iMac G5 rev.a näyttö

MacHarr

Jeps, eli olen huomannut kummallisia piirteitä koneessani nyt kahden viikon sisällä. Kone on iMac G5 1.8GHz rev.a 20" ja takuu tässä pitäisi olla se laajennettu kahteen vuoteen.

Itse ongelmaan, kun käynnistän koneen niin kohdassa jossa omppu-logo ja järjestälmää ladataan niin näyttö väreilee kummallisesti ja sahalaitaa näkyy, mutta kun kirjautumis-ikkunaan tullaan niin näyttö palaa normaaliksi. Tämä näyttää lähinnä siltä, että saisi "häiriötä" jostain. Tämä ei tapahdu joka käynnistys kerta, mutta nyt muutamana päivänä olen huomannut melkein joka kerta tämän tapahtuvan.

Pitääkö tämä ottaa nyt niin, että nämä ovat oireita jotka kohta pahenevat. Tiedän tämän sarjan koneista sen verran, että näytöissä/näytönohjaimissa on ollut vikaa.
Itse epäilen näyttöä ja vielä enemmän näytönohjainta jossa voisi olla jotain vikaa?.

3

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

AppleCare laajentaa takuun kolmeen vuoteen koneen ostopäivästä, ei kahteen.

On mahdollista, että sinulla on jokin häiriötä aiheuttava laite siinä lähellä, joka aiheuttaa häiriötä näyttöön käynnistyksessä. Tai sitten ei.

Ihan vaan uteliaisuudesta, miksi käynnistät koneesi päivittäin? Nukkuminen riittää oikein hyvin ja kone on aina käyttövalmis.

• MacHarr

Ensimmäisem (rev.a) sarjan koneiden takuu pidennettiin kahteen vuoteen, koska ko.sarjalla oli paljon ongelmia näytöissä/näytönohjaimissa. Näin ainakin olen kuullut ja applen sivuilla oli jossakin kohdassa tiedotettu asiasta.

• iiX
        MacHarr kirjoitti:

Ensimmäisem (rev.a) sarjan koneiden takuu pidennettiin kahteen vuoteen, koska ko.sarjalla oli paljon ongelmia näytöissä/näytönohjaimissa. Näin ainakin olen kuullut ja applen sivuilla oli jossakin kohdassa tiedotettu asiasta.

kokemuksia senverran omasta ja eräästä muusta, että ei kannatta itse maksaa myöhempiä laskuja ; )) yritä vaan ennen huoltoa backupata koneesi kovalevy (em. ulkoiselle kovolle)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 60
      752
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      704
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      45
      653
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38