Luxcenter

mikä mesta eikun merta

Sai olla eilinen viimeinen kerta kun menen kyseiseen liikkeeseen. Ennemmin haen vaikka naapuri kaupungista äänentoistolaitteet.

57

12271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesä

      Kun menet sinne naapurikaupunkiin, ota tuo mun naapuri stereoineen mukaas ja soitelkaa siellä oikein porukalla ja kovaa.
      Tinnitystä vaan teillekin ja helteitä.

    • tuo on ollut kauan

      Joskus pari vuotta sitten hain 100 e radiota, tiettyä mallia. Siinä puljussa kerrottiin, ettei "nappikauppa kiinnosta".

      No, uudet taulutvt, stereot, dvd:t yms. oonkin sitten hakenut siitä naapurista, kanaalin varrella sekin.

      On kuulemma muutkin valitelleet luxcenterin toimintaa.

      • Vatta

        Myönnetään, että palvelu on tosiaan todella paskaa, mutta on harvinaista että vielä on olemassa liike, josta saa tavaraa hyllystä ja vieläpä loistavaa tavaraa... Luxi on harrastajan liike, ei mikään helvetin musta pörssi...


      • jeps
        Vatta kirjoitti:

        Myönnetään, että palvelu on tosiaan todella paskaa, mutta on harvinaista että vielä on olemassa liike, josta saa tavaraa hyllystä ja vieläpä loistavaa tavaraa... Luxi on harrastajan liike, ei mikään helvetin musta pörssi...

        Vuonna -96 päätin jo etten siihen paskaliikkeeseen astu ikinä.sen jälkeen meidän kaikki stereo ja tv ym. ostot on tehty muualla.Syynä boikottiin vain ja ainoastaan kyseissä paikassa myyvä puolikalju suorat housut korvissa asti kävelevä ELWIS.


      • tosi harrastajan
        Vatta kirjoitti:

        Myönnetään, että palvelu on tosiaan todella paskaa, mutta on harvinaista että vielä on olemassa liike, josta saa tavaraa hyllystä ja vieläpä loistavaa tavaraa... Luxi on harrastajan liike, ei mikään helvetin musta pörssi...

        liike, sopii mulle. Itse haen tulevan viihde-elektroniikan (DVDt, PAt, tunerit, telkkarit) palvelevasta liikkestä, vaikka sitten helvetin mustastapörssistä. Siellä sentään palvellaan.

        Oli tuo kommenttis aika ylimielinen.


      • Anonyymi

        Mitä nappeja ne kauppaa?


    • Maqe

      No jopa oli ainakin perustelut kohdillaan. Voisitko täsmentää mikä nyt on niin huonosti?

    • pallukkamies

      Myyjästä huomaa todella selvästi sen, ettei asiakas ole tervetullut kyseiseen liikkeeseen.
      Kerran olen ostanut sieltä dvd-laitteen, ja kohtelu oli niin töykeää ja ala-arvoista, etten enää liikkeeseen astu.
      Ihmettelen vaan itseäni, että ylipäätään ostin laitteen tuolta, menin ilmeisesti totaalisesti "lukkoon", arka naisihminen kun olen.

      • 325ti

        Itsekin olen ko. liikkeessä asioinut, joten omat kokemukset liikkeen palvelusta perustuvat ihan omakohtaiseen kokemukseen. Tietysti luxcenteriä voitaisiin arvoida myös liikkeen omistajan/myyjien ammattitaidon perusteella ja tietämyksen tason perusteella. Tämän arvion jätän sen paremmin tietävien käsiin.

        Kuitenkin perusasiakas, tai vähän enemmän esim. audioasioista perillä olevakaan henkilö ei mielestäni saa kovinkaan hyvää palvelua ko. liikkeessä. Kohtelu on osaksi töykeää ja ylimielestä. Tuntuu että liikkeen omistajalla on pahasti myyjän ammattitaito puutteellinen. Ei asiakaskunnan haukkumisella uusia asiakkaita saada.. Muistan kuulleeni seuraavat lentävät lauseet: "raumalaiset on niin persaukista porukkaa, että ei niillä ole varaa ostaa laadukkaita hifilaitteita" "tänne porukkaa tulee töllistelemään laitteita ja kyselemään laitteiden tietoja, sitten ne ostaa sen kuitenkin hobby hall:sta, kun ei ole varaa maksaa käteisellä" Kyllä liikkeessä vähän parempaa palvelua saa, jos olet varakkaan näköinen - pukeudut Sand:n, Gant:n tai Boss:n vaatteisiin ja kehut ulkona kiiltelevää mersua.

