Saab Turbo Club Of Finland?

Turboilija

En tiennytkään että nykyään norjalaisillakin on oma turboklubinsa. Vähän kateellisena katson noitakin sivuja kuinka hyvin naapurissa turbosaabisteja palvellaan. Kuvastahan puuttuu oikealta puolelta sininen ratti! :.)http://www.saabzone.com/omstcn.htm
Kun ei toinen kotimainen oikein taivu niin onkohan näillä mitään tekemistä itse ruotsin saab-klubien ja norjan saab-klubien kanssa? Onko kyseessä alakerho tai vastaava? Mielstäni suomikin tarvitsisi omansa koska suomen saab-klubi ei edelleenkään palvele tarpeeksi turboilijoita ja virittäjiä. Myös tuning on päivän ja tulevaisuuden suunta. Vain yksi tuunattu hieno saabi oli kuvattu lehdessä! kun taas kajakin ja muiden saabvanhusten kuvia oli toistamiseen kyllästymiseen asti. Aionkin jäsenkyselyssä palauttaa kyselyn ja pyytää tarjontaa turboilijoillekin ja lehteen jotain virittelyyn liittyviä artikkeleita. Tuokaa muutkin turbosaabistijäsenet kiinnostuksenne esiin ja antakaa jäsenpalautetta kuten lehdessä pyydetään, nyt on tilaisuus vaikuttaa.

44

4340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haza

      Ei ne ole ratteja, vaan (15") aero-vanteita ;)

    • Saabi C900

      søsterklubb="sisarkerho"

    • MrChevelle

      Juu kyllä siinä tekstissä puhutaan nimenomaan uudesta turboihin erikoistuneesta klubista, jolla on yhteyksiä myös Ruotsiin. Kuten Suomessakin(?) Norjan Saab-klubi (GSV Gamle Saabens Venner suom. Vanhojen Saabien Ystävät) on erikoistunut 'kajakki vanhuksiin' :) Tämä uusi klubi on vain ja ainoastaan turbo-klubi, johon kaikki kuitenkin ovat tervetulleita. Tuohon rinnalle vielä oma sisarklubi Suomesta niin siinähän sitä jo olisikin. Harmi, ettei omat rahkeet riitä ylläpitämään useampaa harrasteautoa. :)

      Talvella kuitenkin saapastelen ahkerasti !

      Kiitokset vielä asiallislle keskustelijoille.

    • jii

      Toi turbo klubi saattaisi jo kiinnostaakkin. JOten jos sellainen perustetaan laittakaa ilmoo kehiin.

    • Mike

      Olen tainnut jo aiemminkin marmattaa samasta asiasta. Eli jos kaipaatte klubin lehteen juttuja turboista ja tuningista niin jonkun pitää kirjottaa niitä sinne! Kerho muodostuu jäsenistä ja kerholehti jäsenten kirjoitteluista.

      Nykyisin taitaa vain olla niin, että kaikki kirjoitustaitoiset ja -intoiset harrastaa vanhempaa kalustoa. Toimitukseen vain juttua kuvien kera menemään niin silloin voi muutkin turbo-harrastajat lueskella niitä.

      • Turboilija

        kirjoitettava ilmatteeksi vai saako jotain erivapauksia.
        Minnekkä muuten kaikki jäseneurot menee,onko kellään tietoa?


      • Mike
        Turboilija kirjoitti:

        kirjoitettava ilmatteeksi vai saako jotain erivapauksia.
        Minnekkä muuten kaikki jäseneurot menee,onko kellään tietoa?

        Tokkopa saa rahaa kirjoittamisesta, ainakaan Saabistiin kirjoittamisesta.

        Eurojen menikki näkyy joka vuosi Saabistin mukana olevasta tilinpäätöksestä. Muistaakseni suurimmat kuluerät on kerholehden julkaisu ja postituskulut. Sitten valtakunnallisten tapahtumien järjestelykuluja ja jos jonkinmoista pienempää menekkiä.

        Paras keino muuttaa kerhon suuntaa on alkaa aktiiviseksi jäseneksi. Kokouksissa tuskin on hirveää tunkua luottamushommeleihin joten mukaan voi päästä hyvinkin helposti kunhan ilmaisee halukkuutensa ja on valmis sitoutumaan toimintaan.

        Taitaa vain näissäkin asioissa olla vähän samalla lailla kuin eduskuntavaaleissa. Arvostelijoita riittää aina, mutta sitten kun on vaalien aika niin äänestetään aina sitä vanhaa ja tuttua. Uudet tulokkaat kun tuppaavat olemaan piilossa.


      • jii
        Mike kirjoitti:

        Tokkopa saa rahaa kirjoittamisesta, ainakaan Saabistiin kirjoittamisesta.

        Eurojen menikki näkyy joka vuosi Saabistin mukana olevasta tilinpäätöksestä. Muistaakseni suurimmat kuluerät on kerholehden julkaisu ja postituskulut. Sitten valtakunnallisten tapahtumien järjestelykuluja ja jos jonkinmoista pienempää menekkiä.

        Paras keino muuttaa kerhon suuntaa on alkaa aktiiviseksi jäseneksi. Kokouksissa tuskin on hirveää tunkua luottamushommeleihin joten mukaan voi päästä hyvinkin helposti kunhan ilmaisee halukkuutensa ja on valmis sitoutumaan toimintaan.

        Taitaa vain näissäkin asioissa olla vähän samalla lailla kuin eduskuntavaaleissa. Arvostelijoita riittää aina, mutta sitten kun on vaalien aika niin äänestetään aina sitä vanhaa ja tuttua. Uudet tulokkaat kun tuppaavat olemaan piilossa.

        Heti heräs kysymys miksi ko lehti ei ole siirtynyt sähköiseen aikaan vaan vieläkin sitä painetaan ja postitellaan. Tekemällä lehdestä pdf muotoiset tiedoston sen voisi toimittaa jäsenille ilman kuluja, tai siis melkein ilman kuluja. JOkainen tulostakoon sitten omansa jos paperilta pitää lukea. Tai klubin omilta webbisivuilta jonne voisi rakentaa enemmän klubilaisia palvelevaksi. Säästetyllä rahoilla voisi sitten pitää jokaiselle klubilaiselle ihan oman karibian matkan kaikilla ylellisyyksillä. Näin teki mm yksi yhdistys joka päätti säästää vähän kuluissaan tosin karibian matka vaihtui saunailtaan ja ilmasiin kaljoihin. Nooh lämmitti sekin sydäntä.

        Ja tekemällä oman alajaoston turbo friikeille voisi jäsenmääräkin alkaa nousta. Olis se siistii kun olis kajakki ja turbo osastot. Kuten aikaisemmissa keskusteluissa on käynyt ilmi niin yhteistä toimintaa muiden kerhojen kanssa kuten Alfa huru-ukkojen niin toimintaa olisi enemmän.

        Että tälläsii ajatuksii tältä webmasterilta joka inhoaa paperia ja turboruuvin kiristäjältä.

        Online life is the only REAL life


      • Anonyymi
        jii kirjoitti:

        Heti heräs kysymys miksi ko lehti ei ole siirtynyt sähköiseen aikaan vaan vieläkin sitä painetaan ja postitellaan. Tekemällä lehdestä pdf muotoiset tiedoston sen voisi toimittaa jäsenille ilman kuluja, tai siis melkein ilman kuluja. JOkainen tulostakoon sitten omansa jos paperilta pitää lukea. Tai klubin omilta webbisivuilta jonne voisi rakentaa enemmän klubilaisia palvelevaksi. Säästetyllä rahoilla voisi sitten pitää jokaiselle klubilaiselle ihan oman karibian matkan kaikilla ylellisyyksillä. Näin teki mm yksi yhdistys joka päätti säästää vähän kuluissaan tosin karibian matka vaihtui saunailtaan ja ilmasiin kaljoihin. Nooh lämmitti sekin sydäntä.

        Ja tekemällä oman alajaoston turbo friikeille voisi jäsenmääräkin alkaa nousta. Olis se siistii kun olis kajakki ja turbo osastot. Kuten aikaisemmissa keskusteluissa on käynyt ilmi niin yhteistä toimintaa muiden kerhojen kanssa kuten Alfa huru-ukkojen niin toimintaa olisi enemmän.

        Että tälläsii ajatuksii tältä webmasterilta joka inhoaa paperia ja turboruuvin kiristäjältä.

        Online life is the only REAL life

        PDF muotoinen saabisti sopisi ainakin minulle, ongelmana varmasti on se että kaikilla metsäläisillä ei ole teetokonneita tai taitoa käyttää sitä. Niinpä monille vanhoille homeparroille varmasti jää jäsenmaksun vastineeksi vain tuo kerhon tarjoama vuosineljänneksen kohokohta - saabistilehti. Tosin kieltämättä, kuulostaahan se vähän halvalta jos lehti on vain digitaalisessa muodossa, ajaisi varmasti monia edellämainittuja jäseniä ulos kerhosta. Webbisivut ovat ihan kuolleet, valitettavasti, tuleekohan sinne koskaa mitään. Klubin pitäisi muutenkin lisätä julkisuutta, mutta noilla webbisivuilla ei tilanne parane, pikemminkin päin vastoin, tyylikäs pohja kuitenkin sitä on lähteä rakentamaan, ei siinä mitään. Pelkän keskustelufoorumin lisääminen sivuille piristäisi kuolleitakin sivuja josta olisi hyvä lähteä liikkeelle. Sähköpostilista on perseestä. Otsikot muuttavat muotoaan ja vaikkapa esimerkkinä käytävästä sähköpostiketjusta noin kärjistettynä, mikä käsittelee vaikkapa sisustusta, voidaan muutaman vastauksen jälkeen huomata, että puhutaankin jo moottorin käynihäiriöistä tai ysikutosen vuosimalleista. Otsikko tuppaa olemaan kilometrin mittainen eikä sen perusteella voi todeta mitä posti sisältää, järjestelmä kun on muutenkin kömpelö käyttää jos ei toista outlook tyyppistä poppimailia ole listalle käytetävissä. Lisäksi postia tulee niin paljon että sitä on seurattava ja postilaatikkoa siivottava säännöllisesti vähintään joka toinen päivä tai sitten ei ollenkaan, muuten on mahdotonta säilyttää mielenkiinto ja löytää kiinnostavat aiheet. Itse olen tästä syystä lopettanut muuten mielenkiintoisen keskustelun seuraamisen listalla jo aikaa sitten. Kaikenkaikkiaan tuntuu vähän siltä että klubi on parkkiintunut liikaa ikivanhoihin tapoihinsa.


      • jii
        Anonyymi kirjoitti:

        PDF muotoinen saabisti sopisi ainakin minulle, ongelmana varmasti on se että kaikilla metsäläisillä ei ole teetokonneita tai taitoa käyttää sitä. Niinpä monille vanhoille homeparroille varmasti jää jäsenmaksun vastineeksi vain tuo kerhon tarjoama vuosineljänneksen kohokohta - saabistilehti. Tosin kieltämättä, kuulostaahan se vähän halvalta jos lehti on vain digitaalisessa muodossa, ajaisi varmasti monia edellämainittuja jäseniä ulos kerhosta. Webbisivut ovat ihan kuolleet, valitettavasti, tuleekohan sinne koskaa mitään. Klubin pitäisi muutenkin lisätä julkisuutta, mutta noilla webbisivuilla ei tilanne parane, pikemminkin päin vastoin, tyylikäs pohja kuitenkin sitä on lähteä rakentamaan, ei siinä mitään. Pelkän keskustelufoorumin lisääminen sivuille piristäisi kuolleitakin sivuja josta olisi hyvä lähteä liikkeelle. Sähköpostilista on perseestä. Otsikot muuttavat muotoaan ja vaikkapa esimerkkinä käytävästä sähköpostiketjusta noin kärjistettynä, mikä käsittelee vaikkapa sisustusta, voidaan muutaman vastauksen jälkeen huomata, että puhutaankin jo moottorin käynihäiriöistä tai ysikutosen vuosimalleista. Otsikko tuppaa olemaan kilometrin mittainen eikä sen perusteella voi todeta mitä posti sisältää, järjestelmä kun on muutenkin kömpelö käyttää jos ei toista outlook tyyppistä poppimailia ole listalle käytetävissä. Lisäksi postia tulee niin paljon että sitä on seurattava ja postilaatikkoa siivottava säännöllisesti vähintään joka toinen päivä tai sitten ei ollenkaan, muuten on mahdotonta säilyttää mielenkiinto ja löytää kiinnostavat aiheet. Itse olen tästä syystä lopettanut muuten mielenkiintoisen keskustelun seuraamisen listalla jo aikaa sitten. Kaikenkaikkiaan tuntuu vähän siltä että klubi on parkkiintunut liikaa ikivanhoihin tapoihinsa.

        Vanha tekniikka on uusittava ja webbi siirrettävä tietokantapohjalle. Pelkästään näillä toimenpiteillä voidaan muodostaa varsin monipuolisia palveluja. Ostamalla webhottellista tila ja tarvittavat lisukkeet, ei siihen montaakaan euroo kulu kuukaudessa. Tai sitten jos sjollain klubilaisella on oma servo webbi verkossa päästään sillä jo aika nopeesti liikkeelle varsin huokeilla kustannuksilla. Ite kun koodaan sivuja päivät pitkät voisin ilmoittautua näillä sanoilla mukaan talkoisiin.

        Lisää potkua kerhon toimintaa saadaan sillä turbo osastolla. Tietenkään vanhoja kajakkeja unohtamatta.

        PDF voisi toimia niiden keskuudessa jotka sitä osaa käyttää. Jäsenkysely aiheesta kuka haluaa lehtensä paperilla ja kuka sähköisessä muodossa. NIin se homma etenee

        There is no life like online life


      • Kalle
        Mike kirjoitti:

        Tokkopa saa rahaa kirjoittamisesta, ainakaan Saabistiin kirjoittamisesta.

        Eurojen menikki näkyy joka vuosi Saabistin mukana olevasta tilinpäätöksestä. Muistaakseni suurimmat kuluerät on kerholehden julkaisu ja postituskulut. Sitten valtakunnallisten tapahtumien järjestelykuluja ja jos jonkinmoista pienempää menekkiä.

        Paras keino muuttaa kerhon suuntaa on alkaa aktiiviseksi jäseneksi. Kokouksissa tuskin on hirveää tunkua luottamushommeleihin joten mukaan voi päästä hyvinkin helposti kunhan ilmaisee halukkuutensa ja on valmis sitoutumaan toimintaan.

        Taitaa vain näissäkin asioissa olla vähän samalla lailla kuin eduskuntavaaleissa. Arvostelijoita riittää aina, mutta sitten kun on vaalien aika niin äänestetään aina sitä vanhaa ja tuttua. Uudet tulokkaat kun tuppaavat olemaan piilossa.

        ...puhut pelkkää asiaa.
        On niin helppo valittaa ja arvostella kun toiset tekevät työtä täysin ilmaiseksi, hyvää hyvyyttään.
        Sinne vaan juttua menemään niin kyllä niitä julkaistaan, niistä kun on pula. Kolikolla on aina kaksi puolta, mitäs nämä kajakistit sanovat jos juttua vaan "uusista" turboista?

        Toki itsekkin myönnän että juttuja turboista saisi olla enemmän, tietysti saisi, mutta minkäs teet jos ei niitä juttuja kukaan sinne tee!!!
        Joka paikassa-, ja asiassa on kyllä aina mukana niitä jotka tosiaan valittaa mutta eivät laittaisi tikkuakaan ristiin asian eteen. Valitettavasti.
        Vai pitäisikö jutuista alkaa oikein maksamaan että niitä tulisi??? :)

        Ja loppuun ettei mene kenelläkään herne nenukkiin laitetaan:
        ;-)

        Terveisin,

        Kalle
        Kajakisti -JA- Puhallisti


      • 900T Holset
        jii kirjoitti:

        Heti heräs kysymys miksi ko lehti ei ole siirtynyt sähköiseen aikaan vaan vieläkin sitä painetaan ja postitellaan. Tekemällä lehdestä pdf muotoiset tiedoston sen voisi toimittaa jäsenille ilman kuluja, tai siis melkein ilman kuluja. JOkainen tulostakoon sitten omansa jos paperilta pitää lukea. Tai klubin omilta webbisivuilta jonne voisi rakentaa enemmän klubilaisia palvelevaksi. Säästetyllä rahoilla voisi sitten pitää jokaiselle klubilaiselle ihan oman karibian matkan kaikilla ylellisyyksillä. Näin teki mm yksi yhdistys joka päätti säästää vähän kuluissaan tosin karibian matka vaihtui saunailtaan ja ilmasiin kaljoihin. Nooh lämmitti sekin sydäntä.

        Ja tekemällä oman alajaoston turbo friikeille voisi jäsenmääräkin alkaa nousta. Olis se siistii kun olis kajakki ja turbo osastot. Kuten aikaisemmissa keskusteluissa on käynyt ilmi niin yhteistä toimintaa muiden kerhojen kanssa kuten Alfa huru-ukkojen niin toimintaa olisi enemmän.

        Että tälläsii ajatuksii tältä webmasterilta joka inhoaa paperia ja turboruuvin kiristäjältä.

        Online life is the only REAL life

        >Ja tekemällä oman alajaoston turbo friikeille voisi jäsenmääräkin alkaa nousta. Olis se siistii kun olis kajakki ja turbo osastot.

        Olisihan se ehkä siistiä, mutta mitä etua kerhon jakamisesta eri alajaostoihin olisi? Minä en ole toistaiseksi keksinyt mitään, joten voisitko valaista?

        T: 900T Holset


      • 900T Holset
        jii kirjoitti:

        Vanha tekniikka on uusittava ja webbi siirrettävä tietokantapohjalle. Pelkästään näillä toimenpiteillä voidaan muodostaa varsin monipuolisia palveluja. Ostamalla webhottellista tila ja tarvittavat lisukkeet, ei siihen montaakaan euroo kulu kuukaudessa. Tai sitten jos sjollain klubilaisella on oma servo webbi verkossa päästään sillä jo aika nopeesti liikkeelle varsin huokeilla kustannuksilla. Ite kun koodaan sivuja päivät pitkät voisin ilmoittautua näillä sanoilla mukaan talkoisiin.

        Lisää potkua kerhon toimintaa saadaan sillä turbo osastolla. Tietenkään vanhoja kajakkeja unohtamatta.

        PDF voisi toimia niiden keskuudessa jotka sitä osaa käyttää. Jäsenkysely aiheesta kuka haluaa lehtensä paperilla ja kuka sähköisessä muodossa. NIin se homma etenee

        There is no life like online life

        > Vanha tekniikka on uusittava ja webbi siirrettävä tietokantapohjalle. Pelkästään näillä toimenpiteillä voidaan muodostaa varsin monipuolisia palveluja. Ostamalla webhottellista tila ja tarvittavat lisukkeet, ei siihen montaakaan euroo kulu kuukaudessa.

        Heitäppä muutama hyvä palvelu joita tuollaisella systeemilla voitaisiin tässä tapauksessa toteuttaa.

        Mitä toimintaalustaan tulee niin olet oikeassa. Nykypäivänä pätevät webhotellit eivät kalliita ole, joten se tuskin on ongelma.

        Mutta itsekkin on töissä tullut huomattua että ympäristön kasaamisen jälkeen työ vasta alkaa, sitten kun pitäisi alkaa tuottaa sisältöä. Hyviä sisällön tuottajia tuntuu olevan hankala löytää rahallakaan, joten voisi kuvitella että talkootyöstä kiinnostuneiden sisällöntuottajien löytäminen on lähes epätoivoista.

        T: 900T Holset


      • jii
        900T Holset kirjoitti:

        > Vanha tekniikka on uusittava ja webbi siirrettävä tietokantapohjalle. Pelkästään näillä toimenpiteillä voidaan muodostaa varsin monipuolisia palveluja. Ostamalla webhottellista tila ja tarvittavat lisukkeet, ei siihen montaakaan euroo kulu kuukaudessa.

        Heitäppä muutama hyvä palvelu joita tuollaisella systeemilla voitaisiin tässä tapauksessa toteuttaa.

        Mitä toimintaalustaan tulee niin olet oikeassa. Nykypäivänä pätevät webhotellit eivät kalliita ole, joten se tuskin on ongelma.

        Mutta itsekkin on töissä tullut huomattua että ympäristön kasaamisen jälkeen työ vasta alkaa, sitten kun pitäisi alkaa tuottaa sisältöä. Hyviä sisällön tuottajia tuntuu olevan hankala löytää rahallakaan, joten voisi kuvitella että talkootyöstä kiinnostuneiden sisällöntuottajien löytäminen on lähes epätoivoista.

        T: 900T Holset

        Holset puhuu asiaa. Siitä se vasta alkaa se duuni kun saa osaset paikalleen teknisesti. Mä ehdottaisin php:tä koska se on suhteellisen helppo ja sillä voi kikkailla vaikka minkälaisina systeemejä.

        Tietenkin kannattaa aloittaa askel kerrallaanja edetä sitten aina sen mukaan miten aikaa riittää. Ja sivujen ylläpitäjiä olisi sitten useampia jotka täydentävät aiheita ym. Omia keskustelu palstoja en heti menis tekemään sillä tää suomi24 palvelee jo aika hyvin saabistien tarpeita. Mun mielestä ekana voisi laittaa perinteisen ostaa ja myy välityspalvelun.

        Noista palvelu hotlista täytyy katsastaa missä hinnoissa pyörivät. Eli palataan hetken päästä tutkimustyö alkaa.

        Ja heti loppuun kysymys mitä kaikkia data taitoja tältä porukalta löytyy.

        Itse toimin webmasterina ja duunailen jsp-sivuja johon liitetty xml pohjaisia tietokantoja. Sitten löytyy vielä taitoja kaikesta kuusta koodaaamisesta mutta sitä nyt kukaan jaksa luetella. Kertokaa.


      • jii
        jii kirjoitti:

        Holset puhuu asiaa. Siitä se vasta alkaa se duuni kun saa osaset paikalleen teknisesti. Mä ehdottaisin php:tä koska se on suhteellisen helppo ja sillä voi kikkailla vaikka minkälaisina systeemejä.

        Tietenkin kannattaa aloittaa askel kerrallaanja edetä sitten aina sen mukaan miten aikaa riittää. Ja sivujen ylläpitäjiä olisi sitten useampia jotka täydentävät aiheita ym. Omia keskustelu palstoja en heti menis tekemään sillä tää suomi24 palvelee jo aika hyvin saabistien tarpeita. Mun mielestä ekana voisi laittaa perinteisen ostaa ja myy välityspalvelun.

        Noista palvelu hotlista täytyy katsastaa missä hinnoissa pyörivät. Eli palataan hetken päästä tutkimustyö alkaa.

        Ja heti loppuun kysymys mitä kaikkia data taitoja tältä porukalta löytyy.

        Itse toimin webmasterina ja duunailen jsp-sivuja johon liitetty xml pohjaisia tietokantoja. Sitten löytyy vielä taitoja kaikesta kuusta koodaaamisesta mutta sitä nyt kukaan jaksa luetella. Kertokaa.

        http://www.int2000.net/?act=webhotelli&palvelu=smallbusiness&lang=fi

        tossa olis suht edullinen ja aika hyvillä palveluilla. Itseasiassa en löytänyt toista joka olis 72 euron hintainen vuositasolla, muut oli yli 100 euroo. että tällästä selvisi.


      • vigge
        jii kirjoitti:

        http://www.int2000.net/?act=webhotelli&palvelu=smallbusiness&lang=fi

        tossa olis suht edullinen ja aika hyvillä palveluilla. Itseasiassa en löytänyt toista joka olis 72 euron hintainen vuositasolla, muut oli yli 100 euroo. että tällästä selvisi.

        Kannatta hieman tarkastella myös tarjontaa kuukausikapasiteetti asteella. Esim int2000 peruskapasiteetti ei ole mitenkään kovin suuri.

        Toki jos sivuilla on pelkästään teksti pohjaista tavaraa (forumit, jutut jne) ei kapasiteetin tarve ole kovin suuri.


      • jii
        vigge kirjoitti:

        Kannatta hieman tarkastella myös tarjontaa kuukausikapasiteetti asteella. Esim int2000 peruskapasiteetti ei ole mitenkään kovin suuri.

        Toki jos sivuilla on pelkästään teksti pohjaista tavaraa (forumit, jutut jne) ei kapasiteetin tarve ole kovin suuri.

        Vigge sulla leikkas heti, tota mä en kattonutkaan vaan etsin kaikkein halvimman. Ties vaikka tota sais sopimuskohtaisesti viilattuu jos vaikka liikenne olis tuplat. Tuppaa olla noissa muissa hinta niin kovin ylevä että riittääkö klubin rahkeet jos hinta onkin 100-200 eukkaa vuositasolla. Mulla kun ei ole mitään tietoo teidän toiminnasta enkä ole vielä edes jäsen.

        Mä jo ahkeraan mietin mitä kaikkee sitä vois duunailla ja samalla vähän oppia uuttakin.


      • vigge
        jii kirjoitti:

        Vigge sulla leikkas heti, tota mä en kattonutkaan vaan etsin kaikkein halvimman. Ties vaikka tota sais sopimuskohtaisesti viilattuu jos vaikka liikenne olis tuplat. Tuppaa olla noissa muissa hinta niin kovin ylevä että riittääkö klubin rahkeet jos hinta onkin 100-200 eukkaa vuositasolla. Mulla kun ei ole mitään tietoo teidän toiminnasta enkä ole vielä edes jäsen.

        Mä jo ahkeraan mietin mitä kaikkee sitä vois duunailla ja samalla vähän oppia uuttakin.

        Kapasiteetti ongelmaan on törmätty ihan kantapään kautta pienemässä kerhossa jossa olen jäsen (buzztuning). Meillä kapasiteetti on ylittynyt monesti, aina uuden materiaalin julkaisun jälkeen esim tilaa vievät viedot eri tapahtumista. Liikenne kun saattaa välillä olla luokkaa 15Gb/kk. Kiusalliseksi tilanteen tekee se että koko sivut ovat sitten offline tilassa kunnes uusi sopimus on väännetty tai uusi kuukausi vierähtänyt esille.

        Jos maksajia on monta kuten Saabiklubin tapauksessa ei maksulla ole niin väliä, mutta tässä meidän tapuksessa kun ihmisiä on vähän näkyy lisähinta myös omassa kukkarossa.


      • vigge
        jii kirjoitti:

        Vigge sulla leikkas heti, tota mä en kattonutkaan vaan etsin kaikkein halvimman. Ties vaikka tota sais sopimuskohtaisesti viilattuu jos vaikka liikenne olis tuplat. Tuppaa olla noissa muissa hinta niin kovin ylevä että riittääkö klubin rahkeet jos hinta onkin 100-200 eukkaa vuositasolla. Mulla kun ei ole mitään tietoo teidän toiminnasta enkä ole vielä edes jäsen.

        Mä jo ahkeraan mietin mitä kaikkee sitä vois duunailla ja samalla vähän oppia uuttakin.

        Kapasiteetti ongelmaan on törmätty ihan kantapään kautta pienemässä kerhossa jossa olen jäsen (buzztuning). Meillä kapasiteetti on ylittynyt monesti, aina uuden materiaalin julkaisun jälkeen esim tilaa vievät viedot eri tapahtumista. Liikenne kun saattaa välillä olla luokkaa 15Gb/kk. Kiusalliseksi tilanteen tekee se että koko sivut ovat sitten offline tilassa kunnes uusi sopimus on väännetty tai uusi kuukausi vierähtänyt esille.

        Jos maksajia on monta kuten Saabiklubin tapauksessa ei maksulla ole niin väliä, mutta tässä meidän tapuksessa kun ihmisiä on vähän näkyy lisähinta myös omassa kukkarossa.


      • too fast
        jii kirjoitti:

        http://www.int2000.net/?act=webhotelli&palvelu=smallbusiness&lang=fi

        tossa olis suht edullinen ja aika hyvillä palveluilla. Itseasiassa en löytänyt toista joka olis 72 euron hintainen vuositasolla, muut oli yli 100 euroo. että tällästä selvisi.

        se että aina ei saa hyvää halvalla muistaakseni
        jippiillähän oli ongelmia!!


    • 900T Holset

      > Mielstäni suomikin tarvitsisi omansa koska suomen saab-klubi ei edelleenkään palvele tarpeeksi turboilijoita ja virittäjiä.

      Mitä klubin sitten SINUN mielestäsi pitäisi tehdä? Miten toimintaa ja palveluita pitäisi kehittää jotta se palvelisi paremmin näitä mainitsemiasi ryhmiä?

      Voitaisiin yrittää kerätä jonkinlaista listaa ideoista miten kerhon toimintaa pitäisi kehittää ja lähestyä sitten niiden kanssa klubin hallitusta. Tuollaisella selkeällä palautteella voisi vaikka olla jotain oikeaa vaikutusta kerhon toimintaan tulevaisuudessa

      T: Toinen turboilija

      • jii

        No niin nyt on virinnyt varsin mainio keskustelu kuinka kerhon toimintaa voisi kehittää. Lisää vettä myllyyn heebot kyllä se tästä lähtee nousemaan ja kehittymään


      • vigge
        jii kirjoitti:

        No niin nyt on virinnyt varsin mainio keskustelu kuinka kerhon toimintaa voisi kehittää. Lisää vettä myllyyn heebot kyllä se tästä lähtee nousemaan ja kehittymään

        Kannattaa katsastaa muut merkkikerhot ja poimia parhaat palat heidän toiminnoista. Esim ffp:llä on varsin kattava sivuisto vag:in tuotteista.


        Itse olen varsin uusi postituslistan parissa (~4kk) mutta pelkästään tämän kokekemuksen perusteella voin sanoa ettei sen toiminta ole kovin tehokasta. Samat asia pyörii uudestaan ja uudestaan mikä omalta osaltaa lisää viestien määrää. Topikit vaihtelee sattumanvaraisesti joka estää tehokkaasti vanhojen viestien selaamisen. Ongelma on helppo poistaa forumin avulla, tai lisäämäällä "tuleville" sivuille FAQ-osio josta nämä usein kysytyt asiat sitten löytyvät.
        Ainoa positiivinen asia listalla on että se palvelee myös modeemi käyttäjiä, ainakin joidenkin mielestä.


      • NG900T
        vigge kirjoitti:

        Kannattaa katsastaa muut merkkikerhot ja poimia parhaat palat heidän toiminnoista. Esim ffp:llä on varsin kattava sivuisto vag:in tuotteista.


        Itse olen varsin uusi postituslistan parissa (~4kk) mutta pelkästään tämän kokekemuksen perusteella voin sanoa ettei sen toiminta ole kovin tehokasta. Samat asia pyörii uudestaan ja uudestaan mikä omalta osaltaa lisää viestien määrää. Topikit vaihtelee sattumanvaraisesti joka estää tehokkaasti vanhojen viestien selaamisen. Ongelma on helppo poistaa forumin avulla, tai lisäämäällä "tuleville" sivuille FAQ-osio josta nämä usein kysytyt asiat sitten löytyvät.
        Ainoa positiivinen asia listalla on että se palvelee myös modeemi käyttäjiä, ainakin joidenkin mielestä.

        Jooh. tosta on ollu juttua aikasemminkin, foorumit tyrmättii heti koska monet olisvat jättäytyneet koko keskustelusta. Itsekin kannattaisin kyllä tommosta php foorumia, jos sais vaan kaikki listalaisetkin meidän foorumilaisten lisäksi siirtymään klubin sivuille keskustelemaan. Jaettaisiin keskustelualueet SOPIVASTI, ei liian yksityiskohtaisesti kuten vanhassa clubin boardissa mikä ei ehkä juuri siksi saanu oikeen koskaan tuulta siipien alle. Ja eikös tämä saabiaiheinen keskustelu olisi ihan loogisin paikka muutenkin kaikkien kokoontua keskustelemaan! Mutta enemmistö voitti vähemmistö väitti ja lista porskuttaa ja pieniä uusia suunnitelmia tälle olis saabistilehden mukaan tulossa. Toivottavasti tästä saadaan uutta hönkää foorumi-idealle.

        Hyviä esimerkkejä hyvistä autokerho sivustoista mm http://fin-tuning.net, http://www.sportpug.com ja fast fruittien sivu, ja onhan noita... eikös nämä käytä vielä php:tä, käsittääkseni formaatti on helppo pystyttää ja ylläpitää.


      • vigge
        NG900T kirjoitti:

        Jooh. tosta on ollu juttua aikasemminkin, foorumit tyrmättii heti koska monet olisvat jättäytyneet koko keskustelusta. Itsekin kannattaisin kyllä tommosta php foorumia, jos sais vaan kaikki listalaisetkin meidän foorumilaisten lisäksi siirtymään klubin sivuille keskustelemaan. Jaettaisiin keskustelualueet SOPIVASTI, ei liian yksityiskohtaisesti kuten vanhassa clubin boardissa mikä ei ehkä juuri siksi saanu oikeen koskaan tuulta siipien alle. Ja eikös tämä saabiaiheinen keskustelu olisi ihan loogisin paikka muutenkin kaikkien kokoontua keskustelemaan! Mutta enemmistö voitti vähemmistö väitti ja lista porskuttaa ja pieniä uusia suunnitelmia tälle olis saabistilehden mukaan tulossa. Toivottavasti tästä saadaan uutta hönkää foorumi-idealle.

        Hyviä esimerkkejä hyvistä autokerho sivustoista mm http://fin-tuning.net, http://www.sportpug.com ja fast fruittien sivu, ja onhan noita... eikös nämä käytä vielä php:tä, käsittääkseni formaatti on helppo pystyttää ja ylläpitää.

        En tiedä miten on nykyään näiden php boardien laita mutta ainakin ennen noissa boardisoftissa oli yksi pirun pitkä miinus, boardi kun meni tukkoon jos levytila täyttyi. Jos näin pääsi käymään häviää kaikki sinne kirjoitettu tieto, tietääkseni näin on käynyt ainakin kertaalleen ffp:n forumissa.
        Tai eihän se tieto minnekkään katoa, mutta sen käyttökelvottomaksi se ainakin muuttuu.
        Uudella boardilla tämä saattaa merkitä tarun loppumista, kun ihmiset eivät jaksa aloittaa keskusteluita alusta.


      • 900S
        vigge kirjoitti:

        En tiedä miten on nykyään näiden php boardien laita mutta ainakin ennen noissa boardisoftissa oli yksi pirun pitkä miinus, boardi kun meni tukkoon jos levytila täyttyi. Jos näin pääsi käymään häviää kaikki sinne kirjoitettu tieto, tietääkseni näin on käynyt ainakin kertaalleen ffp:n forumissa.
        Tai eihän se tieto minnekkään katoa, mutta sen käyttökelvottomaksi se ainakin muuttuu.
        Uudella boardilla tämä saattaa merkitä tarun loppumista, kun ihmiset eivät jaksa aloittaa keskusteluita alusta.

        Ainakin www.seatclubfinland.com:n boardi näyttäisi toimivan hyvin ja keskustelu pysyy asiallisena kun käyttäjät "joutuvat" rekisteröitymään.
        Mukana on myös osto ja myyntipalstat. Jos samanlainen board löytyisi saabiclubin sivuilta niin paljon mieluummin sinne kirjoittelisin...

        Samanlaisia boardeja löytyy monen muunkin klubin sivuilta eli eiköhän ne jotenkin toimi.
        Ongelma varmasti on löytää tekijä ja ylläpito boardille


      • jii
        900S kirjoitti:

        Ainakin www.seatclubfinland.com:n boardi näyttäisi toimivan hyvin ja keskustelu pysyy asiallisena kun käyttäjät "joutuvat" rekisteröitymään.
        Mukana on myös osto ja myyntipalstat. Jos samanlainen board löytyisi saabiclubin sivuilta niin paljon mieluummin sinne kirjoittelisin...

        Samanlaisia boardeja löytyy monen muunkin klubin sivuilta eli eiköhän ne jotenkin toimi.
        Ongelma varmasti on löytää tekijä ja ylläpito boardille

        Tossa on ollut jo ajatusta. Kuten he ovat haalineet mukaan yhteistyökumppaneiksi jotka maksaa ainakin sen verran että palvelintila tulee maksettua. Kuten huomaatte jäseniä on aika mukavasti Seat clubissa. Hyvä malli mutta toi noitten boardi on ihan samanlainen/näköinen kun kotikemian.tk saitti joten sitä pitäs mun mielestä edes pikkasen muuttaa. Mutta se on heidän asiansa. Onko suapi klubilla maksavia yhtesityökumppaneita kuten maahantuoja tai diilereitä ym ym. Maahatuojalla ainakin rahaa on kun kerran tekevät sitä Magasine lehteekin joka tipahtaa postista aina välillä, taitaa olla kyllä yks turhimmista lehdistä mitä mä olen tavannut. Sekin fyrkka voisi imasta klubiin joka edes auttaa muutenkin imagon ylläpitoo plaa plaa plaa menee ihan paskan jauhamiseksi joten stop....


      • Turbo Sensonic
        jii kirjoitti:

        Tossa on ollut jo ajatusta. Kuten he ovat haalineet mukaan yhteistyökumppaneiksi jotka maksaa ainakin sen verran että palvelintila tulee maksettua. Kuten huomaatte jäseniä on aika mukavasti Seat clubissa. Hyvä malli mutta toi noitten boardi on ihan samanlainen/näköinen kun kotikemian.tk saitti joten sitä pitäs mun mielestä edes pikkasen muuttaa. Mutta se on heidän asiansa. Onko suapi klubilla maksavia yhtesityökumppaneita kuten maahantuoja tai diilereitä ym ym. Maahatuojalla ainakin rahaa on kun kerran tekevät sitä Magasine lehteekin joka tipahtaa postista aina välillä, taitaa olla kyllä yks turhimmista lehdistä mitä mä olen tavannut. Sekin fyrkka voisi imasta klubiin joka edes auttaa muutenkin imagon ylläpitoo plaa plaa plaa menee ihan paskan jauhamiseksi joten stop....

        Jo tässä nyt saisi pilkkua **ssia, niin ei maahantuoja tee itse tuota Saab Magazinea, vaan tuo lehti tehdään jonkun Euroopassa sijaitsevan Saab -organisaation toimesta ja käännetään sitten eri kielille, joista Suomi on yksi kieli. Eli jos maahantuoja vaivautuu tekemään mitään, niin korkeintaan kääntämään materiaalin Suomeksi ja maksamaan osan painatuskuluista.

        Eri maiden Saab Magazinet ilmeisesti painetaan samassa kirjapainossa, koska muistaakseni suomalaisen Saab Magazinen painopaikka ei ole Suomi ja Sveitsissä käydessäni Hirsch Performancen jälleenmyyjällä heillä on ollut juuri prikuulleen samanlainen Saab Magazine tarjolla asiakkaille kuin Suomessa, mutta tosin saksankielisenä.


      • jii
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Jo tässä nyt saisi pilkkua **ssia, niin ei maahantuoja tee itse tuota Saab Magazinea, vaan tuo lehti tehdään jonkun Euroopassa sijaitsevan Saab -organisaation toimesta ja käännetään sitten eri kielille, joista Suomi on yksi kieli. Eli jos maahantuoja vaivautuu tekemään mitään, niin korkeintaan kääntämään materiaalin Suomeksi ja maksamaan osan painatuskuluista.

        Eri maiden Saab Magazinet ilmeisesti painetaan samassa kirjapainossa, koska muistaakseni suomalaisen Saab Magazinen painopaikka ei ole Suomi ja Sveitsissä käydessäni Hirsch Performancen jälleenmyyjällä heillä on ollut juuri prikuulleen samanlainen Saab Magazine tarjolla asiakkaille kuin Suomessa, mutta tosin saksankielisenä.

        Mä en ole saanut ko lehdestä mitään irti. Katon kuvat ja heitän roskiin. Mähän olenkin vasta vuoden ollut saapikkaallani liikenteessä joten en tiedä jos siellä on joskus ollut jotain kiinnostavaakin.


      • JanMac
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Jo tässä nyt saisi pilkkua **ssia, niin ei maahantuoja tee itse tuota Saab Magazinea, vaan tuo lehti tehdään jonkun Euroopassa sijaitsevan Saab -organisaation toimesta ja käännetään sitten eri kielille, joista Suomi on yksi kieli. Eli jos maahantuoja vaivautuu tekemään mitään, niin korkeintaan kääntämään materiaalin Suomeksi ja maksamaan osan painatuskuluista.

        Eri maiden Saab Magazinet ilmeisesti painetaan samassa kirjapainossa, koska muistaakseni suomalaisen Saab Magazinen painopaikka ei ole Suomi ja Sveitsissä käydessäni Hirsch Performancen jälleenmyyjällä heillä on ollut juuri prikuulleen samanlainen Saab Magazine tarjolla asiakkaille kuin Suomessa, mutta tosin saksankielisenä.

        niin, näkyyhän se jo "jäykästä" Suomenkielen käytöstäkin. Yhtä kaikki lehti on tosiaan todella kökkö. Yliampuvaa ja jatkuvaa designin jumalallista ylistystä.

        Ehkä amerikkailaiset jaksavat lukea noin makeaa tekstiä, ei minun makuun.


      • Turbo Sensonic
        JanMac kirjoitti:

        niin, näkyyhän se jo "jäykästä" Suomenkielen käytöstäkin. Yhtä kaikki lehti on tosiaan todella kökkö. Yliampuvaa ja jatkuvaa designin jumalallista ylistystä.

        Ehkä amerikkailaiset jaksavat lukea noin makeaa tekstiä, ei minun makuun.

        Oon ihan samaa mieltä kanssasi! Ei meikäläistäkään pahemmin kiinnosta noi Saab Magazinen ei-autoaiheiset jutut. Mitä helvettiä ne tuolla Saab Magazinessa tekee??? Senhän pitäisi kertoa täysin Saab -merkkisistä henkilöautoista, sekä kaikesta niihin liittyvästä, eikä mistään Ikean tai B&O -designestä, saati matkailusta.

        Jos haluaa lukea Ikean designestä, niin sitten vaan Ikean kataloogi käteen ja sama juttu B&O:n kanssa. Ikean lastulevykyhäelmätkö olis jotain designeä? Ja B&O on vahvasti ylihinnoiteltua skeidaa. Jos taas haluaa lukea/seurata matkailujuttuja, niin sitten voi esim. katsella Folke Westin ohjelmia töllöstä. Saab Magazine ainoastaan Saabille ja that's it! Eli se on meikäläisen mielipide.

        Onneksi Suomen Saabklubin Saabisti ei sentään ole vielä "harhautunut" samoille teille kuin tuo Saab Magazine, vaikka turboja vois olla enemmän ja kajakkeja vähemmän ;-)


      • jii
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Oon ihan samaa mieltä kanssasi! Ei meikäläistäkään pahemmin kiinnosta noi Saab Magazinen ei-autoaiheiset jutut. Mitä helvettiä ne tuolla Saab Magazinessa tekee??? Senhän pitäisi kertoa täysin Saab -merkkisistä henkilöautoista, sekä kaikesta niihin liittyvästä, eikä mistään Ikean tai B&O -designestä, saati matkailusta.

        Jos haluaa lukea Ikean designestä, niin sitten vaan Ikean kataloogi käteen ja sama juttu B&O:n kanssa. Ikean lastulevykyhäelmätkö olis jotain designeä? Ja B&O on vahvasti ylihinnoiteltua skeidaa. Jos taas haluaa lukea/seurata matkailujuttuja, niin sitten voi esim. katsella Folke Westin ohjelmia töllöstä. Saab Magazine ainoastaan Saabille ja that's it! Eli se on meikäläisen mielipide.

        Onneksi Suomen Saabklubin Saabisti ei sentään ole vielä "harhautunut" samoille teille kuin tuo Saab Magazine, vaikka turboja vois olla enemmän ja kajakkeja vähemmän ;-)

        Huomaan että muutkin kokevat lukemansa yhtä miellyttäväksi kuin vanhojen sanomalehtien kaivamisen paperinkeräyksestä. Kuten TC sanoin hyvin ytimekkäästi täyttä sontaa.

        Ja katsotaan mitä alkaa tapahtumaan kun pääsee touhuumaan teidän kimppis klubiinne, ties vaikka pidetään pitsinvirkkaus sessioita tai mennään kaikki bingoon.


      • Turbo Sensonic
        jii kirjoitti:

        Huomaan että muutkin kokevat lukemansa yhtä miellyttäväksi kuin vanhojen sanomalehtien kaivamisen paperinkeräyksestä. Kuten TC sanoin hyvin ytimekkäästi täyttä sontaa.

        Ja katsotaan mitä alkaa tapahtumaan kun pääsee touhuumaan teidän kimppis klubiinne, ties vaikka pidetään pitsinvirkkaus sessioita tai mennään kaikki bingoon.

