Muutaman kuukauden olin lagunan 1.8 -03
omistaja. Mittarissa 105 tkm.
autolla oli hintaa liikkeessä 15900 eur.
seuraavaa ilmeni muutaman kuukauden sisällä :
-ulkolämpötilan anturi hajosi ( 140 EUR vaihdettuna)
-vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta
korjautui kun veteli korttia muutaman kerran lukijassa ???
-kuskin sähköikkuna lakkasi toimimasta
korjautui samoin korttitempulla ???
kortinlukija kuulemma menossa.
-ilmastoinnin kompura jurraa (1500 EUR)
-lämmittimen puhallin hajosi (780 EUR)
- öljyvuotoja moottorista
venttiilikopan tiiviste, öljypohjan tiiviste
ja nokka-akselin stefa vaihtoon (300 EUR)
- taka-akseli kolahtelee montuissa (puslat?)
muuta huomioita :
-1.8 kone liian pieni, kiihtyvyys onneton
-auto nykii tasaisella nopeudella (ilman ilmastointia)
- Kytkin ottaa liian ylhäältä (ominaisuus?)
Ostin kuitenkin kahden korjaamon huoltomiesten
varoittelusta huolimatta ja löin käteni p:hen.
Tarkoitus ei ole provosoida vaan tuoda esiin
realiteettejä lagunaa harkitseville.
Laguna -02 lähti
28
14410
Vastaukset
- Voi ihmisen käsi!
Jos olisit edes koeajanut auton ennen ostoa, olisit huomannut jo silloin, että 1.8 on liian pieni ja kiihtyvyys sinulle riittämätön. Olisit myös huomannut tuon kytkimen ja nykimisen.
Öljyvuodot olisivat myöskin jo näkyneet jos olisit edes autoa yhtään lähemmin tarkastellut.
Joko kirjoituksesi on pelkkää mielikuvitusta, tai sitten olet todellkin niin hölmö, että olet ostanut koeajamatta ja perustellisesti tutkimatta satatuhatta ajetun käytetyn auton.
Lisäksi olet vielä osoittanut suurta tyhmyyttä, koska autolla on ollut liikeestä ostettuna takuu ja olet silti tyhmyyttäsi maksanut nuo kaikki takuunalaiset korjaukset, jotka omien sanojesi mukaan tulivat noiden muutaman kuukauden sisällä jonka auton omistit. (muutama kuukausi = takuuaika)- noita riittää täällä
Kaikki nuo kalleimmat viat ilmastoinnin kompura mukaanlukien ovat sellaisia joista autoliike olisi päätynyt ainakin osittain maksumieheksi jos joku oikeasti olisi tuollaisen ostanut.
Ja yhtä hupaisaa oli se että koeajolla ei muka huomaa riittääkö auton moottori vai ei.
Vaikka nuo olisi korjauttanut pikkupajalla omaan piikkiinsä olisi tuo edelleen ollut halpa.
Jos saman ikäisistä anjoviksista joutuu maksamaan kymppitonnin enemmän niin kyllä tuolla hintaerolla jo pikkuremppaa teettää kummasti eikä virheettömässäkään pokemonissa ole lagunan äänieristystä, ajomukavuutta, ruosteenestoa tai kolariturvallisuutta.
Eipä silti, alkusarjan Lagunat olivat laadultaan täysin ala-arvoisia mutta juuri siksi ne kannattaakin ostaa liikkeestä jonka piikkiin isommat viat saa korjautettua 6kk aikana. - Laguna -04
noita riittää täällä kirjoitti:
Kaikki nuo kalleimmat viat ilmastoinnin kompura mukaanlukien ovat sellaisia joista autoliike olisi päätynyt ainakin osittain maksumieheksi jos joku oikeasti olisi tuollaisen ostanut.
Ja yhtä hupaisaa oli se että koeajolla ei muka huomaa riittääkö auton moottori vai ei.
Vaikka nuo olisi korjauttanut pikkupajalla omaan piikkiinsä olisi tuo edelleen ollut halpa.
Jos saman ikäisistä anjoviksista joutuu maksamaan kymppitonnin enemmän niin kyllä tuolla hintaerolla jo pikkuremppaa teettää kummasti eikä virheettömässäkään pokemonissa ole lagunan äänieristystä, ajomukavuutta, ruosteenestoa tai kolariturvallisuutta.
Eipä silti, alkusarjan Lagunat olivat laadultaan täysin ala-arvoisia mutta juuri siksi ne kannattaakin ostaa liikkeestä jonka piikkiin isommat viat saa korjautettua 6kk aikana.Mulla on menossa jo toinen Renault ja täytyy sanoa että ennenkuin rupesin muutama kuukausi sitten lukemaan tätä palstaa, niin en kyllä tiennyt että Rellulla on näin huono maine. Mulla oli aivan eri käsitys siitä. Eikä se kyllä ole muuttunut vieläkään, mutta ihmetellä täytyy. Meganeen olin erittäin tyytyväinen ja nykyiseen Lagunaan olen myös erittäin tyytyväinen. Se kun nyt on vaan niin että se on toiminut aivan moitteettomasti. Siis täytyy kyllä sanoa että mitä olen muiden merkkien palstoja käynyt katsomassa, niin ei niissä kyllä läheskään näin paljon auton vikoja ihmetellä. Aikaisemmin 3 Fiatia omistaneena voin sanoa tietäväni minkälaista se on kun autossa on paljon ärsyttäviä pikkuvikoja ja sen takia sitä pitää käyttää pajalla harva se viikko. Edes Fiat-palstalla ei pohdita vikoja läheskään niin paljon kuin tällä palstalla.
- Laguna -04
noita riittää täällä kirjoitti:
Kaikki nuo kalleimmat viat ilmastoinnin kompura mukaanlukien ovat sellaisia joista autoliike olisi päätynyt ainakin osittain maksumieheksi jos joku oikeasti olisi tuollaisen ostanut.
Ja yhtä hupaisaa oli se että koeajolla ei muka huomaa riittääkö auton moottori vai ei.
Vaikka nuo olisi korjauttanut pikkupajalla omaan piikkiinsä olisi tuo edelleen ollut halpa.
Jos saman ikäisistä anjoviksista joutuu maksamaan kymppitonnin enemmän niin kyllä tuolla hintaerolla jo pikkuremppaa teettää kummasti eikä virheettömässäkään pokemonissa ole lagunan äänieristystä, ajomukavuutta, ruosteenestoa tai kolariturvallisuutta.
Eipä silti, alkusarjan Lagunat olivat laadultaan täysin ala-arvoisia mutta juuri siksi ne kannattaakin ostaa liikkeestä jonka piikkiin isommat viat saa korjautettua 6kk aikana.Onko tämä kakkos-Laguna ollut aikoinaan missään esim. 60.000 km:n kestotestissä TM:ssä tai Tuulilasissa ja miten se selviytyi siitä? Luulisi että tän palstan perusteella se olisi ollut täysi susi.
- automerkeillä
Laguna -04 kirjoitti:
Mulla on menossa jo toinen Renault ja täytyy sanoa että ennenkuin rupesin muutama kuukausi sitten lukemaan tätä palstaa, niin en kyllä tiennyt että Rellulla on näin huono maine. Mulla oli aivan eri käsitys siitä. Eikä se kyllä ole muuttunut vieläkään, mutta ihmetellä täytyy. Meganeen olin erittäin tyytyväinen ja nykyiseen Lagunaan olen myös erittäin tyytyväinen. Se kun nyt on vaan niin että se on toiminut aivan moitteettomasti. Siis täytyy kyllä sanoa että mitä olen muiden merkkien palstoja käynyt katsomassa, niin ei niissä kyllä läheskään näin paljon auton vikoja ihmetellä. Aikaisemmin 3 Fiatia omistaneena voin sanoa tietäväni minkälaista se on kun autossa on paljon ärsyttäviä pikkuvikoja ja sen takia sitä pitää käyttää pajalla harva se viikko. Edes Fiat-palstalla ei pohdita vikoja läheskään niin paljon kuin tällä palstalla.
ihan merkkikohtaiset foorumit joissa niiden omistajat pohtii autojensa vikoja...
- ei enää
Selvennetään vähän
ostin auton perusteellisen koeajon jälkeen
ja tutkimisen jälkeen. Todellakin siinä suhteessa
olin hölmö että tehot olisi pitänyt tajuta jo
silloin, tuntuu vaan että tehot jotenkin laski
tuossa muutaman kuukauden aikana ja nykiminen
alkoi ilmetä vasta parin tuhannen ajon jälkeen.
Merkkiliikkeessä tutkittiin ja vikaa ei ole, oli
vastaus. Auto kuitenkin nykii, ilmeisesti ominaisuus. Ei ole kyllä edelliset automerkit nykineet.
Vaihtoauton takuu kattaa yleisesti kaikilla autoliikkeillä
vaihteiston, moottorin ja voimansiirron.
0,5vuotta tai 10000km,
niin että omavastuu on 200 EUR ja sen yli menevästä osasta autoliike maksaa puolet eli 50%.
Eli vähän tuollaista silmään pissaamista koko takuu (no tietenkin jos tulee monen tonnin remppa niin auttaahan se).
kytkintä ei suosututtu uusimaan koska se toimii, ottaa vaan aivan yläpäästä luiston rajalta, mutta ei vielä luista, eli toimii.
Ilmastoinnin kompura ei kuulu takuun piikkiin
millään lailla. Ilmastointi toimii, ääntäminen
ei vielä riitä vaatimaan kauppiasta vastuuseen.
Saattaa kestää vielä pitkäänkin, mutta ääntää todella v-mäisesti ja on hajoamassa selvästi.
(no sitä en korjannut..) Merkkiliikkeen mukaan
Lagunan kompuroiden kanssa on ollut ongelmaa.
Vaikka hölmö olenkin niin en kuitenkaan niin
hölmö että olisin rimpuillut enempää tuon ranskanpullan kanssa.
Todetaan kuitenkin monen muun lailla että onhan
auto hyvännäköinen ja hiljainen, mutta aivan liikaa vikoja, jotka kalliita korjata. - Laguna Break V6-24V
ei enää kirjoitti:
Selvennetään vähän
ostin auton perusteellisen koeajon jälkeen
ja tutkimisen jälkeen. Todellakin siinä suhteessa
olin hölmö että tehot olisi pitänyt tajuta jo
silloin, tuntuu vaan että tehot jotenkin laski
tuossa muutaman kuukauden aikana ja nykiminen
alkoi ilmetä vasta parin tuhannen ajon jälkeen.
Merkkiliikkeessä tutkittiin ja vikaa ei ole, oli
vastaus. Auto kuitenkin nykii, ilmeisesti ominaisuus. Ei ole kyllä edelliset automerkit nykineet.
Vaihtoauton takuu kattaa yleisesti kaikilla autoliikkeillä
vaihteiston, moottorin ja voimansiirron.
0,5vuotta tai 10000km,
niin että omavastuu on 200 EUR ja sen yli menevästä osasta autoliike maksaa puolet eli 50%.
Eli vähän tuollaista silmään pissaamista koko takuu (no tietenkin jos tulee monen tonnin remppa niin auttaahan se).
kytkintä ei suosututtu uusimaan koska se toimii, ottaa vaan aivan yläpäästä luiston rajalta, mutta ei vielä luista, eli toimii.
Ilmastoinnin kompura ei kuulu takuun piikkiin
millään lailla. Ilmastointi toimii, ääntäminen
ei vielä riitä vaatimaan kauppiasta vastuuseen.
Saattaa kestää vielä pitkäänkin, mutta ääntää todella v-mäisesti ja on hajoamassa selvästi.
(no sitä en korjannut..) Merkkiliikkeen mukaan
Lagunan kompuroiden kanssa on ollut ongelmaa.
Vaikka hölmö olenkin niin en kuitenkaan niin
hölmö että olisin rimpuillut enempää tuon ranskanpullan kanssa.
Todetaan kuitenkin monen muun lailla että onhan
auto hyvännäköinen ja hiljainen, mutta aivan liikaa vikoja, jotka kalliita korjata.toi on ihan kukkua tuo omavastuu/50% osuus ja että ilm.kompura ei siihen kuuluisi....Tuollaisilta hölmöiltä voidaan toki hinta ottaa, mutta kuluttajansuoja sanoo(ja toimii käytännössä) niin että kaikki viulut maksaa liike sellaisesta viasta, joka on jo ollut myyntihetkellä, mutta mitä ostaja ei ole voinut havaita kohtuullisin menetelmin ja ilman asiantuntemusta. Kaikki viat jotka eivät ole ns. normaalin kulumisen piiriin kuuluvia tuon 6kk aikana katsotaan suojan piiriin.
Hyvä että maksoit kiltisti, nyt joku muu joka tietää jostain jotain saa korjaukset ilmaiseksi ilman tappelua ;O) - ei enää
Laguna Break V6-24V kirjoitti:
toi on ihan kukkua tuo omavastuu/50% osuus ja että ilm.kompura ei siihen kuuluisi....Tuollaisilta hölmöiltä voidaan toki hinta ottaa, mutta kuluttajansuoja sanoo(ja toimii käytännössä) niin että kaikki viulut maksaa liike sellaisesta viasta, joka on jo ollut myyntihetkellä, mutta mitä ostaja ei ole voinut havaita kohtuullisin menetelmin ja ilman asiantuntemusta. Kaikki viat jotka eivät ole ns. normaalin kulumisen piiriin kuuluvia tuon 6kk aikana katsotaan suojan piiriin.