        Ei taida ko. firmalla mitenkään loistavasti mennä, tavaraa paljon liikkeessä, osa viimevuotista tai sitä vanhempaa. Jokainen voi tarkistaa kyseisen firman tuloksen ja tehdä siitä johtopäätöksen. Kannattaako sitä nyt niin leuhkaa esittää..


      • RAUMALT
        325ti kirjoitti:

        Itsekin olen ko. liikkeessä asioinut, joten omat kokemukset liikkeen palvelusta perustuvat ihan omakohtaiseen kokemukseen. Tietysti luxcenteriä voitaisiin arvoida myös liikkeen omistajan/myyjien ammattitaidon perusteella ja tietämyksen tason perusteella. Tämän arvion jätän sen paremmin tietävien käsiin.

        Kuitenkin perusasiakas, tai vähän enemmän esim. audioasioista perillä olevakaan henkilö ei mielestäni saa kovinkaan hyvää palvelua ko. liikkeessä. Kohtelu on osaksi töykeää ja ylimielestä. Tuntuu että liikkeen omistajalla on pahasti myyjän ammattitaito puutteellinen. Ei asiakaskunnan haukkumisella uusia asiakkaita saada.. Muistan kuulleeni seuraavat lentävät lauseet: "raumalaiset on niin persaukista porukkaa, että ei niillä ole varaa ostaa laadukkaita hifilaitteita" "tänne porukkaa tulee töllistelemään laitteita ja kyselemään laitteiden tietoja, sitten ne ostaa sen kuitenkin hobby hall:sta, kun ei ole varaa maksaa käteisellä" Kyllä liikkeessä vähän parempaa palvelua saa, jos olet varakkaan näköinen - pukeudut Sand:n, Gant:n tai Boss:n vaatteisiin ja kehut ulkona kiiltelevää mersua.

        Ei taida ko. firmalla mitenkään loistavasti mennä, tavaraa paljon liikkeessä, osa viimevuotista tai sitä vanhempaa. Jokainen voi tarkistaa kyseisen firman tuloksen ja tehdä siitä johtopäätöksen. Kannattaako sitä nyt niin leuhkaa esittää..

        Joo ja myyjän henki naisee paskalle, ja tulee melkein suuhun ja puhuu hertzeistä ja on kaikkitiätäväisen oloinen,ärsyttävä kauppias kertakaikkinen.


      • Mertsi
        RAUMALT kirjoitti:

        Joo ja myyjän henki naisee paskalle, ja tulee melkein suuhun ja puhuu hertzeistä ja on kaikkitiätäväisen oloinen,ärsyttävä kauppias kertakaikkinen.

        ..niin ja kaveri on kuulema joskus kehunut, että hän on keksinyt VHS -videot !. Just joo..


      • ent.asiakas
        Mertsi kirjoitti:

        ..niin ja kaveri on kuulema joskus kehunut, että hän on keksinyt VHS -videot !. Just joo..

        Pari kertaa käynyt siellä asiakkaana. Ekalla kerralla sain todella hyvää palvelua, koska minua palveli nuori mieshenkilö. Toisella kertaa palveli paikan omiastaja joka on kyllä niin leuhka ja jopa koominen tyhmillä kommenteillaan, että en siihen paikkaan enää mene. Antoi ymmärtää että hän ei mitään edullisia "virityksiä" myy joten lähdin suoraan pois. ihmettelen miten firma on voinut olla niin pitkään pystyssä.


      • Fyny
        ent.asiakas kirjoitti:

        Pari kertaa käynyt siellä asiakkaana. Ekalla kerralla sain todella hyvää palvelua, koska minua palveli nuori mieshenkilö. Toisella kertaa palveli paikan omiastaja joka on kyllä niin leuhka ja jopa koominen tyhmillä kommenteillaan, että en siihen paikkaan enää mene. Antoi ymmärtää että hän ei mitään edullisia "virityksiä" myy joten lähdin suoraan pois. ihmettelen miten firma on voinut olla niin pitkään pystyssä.

        En osta enää.


      • Anaalinhelmi
        325ti kirjoitti:

        Itsekin olen ko. liikkeessä asioinut, joten omat kokemukset liikkeen palvelusta perustuvat ihan omakohtaiseen kokemukseen. Tietysti luxcenteriä voitaisiin arvoida myös liikkeen omistajan/myyjien ammattitaidon perusteella ja tietämyksen tason perusteella. Tämän arvion jätän sen paremmin tietävien käsiin.

        Kuitenkin perusasiakas, tai vähän enemmän esim. audioasioista perillä olevakaan henkilö ei mielestäni saa kovinkaan hyvää palvelua ko. liikkeessä. Kohtelu on osaksi töykeää ja ylimielestä. Tuntuu että liikkeen omistajalla on pahasti myyjän ammattitaito puutteellinen. Ei asiakaskunnan haukkumisella uusia asiakkaita saada.. Muistan kuulleeni seuraavat lentävät lauseet: "raumalaiset on niin persaukista porukkaa, että ei niillä ole varaa ostaa laadukkaita hifilaitteita" "tänne porukkaa tulee töllistelemään laitteita ja kyselemään laitteiden tietoja, sitten ne ostaa sen kuitenkin hobby hall:sta, kun ei ole varaa maksaa käteisellä" Kyllä liikkeessä vähän parempaa palvelua saa, jos olet varakkaan näköinen - pukeudut Sand:n, Gant:n tai Boss:n vaatteisiin ja kehut ulkona kiiltelevää mersua.

        Ei taida ko. firmalla mitenkään loistavasti mennä, tavaraa paljon liikkeessä, osa viimevuotista tai sitä vanhempaa. Jokainen voi tarkistaa kyseisen firman tuloksen ja tehdä siitä johtopäätöksen. Kannattaako sitä nyt niin leuhkaa esittää..

        Se on hella merto....... Ja hänen rahan pesu bisnes, monta vuotta on siinä ollu ja sa vittuilija aina ollu..... On sitä nimellä paiskattu koko äijää.


    • Myös liikkeessä käynyt

      Hauska lukea noita kommentteja, oma mielipiteeni ko. kaupan asiakkaana on se että tavara on laadukasta, sitä löytyy ja jollei löydy se voidaan tilata. Ja tilaukset tulevat vielä muutamassa päivässä.

      Mutta miettikääs nyt oikeasti, eihän tuo kauppa (eikä mikään saman alan liike) ole persaukisille tarkoitettu. Ne Integraation ihmelaitteet Sonidot ja muut tilpehöörit saa kyllä sieltä mustasta pörssistä. Miksi edes vaivautua _hifi_ liikkeeseen jos etsii 50eur tuotetta? Eikö sana hi-fi jo nykyihmiselle ole käsite joka kertoo ettei kyseessä ole tusinatuotannon halvimmat laitteet jotka laitetaan roskiin kun 1 kk on kulunut ja se ei enää toimi.

      Mitä tulee myyjän juttuihin, kaikki asiaton (olen keksinyt videot jne) on varmasti tullut vitseinä. Kuka oikeasti kuvittelee että hifi liikkeen myyjä tosissaan sanoisi keksineensä videot? Jos on niin tyhmä ettei erota tuollaista vitsiä todellisuudesta, pitää ehkä pysytellä vain liikkeissä missä on myyjä joka on tottunut käsittelemään monotonisesti kaikki asiakkaat ja pyrkii tarjoamaan vain näennäistä ostamisen iloa kuitenkin ajatuksena vain sen yhdenkin euron pois saaminen asiakkaalta. Eihän noissa market tyylin kaupoissa myyjällä ole pienintäkään kiinnostusta mitä tapahtuu kun raha on kassassa. Takuut hoituu muita reittejä (usein suoraan valmistajalle), asiakkaan naamaa ei tarvi katsoa enää ikinä. Ja aivan se ja sama tuleeko asiakas uudelleen vai ei. Joku toinen idiootti kyllä tulee hakemaan sen 2 eur radion nappikuulokkeilla.

      Ehkä tämä kaikkiaan vähän kärjistettynä, mutta kuitenkin niin totta.

      Itse jatkan liikkeen käyttöä edelleen. Ja vertailukohtana voidaan käyttää erästä turkulaista laadukasta hifi-kauppaa. Ostin sieltä ihan tuntuvalla rahalla tavaraa. Ostoksistani hajosi 3kk kuluttua CD soitin. Tuotetta ei vaihdeta uuteen, vaan se korjataan. Ja korjaus kestikin sitten tuollaiset toiset 3kk. Ilmoitinkin heille että voivat pitää koko paskan itsellään, en tule hakemaan enää sitä enkä mitään muutakaan.

      Palvelua se tämäkin on.

      • Homie79

        Se vaan on niin, että kauppiaan on vaikea olla ennustajan roolissa jos laitteen huolto kestää 3kk. Tuossahan myyjä periaatteessa toimii välikätenä maahantuojan järjestämän takuuhuollon ja asiakkaan välissä.

