Olen ostamassa kummilahjaa ristiäisiin.
Mietin, että miten se kaiverrus siihen.
Tehdäänkö se vasta ristiäisten jälkeen, kun tietää lapsukaisen nimen?
Vai laitanko pelkän syntymäajan ja painon ja pituuden?
MIten järkevintä, miten te olette tehneet?
kummilahja, miten tapana kaiverrus
8
11880
Vastaukset
- voi laittaa
Joissain liikkeissä ainakin on mahdollista, että vanhemmat ilmoittavat sähköpostilla lapsen nimen liikkeeseen niin että salaisuus säilyy. Tietysti voi myös pyytää lapsen vanhempia antamaan nimen suljetussa kirjekuoressa ja sanoa liikkeessä, että laittavat suoraan pakettiin. Voi sen nimen jälkikäteenkin kaiverruttaa, mutta onhan siinä aina ylimääräistä vaivaa ja on se minusta kiva, että lahja on "valmis" ristiäisissä.
- kuinka kauan salassa
jos nimi on niin salainen, niin jätä se kaiverrusvaiva sitten vanhemmille!
Tai toinen vaihtoehto: osta sellainen lahja johon ei tarvitse kaiverruksi.
Ihan periaatteesta.- oli...
muutama lahja johon piti kaiverruttaa. Lahjan antajat maksoivat kaiverruksen ja käytiin itse viemässä kaiverrettavaksi myöhemmin, paitsi yhden mikä oli kauempaa ostettu. Sen antaja kävi kaiverruttamassa ja saatiin hieman myöhemmin sitten takaisin. Minua ei haitannut tällainen järjestely.
- ymmärrä
oli... kirjoitti:
muutama lahja johon piti kaiverruttaa. Lahjan antajat maksoivat kaiverruksen ja käytiin itse viemässä kaiverrettavaksi myöhemmin, paitsi yhden mikä oli kauempaa ostettu. Sen antaja kävi kaiverruttamassa ja saatiin hieman myöhemmin sitten takaisin. Minua ei haitannut tällainen järjestely.
...miksi lapsen nimi pitäisi pitää salassa ristiäisiin asti. Hankalaa. Ja turhaa taikauskoa.
No, tehköön kukin miten itse haluaa ja parhaaksi näkee.
Jos vanhemmat haluaa välttämättä pitää nimen salassa niin ei se saisi ristiäisvieraille (lahjan antajille) tuottaa lisävaivaa.
- maami
Kannattaa ainakin kysyä vanhemmilta lapsen tuleva nimi ja kertoa syyksi kaiverrus. Jos eivät kerro, niin kyllä sen voi sitten jälkikäteenkin kaiverruttaa. Jos kaiverretaan jälkeenpäin, kannataa kaiverruttaa sitten kaikki samlla kerralla (nimi, paino, pituus, kellonaika ym.), jotta varmasti tulevat samalla käsialalla kaiverrettua.
Meillä kerroin vauvan tulevan nimen etukäteen (miksi ei muka voisi kertoa?) osaksi juuri noiden kaiverrusten takia. Kaiverrukset sai halvemmalla/samaan hintaan lahjan kanssa, jos sen kaiversi heti. Jos olisi kaiverruttanut jälkikäteen olisi se tullut maksaan erikseen. Ja minusta olisi kyllä ollut noloa, että lahjan antaja olisi joutunut vielä kaiverruksenkin maksamaan erikseen. Ja jos se olisi jäänyt minun huolekseni olisi kaiverrukset todennäköisesti vieläkin tekemättä. - äitee +4
joku sopii kaiverruksen jälkikäteen jolloin vanhemmat yleensä vievät sen liikkeeseen. Joku kysyy nimen ja saa sen kun lupaa pitää salassa. Joillakin nimi on annettu kirjekuoressa liikkeeseen vietäväksi ja lahja paketoituna sitten haettu sieltä..
Kasteessahan ei ole kyse nimen antamisesta joten koko jupakak on aika turhaa tavallaan. Ja jos kummi lupaa olla hilja animestä niin siihen ehkä voi luottaa?- muikku
me olemme aina sopineet niin, eetä vanhemmat soittavat liikkeeseen josta olemme lahjan valinneet ja sitten kertovat myyjälle lapsen nimen. Myyjä on paketoinut minun mennessä hakemaan lahjaa, joten kaiverrus on jo lahjassa valmiina ja salaisuuskin on säilynyt, joten kaikki ovat tyytyväisiä!
- itsekin kummi
Itse olen samassa tilenteessa, että kummilusikan osto olisi edessä! juttelin kummilapseni äidin kanssa että ostan lusikan "tyhjänä" ja vanhemmat käyvät sitten jälkikäteen kaiverruttamassa! ja minulle on ainakin sanottu joka liikkeesä, että kaiverrus kuuluu samaan hintaan vaikka sitä ei heti tehtäisikään eli vanhemmat voivat sitten jälkekäteen käydä valoituksetta kaiverruttamassa!! voihan sen tietysti niinkin tehdä, että jos vanhemmat haluavat laittaa sen suljettuun kuoreen, niin mikä ettei, mutta minun kummilapseni vanhemmat eivät ainakaan vielä ole varmoja, mikä lapsen nimeksi tulee, joten on ehkä kivampi ettei vanhemmista tunnu siltä, että yrittää "hoputtaa" nimen keksimisessä kaiverruksen takia! Jälkikäteen kaiverrus on mielestäni ihan hyvä ratkaisu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264