Hyvä että maksoit kiltisti, nyt joku muu joka tietää jostain jotain saa korjaukset ilmaiseksi ilman tappelua ;O)..no jos totta puhutaan nuo viat ovat todellisia,
mutta en niitä korjauttanut/maksanut vaan pantiin
kakka kiertään. Siinäpähän seuraavalle
ranskanpullafanille purtavaa... - kokemusta
Laguna -04 kirjoitti:
Onko tämä kakkos-Laguna ollut aikoinaan missään esim. 60.000 km:n kestotestissä TM:ssä tai Tuulilasissa ja miten se selviytyi siitä? Luulisi että tän palstan perusteella se olisi ollut täysi susi.
Masentavan tuttua juttua. Kiva auto ajella, jos on todella rahamies(nainen)ja varaa uusia auto pala palalta... Mullaon vielä Laguna II, muttei pitkään.
Lukuisat viestit kertovat totuuden laadusta, mutta jos halvalla saa ja jaksaa korjata, mikä ettei ajele Lagunallakin. - Voi satana
ei enää kirjoitti:
..no jos totta puhutaan nuo viat ovat todellisia,
mutta en niitä korjauttanut/maksanut vaan pantiin
kakka kiertään. Siinäpähän seuraavalle
ranskanpullafanille purtavaa...En ajele rellulla mutta pakko kysyä - mikä tulee tilalle?
- ei enää
Voi satana kirjoitti:
En ajele rellulla mutta pakko kysyä - mikä tulee tilalle?
toisen ranskalaisen auton omistaneena nämä autot
nyt kertakaikkiaan riittää. Jossain vaiheessa
oli -98 Xsara ja vikoja riitti. Luulin vain että
renault olisi ollut vähän kestävämpi, mutta mitä
sitä höpöjä, samaa kauraa.
Tilalle tuli saksalainen, rahaa meni jonkin verran enemmän, mutta saimpahan mielenrauhan.
jos ostan auton hintaluokkaa 16-20 t€, niin ei todellakaan kiinnosta alkaa korjaamaan sitä
parin kuukauden sisällä ja tappeleen kaikenmaailman vaihtoautotakuiden ja kuluttajasuoja-asioiden kanssa... - Lagupekka
ei enää kirjoitti:
Selvennetään vähän
ostin auton perusteellisen koeajon jälkeen
ja tutkimisen jälkeen. Todellakin siinä suhteessa
olin hölmö että tehot olisi pitänyt tajuta jo
silloin, tuntuu vaan että tehot jotenkin laski
tuossa muutaman kuukauden aikana ja nykiminen
alkoi ilmetä vasta parin tuhannen ajon jälkeen.
Merkkiliikkeessä tutkittiin ja vikaa ei ole, oli
vastaus. Auto kuitenkin nykii, ilmeisesti ominaisuus. Ei ole kyllä edelliset automerkit nykineet.
Vaihtoauton takuu kattaa yleisesti kaikilla autoliikkeillä
vaihteiston, moottorin ja voimansiirron.
0,5vuotta tai 10000km,
niin että omavastuu on 200 EUR ja sen yli menevästä osasta autoliike maksaa puolet eli 50%.
Eli vähän tuollaista silmään pissaamista koko takuu (no tietenkin jos tulee monen tonnin remppa niin auttaahan se).
kytkintä ei suosututtu uusimaan koska se toimii, ottaa vaan aivan yläpäästä luiston rajalta, mutta ei vielä luista, eli toimii.
Ilmastoinnin kompura ei kuulu takuun piikkiin
millään lailla. Ilmastointi toimii, ääntäminen
ei vielä riitä vaatimaan kauppiasta vastuuseen.
Saattaa kestää vielä pitkäänkin, mutta ääntää todella v-mäisesti ja on hajoamassa selvästi.
(no sitä en korjannut..) Merkkiliikkeen mukaan
Lagunan kompuroiden kanssa on ollut ongelmaa.
Vaikka hölmö olenkin niin en kuitenkaan niin
hölmö että olisin rimpuillut enempää tuon ranskanpullan kanssa.
Todetaan kuitenkin monen muun lailla että onhan
auto hyvännäköinen ja hiljainen, mutta aivan liikaa vikoja, jotka kalliita korjata."Merkkiliikkeen mukaan
Lagunan kompuroiden kanssa on ollut ongelmaa"
Renu ei ole koskaan valmistanut yhtään kompressoria itse kuten ei muutkaan auto merkit. Kompuran valmistajia on vain muutama joita sitten käytetään. Siten kese ei voi olla mistään Lgunan tyyppiviasta.
- zacu
hieno päätös. itse tein saman toimenpiteen
vuosi sitten.
täysi susi koko kampe, vikoja täynnä- Laguna Break V6-24V -02
En tiedä onko minulle sattunut sitten joku tuuriyksilö, mutta takuuaikana ei tarvinnut käydä kuin kerran huoltovälin (30000) ulkopuolella huollossa, yksi puola oli mennyt. Takuuajan jälkeen on mennyt yksi puola. Samoja puolaongelmia on VAG- konsernin tuotteissa, kaverin uudesta FSI- Octaviasta meni 6kk ajon jälkeen 3 puolaa kerralla...Rönööllä ajettu nyt 106tkm, suorituskyky ja mukavuus ovat ylitse perus-Audi A6, vasta 2.7Biturbo pääsee samoille luvuille ja siinä on kyyti hiukkasen huonompaa, ajettu on. Plus että olis ollut 15 000euroa kalliimpi ??? missä järki....Bemari pääsee hiljaisuudessa samalle tasolle, mutta vastaavan suorituskyvyn saamiseksi mallin pitää olla 530D tms. ja hinta ...heh heh. Ikävää jos laatu noin vaihtelee, mutta älkää aina ostako sitä 1.6l karvalakkimallia, vaan sieltä malliston yläpäästä. Halpaa ja hyvää ei olekaan, tai ainakin ne on eri paketissa.
- teronuppi
Laguna Break V6-24V -02 kirjoitti:
En tiedä onko minulle sattunut sitten joku tuuriyksilö, mutta takuuaikana ei tarvinnut käydä kuin kerran huoltovälin (30000) ulkopuolella huollossa, yksi puola oli mennyt. Takuuajan jälkeen on mennyt yksi puola. Samoja puolaongelmia on VAG- konsernin tuotteissa, kaverin uudesta FSI- Octaviasta meni 6kk ajon jälkeen 3 puolaa kerralla...Rönööllä ajettu nyt 106tkm, suorituskyky ja mukavuus ovat ylitse perus-Audi A6, vasta 2.7Biturbo pääsee samoille luvuille ja siinä on kyyti hiukkasen huonompaa, ajettu on. Plus että olis ollut 15 000euroa kalliimpi ??? missä järki....Bemari pääsee hiljaisuudessa samalle tasolle, mutta vastaavan suorituskyvyn saamiseksi mallin pitää olla 530D tms. ja hinta ...heh heh. Ikävää jos laatu noin vaihtelee, mutta älkää aina ostako sitä 1.6l karvalakkimallia, vaan sieltä malliston yläpäästä. Halpaa ja hyvää ei olekaan, tai ainakin ne on eri paketissa.
siis AudiA6, BMW530D ja Renault Lagunasta
ei voi puhua samana päivänä.
Nyt mopo keulii.
Pysytään vaan siellä Opel, Skoda -tasolla
Vaikka koneena olisi kuinka iso V
niin se on samaa kakkaa vähän eri paketissa - Laguna -04
teronuppi kirjoitti:
siis AudiA6, BMW530D ja Renault Lagunasta
ei voi puhua samana päivänä.
Nyt mopo keulii.
Pysytään vaan siellä Opel, Skoda -tasolla
Vaikka koneena olisi kuinka iso V
niin se on samaa kakkaa vähän eri paketissaNämä ovat kuule makuasioita. Kaikki eivät välttämättä tykkää Sinun jumaloimista Audeista ja Bemareista. Eivätkä myöskään halua maksaa noita poskettomia hintoja mitä niistä pyydetään.
- Laguna Break V6-24V
Laguna -04 kirjoitti:
Nämä ovat kuule makuasioita. Kaikki eivät välttämättä tykkää Sinun jumaloimista Audeista ja Bemareista. Eivätkä myöskään halua maksaa noita poskettomia hintoja mitä niistä pyydetään.
Juu, kaikki nämä perustuvat vielä omiin kokemuksiin.
Loppusuoralla Lagunan kanssa oli 2.4L V6 Audi A6 Avant, vm. 2002. valinta näiden kesken oli selkeä Lagunan eduksi, suorituskyky, varustelu, hiljaisuus ajossa, jousitusmukavuus, ulkonäkö. Tosin silloin en tiennyt lagunan maineesta mitään eli onneksi olin "sokkona". Näitä urputuksia jos olisin lukenut, ajelisin nyt tod.näk. Audilla, jolloin taistelisin puolien, alustan pusla- ja nivelongelmien kanssa, samoin kun harmittelisin karmivaa sinistä vinyylisisustaa ja kiittelisin ainoita lisävarusteita eli istuinlämmittimiä kivikovassa penkissä. - faktoja
Laguna Break V6-24V kirjoitti:
Juu, kaikki nämä perustuvat vielä omiin kokemuksiin.
Loppusuoralla Lagunan kanssa oli 2.4L V6 Audi A6 Avant, vm. 2002. valinta näiden kesken oli selkeä Lagunan eduksi, suorituskyky, varustelu, hiljaisuus ajossa, jousitusmukavuus, ulkonäkö. Tosin silloin en tiennyt lagunan maineesta mitään eli onneksi olin "sokkona". Näitä urputuksia jos olisin lukenut, ajelisin nyt tod.näk. Audilla, jolloin taistelisin puolien, alustan pusla- ja nivelongelmien kanssa, samoin kun harmittelisin karmivaa sinistä vinyylisisustaa ja kiittelisin ainoita lisävarusteita eli istuinlämmittimiä kivikovassa penkissä.Katsoppa ao. linkistä Ruotsin katsastustilasto
viime vuodelta 3v vanhoista autoista
Mikä se siellä keikkuu keskikokoisten autojen
viimeisenä yli 30% hylkäysprosentilla
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566
Keskikokoiset autot
Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km
Honda HR-V 0,0 66 171
Mazda 6 Kombi 0,0 57 360
Toyota Corolla Verso 0,9 55 700
Skoda Superb 1,1 59 881
Audi A4 Avant 1,2 76 431
Mitsubishi Space Wagon 1,2 78 910
Subaru Impreza 1,2 57 880
Suzuki Vitara 1,2 69 310
Subaru Legacy 1,3 75 840
Toyota Corolla 1,3 50 680
Audi TT 1,4 51 870
Honda CR-V 1,4 64 981
Mazda MX5 1,4 27 931
Toyota Avensis 1,4 61 030
Toyota Avensis Touring 1,4 69 350
Mitsubishi Galant 1,5 65 130
Suzuki Baleno Kombi 1,6 53 871
Suzuki Liana 1,6 57 770
Volkswagen Passat Variant 1,6 80 501
Mercedes-Benz C-sarja 1,8 56 521
Lexus IS 1,9 69 861
Toyota Corolla Touring 1,9 61 341
Audi A4 2,0 70 551
Ford Focus Flexifuel 2,0 59 601
Mazda 6 2,0 61 180
Nissan Almera Tino 2,0 54 621
Toyota Camry 2,0 65 221
Kia Shuma 2,1 51 030
Skoda Octavia 2,1 59 960
Volkswagen Passat 2,2 62 241
Honda Civic 2,4 51 531
Toyota RAV4 2,4 66 740
Honda Stream 2,6 62 851
Honda Accord 2,7 65 350
Subaru Forester 2,7 67 610
Audi A4 Avant TDI 2,8 113 050
Citroën Xsara Picasso 2,8 66 670
Ford Focus Hgv 2,8 59 670
Jaguar S-Type 2,8 52 610
Nissan Almera 2,8 50 000
Audi A4 Quattro 2,9 75 881
Saab 9-3 Cabriolet 2,9 52 810
Skoda Octavia Kombi TDI 3,0 108 401
Volvo S40 3,0 60 340
Hyundai Matrix 3,1 57 951
Mitsubishi Carisma 3,1 57 150
Mazda Premacy 3,2 66 400
Volkswagen Passat TDI 3,2 111 081
Ford Focus 3,3 56 370
Volvo S60 2.4 3,4 72 340
Mitsubishi Galant Kombi 3,5 76 140
Toyota Avensis Verso 3,5 73 211
Volvo V40 3,5 66 970
Mazda 323 3,6 49 401
Volkswagen Passat VR5/T 3,6 72 730
Volvo S40 T/T5/AWD 3,6 61 430
VW Passat Variant VR5/T 3,6 82 761
Alfa 147 3,7 52 781
Volvo V40 Turbo 3,7 70 761
Volvo C70 Cabriolet 3,9 38 951
Mitsubishi Space Star 4,1 56 611
Mazda Tribute 4,2 70 180
Mercedes-Benz C-sarja Kombi 4,2 75 121
Peugeot 406 Coupé 4,3 63 221
Peugeot 607 4,3 80 970
Saab 9-3 4,4 65 911
Skoda Octavia Kombi 4,4 69 110
Toyota Prius 4,4 63 251
Jaguar X-Type 4,5 47 700
Renault Mégane 4,6 53 760
Rover 75 4,7 59 161
Volkswagen Passat Variant TDI 5,0 122 031
BMW 3-sarja (4 syl.) 5,1 57 371
Volvo S60 Turbo 5,2 80 321
Volkswagen Golf VR6/V5 5,5 57 280
Volvo S60 2.4 D 5,5 112 361
Peugeot 406 5,6 63 531
Saab 9-3 Turbo 5,6 80 300
Volkswagen Golf 5,6 52 050
Hyundai Coupé 5,7 57 901
Volkswagen Golf Variant TDI 5,9 114 640
Audi A4 TDI 6,0 110 540
BMW 3-sarja (6 syl.) 6,0 61 230
Citroën Berlingo 6,1 63 501
Mercedes-Benz A-sarja 6,2 48 621
Opel Astra 6,2 50 041
Keskiarvoauto 3-v. (kaikki kokoluokat) 6,4 68 600
Hyundai Sonata 6,4 63 870
Volkswagen Golf Variant 6,4 61 251
Alfa 156 6,6 61 240
Mazda 626 6,7 52 511
Hyundai Elantra 6,9 55 991
Volkswagen Bora 6,9 55 971
Citroën C3 7,0 46 191
Peugeot 406 Kombi 7,1 74 391
Citroën C5 7,3 60 150
Citroën C5 Kombi 7,5 71 611
Nissan Primera 7,6 52 131
Fiat Stilo 7,7 50 110
Audi A3 7,9 58 700
Opel Vectra 7,9 55 480
BMW Z3 8,3 29 171
Citroën C5 Kombi HDI 8,4 120 051
Peugeot 406 Hdi 8,5 107 340
Volkswagen Golf TDI 8,5 105 460
Chrysler PT Cruiser 8,6 63 220
Kia Rio 8,6 53 591
Nissan Maxima 8,6 66 090
Opel Astra Kombi 8,6 61 680
Peugeot 307 8,7 55 020
Seat Leon 8,8 54 180
BMW 3-sarja Kombi 8,9 69 981
Seat Toledo 8,9 68 291
Renault Scénic 9,2 61 700
Mazda 626 Touring 9,3 58 940
Fiat Bravo/Brava 9,8 55 110
Citroën Xsara 10,1 50 500
Ford Mondeo 10,4 67 280
Citroën Xsara Kombi 11,3 60 760
Renault Kangoo 11,3 57 490
Mercedes C-sarja CDI 11,4 88 570
Nissan Primera Kombi 11,5 61 230
Mercedes-Benz C-sarja Kombi CDI 12,0 110 950
Opel Vectra Kombi 12,1 68 370
Ford Mondeo Hgv 12,2 78 430
Peugeot 306 Kombi 12,5 56 970
Kia Sportage 15,3 62 231
Peugeot 406 Kombi Hdi 16,4 144 961
Chrysler Sebring 16,8 57 411
Fiat Marea 20,2 61 270
Ford Mondeo Hgv TDCi 21,3 122 320
Opel Zafira 29,3 70 061
Renault Laguna 33,7 56 750
Renault Laguna Touring 38,5 69 590 - Laguna -04
faktoja kirjoitti:
Katsoppa ao. linkistä Ruotsin katsastustilasto
viime vuodelta 3v vanhoista autoista
Mikä se siellä keikkuu keskikokoisten autojen
viimeisenä yli 30% hylkäysprosentilla
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566
Keskikokoiset autot
Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km
Honda HR-V 0,0 66 171
Mazda 6 Kombi 0,0 57 360
Toyota Corolla Verso 0,9 55 700
Skoda Superb 1,1 59 881
Audi A4 Avant 1,2 76 431
Mitsubishi Space Wagon 1,2 78 910
Subaru Impreza 1,2 57 880
Suzuki Vitara 1,2 69 310
Subaru Legacy 1,3 75 840
Toyota Corolla 1,3 50 680
Audi TT 1,4 51 870
Honda CR-V 1,4 64 981
Mazda MX5 1,4 27 931
Toyota Avensis 1,4 61 030
Toyota Avensis Touring 1,4 69 350
Mitsubishi Galant 1,5 65 130
Suzuki Baleno Kombi 1,6 53 871
Suzuki Liana 1,6 57 770
Volkswagen Passat Variant 1,6 80 501
Mercedes-Benz C-sarja 1,8 56 521
Lexus IS 1,9 69 861
Toyota Corolla Touring 1,9 61 341
Audi A4 2,0 70 551
Ford Focus Flexifuel 2,0 59 601
Mazda 6 2,0 61 180
Nissan Almera Tino 2,0 54 621
Toyota Camry 2,0 65 221
Kia Shuma 2,1 51 030
Skoda Octavia 2,1 59 960
Volkswagen Passat 2,2 62 241
Honda Civic 2,4 51 531
Toyota RAV4 2,4 66 740
Honda Stream 2,6 62 851
Honda Accord 2,7 65 350
Subaru Forester 2,7 67 610
Audi A4 Avant TDI 2,8 113 050
Citroën Xsara Picasso 2,8 66 670
Ford Focus Hgv 2,8 59 670
Jaguar S-Type 2,8 52 610
Nissan Almera 2,8 50 000
Audi A4 Quattro 2,9 75 881
Saab 9-3 Cabriolet 2,9 52 810
Skoda Octavia Kombi TDI 3,0 108 401
Volvo S40 3,0 60 340
Hyundai Matrix 3,1 57 951
Mitsubishi Carisma 3,1 57 150
Mazda Premacy 3,2 66 400
Volkswagen Passat TDI 3,2 111 081
Ford Focus 3,3 56 370
Volvo S60 2.4 3,4 72 340
Mitsubishi Galant Kombi 3,5 76 140
Toyota Avensis Verso 3,5 73 211
Volvo V40 3,5 66 970
Mazda 323 3,6 49 401
Volkswagen Passat VR5/T 3,6 72 730
Volvo S40 T/T5/AWD 3,6 61 430
VW Passat Variant VR5/T 3,6 82 761
Alfa 147 3,7 52 781
Volvo V40 Turbo 3,7 70 761
Volvo C70 Cabriolet 3,9 38 951
Mitsubishi Space Star 4,1 56 611
Mazda Tribute 4,2 70 180
Mercedes-Benz C-sarja Kombi 4,2 75 121
Peugeot 406 Coupé 4,3 63 221
Peugeot 607 4,3 80 970
Saab 9-3 4,4 65 911
Skoda Octavia Kombi 4,4 69 110
Toyota Prius 4,4 63 251
Jaguar X-Type 4,5 47 700
Renault Mégane 4,6 53 760
Rover 75 4,7 59 161
Volkswagen Passat Variant TDI 5,0 122 031
BMW 3-sarja (4 syl.) 5,1 57 371
Volvo S60 Turbo 5,2 80 321
Volkswagen Golf VR6/V5 5,5 57 280
Volvo S60 2.4 D 5,5 112 361
Peugeot 406 5,6 63 531
Saab 9-3 Turbo 5,6 80 300
Volkswagen Golf 5,6 52 050
Hyundai Coupé 5,7 57 901
Volkswagen Golf Variant TDI 5,9 114 640
Audi A4 TDI 6,0 110 540
BMW 3-sarja (6 syl.) 6,0 61 230
Citroën Berlingo 6,1 63 501
Mercedes-Benz A-sarja 6,2 48 621
Opel Astra 6,2 50 041
Keskiarvoauto 3-v. (kaikki kokoluokat) 6,4 68 600
Hyundai Sonata 6,4 63 870
Volkswagen Golf Variant 6,4 61 251
Alfa 156 6,6 61 240
Mazda 626 6,7 52 511
Hyundai Elantra 6,9 55 991
Volkswagen Bora 6,9 55 971
Citroën C3 7,0 46 191
Peugeot 406 Kombi 7,1 74 391
Citroën C5 7,3 60 150
Citroën C5 Kombi 7,5 71 611
Nissan Primera 7,6 52 131
Fiat Stilo 7,7 50 110
Audi A3 7,9 58 700
Opel Vectra 7,9 55 480
BMW Z3 8,3 29 171
Citroën C5 Kombi HDI 8,4 120 051
Peugeot 406 Hdi 8,5 107 340
Volkswagen Golf TDI 8,5 105 460
Chrysler PT Cruiser 8,6 63 220
Kia Rio 8,6 53 591
Nissan Maxima 8,6 66 090
Opel Astra Kombi 8,6 61 680
Peugeot 307 8,7 55 020
Seat Leon 8,8 54 180
BMW 3-sarja Kombi 8,9 69 981
Seat Toledo 8,9 68 291
Renault Scénic 9,2 61 700
Mazda 626 Touring 9,3 58 940
Fiat Bravo/Brava 9,8 55 110
Citroën Xsara 10,1 50 500
Ford Mondeo 10,4 67 280
Citroën Xsara Kombi 11,3 60 760
Renault Kangoo 11,3 57 490
Mercedes C-sarja CDI 11,4 88 570
Nissan Primera Kombi 11,5 61 230
Mercedes-Benz C-sarja Kombi CDI 12,0 110 950
Opel Vectra Kombi 12,1 68 370
Ford Mondeo Hgv 12,2 78 430
Peugeot 306 Kombi 12,5 56 970
Kia Sportage 15,3 62 231
Peugeot 406 Kombi Hdi 16,4 144 961
Chrysler Sebring 16,8 57 411
Fiat Marea 20,2 61 270
Ford Mondeo Hgv TDCi 21,3 122 320
Opel Zafira 29,3 70 061
Renault Laguna 33,7 56 750
Renault Laguna Touring 38,5 69 590Jumankauta että äijä viitsii nähdä vaivaa. Niinkuin olen aikaisemminkin todennut, niin ainakaan mua ei toi tilasto kiinnosta pätkääkään. Tota samaa paskaa on yks sun toinenkin muun merkin omistaja jauhanut täällä kerrasta toiseen. Saat varmaan suurta tyydytystä tuostakin, vai mitä? Kasva jo aikuiseksi!
- kertoo samaa
Laguna -04 kirjoitti:
Jumankauta että äijä viitsii nähdä vaivaa. Niinkuin olen aikaisemminkin todennut, niin ainakaan mua ei toi tilasto kiinnosta pätkääkään. Tota samaa paskaa on yks sun toinenkin muun merkin omistaja jauhanut täällä kerrasta toiseen. Saat varmaan suurta tyydytystä tuostakin, vai mitä? Kasva jo aikuiseksi!
Ikäväkseni täytyy todeta että Laguna on viimeisten joukossa ottaa minkä tahansa tilaston käteen. Eihän se mikään ehdoton totuus ole, mutta ei sitä voi sivuuttaakaan olankohautuksella.
Itse jaoin mahdolliset perheen tulevat autot liikennevalomaisesti kolmeen luokkaan: vihreä=todennäköisesti hankin, keltainen=ehkä hankin ja punainen=en hanki.
Kyllä Laguna kuuluu punaisten ryhmään vaikka onkin mukava ajaa ja istua. - Dynamiq
faktoja kirjoitti:
Katsoppa ao. linkistä Ruotsin katsastustilasto
viime vuodelta 3v vanhoista autoista
Mikä se siellä keikkuu keskikokoisten autojen
viimeisenä yli 30% hylkäysprosentilla
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566
Keskikokoiset autot
Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km
Honda HR-V 0,0 66 171
Mazda 6 Kombi 0,0 57 360
Toyota Corolla Verso 0,9 55 700
Skoda Superb 1,1 59 881
Audi A4 Avant 1,2 76 431
Mitsubishi Space Wagon 1,2 78 910
Subaru Impreza 1,2 57 880
Suzuki Vitara 1,2 69 310
Subaru Legacy 1,3 75 840
Toyota Corolla 1,3 50 680
Audi TT 1,4 51 870
Honda CR-V 1,4 64 981
Mazda MX5 1,4 27 931
Toyota Avensis 1,4 61 030
Toyota Avensis Touring 1,4 69 350
Mitsubishi Galant 1,5 65 130
Suzuki Baleno Kombi 1,6 53 871
Suzuki Liana 1,6 57 770
Volkswagen Passat Variant 1,6 80 501
Mercedes-Benz C-sarja 1,8 56 521
Lexus IS 1,9 69 861
Toyota Corolla Touring 1,9 61 341
Audi A4 2,0 70 551
Ford Focus Flexifuel 2,0 59 601
Mazda 6 2,0 61 180
Nissan Almera Tino 2,0 54 621
Toyota Camry 2,0 65 221
Kia Shuma 2,1 51 030
Skoda Octavia 2,1 59 960
Volkswagen Passat 2,2 62 241
Honda Civic 2,4 51 531
Toyota RAV4 2,4 66 740
Honda Stream 2,6 62 851
Honda Accord 2,7 65 350
Subaru Forester 2,7 67 610
Audi A4 Avant TDI 2,8 113 050
Citroën Xsara Picasso 2,8 66 670
Ford Focus Hgv 2,8 59 670
Jaguar S-Type 2,8 52 610
Nissan Almera 2,8 50 000
Audi A4 Quattro 2,9 75 881
Saab 9-3 Cabriolet 2,9 52 810
Skoda Octavia Kombi TDI 3,0 108 401
Volvo S40 3,0 60 340
Hyundai Matrix 3,1 57 951
Mitsubishi Carisma 3,1 57 150
Mazda Premacy 3,2 66 400
Volkswagen Passat TDI 3,2 111 081
Ford Focus 3,3 56 370
Volvo S60 2.4 3,4 72 340
Mitsubishi Galant Kombi 3,5 76 140
Toyota Avensis Verso 3,5 73 211
Volvo V40 3,5 66 970
Mazda 323 3,6 49 401
Volkswagen Passat VR5/T 3,6 72 730
Volvo S40 T/T5/AWD 3,6 61 430
VW Passat Variant VR5/T 3,6 82 761
Alfa 147 3,7 52 781
Volvo V40 Turbo 3,7 70 761
Volvo C70 Cabriolet 3,9 38 951
Mitsubishi Space Star 4,1 56 611
Mazda Tribute 4,2 70 180
Mercedes-Benz C-sarja Kombi 4,2 75 121
Peugeot 406 Coupé 4,3 63 221
Peugeot 607 4,3 80 970
Saab 9-3 4,4 65 911
Skoda Octavia Kombi 4,4 69 110
Toyota Prius 4,4 63 251
Jaguar X-Type 4,5 47 700
Renault Mégane 4,6 53 760
Rover 75 4,7 59 161
Volkswagen Passat Variant TDI 5,0 122 031
BMW 3-sarja (4 syl.) 5,1 57 371
Volvo S60 Turbo 5,2 80 321
Volkswagen Golf VR6/V5 5,5 57 280
Volvo S60 2.4 D 5,5 112 361
Peugeot 406 5,6 63 531
Saab 9-3 Turbo 5,6 80 300
Volkswagen Golf 5,6 52 050
Hyundai Coupé 5,7 57 901
Volkswagen Golf Variant TDI 5,9 114 640
Audi A4 TDI 6,0 110 540
BMW 3-sarja (6 syl.) 6,0 61 230
Citroën Berlingo 6,1 63 501
Mercedes-Benz A-sarja 6,2 48 621
Opel Astra 6,2 50 041
Keskiarvoauto 3-v. (kaikki kokoluokat) 6,4 68 600
Hyundai Sonata 6,4 63 870
Volkswagen Golf Variant 6,4 61 251
Alfa 156 6,6 61 240
Mazda 626 6,7 52 511
Hyundai Elantra 6,9 55 991
Volkswagen Bora 6,9 55 971
Citroën C3 7,0 46 191
Peugeot 406 Kombi 7,1 74 391
Citroën C5 7,3 60 150
Citroën C5 Kombi 7,5 71 611
Nissan Primera 7,6 52 131
Fiat Stilo 7,7 50 110
Audi A3 7,9 58 700
Opel Vectra 7,9 55 480
BMW Z3 8,3 29 171
Citroën C5 Kombi HDI 8,4 120 051
Peugeot 406 Hdi 8,5 107 340
Volkswagen Golf TDI 8,5 105 460
Chrysler PT Cruiser 8,6 63 220
Kia Rio 8,6 53 591
Nissan Maxima 8,6 66 090
Opel Astra Kombi 8,6 61 680
Peugeot 307 8,7 55 020
Seat Leon 8,8 54 180
BMW 3-sarja Kombi 8,9 69 981
Seat Toledo 8,9 68 291
Renault Scénic 9,2 61 700
Mazda 626 Touring 9,3 58 940
Fiat Bravo/Brava 9,8 55 110
Citroën Xsara 10,1 50 500
Ford Mondeo 10,4 67 280
Citroën Xsara Kombi 11,3 60 760
Renault Kangoo 11,3 57 490
Mercedes C-sarja CDI 11,4 88 570
Nissan Primera Kombi 11,5 61 230
Mercedes-Benz C-sarja Kombi CDI 12,0 110 950
Opel Vectra Kombi 12,1 68 370
Ford Mondeo Hgv 12,2 78 430
Peugeot 306 Kombi 12,5 56 970
Kia Sportage 15,3 62 231
Peugeot 406 Kombi Hdi 16,4 144 961
Chrysler Sebring 16,8 57 411
Fiat Marea 20,2 61 270
Ford Mondeo Hgv TDCi 21,3 122 320
Opel Zafira 29,3 70 061
Renault Laguna 33,7 56 750
Renault Laguna Touring 38,5 69 590Kyseessa on vuoden 2002 tilasto. Vai halusitko puhua museoautoista?
Laguna laitettiin uusiksi 2005/2006.
Saksan tilastoissa Laguna on nyt mm. Avensiksen edella. - kjujnmkjuhh
faktoja kirjoitti:
Katsoppa ao. linkistä Ruotsin katsastustilasto
viime vuodelta 3v vanhoista autoista
Mikä se siellä keikkuu keskikokoisten autojen
viimeisenä yli 30% hylkäysprosentilla
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566
Keskikokoiset autot
Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km
Honda HR-V 0,0 66 171
Mazda 6 Kombi 0,0 57 360
Toyota Corolla Verso 0,9 55 700
Skoda Superb 1,1 59 881
Audi A4 Avant 1,2 76 431
Mitsubishi Space Wagon 1,2 78 910
Subaru Impreza 1,2 57 880
Suzuki Vitara 1,2 69 310
Subaru Legacy 1,3 75 840
Toyota Corolla 1,3 50 680
Audi TT 1,4 51 870
Honda CR-V 1,4 64 981
Mazda MX5 1,4 27 931
Toyota Avensis 1,4 61 030
Toyota Avensis Touring 1,4 69 350
Mitsubishi Galant 1,5 65 130
Suzuki Baleno Kombi 1,6 53 871
Suzuki Liana 1,6 57 770
Volkswagen Passat Variant 1,6 80 501
Mercedes-Benz C-sarja 1,8 56 521
Lexus IS 1,9 69 861
Toyota Corolla Touring 1,9 61 341
Audi A4 2,0 70 551
Ford Focus Flexifuel 2,0 59 601
Mazda 6 2,0 61 180
Nissan Almera Tino 2,0 54 621
Toyota Camry 2,0 65 221
Kia Shuma 2,1 51 030
Skoda Octavia 2,1 59 960
Volkswagen Passat 2,2 62 241
Honda Civic 2,4 51 531
Toyota RAV4 2,4 66 740
Honda Stream 2,6 62 851
Honda Accord 2,7 65 350
Subaru Forester 2,7 67 610
Audi A4 Avant TDI 2,8 113 050
Citroën Xsara Picasso 2,8 66 670
Ford Focus Hgv 2,8 59 670
Jaguar S-Type 2,8 52 610
Nissan Almera 2,8 50 000
Audi A4 Quattro 2,9 75 881
Saab 9-3 Cabriolet 2,9 52 810
Skoda Octavia Kombi TDI 3,0 108 401
Volvo S40 3,0 60 340
Hyundai Matrix 3,1 57 951
Mitsubishi Carisma 3,1 57 150
Mazda Premacy 3,2 66 400
Volkswagen Passat TDI 3,2 111 081
Ford Focus 3,3 56 370
Volvo S60 2.4 3,4 72 340
Mitsubishi Galant Kombi 3,5 76 140
Toyota Avensis Verso 3,5 73 211
Volvo V40 3,5 66 970
Mazda 323 3,6 49 401
Volkswagen Passat VR5/T 3,6 72 730
Volvo S40 T/T5/AWD 3,6 61 430
VW Passat Variant VR5/T 3,6 82 761
Alfa 147 3,7 52 781
Volvo V40 Turbo 3,7 70 761
Volvo C70 Cabriolet 3,9 38 951
Mitsubishi Space Star 4,1 56 611
Mazda Tribute 4,2 70 180
Mercedes-Benz C-sarja Kombi 4,2 75 121
Peugeot 406 Coupé 4,3 63 221
Peugeot 607 4,3 80 970
Saab 9-3 4,4 65 911
Skoda Octavia Kombi 4,4 69 110
Toyota Prius 4,4 63 251
Jaguar X-Type 4,5 47 700
Renault Mégane 4,6 53 760
Rover 75 4,7 59 161
Volkswagen Passat Variant TDI 5,0 122 031
BMW 3-sarja (4 syl.) 5,1 57 371
Volvo S60 Turbo 5,2 80 321
Volkswagen Golf VR6/V5 5,5 57 280
Volvo S60 2.4 D 5,5 112 361
Peugeot 406 5,6 63 531
Saab 9-3 Turbo 5,6 80 300
Volkswagen Golf 5,6 52 050
Hyundai Coupé 5,7 57 901
Volkswagen Golf Variant TDI 5,9 114 640
Audi A4 TDI 6,0 110 540
BMW 3-sarja (6 syl.) 6,0 61 230
Citroën Berlingo 6,1 63 501
Mercedes-Benz A-sarja 6,2 48 621
Opel Astra 6,2 50 041
Keskiarvoauto 3-v. (kaikki kokoluokat) 6,4 68 600
Hyundai Sonata 6,4 63 870
Volkswagen Golf Variant 6,4 61 251
Alfa 156 6,6 61 240
Mazda 626 6,7 52 511
Hyundai Elantra 6,9 55 991
Volkswagen Bora 6,9 55 971
Citroën C3 7,0 46 191
Peugeot 406 Kombi 7,1 74 391
Citroën C5 7,3 60 150
Citroën C5 Kombi 7,5 71 611
Nissan Primera 7,6 52 131
Fiat Stilo 7,7 50 110
Audi A3 7,9 58 700
Opel Vectra 7,9 55 480
BMW Z3 8,3 29 171
Citroën C5 Kombi HDI 8,4 120 051
Peugeot 406 Hdi 8,5 107 340
Volkswagen Golf TDI 8,5 105 460
Chrysler PT Cruiser 8,6 63 220
Kia Rio 8,6 53 591
Nissan Maxima 8,6 66 090
Opel Astra Kombi 8,6 61 680
Peugeot 307 8,7 55 020
Seat Leon 8,8 54 180
BMW 3-sarja Kombi 8,9 69 981
Seat Toledo 8,9 68 291
Renault Scénic 9,2 61 700
Mazda 626 Touring 9,3 58 940
Fiat Bravo/Brava 9,8 55 110
Citroën Xsara 10,1 50 500
Ford Mondeo 10,4 67 280
Citroën Xsara Kombi 11,3 60 760
Renault Kangoo 11,3 57 490
Mercedes C-sarja CDI 11,4 88 570
Nissan Primera Kombi 11,5 61 230
Mercedes-Benz C-sarja Kombi CDI 12,0 110 950
Opel Vectra Kombi 12,1 68 370
Ford Mondeo Hgv 12,2 78 430
Peugeot 306 Kombi 12,5 56 970
Kia Sportage 15,3 62 231
Peugeot 406 Kombi Hdi 16,4 144 961
Chrysler Sebring 16,8 57 411
Fiat Marea 20,2 61 270
Ford Mondeo Hgv TDCi 21,3 122 320
Opel Zafira 29,3 70 061
Renault Laguna 33,7 56 750
Renault Laguna Touring 38,5 69 590Niin tämän tekstin kirjoittanut pösi.ö unohti laittaa lehtiartikkelin päivämäärän (21.4.2006).
Siis tässähän puhutaan 7 vuotta vanhoista autoista.
3 vuotta vanhat autot
21.4.2006 16:49
A A
Helsingin Sanomat
Pikkuautot
Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km
- fgsafadfadfad
mutta tuon täytyy olla yksilö, sillä omassani saman ikäisessä ei ole ollut juuri mitään vikaa.
tasan ei mene nallekarkit. :) - Laguna-Man
Mulla on ollu Laguna 2,0 Aut. vm.1999 nyt jo neljä vuotta, eikä ole ollut mitään vikaa. Olen huoltanut sen ohjekirjan mukaisesti ja nyt jo ajanut 67800 huoletonta kilometriä.
Totta on, että Laguna on laiska kiihtymään ja suhteellisen iso janoinen. Toisaalta, jos ei ole kiire, niin kyllä tällä kerkiää.
Ei mulla kyllä ole muuta negatiivista sanottavaa Lagunasta. Ehkäpä kun autoon tulee lisää elektroniikkaa, niin se on myös herkempi vioille. - medoc
Näin kuuden laguunan kokemuksella voin ainakin todeta Lagunan laadun minulle riittävän. 4 kpl I mallin laguunaa ja 2 kpl II :sta ajettuina 80-120 tkm joistain joilla ajoin yli 100 tkm täytyi pakoputkia uusia muuten yhdellekään autolle ei ole tehty muuta kuin pakolliset huollot.
En tiedä, mutta jos pyörät linkussa ajelee katukivetyksien ym. ilman tuntoa saattaa kai noita laakereita ja niveliä mennä. Itte kun omalla rahalla joutuu auton ostamaan joutuu vähän katselemaan miten ajelee.
Tai voihan olla,että mulla on aina vaan niin hyvä tuuri.- Laguna -04
Mä olen kanssa sitä mieltä että ajotyyli ratkaisee miten noi pyöräntuennat kestää. Nykyään ajetaan kuoppaisilla ja muutenkin huonopintaisilla teillä huolettomasti ja reippaalla vauhdilla niin että kolina käy. Kyllä siinä luulisi olevan akselistot aika kovilla. Itse ajelen iisisti jos on huonokuntoinen, esim. joku pikkutie ja töyssyjen yli tosi varovaisesti. Sit yks toinen juttu kun puhutaan että sähköiset lasinnostimet brakaa. Luulisin että jos ovia ei paiskottaisi turhan kovalla voimalla niin ne kestää paremmin. Jokainen kova tärsky varmaan vaikuttaa niidenkin toimivuuteen. Tosiaan kun kalliilla rahalla ostaa auton ja aikoo pitää sitä pitkään niin huolellisuudella selviää pitkälle.
- kompurapompura
minä yleensä koeajan auton ennen ostoa,että turha ruikuttaa että moottori liian pieni:)ja kytkimen toiminnan huomaa heti jos jotain autoista tajuaa,ja luulisi olevan autossa takuuta liikkeen puolesta kun kerran sieltä ostettu ja ei sinulla kauaa ollut edes.ei minulla ei ole rellua,mutta tollaset turhat ruikutukset naurattaa..
- suht tyytyväinen
Ilmastointi,huolto suositeltu 3v.n välein nestee uusitaan tarkastus 125 euroa. (nestee karkaa 5 v sisällä, kombura hörppä tyhjää).
Shköiset lasinnostimet: 1 vaijeri menee oven alareunaa pitkin, saa vettä ja ruostuu seuraus vaijeri katkeaa. Voi rasvata kaiutin reijän kautta. Lagunassa ei ole pahemmin ruostevikoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793