        Itse olen liikkeessä joskus asioinut, enkä voi vieläkään käsittäämiten liike voi edes pitää itseään asiantuntevana kauppana. - Jos asiakas tietää mitä hän haluaisi kuunnella, homma menee siihen että haukutaan laitteet joista asiakas olisi kiinnostunut, ja kaupataan väkisin kalliimpaa B&W ja Rotel / Harman Kardon kamaa. - Jos asiakas ei tästä innostu, niin sitten pidetään tietämätömänä.

        Tietämättämättömälle asiakkaalle tuolla tapaa varmasti saakin jo myydyksi sitä tavaraa mitä hyllyssä on. -Usein myös vanhoja malleja / esittelykappaleita mukamas "hyvällä" alennuksella.

        Hassua on myös se, että yrityksen nettisivuilla mainostetaan tuotteita joiden jälleenmyyjä se ei suinkaan ole.

        En asioi tässä liikkeessä enää edes pakosta, hankin hifiin liittyvät tarvikkeet / laitteet nykyisin vaikka Porin AudioPorista.


    • yks kerta riitti

      Joo kävin tossa kerran siellä katselemassa minkä takia ei ihmiset siellä asioi. Itse olen työskennellyt helsingissä hifi liikkeessä ja tiedän mitä asiakaspalvelu on. Asiakaspalvelu ei ole sitä että asiakas haukutaan ellei tämä osta jotain (niin kuin minut). En pukeudu kalliisti ja ajan 07 vuoden autoa enkä voi sanoa olevani ihan köyhä mutta en halua pulittaa laitteista mitä en tarvitse 150-350€. Menin liikkeeseen ja kysyin olisiko mp3 soitinta autoon max 120€ hintaan ja myyjän kommentti "joo anna ku heitän ton alpine soittimen seinään ni se on 100€". yksi ainukainen soitin löytyi reilu satasella ja hän sanoi antavansa "vain" mulle erikoistarjouksena kenwoodin soittimen 99€. Ihan hyvä soitin se on kyllä mutta heidän nettisivuilla se oli kyllä kaikille 99€ eikä vaan minulle. Ja löysin lukuisia liikkeitä mistä saa mp3 soittimia 70-100€ ja niiden valikoimissa oli aina 2-4 halvempaa tarjousta. Gigantin slogania lainatakseni "se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa". Ei huippu laatu tarkoita aina sitä että pitää maksaa paljon. Rahapulassa on näköjään pakko myydä kalliilla että tulee edes jotain katetta firmalle. Toista kertaa en siellä käy.

      • Joka lähtöön

        Olen asioinut liikkeessä muutaman kerran, tuotteet ovat laadukkaita, ja hinta tietenkin sen mukainen, ei mistään saa esim, tanskalaisia huippu laitteita, muuta kuin aivan huippu kovalla hinnalla, mutta ovat sen arvoisia, jos haluaa maksaa, ja on varaa. Itse olen aina halunnut B&O tuotteita, ja niitä ei saa mistään mustista pörsseistä, eikä niitä saa edes joka kaupungista, tällä hetkelläkin kuuntelen toisinaan 35vuotta vanhaa B&O hifiäni, enkä aio niistä luopua. Kieltämättä ko. kauppias on persoona, joita löytyy kyllä muitakin Raumalta kuten muualtakin, eikä hän vetänyt vertoja Porilaisessa Mersu myymälässä olevalle, kun kävin siellä joskus 2000luvun alussa.


    • veturi kokki 73

      raumalt saa hyvät bassot/kajarit ja muut virit, jos ei kelpaa niin tilatkaa netistä mielummi, ku meette helvettiin missä on hulluja:) riippuu kaupunkist:)

    • pelokas nainen

      Onko siellä vielä se sama myyjä?

    • Dr. Complex

      Jos yöllä klo 0213 vaivaavat moiset ongelmat, niin kokeile Diapamia.

    • Mr. Hifi

      Paikan omistajaa lainatakseni: "Jos Pioneerin paskat kiinostaa, niin hakekaa M. Pörssistä. Tämä on hifiliike!"

    • Simpson__84

      Taitaa Merto itsekin Pioneeria myydä..:)

      Tää on kyllä uskomaton menestystarina tääkin firma. - Miten ihmeessä se voi olla vielä pystyssä.. Pumpataanko rahaa loputtomasti avokin (isäukon?) lompakosta..

      Nettisivujen päivityskin lähinnä naurattaa.- Vuosi toisensa jälkeen ovat samanlaiset.

