Miten tämä on mahdollista

pin koodi 48v

Alkaako jokin dementia siten, että jokin numerosarja katoaa muistista yht´äkkiä?
En laita mitään ylös paperehin. Ne numerot mitkä olen tallentanut päähäni kunnolla, ovat myös pysyneet sielä...siis tähän saakka.

Yks päivä marssin automaatille KAHDEN PÄIVÄN TAUON JÄLKEEN, enkä muistanut tunnuslukua. Muistan kaikki muut numerosarjat joita en ole edes käyttänyt vähään aikaan mutta sitten kortti mitä käytän päivittäin!

Nyt olen kokeillut ja kokeillut ...kortti on kuoletettu ...ei minkäänlaista muistikuvaa mikä se numero on ja olen sentään käyttänyt sitä kolme vuotta!

7

1419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihla-67

      Itselläni on ollut samoja ongelmia (olen 38 v.);eli tää pankkiautomaattijuttu on ihan tuttua-jos tytär ei ole mukana, en useinkaan muista tunnuslukua...

      Kaipa meillä kaikilla on joskus "off-tilanteita", joissa muisti kerta kaikkiaan lakkaa toimimasta. Itselläni kiire, stressi, päänsärky ja murheet panevat unohtamaan ihan arkisiakin asioita!

      Minulla on lappuja, joissa on muistettavia asioita, mutta en muista lukea niitä...mutta älä nyt vielä ole huolissasi.

      • tewqrtuosfgj

        Sattuuhan tuota, ja tuorein tapaus oli kesäloman jälkeen tietokoneen ääressä työpaikalla. Maailman toiseksi yksinkertaisin käyttäjätunnus oli haihtunut, se yksinkertaisin on käytössä kotikoneella.
        Pankkikortin tunnuslukukin on ollut useasti kateissa. Onneksi se ei ole mikään ongelma, kunhan vaan löytää jostakin kätköstä sen muinoin tulleen palun, jossa se oli.
        Omalla kohdallani on kuitenkin syynä ollut se, että jostakin syystä en ole antanut sitä tunnusta normaaliin tapaan, vaan siinä on ollut joku ylimääräinen, sekaannusta aiheuttava tekijä. tietokoneella oli sitä käyttänyt ennen minua joku muu, jonka jouduin ensin kirjaamaan ulos. Pankiautomaatilla taas käytin ensin mieheni korttia, jonka tunnusluvun muistin, mutta en sitten omaani. Mulla taitaa olla vain yksi muistipaikka sitä automaattia varten, ja se oma luku katosi kun piti tallettaa siihen paikkaan mieheni kortin tunnus.


    • viiskymmentä?

      Olen unhodellut jo useammankin tunnusluvun. Nöyrästi sitten hakenut uutta pankista, kaikkine vaivoinen ja harmineen.

      Yhden 'kikan' olen keksinyt tämän nykyisen muistamiseksi. Numeronsajan muistamisen lisäksi olen opetellut muistamaan myös käden liikkeen jolla tuo luku tulee.

      Jos tuntuu, että numero on hukuksissa yksinkertaisesti suljen silmäni ja keskityn oikeaan käteeni (olen oikeakätinen) ja mietin missä järjestyksessä näppäimiä näpäytän.

      Toimii ainakin omassa käytössäni, joskus voi tosin saada vähän ylimääräistä huomiota, kun huitoo silmät ummessa jossain ottopisteen lähellä, mutta sou, tän ikäselle se on aivan sama, on omat polut jo....

      • on tunnusluvun unohtuminen

        kun palaa takaisin työpaikalle, näin kävi minulle vain viikon loman jälkeen, olin tosi joutunut vaihtamaan salasanaa juuri ennen lomaa. Pankkikortin tunnuslukua olen useimmiten onnistunut muistamaan, minulla taitaa olla jotenkin numeromuisti (näen numerot edessäni(, mutta sen sijaan unohdan ihmisten nimiä aivan tolkuttomasti, ei tietysti tuttujen, mutta julkkisten, politiikkojen ym. Häiritsevää kun pitäisi osallistua johonkin keskusteluu, ja ei sitten muistakaan mikä sen tyypin nimi oli....


      • harmitonta kai....
        on tunnusluvun unohtuminen kirjoitti:

        kun palaa takaisin työpaikalle, näin kävi minulle vain viikon loman jälkeen, olin tosi joutunut vaihtamaan salasanaa juuri ennen lomaa. Pankkikortin tunnuslukua olen useimmiten onnistunut muistamaan, minulla taitaa olla jotenkin numeromuisti (näen numerot edessäni(, mutta sen sijaan unohdan ihmisten nimiä aivan tolkuttomasti, ei tietysti tuttujen, mutta julkkisten, politiikkojen ym. Häiritsevää kun pitäisi osallistua johonkin keskusteluu, ja ei sitten muistakaan mikä sen tyypin nimi oli....

        Juu, tuo nyt on kai jo jonkinlainen suojelukeino aivoille, jos alkaa oleen liikaan nimiä (julkkisten) niin ne (aivot) automaattisesti pudottelee sieltä vähemmän tarpeellisia pois...


      • pin koodi 48v
        harmitonta kai.... kirjoitti:

        Juu, tuo nyt on kai jo jonkinlainen suojelukeino aivoille, jos alkaa oleen liikaan nimiä (julkkisten) niin ne (aivot) automaattisesti pudottelee sieltä vähemmän tarpeellisia pois...

        luku ei ole vieläkään palautunut mieleen. Se on ollut kahdella tavalla muistissani mutta lähinnä kuitenkin näkömuistissa ja se liikesarja. Lisäksi numerot ovat tulleet muistiin pienen muistelun jälkeen.
        Nyt ei millään. Potuttaa kun taas tulee uusi tunnusluku.

        Opsikelen ja luen muutenkin paljon ja katson telkkarista asiaohjelmia. Onkohan siis muisti täynnä.

        Sikälis tuntuu vaan niin oudolta miksi se numero katoaa mitä eniten käytän?


      • Kadonnut nimi
        pin koodi 48v kirjoitti:

        luku ei ole vieläkään palautunut mieleen. Se on ollut kahdella tavalla muistissani mutta lähinnä kuitenkin näkömuistissa ja se liikesarja. Lisäksi numerot ovat tulleet muistiin pienen muistelun jälkeen.
        Nyt ei millään. Potuttaa kun taas tulee uusi tunnusluku.

        Opsikelen ja luen muutenkin paljon ja katson telkkarista asiaohjelmia. Onkohan siis muisti täynnä.

        Sikälis tuntuu vaan niin oudolta miksi se numero katoaa mitä eniten käytän?

        Kyllä unohtamisia voi sattua ilman, että olisi dementiaa. Mutta yksi alkavan dementian hyvä tunnusmerkki on: Jos olet aikaisemmin kattanut pöytään haarukan vasemmalle ja veitsen oikealle ja yhtäkkiä laitatkin väärinpäin. Tai sitten: Et yhtäkkiä osaa keittää kahvia kahvikoneellasi. Silloin pitäisi mennä lääkäriin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      548
      4017
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3464
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3090
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2382
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2240
    6. 227
      1688
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1329
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe