Tekeekö mitään sillä motonetin teroituskoneella, jota se kauppaa 45euron hintaan? Se on sellainen jossa on oma sähkömoottori ja hiomalaikka. Ajattelin että jos sillä sais teroituskulmat kuntoon kun mulla on useampi puolikuntoinen ketju jotka on sahattu pahasti kiveen. Normaaliviilalla on kova homma saada ne kuntoon. Onko kokemuksia?
Moottorisahan teroitin
5
2974
Vastaukset
- Ammattimetsuri
Viila on keinoista parhain. Pahoin kiveen sahatuilla ketjuilla ei mitään tee. Et saa niitä enää teräväksi millään keinolla.
- Topias
Kyllähän sillä teroittaa: samanlaisella joskin vähän järeämmällä laitteella teroitetaan hakkuukoneenkin teräketjut ammattimaisessa käytössä.
Moottorisahan terien korjausviilaukseen edullisempi ratkaisu on toki ostaa rullilla varustettu viilanohjain ja hyvä teräviila. Niillä saat kulmat automaattisesti oikein.
Kone ei tee työtä välttämättä helpommaksi, mutta kylläkin mielenkiintoisemmaksi...- Topias
Tällaista tarkoitin:
http://www.husqvarnachainsaws.co.uk/RollerFileGuide_lg.jpg
Laite ei taida maksaa kymmentä euroa moottorisahakaupassa. - täältä
Topias kirjoitti:
Tällaista tarkoitin:
http://www.husqvarnachainsaws.co.uk/RollerFileGuide_lg.jpg
Laite ei taida maksaa kymmentä euroa moottorisahakaupassa.eli www.taloustalo.fi ostin teroituskoneen 29.90 eeroa ja olen teroitelllut jo koko kylän ketjut ja baarissa aina stobe pari joten se on hintansa hankkinut
- kertynyt
kokmuksia näistä Motonetin/vast. teroituskoneista, tuleeko yhtä hyvä kuin viilalla, syökö tuhottomasti ketjua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179