    • Fire-Flame

      Hyvä paikka. Sain mitä halusin, ja suoraan hyllystä. Myyjä tiesi mitä myy, ja mitkä laitteet toimii parhaiten yhdessä. Myyjä ei mielestäni haissut, ja palvelu oli asiallista ja asiantuntevaa. Taitaa täällä huutelijoilla olla pörssi VISAn puolella, ja sekin puoliksi täynnä. Turha sinne on mennä tinkailemaan ja hakemaan mitään "edullista"... Rahat tiskiin ja laatua kassiin... Ei se mikään teinipoikien huutokauppa ole. Sitä varten on Gigantti. Hakekaa sieltä v****n JVC...

      • Winterwonderland

        Eikai se tyhmyyttä ole, jos ostaa mieluummin samaa tavaraa muualta? Ko. liike vielä jaksaa nettisivuillaan kehua olevansa ns. high end liike, vaikka ei taida moisia laitteita olla vuosiin nähnytkään.

        Itse katson suuremmaksi ongelmaksi kunnon laitteiden puutteen, kuin liian kalliit laitteet.

        Ei voi kuin ihmetellä, millä ihmeellä tää mesta porskuttaa etiäpäin..


    • Ex--asiakas

      Minä kävin siellä viimeisen kerran ennen kuin se oli nykyisessä paikassa, olisiko ollut -80-lukua. Olin ostamassa kallista laitetta. Kun aloitin varovasti hintaneuvottelut, sanoi myyjä, että sen saa ostaa "riihikuivalla rahalla hintalapun hintaan".

      En ostanut vaan hain paikasta, jossa tinkattu hinta oli n.15% alle OVH:n eli "hintalapun hinnan" sillä ilmaahan noissa laitteissa oli ja on. Sen koommin en ole Luxcenteriin vaivautunut.

      Mutta yllättävää on se, että liike on edelleenkin pystyssä vaikka omistajalle/-jilla ei ollut pienimpiäkään edellytyksiä myyntityöhön.

    • Pennin Venyttäjä

      Kuka ees viitsii ostaa elektroniikkansa, soittovehkeensä ym. mistään kivijalkakaupasta nykyisin? 30% - 70% säästö järjestään, tavarasta riippuen kun tilaa nettikaupoista. Itse en ole 4.n vuoteen ostanut elektroniikkaani / soittovehkeitä ym. muualta kuin netistä.

      http://www.verkkokauppa.com/

      http://www.thomann.de/fi/index.html

      http://www.markantalo.fi/

      Ja netissäkään ei kannata ostaa ihan mistä vaan, siellä kun voi nykyisin käyttää automaattista hintavertailu sivustoa joka etsii halutun tuotteen sieltä kaikista halvimmasta paikasta. Tässäkin ero voi olla saman tuotteen kohdalla 30%-50%

      http://hintaseuranta.fi/

      • Minävainnn

        Moni kaipaa varmasti asiantuntijan mielipidettä, ja moderneista kivijalkaliikkeistä saat tuotteet vähintään samaan hintaan kuin verkkokaupoista. 30% - 70% on varmasti hatusta heitetty, mutta silti räikeä vale.


    • lennu20

      Ihme, et kyseinen liike edelleen pystys on. Se äijä on kertakaikkisen hullu, että sen takii asiakkaat on kyseises liikkees varmasti kortilla. Kukaan ei viitti ostaa siltä kahjolta mitään sen jälkeen kun se on asiakkailleen päätään aukonu.

    • Rahat pois prkl.

      Lux center. Hehhehee mikäs se luxus siinä olikaan ?

    • prisman asiakas

      Prismasta saa parempaa tavaraa ja parempaa palvelua.

    • haifai

      taitaa joukko jakautua jyrkästi kahtia,se lienee tarkoituskin.olen ostanut kaikki audiolaitteet 20 vuoden aikana lux centeristä enkä muualta haekaan.merton kanssa on kiva tehdä kauppaa,mies on alallaan asiantuntija ja palvelu on sen mukaista,small talkkia voi mennä harrastamaan vaikka vanhainkotiin jos on tarvis.luulen että nämä arvostelijat eivät ole perillä hi-fi:stä.

      ps.thaimaalta saa palvelua jos se on tärkeämpää kun tuote

    • jack the ripper

      merto on kokenein, asiantuntevin, reiluin, puhtain huippu-hifien kauppias mitä löytyy - hänellä on mainio huumorintaju - aina pieni pilke silmäkulmassa - jota kaikki tollot ei näy huomaavan ja vanha sanontahan sanoo ettei mersua saa ladan hinnalla

      • LordEsd12

        Kyllä Merto on kaukana hyvästä kauppiaasta. Mies ei tajua enää hifistä tuon taivaallista. - Ja myykin "mieluiten" perushifiä aloittelijoille jotka tietty ovat innoissaan kun peruskama soi markettikamaa paremmin. Tosiharrastajille mies osaakin sitten vittuilla, jos kenties haluaisi kokeilla kamppeita kotona, eikä kaupassa liene kunnon kaapeleitakaan.

        Parasta antia on se muiden (kauppiaiden) kovaan ääneen haukkuminen, ja se, että liikkeessä on todella surkea valikoima.. Niinpä aina silloin tällöin pitääkin myydä hyvällä alennuksella niitä vuosien ikäisiä demomalleja.

        Lähinnä säälittävää, ehkä jossain vaiheessa olisi oikea aika jo lopettaa nämä hommat ja siirtyä eläkkeelle..


    • raamlaine

      Itse ainakin pitänyt paikasta. Pitää vaan ymmärtää vähän huumoria. Turha sinne on mennä katsomaan mitään 20e hongkong vehkeitä.

    • katse itäänpäin

      Tossa taustalla noi Merton myymät kamat soivat yhä, sieltä vanhasta paikasta hankittu HK:n CD-pyöritin ja kanaalin varrelta käytettyinä ostetut B&W-801 pikkupöntöt, a' 54 kg.
      Ei se myyjän vika ole, jos laatulaite hajoaa tai joku uuno sijoittaa mihin sattuu. Terveiset hhifiukolle, jos jaksoit lukea amatöörikeljuilua näin pitkälle! En jaksa lähteä katsastamaan täältä satojen kilometrien päästä.

    • Luxcenter Sux

      Todella kuraa palvelua.

      Olin ostamassa kymmenisen vuotta sitten ensimmäiseen autooni, kyllä, ihan omalla rahalla, cd-soitinta. Isäni oli mukana, kun tajuaa tuon asentamisen päälle. Koko kaupassaoloaikana omistaja, joka tuotteita kauppasi, ei puhunut minulle sanan sanaa, vaikka aloitin keskustelun, kyselin jne. Kaikki sanansa hän kohdisti isälleni, ei katsonut mua ees päin. Itse halusin ostaa toisenlaisen, kuin mitä myyjä lopulta isälleni melkeinpä pakottaen vakuutti olevan se, joka pitää ostaa. Minä maksoin ostokset, riihikuivalla itse ansaitulla rahalla, eikä edes maksutoimenpiteen aikana myyjäherra sanonut mulle yhtään mitään, ei katsonut edelleenkään päinkään. Ketutti silloin, ketuttaa edelleen. Toki olin kahdeksantoista vuotta nuori pieni tytöntyllerö, mutta asiakas yhtä kaikki. Varsinkin, kun myyjä ei sanallakaan tai eleelläkään huomioinut olemassaoloani,. Jos olisin ollut yhtä itsevarma kuin nykyään, en olisi siltä ihmiseltä ostanut yhtään mitään. Toiste en Luxcenteriin ole mennyt, enkä varmasti tule koskaan menemäänkään.

      Järkyttävän huonoa asiakas"palvelua".

      • turussa palvelu täys 10

        Samaa mieltä. Täysin epäasiallinen myyjä eikä sitä törkykäytöstä voi laittaa huumorin piikkiin. Kokemukset on sen verran ala-arvosii et piti lähtee raumalaisena Turkuun ostaa hifi -laitteita. Kymppitonni euroo meni turulle vaik ennemmin haluis tukee kotikaupungin yrittäjii. Mut tollasella asiakaskohtelulla sitä en tee.


    • 100ke meni Poriin

      Just juu, :):):) kymppitonni meni Turussa ja sitten heräsit pikavippikarhukirje taskussa.

      Uskottava avautuminen suoli-palstalla.

    • MartoFan4Eva

      http://www.finder.fi/Kodintekniikkaa/Luxcenter Oy/RAUMA/taloustiedot/154045

      Puhuu puolestaan;)

      Olette te sitten niin veteliä. On varaa martolla meinnaan sanoa vastaan. Ja asiaa puhuu. *ittuako änkeette persettänne sinne, jos kerran ei ole rahaa. Armotonta *askaa.

    • MartoFan4Eva

      No johan loppu se vinkuminen. Pellet

      • BunnyhUnny

        Jepjep. Paljonko liikevaihdosta tulee vuokraamon puolelta? Taitaa Keula myös maksaa komeeta vuokraa Salen liiketilasta. -> Tämä selittääkin talousluvut. Vaikka samaan aikaan hifikauppa kuivuu kuin rusina auringon alla.

        Kyllä oikeitakin Hifikauppoja onneksi on, Porissa, ja Turussa nyt lähimmät.


    • OneHappyCustomer

      Mielenkiintoista keskustelua Luxcenteristä tässä ketjussa. Olen Raumalta kotoisin (en ole siellä 15v enää asunut) ja asioinut Luxcenterissä 80 luvulta lähtien, silloin kun liike vielä sijaitsi Syväraumankadulla.

      Kauppias Hella Merto on ehdottomasti persoona joka jakaa mielipiteitä. Kuten jo muutkin tässä ketjussa ovat maininneet, on kauppiaalla melko kieroutunut huumorintaju. Minuun tämä huumori kyllä osuu ja pidän Mertoa erittäin hauskana kaverina 'persaukis' ja 'hasiksenpolttaja vasuri' vitsiensä kanssa :-)

      Jos menee hakemaan parin kympin radiota, niin ei kaveri jaksa palvella kun tietää ettei hänellä ole mitään sellaista varastossa jota voisi asiakas voisi ostaa. Tässä Hellalla on kyllä parantamisen varaa. Halvempi kalusto on Luxcenterissä pääosin autohifi -tavaraa ja suurin osa kanta-asiakkaista on saanut liikkeeseen kosketuksen autohifi -puolelta. Opiskelijoilla ja muutoin nuoremmmilla ei ole juuri varaa hakea kotihifi -puolelle tuolta tavaraa, koska tavara on premiumista high-endiin.

      Palveluasenne on kyllä aivan eri kun menee kysymään aidoista hifi -laitteista. Olen kantanut liikkeestä vuosien varrella yli 30 000 eur edestä tavaraa, pääosin aikana jolloin en ole enää Raumalla edes asunut. Miksi? Noh, kun on ostamassa koko kotiteatteria jonka hinta on 6-10k€ välissä, niin Luxcenteristä saa paketin parempaan hintaan kuin muista alan liikkeistä (esim. Hifi Studio 17, Mareksound). Mertolla on aidosti hyvät hinnat esim. B&W:n, Genelecin ym. hyvien merkkien kanssa. Mikä parempaa, on suurin osa tuotteista hyllyssä ja lopuille järjestyy aina ilmainen kuljetus tänne nykyiseen asumiskuntaan (Helsinki).

      Todella harmi nähdä että liikevaihdon ja tuloksen puolesta Luxcenter on mennyt ahtaalle. Saman on kokenut myös muut alan liikkeet (esim. http://www.finder.fi/Viihde-elektroniikkaa/Hifi Studio Helsinki/HELSINKI/taloustiedot/136504).

      Ainakin itse saamani palvelu on ollut mitä erinomaisinta. Aina kun olen liikkeessä asioinut on herra Merto tullut tervehtimään heti minut nähdessään ja jos hänellä on ollut toinen asiakas palveltavana, niin on tarjonnut kahvia ja vienyt kassan vieressä olevaan kuunteluhuoneeseen fiilistelemään uusia laitteita. Kun palvelu on tuota luokkaa ja hinnat ovat Suomen parhaimmat, niin kyllä tulen asioimaan Luxcenterissä myös jatkossa. :-)

    • Schiesel

      Palvelu on aina oma juttunsa, mutta aito valehtelu on syvältä. Omalta osaltani en suosittele tätä putiikkia kenellekään. Palvelevia hifikauppoja on mm. Porissa (AudioPori) ja Tampereella (esimerkiksi Hifihuone, Soundfactor). - Näissä ollaan aidosti kiinnostuneita siitä, että asiakas saa hyvää soundia, ja myös siitä, että laitteet toimivat myös asiakkaan tiloissa..

      Luxcenter on jo vuosia yrittänyt paukuttaa henkseleitään, yrittäen olla "iso" liike, vaikka todellisuudessa onkin yhden elämäänsä kyllästyneen miekkosen varassa.

      Ollaan kaukana niistä Syväraumankadun ajoista, jolloin miehiä kiinnosti vielä äänentoisto ja tyytyväiset asiakkaat.

    • JZS147

      Olen ollut luxcenterin asiakkaana noin 15vuotta.

      Totta tosiaan on, että merto on oma persoonansa.. Ketä meistä ei olisi? Huumori joko uppoaa tai ei. Itse olen aina kokenut kyseisen hepun ihan hauskana tapauksena. Ei ole koskaan mennyt henkilökohtaisuuksiin tjms röyhkeää.

      Olen liikkeessä asioinut auton ja kodin audiopuolen asioissa. AINA on hinnat olleet kilpailioita reilusti alempia. Ilmaa hinnoissa on joka liikkeessä, osaako ketään tingata? Palvelu muutenkin mielestäni hyvää. Tästä kertoo esimerkiksi se, että sain merton kautta suhteellisen halvan kotiteatterin lattiakaiuttimen rikkimenneen diskantin takuuseen kolmisen vuotta takuuajan päätyttyä. Ilman mitään mukinoita.

      Liike on nykyään mielestäni turhan pienehkö, suppea valikoima esillä. Mutta tilattua toki varmaan saa edelleen tavaraa laidasta laitaan. Kuunteluhuone on asiallinen ja saa kotiinkin kuunneltavaksi jos niin haluaa.

      Oma mielipiteeni hepusta on kyllä positiivinen. Olen asioinut ja tulen asioimaan liikkeessä. Asiantuntevaa ja hyvää palvelua.

      • 9+12

        Komppaan tätä.
        Aina on saanut tingattua laitteet halvemmalla tai vähintään samaan hintaan kuin halvimmassa suomalaisessa nettikaupassa.

        Ymmärrän jos joku paremmasta tietämätön ei halua tuhlata rahaa äänentoistoon, mutta Gigantit sun muut löytyy kyllä sitten erikseen.


    • Jacob

      Jo edesmennyt T.Hella sanoi aikanaan kun erehdyin hänen puljustaan kyselemään Philipsiä.... "Ei täällä mitään paskaa myydä". Onko ihme että pojassakin on tiettyä koppavuutta.

    • Merto rules ok.

      Merto rulettaa . Miehellä on oma rutikuiva huumorinsa jota kaikki tosikot eivät ehkä tajua mutta mulla ei ainakaan ole mitään negatiivista sanottavaa kaiffarista. Alansa ylivoimainen asiantuntija ja tietysti samalla pikkukaupungin luusereitten kateuden kohde.

    • Huulet halki

      Kyllä se aika törkeesti välillä sanoo eikä siinä voi olla huumoria takana,kyllä se on jotain muuta.

    • samusammakkoinen

      kyllä sitä rehellisesti saa mielipiteensä sanoa jos joku merkki ei ole hyvä.. mut samaan aikaan tämä mies on unohtanut täysin laitteiden setittämisen jalon taidon.
      ainakin itse arvostan kauppiaassa intoa, ja halua kasata toimivia kokonaisuuksia, eikä sitä, että roiskaistaan hyville kaiuttimille mikä tahansa vahvistin sen kummemmin miettimättä.

      ei voi suositella, sitten millään. ja se, miten paljon sontaa asiakkaista puhutaan seläntakana muiden asiakkaiden kanssa.. ei ole kovinkaan asiallista.

    • Pekka-P

      Se on nyt vaan tyhmää maksa liikaa.Ostakaa Gigantista.

    • tunnuskäytössäTuomas

      Tän viestiketjun takia meins mennä rahat kruunuradioon. Sattumusten summa että ostin täst rauman liikkeestä. Hinta halvempi ja palvelu omasta mielestä hyvää.

    • Kantiskk

      Näin nämä pienet liikkeet kuolevat kun porukka ostaa kaiken isoista puljuista tai ulkomailta. Myyjästä persoonana on riittänyt juttua, yhdyn edellisiin kieroutuneen huumorintajun esimerkkeihin, positiivisessa mielessä, vuosikymmenen miehen tunteneena ja ajoittain asioineena. Aina löytyy uutta metaforaa ja vitsiä. Kaikkiin ei mikä tahansa palvelu varmaan uppoa. Kyllä hänellä asiantuntemusta omien kokemuksieni mukaan riittää hyvin. Aina on kaupat luonanneet ja takuuasiat hoituneet. Harmi vain kun liike on supistunut aiemmasta, mutta ymmärtäähän tuon.

    • aswee

      todella mulkku jannu joka uskoo aina olevansa oikeassa mutta todellisuudessa on jumittunut kurttuinensa 60 luvulle mut jutut on muuttuneet. Pelle ukko.

    • Anonyymi

      Luxi lopettaa toimintansa

    • Anonyymi

      Olenkin miettinyt, että miten hitossa tämä rahanpesuoperaatiolta vaikuttava lafka on edelleen onnistunut pysymään pystyssä, kun ei herran vuonna 2024 ole enää oikein radioita haluavia mummojakaan enää elävien kirjoissa saati hifin harrastelijoita tämän kokoisessa kyläpahasessa. Suorastaan ihme että kuitenkin lopetti.

    • Anonyymi

      Merton oli aikakin jäädä eläkkeelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe