Oletteko tietoisia, että VR on tänä kesänä vähentänyt allergia paikkoja IC junissa? Kuulema ei ole allergisia tarpeeksi niitä täyttämään. Omien sanojensa mukaan (VR) puolet allergia paikoista on muutettu työmatkalaisille. Käytäntö on kuitenkin toinen. Varasin 8 viikkoa (se on aikaisin aika, kun voi varata tietyn paikan, kuten allergia paikan), ennen junamatkaa itselleni lipun IC71 junaan. Kuinka ollakaan, sitä varatessa lipunmyyjä sanoi minulle, "siinä junassa ei ole kuin yksi kahden hengen hytti allergiapaikkoina! Junassa on kuitenkin 8 vaunua ja siinä 3 kaksikerroksista ja 5 yksikerroksista vaunua. Siis koko tässä junassa oli YKSI kahden hengen hytti varattu allergisille! Entisen tavan mukaan siinä olisi ollut joka vaunussa vähintään 1 kahdenhengen hytti ja 1 nejlänhengen hytti! Nyt siis oli vain yksi kahdenhengen hytti! Itselläni on hyvin vaikea hajusteallergia, joka tarkoittaa sitä, että voin saada anafylaksian. Miten minä voisin olla siellä yleisellä puolella?! Kun kysyin asiaa VR:n pääkonttorilta, minulle ei edes alennuttu vastaamaan. Eihän me allergiset ja astmaatikot olla edes ihmisiä heidän silmissään!
Oletteko tietoisia!?
6
641
Vastaukset
- palautetta VR:lle
Itse valitin asiasta heti kun kuulin suunnitelmasta. VR:n nettisivuilla on semmonen palautelinkki. Konduktööriltä saa myös palautelapun jos pyytää. Sieltä saa vastauksenkin.
Minulla erittäin hyperaktiivinen astma ja oireilen vaikka mistä.- homekorva
Annoin palautetta minäkin.. Ne vaan pahoitteli, että kun niitä ei muka käytetä niitä allergiapaikkoja!
Aina kun mä oon mennyt on kaikki paikat ollu varattu.
Ongelmana on se, että EI allergiset on änkeny sinne. Esim eräs nainen, veti tupakkaa ja ain tuli takas 2 hengen allergiahyttiin, Eräs alkoi syömään maapähkinöitä ja levitteli ne pitkin pöytää, Sain välittömän astmareaktion, Konduktöörin saapuessa tämä nainen lähti juoksemaan pois ja huusi mulle PIDÄ PAIKKAS, TOIVOTTAVASTI NYT ON HYVÄ OLLA.
Jos hänel ei sit ollu ees lippuu. Eihän muuten juosta konduktööriä pakoon?
Ihme touhua?
Mut konnari oli kiva. Hän huolehti kohtauksestani, ja kävi vielä uudestaan tarkastamassa kuntoni, ja pahoitteli, että se toinen sikaili.. Eihän se konnarin vika ollut!
Kysyin VR:ltä miks näis paikallis junis työmatkoissa ei oo allergia vaunua. Eli vois olla 1 vaunu, jossa lukee Ei voimakkaita hajusteita ym. Mut sellaista EI kuulemma ole tulossa. Palaute on huomioitu.
Onko Pendolinossa hyvä matkustaa. Mulla ois nyt reissu, En tiedä pitäiskö varata IC vai mennä Pendolla..?
Kokemuksia? Otan tiedot kiitollisena vastaan!
Mulla on hyper reaktiivinen astma ja hajusteyliherkkyys.
- allegiapaikasta
Mulle kävi tossa vähän aikaa niin että varasin allergiapaikan (kysyin vielä kaksi kertaa ja avrmistin että se varmasti on allergiapaikka kun paikkanumero näytti oudolta) ja kun saavuin junaan niin ihan tavallinen paikkahan se oli. Lipussa kuitenkin luki allergiapaikka. Sain paikan 1.luokasta, mutta se ei paljon mieltä lämmitä kun oireet iskevät päälle. En ole ainoa jolle näin on käynyt! Perusteltiin niin että kun kaikissa paikoissa ei vaan ole allergiapaikkoja tai sitten niitä ei ole vapaana. Miten sitten voi myydä allergiselle tavallisen paikan ja väittää sen olevan allergiapaikka?!?!?! Eivät taida ihan ymmärtää asian vakavuutta..
- m.r.t
Minut laitettiin kerran tupakkavaunun viereiseen vaunuun. Sanoin tahtovani allergiapaikan ja mihinkä sitten lykkäsivät? Puolivälissä matkaa sain astmakohtauksen ja sen jälkeen migreenin.
Kerran olisin saanut hytin, mutta minua taas ahdistaa ne ahtaat kahdenpaikan hytit. Jos olisi seinät jotain muuta kuin läpinäkyvää lasia, istuisin niissä mielelläni. Lasikopissa istuminen taas tuntuu kuin akvaariossa olisi. (Jostain syystä myyjä ei suostunut myymään minulle paikkaa neljän hengen hytistä.) Sain sitten paikan kaukaa tupakkavaunusta, eli ensimmäisestä vaunusta. - homekorva
Oli se allergiapaikka! Usko vaan! Katos kun vanhan ajan allergia paikka on keskellä vaunua ja sen erottaa siitä, että se penkin päällinen on vähemmän pölyävästä materiaalista.
Hih mut totta se on.
Sait allergiapaikan. Pikajunasta?? ko?
- Ruotsissa
hyväksyttäis. Luulen että Ruotsissa on tällainen asia edellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi402959Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs332787100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482433Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo452071Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks212004Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581770- 431672
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371530- 451453
- 261301