        "Ja katsotaan mitä alkaa tapahtumaan kun pääsee touhuumaan teidän kimppis klubiinne, ties vaikka pidetään pitsinvirkkaus sessioita tai mennään kaikki bingoon."

        Joo, kuulostaa lupaavalta ;-) Kajakilla bingoon ;-)

        No ei vaineskaan. Ei muuta kuin mukaan klubiin, jos et ole vielä liittynyt!


      • jii
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        "Ja katsotaan mitä alkaa tapahtumaan kun pääsee touhuumaan teidän kimppis klubiinne, ties vaikka pidetään pitsinvirkkaus sessioita tai mennään kaikki bingoon."

        Joo, kuulostaa lupaavalta ;-) Kajakilla bingoon ;-)

        No ei vaineskaan. Ei muuta kuin mukaan klubiin, jos et ole vielä liittynyt!

        Tänään liityi intoa puhkuen eix pääsis jo puuhaamaan...


      • Turbo Sensonic
        jii kirjoitti:

        Tänään liityi intoa puhkuen eix pääsis jo puuhaamaan...

        No ei sitten muuta kuin "welcome to the club"!!! ;-)


      • JanMac
        jii kirjoitti:

        Tänään liityi intoa puhkuen eix pääsis jo puuhaamaan...

        vaan. Aina tarvitaan aktiivisia vastuunkantajia ;)


      • JanMac
        jii kirjoitti:

        Tänään liityi intoa puhkuen eix pääsis jo puuhaamaan...

        vaan. Aina tarvitaan aktiivisia vastuunkantajia ;)
        Jos vaikka eka hommana duunaat ne Turbo palstat ??Heh.


      • 9-5T
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Oon ihan samaa mieltä kanssasi! Ei meikäläistäkään pahemmin kiinnosta noi Saab Magazinen ei-autoaiheiset jutut. Mitä helvettiä ne tuolla Saab Magazinessa tekee??? Senhän pitäisi kertoa täysin Saab -merkkisistä henkilöautoista, sekä kaikesta niihin liittyvästä, eikä mistään Ikean tai B&O -designestä, saati matkailusta.

        Jos haluaa lukea Ikean designestä, niin sitten vaan Ikean kataloogi käteen ja sama juttu B&O:n kanssa. Ikean lastulevykyhäelmätkö olis jotain designeä? Ja B&O on vahvasti ylihinnoiteltua skeidaa. Jos taas haluaa lukea/seurata matkailujuttuja, niin sitten voi esim. katsella Folke Westin ohjelmia töllöstä. Saab Magazine ainoastaan Saabille ja that's it! Eli se on meikäläisen mielipide.

        Onneksi Suomen Saabklubin Saabisti ei sentään ole vielä "harhautunut" samoille teille kuin tuo Saab Magazine, vaikka turboja vois olla enemmän ja kajakkeja vähemmän ;-)

        Toi on kansainvälinen lehti joka tarkoitettu fiksuille ihmisille eikä meille jotka olemme autoista kiinnostuneita. Joissakin maissa maahantuoja tekee erikseen lehden joissa on juttuja saabeista. Mutta onhan toikin parantunut viimeisen 7 vuoden aikana paljon silloin ei ollut välttämättä yhtään autoihin liittyvää juttua. En nyt muista enään nimeä (ehkä ajomies) mutta n.10-15v sitten oli kelvollinen maahantuojan lehti, joka oli suomessa tehty.


    • 0,9kS

      Lehtihän tehdään talkootyönä. Varmasti sinne turbojuttujakin otetaan, jos vain joku niitä kirjoittaa.

      Itse en koe turboklubia tarpeelliseksi. Yhteen klubiin kuuluminen riittää minulle. Tunnustaudun siis sekä turbovirittäjäksi että vanhojen harrastajaksi. Meitä tällaisiakin on paljon mukana.

      Kyllä varmaan klubin piirissäkin saa järjestää enemmänkin vaikka ratapäiviä tai turbotapaamisia, tuskin sitä kukaan estää. Yhtä lailla erillisen turboklubin toiminnassa ne tapahtumat pitäisi jonkun tehdä, lisäksi sitten päälle talouspuoli jne... Aktiivista turbotoimintaa nykyisen klubin sisään kannatan.

    • eu4ia

      ...mutta kiinnostusta ei-niin-uppiniskaiseen Saab-klubiin olisi myös täällä, kieltämättä mennyt hermo tuohon Saab klubin foorumiin, kun tulee p*skaa niskaan siitä jos on sumuvalot päällä autosta otetussa kuvassa yms....Sanalla sanoen siellä sellaset jätkät pätee, jotka ei sitte uskalla sanoa mitään kun tulevat klubin ratapäivillä esim. vastaan :D ei millää pahalla muttei kyllä millää hyvälläkää.
      Eli kerho nuoremman polven harrastajille saatava ehdottomasti. Ilmoituksia jos sellaista aletaan loihtia, voin ainaki auttaaa lakuun, tällä hetkellä yhden kerhon puheenjohtaja ja kokemusta löytyy muidenkin alojen kerhojen puheenjohtajuudesta.
      Tietoa kellään tämän hetken statuksesta tapauksessa STCF eli Saab Turbo club of Finland?

      • -9-

        STCF on aktiivinen ja taitaa jäseneksi päästä kutsuttuna, eli meriittejä pitää olla ahdon voimasta.


      • ausku
        -9- kirjoitti:

        STCF on aktiivinen ja taitaa jäseneksi päästä kutsuttuna, eli meriittejä pitää olla ahdon voimasta.

        Vieläkö tällainen toutu on voimissaan? Onko saaneet meriittejä aikaiseksi?


      • voi tsiisus

        No onhan se nyt kamalaa, jos joku alkaa motkottamaan sporttisista sumareista, kyllähän Saab-Callella täytyy olla etuoikeus käyttää niitä sumareitaan koska vaan.


      • Saab lady
        voi tsiisus kirjoitti:

        No onhan se nyt kamalaa, jos joku alkaa motkottamaan sporttisista sumareista, kyllähän Saab-Callella täytyy olla etuoikeus käyttää niitä sumareitaan koska vaan.

        Menkäähän näitä Suomen Saab Clubin jäsenlehteä, netisivuja jne. parannus keskusteluja keskustelemaan oikeaan osoitteeseen. Eli Suomen Saab Clubin foorumille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moikka rakas

      Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17143
    2. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      4932
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2768
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2072
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

      Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1627
    6. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      18
      1588
    7. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

      Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      26
      1567
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

      Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1544
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

      Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

      Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1303
    Aihe