iMac G5 rev.a näyttö

MacHarr

Jeps, eli olen huomannut kummallisia piirteitä koneessani nyt kahden viikon sisällä. Kone on iMac G5 1.8GHz rev.a 20" ja takuu tässä pitäisi olla se laajennettu kahteen vuoteen.

Itse ongelmaan, kun käynnistän koneen niin kohdassa jossa omppu-logo ja järjestälmää ladataan niin näyttö väreilee kummallisesti ja sahalaitaa näkyy, mutta kun kirjautumis-ikkunaan tullaan niin näyttö palaa normaaliksi. Tämä näyttää lähinnä siltä, että saisi "häiriötä" jostain. Tämä ei tapahdu joka käynnistys kerta, mutta nyt muutamana päivänä olen huomannut melkein joka kerta tämän tapahtuvan.

Pitääkö tämä ottaa nyt niin, että nämä ovat oireita jotka kohta pahenevat. Tiedän tämän sarjan koneista sen verran, että näytöissä/näytönohjaimissa on ollut vikaa.
Itse epäilen näyttöä ja vielä enemmän näytönohjainta jossa voisi olla jotain vikaa?.

3

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      AppleCare laajentaa takuun kolmeen vuoteen koneen ostopäivästä, ei kahteen.

      On mahdollista, että sinulla on jokin häiriötä aiheuttava laite siinä lähellä, joka aiheuttaa häiriötä näyttöön käynnistyksessä. Tai sitten ei.

      Ihan vaan uteliaisuudesta, miksi käynnistät koneesi päivittäin? Nukkuminen riittää oikein hyvin ja kone on aina käyttövalmis.

      • MacHarr

        Ensimmäisem (rev.a) sarjan koneiden takuu pidennettiin kahteen vuoteen, koska ko.sarjalla oli paljon ongelmia näytöissä/näytönohjaimissa. Näin ainakin olen kuullut ja applen sivuilla oli jossakin kohdassa tiedotettu asiasta.


      • iiX
        MacHarr kirjoitti:

        Ensimmäisem (rev.a) sarjan koneiden takuu pidennettiin kahteen vuoteen, koska ko.sarjalla oli paljon ongelmia näytöissä/näytönohjaimissa. Näin ainakin olen kuullut ja applen sivuilla oli jossakin kohdassa tiedotettu asiasta.

        kokemuksia senverran omasta ja eräästä muusta, että ei kannatta itse maksaa myöhempiä laskuja ; )) yritä vaan ennen huoltoa backupata koneesi kovalevy (em. ulkoiselle kovolle)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe