VW 2.0 SDI moottori

kalle

Miten olette otsikon mukaisella moottorilla varustetulla autolla pärjänneet liikenteessä?
Numeroiden mukaan suoritusarvot ovat heikot.

Dieselauto pitäisi ostaa ja ko. malleja myydään välillä suht edullisesti.

14

6711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikenteessä

      on ihan riittävää

      Sanotaan näin että kaupunkipyörittelyssä vallankin jouhean vääntävää menoa

      Mutta sanotaan näin että maantiellä/vetohommissa sitä puhtia voisi olla enemmän , pärjää kyllä mutta ennakoimaan joutuu

      Mutta ennenkaikkea , sanotaan näin että kyseessä on 1 kaikkien aikojen kestävämpiä dieselkoneita mitä ikinä on linjoilta ulos putkahdellut , kyllähän siis koneen kuin koneen saa väärällä käytöllä paukahtamaan mutta peruskäytössä kestävä varmasti

      Ja myös sanottava on että moottori on selkeästi TDI malleja lämpöisempi talvella , ainakin 1.9 SDI on juuri tämän syyn takia lapissa yleinen malli

      • Kuin TDI

        On paska puhetta!! Neste kiertää turboahtimen läpi, joka tunnetusti käy kuumana, joten miten SDI voisi olla lämpimämpi?

        Kokemusta on.


      • Golf TDI
        Kuin TDI kirjoitti:

        On paska puhetta!! Neste kiertää turboahtimen läpi, joka tunnetusti käy kuumana, joten miten SDI voisi olla lämpimämpi?

        Kokemusta on.

        Mistä lähtien jäähdytysneste (sitähän tuolla nesteellä tarkoitit) on kiertänyt turbon kautta?

        Turboa jäähdyttää vain öljy TDI koneissa.


      • jäähdyttää
        Golf TDI kirjoitti:

        Mistä lähtien jäähdytysneste (sitähän tuolla nesteellä tarkoitit) on kiertänyt turbon kautta?

        Turboa jäähdyttää vain öljy TDI koneissa.

        neste


      • Golf TDI
        jäähdyttää kirjoitti:

        neste

        Mutta se määrä mitä turbosta öljy lämpöä siirtää pois ei paljoa sitä jäähdytä.
        Eli turbo ei 'tuota' suurestikaan lämpöä moottorin jäähdytysnesteeseenkään.

        Tämän vuoksi turboa olisi hyvä jäähdytellä kovan ajon jälkeen ennen moottorin sammuttamista, sillä turbo jäähtyy parhaiten moottorin ollessa pienellä kuormalla.


      • Mites
        Golf TDI kirjoitti:

        Mutta se määrä mitä turbosta öljy lämpöä siirtää pois ei paljoa sitä jäähdytä.
        Eli turbo ei 'tuota' suurestikaan lämpöä moottorin jäähdytysnesteeseenkään.

        Tämän vuoksi turboa olisi hyvä jäähdytellä kovan ajon jälkeen ennen moottorin sammuttamista, sillä turbo jäähtyy parhaiten moottorin ollessa pienellä kuormalla.

        Se TDI on sitten kylmempi kuin SDI sinä kirjoitit kuitenkin "Eli turbo ei 'tuota' suurestikaan lämpöä moottorin " SDI ei tuota sitäkään.


      • Golf TDI
        Mites kirjoitti:

        Se TDI on sitten kylmempi kuin SDI sinä kirjoitit kuitenkin "Eli turbo ei 'tuota' suurestikaan lämpöä moottorin " SDI ei tuota sitäkään.

        En minä väittänyt missään kirjoituksessani että SDI olisi lämpimämpi, kun ei ole siitä kokemuksia niin en osaa sanoa.

        Vastasin vain tuohon turbon 'lämmöntuottoon' josta kirjoitettiin.


      • busa

        syynä se ettei SDI:ssä ole temppuilevaa turbo tekniikkaa, joten luotettavuus on huipussaan lapin taipaleilla -40 asteen pakkasissa, silloin perille pääsy on tärkeämpää kuin ohituskiihtyvyys.
        Alkuperäiselle kysyjälle: SDI on 1.9.


      • ex-Mosse
        busa kirjoitti:

        syynä se ettei SDI:ssä ole temppuilevaa turbo tekniikkaa, joten luotettavuus on huipussaan lapin taipaleilla -40 asteen pakkasissa, silloin perille pääsy on tärkeämpää kuin ohituskiihtyvyys.
        Alkuperäiselle kysyjälle: SDI on 1.9.

        Itsellä ei ole vielä temppuilevaa turboa tullut vastaan, mutta ehkä olen onnekas :)

        Mutta tuosta moottorinkoosta, niin uudessa Caddyssä esim. on SDI 2.0l. Vanhemmissa malleissa on ollut 1.9l SDI:tä myös.


      • 1.9 sdi
        ex-Mosse kirjoitti:

        Itsellä ei ole vielä temppuilevaa turboa tullut vastaan, mutta ehkä olen onnekas :)

        Mutta tuosta moottorinkoosta, niin uudessa Caddyssä esim. on SDI 2.0l. Vanhemmissa malleissa on ollut 1.9l SDI:tä myös.

        TDI n huonompi lämmitysteho johtuu siitä että turbo koneissa on parempi hyötysuhde.


      • voin ...
        Kuin TDI kirjoitti:

        On paska puhetta!! Neste kiertää turboahtimen läpi, joka tunnetusti käy kuumana, joten miten SDI voisi olla lämpimämpi?

        Kokemusta on.

        sanoa että SDI on selkeästi lämpimämpi talvella kuin TDI

        Kummallakin olen kovia pakkasia päästellyt ja nimenomaan SDI malliin tulee sitä lämmintä ilmaa n. 7 kertaa nopeammin kuin TDI malliin ja yli 25 asteen pakkasella TDI:n moottorin lämpömittaria on hyvin vaikea saada pidettyä siinä vakio 88 asteessa missä SDI malli on jatkuvasti

        johtunee TDI moottorien paremmasta hyötysuhteesta eli hukkalämpöä lämmittämään kabiinia ei ole niin paljon kuin SDI mallissa , asian teknisestä toteutuksesta elä kysy koska en osaa vastata mutta asia on vaan todellakin näin


    • talviajo

      Liikenteessä pärjätty hyvin ,mutta auto yllättävän kylmä talvella mistä johtuu

      • pakastin1

        Kuplan perintö, otin joskus volkkarin ilman lämppäriä, auto ei kovalla pakkasella lämmennyt 35 km työmatkalla, aivan hirveä laite talvella, pakastin.


    • hyvästi-riesa

      Huonosti on pelittänyt. Kaduttaa niin helv. kun meninkin halpaan, huijattavaksi varoituksista huolimatta. Vuoden vaihteessa vaihdan taatusti parempan merkkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6020
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2110
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1942
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1113
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      755
    Aihe