Laguna -02 lähti

ei enää

Muutaman kuukauden olin lagunan 1.8 -03
omistaja. Mittarissa 105 tkm.
autolla oli hintaa liikkeessä 15900 eur.

seuraavaa ilmeni muutaman kuukauden sisällä :

-ulkolämpötilan anturi hajosi ( 140 EUR vaihdettuna)
-vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta
korjautui kun veteli korttia muutaman kerran lukijassa ???
-kuskin sähköikkuna lakkasi toimimasta
korjautui samoin korttitempulla ???
kortinlukija kuulemma menossa.
-ilmastoinnin kompura jurraa (1500 EUR)
-lämmittimen puhallin hajosi (780 EUR)
- öljyvuotoja moottorista
venttiilikopan tiiviste, öljypohjan tiiviste
ja nokka-akselin stefa vaihtoon (300 EUR)
- taka-akseli kolahtelee montuissa (puslat?)




muuta huomioita :

-1.8 kone liian pieni, kiihtyvyys onneton
-auto nykii tasaisella nopeudella (ilman ilmastointia)
- Kytkin ottaa liian ylhäältä (ominaisuus?)


Ostin kuitenkin kahden korjaamon huoltomiesten
varoittelusta huolimatta ja löin käteni p:hen.


Tarkoitus ei ole provosoida vaan tuoda esiin
realiteettejä lagunaa harkitseville.

28

14410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi ihmisen käsi!

      Jos olisit edes koeajanut auton ennen ostoa, olisit huomannut jo silloin, että 1.8 on liian pieni ja kiihtyvyys sinulle riittämätön. Olisit myös huomannut tuon kytkimen ja nykimisen.

      Öljyvuodot olisivat myöskin jo näkyneet jos olisit edes autoa yhtään lähemmin tarkastellut.

      Joko kirjoituksesi on pelkkää mielikuvitusta, tai sitten olet todellkin niin hölmö, että olet ostanut koeajamatta ja perustellisesti tutkimatta satatuhatta ajetun käytetyn auton.

      Lisäksi olet vielä osoittanut suurta tyhmyyttä, koska autolla on ollut liikeestä ostettuna takuu ja olet silti tyhmyyttäsi maksanut nuo kaikki takuunalaiset korjaukset, jotka omien sanojesi mukaan tulivat noiden muutaman kuukauden sisällä jonka auton omistit. (muutama kuukausi = takuuaika)

      • noita riittää täällä

        Kaikki nuo kalleimmat viat ilmastoinnin kompura mukaanlukien ovat sellaisia joista autoliike olisi päätynyt ainakin osittain maksumieheksi jos joku oikeasti olisi tuollaisen ostanut.

        Ja yhtä hupaisaa oli se että koeajolla ei muka huomaa riittääkö auton moottori vai ei.

        Vaikka nuo olisi korjauttanut pikkupajalla omaan piikkiinsä olisi tuo edelleen ollut halpa.

        Jos saman ikäisistä anjoviksista joutuu maksamaan kymppitonnin enemmän niin kyllä tuolla hintaerolla jo pikkuremppaa teettää kummasti eikä virheettömässäkään pokemonissa ole lagunan äänieristystä, ajomukavuutta, ruosteenestoa tai kolariturvallisuutta.

        Eipä silti, alkusarjan Lagunat olivat laadultaan täysin ala-arvoisia mutta juuri siksi ne kannattaakin ostaa liikkeestä jonka piikkiin isommat viat saa korjautettua 6kk aikana.


      • Laguna -04
        noita riittää täällä kirjoitti:

        Kaikki nuo kalleimmat viat ilmastoinnin kompura mukaanlukien ovat sellaisia joista autoliike olisi päätynyt ainakin osittain maksumieheksi jos joku oikeasti olisi tuollaisen ostanut.

        Ja yhtä hupaisaa oli se että koeajolla ei muka huomaa riittääkö auton moottori vai ei.

        Vaikka nuo olisi korjauttanut pikkupajalla omaan piikkiinsä olisi tuo edelleen ollut halpa.

        Jos saman ikäisistä anjoviksista joutuu maksamaan kymppitonnin enemmän niin kyllä tuolla hintaerolla jo pikkuremppaa teettää kummasti eikä virheettömässäkään pokemonissa ole lagunan äänieristystä, ajomukavuutta, ruosteenestoa tai kolariturvallisuutta.

        Eipä silti, alkusarjan Lagunat olivat laadultaan täysin ala-arvoisia mutta juuri siksi ne kannattaakin ostaa liikkeestä jonka piikkiin isommat viat saa korjautettua 6kk aikana.

        Mulla on menossa jo toinen Renault ja täytyy sanoa että ennenkuin rupesin muutama kuukausi sitten lukemaan tätä palstaa, niin en kyllä tiennyt että Rellulla on näin huono maine. Mulla oli aivan eri käsitys siitä. Eikä se kyllä ole muuttunut vieläkään, mutta ihmetellä täytyy. Meganeen olin erittäin tyytyväinen ja nykyiseen Lagunaan olen myös erittäin tyytyväinen. Se kun nyt on vaan niin että se on toiminut aivan moitteettomasti. Siis täytyy kyllä sanoa että mitä olen muiden merkkien palstoja käynyt katsomassa, niin ei niissä kyllä läheskään näin paljon auton vikoja ihmetellä. Aikaisemmin 3 Fiatia omistaneena voin sanoa tietäväni minkälaista se on kun autossa on paljon ärsyttäviä pikkuvikoja ja sen takia sitä pitää käyttää pajalla harva se viikko. Edes Fiat-palstalla ei pohdita vikoja läheskään niin paljon kuin tällä palstalla.


