paikasta en edes lounasetua. Ja se oli ok. Se oli erittäin ok. Nyt en olisi näissä hommissa, jos olisin silloin keltanokkana ruvennut vaatimaan liksaa siitä, että minun perehdytykseeni ja minun juttujeni korjailuun ja viilailuun ja perusasioiden selvittelyyn käytetään firman voimavaroja. Minut olisi naurettu ulos alalta, eikä sisään olisi enää ollut asiaa.

        Olisin, Nuori AD, kiinnostunut kuulemaan, mihin oikein viittaat noilla johtajilla, jotka eivät osaa lähettää sähköpostia ja ajelevat vaan golfkärryillään? Vesa Keskiseen? Hänhän ei jonkun jutun mukaan osaa? Vai johonkin Soneran entiseen johtohahmoon, joka ei kuuluisan Sonera-kirjan mukaan osannut lähettää sähköpostia?

        En usko, että noihin osaat viitata. Taisit tempaista hatusta koko jutun. Minä en ole tuollaisista lehtialan pomoista kuullut, kyllä ne ovat rautaisia ammattilaisia, jotka tunnistavat ammattitaidon ja tekijän, joka kannattaa palkata. Jos yleissivistyksesi taso on sama kuin tuon tekstisi taso, sinulla on vielä piiitkä pitkä matka lehteen, jota ei tarvitse tehdä "vi**utus/nälkäpalkalla".

        ...kerpele.


      • TaistoPP
        lapset kirjoitti:

        Nuori AD, miksi ihmeessä me tekisimme lehtemme vi**tusnälkäpalkalla? Minä olen aina saanut työsuhteissani ihan Journalistiliiton ohjeistuksen mukaista palkkaa.

        Työmarkkinatukiharjoittelijana olin aikoinaan kolmessa eri lehdessä, joista kaksi oli isoja 7-päiväisiä sanomalehtiä. Penniäkään en saanut palkkaa mistään, kahdesta paikasta en edes lounasetua. Ja se oli ok. Se oli erittäin ok. Nyt en olisi näissä hommissa, jos olisin silloin keltanokkana ruvennut vaatimaan liksaa siitä, että minun perehdytykseeni ja minun juttujeni korjailuun ja viilailuun ja perusasioiden selvittelyyn käytetään firman voimavaroja. Minut olisi naurettu ulos alalta, eikä sisään olisi enää ollut asiaa.

        Olisin, Nuori AD, kiinnostunut kuulemaan, mihin oikein viittaat noilla johtajilla, jotka eivät osaa lähettää sähköpostia ja ajelevat vaan golfkärryillään? Vesa Keskiseen? Hänhän ei jonkun jutun mukaan osaa? Vai johonkin Soneran entiseen johtohahmoon, joka ei kuuluisan Sonera-kirjan mukaan osannut lähettää sähköpostia?

        En usko, että noihin osaat viitata. Taisit tempaista hatusta koko jutun. Minä en ole tuollaisista lehtialan pomoista kuullut, kyllä ne ovat rautaisia ammattilaisia, jotka tunnistavat ammattitaidon ja tekijän, joka kannattaa palkata. Jos yleissivistyksesi taso on sama kuin tuon tekstisi taso, sinulla on vielä piiitkä pitkä matka lehteen, jota ei tarvitse tehdä "vi**utus/nälkäpalkalla".

        ...kerpele.

        Taidat olla kyseisen firman pomo...sitä suuremmalla syyllä...lopettakaa tuo riisto-orjuuttaminen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      201
      7748
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4432
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2165
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1736
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe