Miten olette otsikon mukaisella moottorilla varustetulla autolla pärjänneet liikenteessä?
Numeroiden mukaan suoritusarvot ovat heikot.
Dieselauto pitäisi ostaa ja ko. malleja myydään välillä suht edullisesti.
VW 2.0 SDI moottori
14
6711
Vastaukset
- liikenteessä
on ihan riittävää
Sanotaan näin että kaupunkipyörittelyssä vallankin jouhean vääntävää menoa
Mutta sanotaan näin että maantiellä/vetohommissa sitä puhtia voisi olla enemmän , pärjää kyllä mutta ennakoimaan joutuu
Mutta ennenkaikkea , sanotaan näin että kyseessä on 1 kaikkien aikojen kestävämpiä dieselkoneita mitä ikinä on linjoilta ulos putkahdellut , kyllähän siis koneen kuin koneen saa väärällä käytöllä paukahtamaan mutta peruskäytössä kestävä varmasti
Ja myös sanottava on että moottori on selkeästi TDI malleja lämpöisempi talvella , ainakin 1.9 SDI on juuri tämän syyn takia lapissa yleinen malli- Kuin TDI
On paska puhetta!! Neste kiertää turboahtimen läpi, joka tunnetusti käy kuumana, joten miten SDI voisi olla lämpimämpi?
Kokemusta on. - Golf TDI
Kuin TDI kirjoitti:
On paska puhetta!! Neste kiertää turboahtimen läpi, joka tunnetusti käy kuumana, joten miten SDI voisi olla lämpimämpi?
Kokemusta on.Mistä lähtien jäähdytysneste (sitähän tuolla nesteellä tarkoitit) on kiertänyt turbon kautta?
Turboa jäähdyttää vain öljy TDI koneissa. - jäähdyttää
Golf TDI kirjoitti:
Mistä lähtien jäähdytysneste (sitähän tuolla nesteellä tarkoitit) on kiertänyt turbon kautta?
Turboa jäähdyttää vain öljy TDI koneissa.neste
- Golf TDI
jäähdyttää kirjoitti:
neste
Mutta se määrä mitä turbosta öljy lämpöä siirtää pois ei paljoa sitä jäähdytä.
Eli turbo ei 'tuota' suurestikaan lämpöä moottorin jäähdytysnesteeseenkään.
Tämän vuoksi turboa olisi hyvä jäähdytellä kovan ajon jälkeen ennen moottorin sammuttamista, sillä turbo jäähtyy parhaiten moottorin ollessa pienellä kuormalla. - Mites
Golf TDI kirjoitti:
Mutta se määrä mitä turbosta öljy lämpöä siirtää pois ei paljoa sitä jäähdytä.
Eli turbo ei 'tuota' suurestikaan lämpöä moottorin jäähdytysnesteeseenkään.
Tämän vuoksi turboa olisi hyvä jäähdytellä kovan ajon jälkeen ennen moottorin sammuttamista, sillä turbo jäähtyy parhaiten moottorin ollessa pienellä kuormalla.Se TDI on sitten kylmempi kuin SDI sinä kirjoitit kuitenkin "Eli turbo ei 'tuota' suurestikaan lämpöä moottorin " SDI ei tuota sitäkään.
- Golf TDI
Mites kirjoitti:
Se TDI on sitten kylmempi kuin SDI sinä kirjoitit kuitenkin "Eli turbo ei 'tuota' suurestikaan lämpöä moottorin " SDI ei tuota sitäkään.
En minä väittänyt missään kirjoituksessani että SDI olisi lämpimämpi, kun ei ole siitä kokemuksia niin en osaa sanoa.
Vastasin vain tuohon turbon 'lämmöntuottoon' josta kirjoitettiin. - busa
syynä se ettei SDI:ssä ole temppuilevaa turbo tekniikkaa, joten luotettavuus on huipussaan lapin taipaleilla -40 asteen pakkasissa, silloin perille pääsy on tärkeämpää kuin ohituskiihtyvyys.
Alkuperäiselle kysyjälle: SDI on 1.9. - ex-Mosse
busa kirjoitti:
syynä se ettei SDI:ssä ole temppuilevaa turbo tekniikkaa, joten luotettavuus on huipussaan lapin taipaleilla -40 asteen pakkasissa, silloin perille pääsy on tärkeämpää kuin ohituskiihtyvyys.
Alkuperäiselle kysyjälle: SDI on 1.9.Itsellä ei ole vielä temppuilevaa turboa tullut vastaan, mutta ehkä olen onnekas :)
Mutta tuosta moottorinkoosta, niin uudessa Caddyssä esim. on SDI 2.0l. Vanhemmissa malleissa on ollut 1.9l SDI:tä myös. - 1.9 sdi
ex-Mosse kirjoitti:
Itsellä ei ole vielä temppuilevaa turboa tullut vastaan, mutta ehkä olen onnekas :)
Mutta tuosta moottorinkoosta, niin uudessa Caddyssä esim. on SDI 2.0l. Vanhemmissa malleissa on ollut 1.9l SDI:tä myös.TDI n huonompi lämmitysteho johtuu siitä että turbo koneissa on parempi hyötysuhde.
- voin ...
Kuin TDI kirjoitti:
On paska puhetta!! Neste kiertää turboahtimen läpi, joka tunnetusti käy kuumana, joten miten SDI voisi olla lämpimämpi?
Kokemusta on.sanoa että SDI on selkeästi lämpimämpi talvella kuin TDI
Kummallakin olen kovia pakkasia päästellyt ja nimenomaan SDI malliin tulee sitä lämmintä ilmaa n. 7 kertaa nopeammin kuin TDI malliin ja yli 25 asteen pakkasella TDI:n moottorin lämpömittaria on hyvin vaikea saada pidettyä siinä vakio 88 asteessa missä SDI malli on jatkuvasti
johtunee TDI moottorien paremmasta hyötysuhteesta eli hukkalämpöä lämmittämään kabiinia ei ole niin paljon kuin SDI mallissa , asian teknisestä toteutuksesta elä kysy koska en osaa vastata mutta asia on vaan todellakin näin
- talviajo
Liikenteessä pärjätty hyvin ,mutta auto yllättävän kylmä talvella mistä johtuu
- pakastin1
Kuplan perintö, otin joskus volkkarin ilman lämppäriä, auto ei kovalla pakkasella lämmennyt 35 km työmatkalla, aivan hirveä laite talvella, pakastin.
- hyvästi-riesa
Huonosti on pelittänyt. Kaduttaa niin helv. kun meninkin halpaan, huijattavaksi varoituksista huolimatta. Vuoden vaihteessa vaihdan taatusti parempan merkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1216020- 292110
- 1771942
Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661114Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101113Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä24997- 73987
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24902Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42887Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12755