tampooni-kokemuksia?

tyttö90

oon 16 vuotias tyttö.mulla ei ole ollut kuukautiset ku viime joulukuusta asti..en oo vielä käyttänyt tampoonia.kerran kokeilin mutta ei silloin ainakaan oikein onnistunut.haluaisin tietää toisten kokemuksista.kuinka vaikeaa tampoonin laitto eka kertaa oli?kuinka nopeasti siihen tottui?ym...

12

3863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö93....

mulla alko 12 vuotiaana menkat. ja täs kesälomalla koitin tampoonii. ja hyvin se onnistu, mulla se meni niinku itellään sisään :D ei se nii vaikeeta oo miltä tuntuu.

• Törkeetä!

Mullon ollut 11-vuotiaasta asti menkat (6 vuotta), enkä mä oo ikinä kokeillu tampoonia, ei vaan viiti, eikä jaksa, ja on peloteltu, et se voi jäädä sinne (kohtuun), että voiks se?:D

• .........,

...ja käytin vaan 2 ekaa päivää sidettä ja sen jälkeen aloin heti käyttämään asettimella laitettavia tamponeja. ekan kerran kun koitin asettimella niin tamponi meni vaan vähän sisälle ja se näky vielä emättimen suulla mutta sitten opin että sitä pitää vaan ihan reilusti työntää vaikkei se tuntuisi että menisi. kyllä se sinne menee. siitä asti olenkin käyttänyt aina tamponeja. oon nyt 15 vuotias. oon oppinu nyt myös käyttään ilman asettimella olevia tamponeja. ne on tietysti vaikeempi laitta mut ne saa syvemmälle ja on varmempia. käytän kuitenkin edelleen asettimella laitettavia kun ne on nopeempi laittaa. joskus saattaa kyllä vähän sattua tamponia laittaessa mutta se johtuu siitä jos vuoto on niukkaa. laitan tamponin aina seisten jalat vähän koukussa.

• :-)

parilla ekalla kerralla mulla ei tamponin käyttö meinannu onnistua (olin 15) kun en uskaltanu työntää sitä tarpeeks syvälle. lisäks immenkalvo oli "tiellä" ja hiukan sattuikin parilla ekalla kerralla tampoonin laitto.

harjoittele vaan ihan rauhassa, itse suosittelen kyllä ilman asetinta. mutta en tiedä mikä sulle on paras tapa.. mä en koskaan onnistunu sillä asettimella. mut se menee helpommin sisään, kun koitat sellasena päivänä, kun vuoto on runsaimmillaan, eli on liukastetta emättimen reunoissa.

• tyttö90

joo kiitos kaikille jotka on vastannu tai tulee vastaamaan:)

• kokenut

Itse olen käyttänyt tamponeja melkein viisi vuotta - aina siitä lähtien ku kuukautiset alkoi. Alussa kannattaa käyttää sellaisia tamponeja joissa on asetin, koska ne on paljon helpompi laittaa paikalleen. Kannattaa myös aloittaa tamponien pito pienimmällä mahdollisella koolla, vaikka sitä ei voisikaan pitää kovin pitkään. Asento on myös yllättävän tärkeä, sillä itselläkin vielä saattaa sattua jos väärässä asennossa laittaa sisään.

• minä..

on sil tampoonil misä on asetin ja sil misä ei oo?

• ...
        minä.. kirjoitti:

on sil tampoonil misä on asetin ja sil misä ei oo?

on helpompi laittaa se emättimen sisään kun taas ilman asetinta se on hieman vaikeampaa,mutta ilman asetinta oleva tampooni kestää kauemmin

• minä..

puuttuuko siitä toisesta sit joku juttu kun se on vaikeempi laittaa vai??

• mieee

asettimella oleva tampooni laitetaan sisään asettimella(pahvinen tai muovinen putki).ilman asetinta oleva tampooni työnnetään sisään sormella ja siksi se on vaikeampi laittaa...

• minä..
        mieee kirjoitti:

asettimella oleva tampooni laitetaan sisään asettimella(pahvinen tai muovinen putki).ilman asetinta oleva tampooni työnnetään sisään sormella ja siksi se on vaikeampi laittaa...

nyt tajusin :D kiits tiedosta..

• f__87

tamponipaketissa on kyllä ohje niiden käyttöön. tampooni kannattaa työntää aika syvälle, sillä muuten se voi tuntua ikävältä. kun se on työnnetty tarpeeksi syvälle, niin ei sitä edes tunne. joten siihen pitäisi siinä mielessä tottua heti, kun se ei kerran edes tunnun (ainakaan pitäisi tuntua)
      aluks saattaa tietty tuntua oudolta pistää tampooni, mutta se kannattaa rauhallisesti ja rohkeasti vaan pistää. jos et ole harrastanut itsetyydystä tai seksiä, voit eka tietty kokeilla työntää emättimeesi yhden sormen. ei se tampoonin laitto tunnu yhtään sen ihmeellisemmältä. :)
      musta tampooni on paljon mukavempi kuin side, mut onnea yritykselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe