Heissan!
Haluaisin kuulla kokemuksia siitä miten hääjuhla on järjestetty, kun kyseessä on ollut siviilivihkiminen. Onko juhla pidetty samassa paikassa kuin vihkiminen yms. Miten on järjestetty musiikki? Morsiamen kävely sulhasen luo, kun ei ole kirkon käytävää?Ei oikein innosta mikään mankka musiikin lähteenä...
Meillä olisi tarkoituksena mennä ensi kesänä naimisiin ja siviilivihkiminen olisi tiedossa. Kumpikaan ei kuitenkaan halua mennä maistraatissa naimisiin. Haluamme yhtä juhlavat häät kuin kirkkohäätkin ovat.Eli miten käytännössä siviilivihkiminen tapahtuu?
Onnistuuko pitämään kivat häät, jos budjetti on vain 2000-3000€? Kummalakaan ei ole hinkua laittaa ihan mahdottomia summia yhteen päivään, vaikka se päivä tärkeä ja ikimuistoinen onkin.
Siviilivihkiminen
3
1032
Vastaukset
- Syksyn morsian
Meillä on kaksipäiväiset häät. Perjantaina henkikirjoittaja tulee kotiimme vihkimään meidät. Paikalla on vain bestman, kaaso ja meidän vanhemmat. Tarjoiluna on kahvittelu. Asuna minulla on jakkupuku.
Lauantaina on juhlat, joissa ensin avioliiton siunaus papin toimesta (sulhaselle tärkeä), sitten ruokaa ja tanssia. Minulla pitkä morsiuspuku. Sulhanen esiintyy kumpanakin päivänä tummassa puvussa.
Meillä häiden koko budjetti on 7000 euroa.
Voin suositella sinulle Anneli Aurejärvi-Karjalaisen kirjaa: Perheen omat juhlat Siviiliseremoniat häistä hautajaisiin. Kirjaa saa tilata netissa osoitteessa: http://www.pro-seremoniat.fi
Kirjasta löytyy paljon vinkkejä siviilihäiden järjestelyyn. Siviilihäähän voi järjestää juuri niin kuin itselle sopii, ei ole sidottu minkäänlaisiin kaavoihin. Taatusti persoonallisempaa kuin tusinakirkkohäät. - Morsian 2008
Heips.Jos toinen teistä kuuluu kirkkoon, voi maistraatissa vihkimisen jälkeen järjestää kirkossa liiton siunaamisen, joka eroaa vain muutaman kohdan osalta tavallisesta vihkimisestä (muut ei välttämättä ees huomaa et kyse on siunaamisesta ei vihkimisestä). Pappia voi pyytää siunaamaan liiton myös jossain muualla kuin kirkossa. Eli virallinen osuus on pakko hoitaa maistraatissa, mut loppu onkin sit valinnaista. Lisää tietoo löytyy seurakuntien, tai maistraatin sivuilta.
- saa nähdä miten käy
Meillä on paikalla sekä tuomari että pappi (molemmat tuttuja jotain kautta). Vihkiminen tapahtuu toivon mukaan ulkona rannassa, ensin puhuu tuomari omat litanjansa ja sitten pappi siunaa avioliiton. "Alttarille" kävely tapahtuu niin kuin kirkossakin. Musiikkia en vielä ole ehtinyt ajatella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809