Minne Filippiineillä?

ehdotuksia..

Mulla on lennot Manilaan syyskuun loppu/lokakuun alku, aikaa 12 pv. Mitä paikkoja suosittelette? Tarkoitus olisi mennä saarille, ehkä 2 paikkaa. Boracaysta olen lukenut ja samoin Palawanista, mutta toki siellä on myös muita kohteita. Hotellista pitäisi kuitenkin löytyä nettiyhteys, joten tämän takia ihan pikkupaikat eivät käy. Toki mitään luksusta ei haeta. Lapsi myös matkassa, joten enemmän vesiaktiviteetteja ymss... eikä yöelämää.

12

6005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin että

      Puerto Galera vois olla ok paikka. Ei kovinkaan kaukana Manilasta. Mindoron saari siis, Luzonin etelä puolella.

    • tagalog

      Katso www.atlantishotel.com vaihtoehtoina Puerto Galera tai Dumaguete, joista Dumaguete paljon hiljaisempi ja mielestani kivempi paikka kuin PG. Sinne mekin mennaan syyskuun puolessa valissa tosin toihin:-)

      • pinoy

        Itsekin filippiineillä useasti käyneenä on pakko kysyä että minkälaista työtä olette menossa tekemään.


      • tagalog
        pinoy kirjoitti:

        Itsekin filippiineillä useasti käyneenä on pakko kysyä että minkälaista työtä olette menossa tekemään.

        Menemme Atlantis Beach Resort'lle www.atlantishotel.com (Dumaguete) toihin. Minun olisi tarkoitus vastata koko resortista ja mieheni sukelluskoulusta.


      • pinoy
        tagalog kirjoitti:

        Menemme Atlantis Beach Resort'lle www.atlantishotel.com (Dumaguete) toihin. Minun olisi tarkoitus vastata koko resortista ja mieheni sukelluskoulusta.

        Kuinka onnistuitte pääsemään tuohon paikkaan, vai oletteko (osa)omistajia tuossa resortissa. Olen itsekin miettinyt että mitä bisnestä tai työtä tuolla voisi tehdä, ihan vaan henkensäpitimiksi. Sokeriruokopellolle minusta ei silti taida olla :=).
        Ihan vakavasti ottaen olisin todella kiinnostunut mikäli vaan jotain työtä, tai pientä sijoitusmahdollisuutta olisi tarjolla, eikä palkkakaan olisi mikään kynnyskysymys, ehdotuksia otetaan vastaan.


      • tagalog
        pinoy kirjoitti:

        Kuinka onnistuitte pääsemään tuohon paikkaan, vai oletteko (osa)omistajia tuossa resortissa. Olen itsekin miettinyt että mitä bisnestä tai työtä tuolla voisi tehdä, ihan vaan henkensäpitimiksi. Sokeriruokopellolle minusta ei silti taida olla :=).
        Ihan vakavasti ottaen olisin todella kiinnostunut mikäli vaan jotain työtä, tai pientä sijoitusmahdollisuutta olisi tarjolla, eikä palkkakaan olisi mikään kynnyskysymys, ehdotuksia otetaan vastaan.

        Kai se on se kokemus milla toita saa. Itseasiassa meita on pyydetty sinne ei olla edes haettu paikkaa:-) mutta tosiaan toita tekemalla ja paljon... niin kai se sana kantaa. Mieheni on sita paitsi Filippiino ja olen itsekin asunut siella aikoinaan joten kotiinpain ollaan taas menossa toisin sanoen.


      • JenniPenni
        tagalog kirjoitti:

        Menemme Atlantis Beach Resort'lle www.atlantishotel.com (Dumaguete) toihin. Minun olisi tarkoitus vastata koko resortista ja mieheni sukelluskoulusta.

        hei!!

        Koetin katsella tuolta Atlantiksen sivuilta liveaboardin hintoja, mutten löytänyt. Olen lähdössä joulukuun alussa Indoihin poikaystäväni kanssa ja suuntaamme Filippiineille luultavasti tammikuun alussa. Olisimme kiinnostuneita 4-5 päivän liveaboardista Visayasilla. Milloin niitä järjestetään ja missä hinnoissa liikkuvat?Missä hinnoissa halvin majoitus resortissanne on?Olemme aika "backpack"-budjetilla liikenteessä...

        Tarkoitus olisi kierrellä Filippiineillä n.1kk, mutta sen tarkempaa suunnitelmaa meillä ei vielä ole.Mitä paikkoja suosittelisit jos haluaa sukellella, purjelautailla ja surffata turvallisilla alueilla.

        Olisin todella kiitollinen jos voisit mailata minulle [email protected].


      • pinoy
        tagalog kirjoitti:

        Kai se on se kokemus milla toita saa. Itseasiassa meita on pyydetty sinne ei olla edes haettu paikkaa:-) mutta tosiaan toita tekemalla ja paljon... niin kai se sana kantaa. Mieheni on sita paitsi Filippiino ja olen itsekin asunut siella aikoinaan joten kotiinpain ollaan taas menossa toisin sanoen.

        Hieno homma, oma kokemukseni on että suhteet on kaikki kaikessa , eli kun tuntee oikeat ihmiset niin, moni asia on siellä helpompaa ja yleensä mahdollista.
        Dumaguete:ssa olen pari kertaa käynyt mutta occidentalin puolella SCC on sitten jo paljon tutumpi paikka, vaikkakin ihan tuppukylä Dumagueteen verrattuna.

        Suomalaisia ei siellä juurikaan näy, mutta jenkkejä saksalaisia, brittejä, ym keskieurooppalaisia kylläkin.

        Joudutko muuten hakemaan viisumin pidennystä parin kuukauden välein?.


      • duma

        Olen harkitsemassa Filippiineille ja nimenomaan Dumagueteen muuttamista vähäksi aikaa kuultuani paikasta niin paljon hyvää. Tällä hetkellä asun Thaimaassa. Tarvitsen töiden puolesta kuitenkin hyvän ja luotettavan internet-yhteyden. Miten hyvä yhteys Dumaguetessa on? kaikki muutkin vinkit ovat toki tervetulleita kuten yöelämä, länkkärimies ja filipina-tytöt jne.


    • matkakuume

      Hei!
      Onko jollain kokemusta Cebusta? On vaikeaa löytää netistä puolueetonta tietoa Cebusta, joten jos joku tietää jotain niin olisin hyvin otettu. Ainakin siellä näyttää olevan hienoja rantoja Bantayan ja Camotes saarilla. Ja lentokenttäkin sieltä löytyy. Saaren hintatasosta ei ole mitään tietoa, paitsi hotellien hinnosta. Ja onko itse Cebu cityssä mitään tekemistä?

      • bali-girl

        Asuin Cebun kaupungissa vuosina 98-99 ja moni asia on varmasti sen jälkeen muuttunut paljon. Tuolloin ainakin itse Cebussa ei ollut mitenkään hirveästi varsinaisia "nähtävyyksiä", kaupunki oli varsin neitseellinen turismin suhteen.

        Mactanin saarella oli joitakin hotellien upeita uimarantoja, mutta yleisiä rantoja tosi vähän tai siis ne eivät ehkä täytä yleistä länsimaista käsitystä viihtyisistä uimarannoista.

        Itse pidin todella paljon kaupungista. Hintataso oli äärimmäisen edullinen suomalaiselle, shop 'till you drop -sanonta piti paikkansa. Cebussa on loistavat leffateatterit ja tarjonta hyvä jenkkielokuvien suhteen. Siellä pystyy myös harrastamaan vaikka mitä.

        Itse en töiden vuoksi ehtinyt juurikaan kierrellä Cebun saarella. Kävin ainoastaan saaren eteläosissa olevilla Kawasan Falls (olikohan nimi oikein..) ja oli oikein kiva paikka.

        Käytin oikeastaan lähes ainoastaan paikallisia kulkuneuvoja eli Jeepneytä, taksiajelut jätin muille. Kävelin myös paljon, mikä hämmästytti suuresti paikallisia, jotka eivät kävellen liiku minnekään. Ilmansaasteet ja köyhyys iso ongelma kaupungissa.

        Ruoka on hyvää, mikäli löytää jostain muuta kuin pikaruokapaikkoja. HIntahaitari oli myös valtava.

        Kaikin puolin miellyttävä kokemus sekavasta ja kaottisesta filippiiniläiskaupungista. Suosittelen kuitenkin - en tosin nirppanokille.


    • past0ri

      No missä olitte ?

      Boracay vay mikä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe