Heissan!
Haluaisin kuulla kokemuksia siitä miten hääjuhla on järjestetty, kun kyseessä on ollut siviilivihkiminen. Onko juhla pidetty samassa paikassa kuin vihkiminen yms. Miten on järjestetty musiikki? Morsiamen kävely sulhasen luo, kun ei ole kirkon käytävää?Ei oikein innosta mikään mankka musiikin lähteenä...
Meillä olisi tarkoituksena mennä ensi kesänä naimisiin ja siviilivihkiminen olisi tiedossa. Kumpikaan ei kuitenkaan halua mennä maistraatissa naimisiin. Haluamme yhtä juhlavat häät kuin kirkkohäätkin ovat.Eli miten käytännössä siviilivihkiminen tapahtuu?
Onnistuuko pitämään kivat häät, jos budjetti on vain 2000-3000€? Kummalakaan ei ole hinkua laittaa ihan mahdottomia summia yhteen päivään, vaikka se päivä tärkeä ja ikimuistoinen onkin.
Siviilivihkiminen
3
1043
Vastaukset
- Syksyn morsian
Meillä on kaksipäiväiset häät. Perjantaina henkikirjoittaja tulee kotiimme vihkimään meidät. Paikalla on vain bestman, kaaso ja meidän vanhemmat. Tarjoiluna on kahvittelu. Asuna minulla on jakkupuku.
Lauantaina on juhlat, joissa ensin avioliiton siunaus papin toimesta (sulhaselle tärkeä), sitten ruokaa ja tanssia. Minulla pitkä morsiuspuku. Sulhanen esiintyy kumpanakin päivänä tummassa puvussa.
Meillä häiden koko budjetti on 7000 euroa.
Voin suositella sinulle Anneli Aurejärvi-Karjalaisen kirjaa: Perheen omat juhlat Siviiliseremoniat häistä hautajaisiin. Kirjaa saa tilata netissa osoitteessa: http://www.pro-seremoniat.fi
Kirjasta löytyy paljon vinkkejä siviilihäiden järjestelyyn. Siviilihäähän voi järjestää juuri niin kuin itselle sopii, ei ole sidottu minkäänlaisiin kaavoihin. Taatusti persoonallisempaa kuin tusinakirkkohäät. - Morsian 2008
Heips.Jos toinen teistä kuuluu kirkkoon, voi maistraatissa vihkimisen jälkeen järjestää kirkossa liiton siunaamisen, joka eroaa vain muutaman kohdan osalta tavallisesta vihkimisestä (muut ei välttämättä ees huomaa et kyse on siunaamisesta ei vihkimisestä). Pappia voi pyytää siunaamaan liiton myös jossain muualla kuin kirkossa. Eli virallinen osuus on pakko hoitaa maistraatissa, mut loppu onkin sit valinnaista. Lisää tietoo löytyy seurakuntien, tai maistraatin sivuilta.
- saa nähdä miten käy
Meillä on paikalla sekä tuomari että pappi (molemmat tuttuja jotain kautta). Vihkiminen tapahtuu toivon mukaan ulkona rannassa, ensin puhuu tuomari omat litanjansa ja sitten pappi siunaa avioliiton. "Alttarille" kävely tapahtuu niin kuin kirkossakin. Musiikkia en vielä ole ehtinyt ajatella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295594Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144164Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512880Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3021419Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3991148Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148