      • Laguna -04
        noita riittää täällä kirjoitti:

        Kaikki nuo kalleimmat viat ilmastoinnin kompura mukaanlukien ovat sellaisia joista autoliike olisi päätynyt ainakin osittain maksumieheksi jos joku oikeasti olisi tuollaisen ostanut.

        Ja yhtä hupaisaa oli se että koeajolla ei muka huomaa riittääkö auton moottori vai ei.

        Vaikka nuo olisi korjauttanut pikkupajalla omaan piikkiinsä olisi tuo edelleen ollut halpa.

        Jos saman ikäisistä anjoviksista joutuu maksamaan kymppitonnin enemmän niin kyllä tuolla hintaerolla jo pikkuremppaa teettää kummasti eikä virheettömässäkään pokemonissa ole lagunan äänieristystä, ajomukavuutta, ruosteenestoa tai kolariturvallisuutta.

        Eipä silti, alkusarjan Lagunat olivat laadultaan täysin ala-arvoisia mutta juuri siksi ne kannattaakin ostaa liikkeestä jonka piikkiin isommat viat saa korjautettua 6kk aikana.

        Onko tämä kakkos-Laguna ollut aikoinaan missään esim. 60.000 km:n kestotestissä TM:ssä tai Tuulilasissa ja miten se selviytyi siitä? Luulisi että tän palstan perusteella se olisi ollut täysi susi.


      • automerkeillä
        Laguna -04 kirjoitti:

        Mulla on menossa jo toinen Renault ja täytyy sanoa että ennenkuin rupesin muutama kuukausi sitten lukemaan tätä palstaa, niin en kyllä tiennyt että Rellulla on näin huono maine. Mulla oli aivan eri käsitys siitä. Eikä se kyllä ole muuttunut vieläkään, mutta ihmetellä täytyy. Meganeen olin erittäin tyytyväinen ja nykyiseen Lagunaan olen myös erittäin tyytyväinen. Se kun nyt on vaan niin että se on toiminut aivan moitteettomasti. Siis täytyy kyllä sanoa että mitä olen muiden merkkien palstoja käynyt katsomassa, niin ei niissä kyllä läheskään näin paljon auton vikoja ihmetellä. Aikaisemmin 3 Fiatia omistaneena voin sanoa tietäväni minkälaista se on kun autossa on paljon ärsyttäviä pikkuvikoja ja sen takia sitä pitää käyttää pajalla harva se viikko. Edes Fiat-palstalla ei pohdita vikoja läheskään niin paljon kuin tällä palstalla.

        ihan merkkikohtaiset foorumit joissa niiden omistajat pohtii autojensa vikoja...


      • ei enää

        Selvennetään vähän

        ostin auton perusteellisen koeajon jälkeen
        ja tutkimisen jälkeen. Todellakin siinä suhteessa
        olin hölmö että tehot olisi pitänyt tajuta jo
        silloin, tuntuu vaan että tehot jotenkin laski
        tuossa muutaman kuukauden aikana ja nykiminen
        alkoi ilmetä vasta parin tuhannen ajon jälkeen.
        Merkkiliikkeessä tutkittiin ja vikaa ei ole, oli
        vastaus. Auto kuitenkin nykii, ilmeisesti ominaisuus. Ei ole kyllä edelliset automerkit nykineet.


        Vaihtoauton takuu kattaa yleisesti kaikilla autoliikkeillä
        vaihteiston, moottorin ja voimansiirron.
        0,5vuotta tai 10000km,
        niin että omavastuu on 200 EUR ja sen yli menevästä osasta autoliike maksaa puolet eli 50%.
        Eli vähän tuollaista silmään pissaamista koko takuu (no tietenkin jos tulee monen tonnin remppa niin auttaahan se).

        kytkintä ei suosututtu uusimaan koska se toimii, ottaa vaan aivan yläpäästä luiston rajalta, mutta ei vielä luista, eli toimii.

        Ilmastoinnin kompura ei kuulu takuun piikkiin
        millään lailla. Ilmastointi toimii, ääntäminen
        ei vielä riitä vaatimaan kauppiasta vastuuseen.
        Saattaa kestää vielä pitkäänkin, mutta ääntää todella v-mäisesti ja on hajoamassa selvästi.
        (no sitä en korjannut..) Merkkiliikkeen mukaan
        Lagunan kompuroiden kanssa on ollut ongelmaa.


        Vaikka hölmö olenkin niin en kuitenkaan niin
        hölmö että olisin rimpuillut enempää tuon ranskanpullan kanssa.


        Todetaan kuitenkin monen muun lailla että onhan
        auto hyvännäköinen ja hiljainen, mutta aivan liikaa vikoja, jotka kalliita korjata.


      • Laguna Break V6-24V
        ei enää kirjoitti:

        Selvennetään vähän

        ostin auton perusteellisen koeajon jälkeen
        ja tutkimisen jälkeen. Todellakin siinä suhteessa
        olin hölmö että tehot olisi pitänyt tajuta jo
        silloin, tuntuu vaan että tehot jotenkin laski
        tuossa muutaman kuukauden aikana ja nykiminen
        alkoi ilmetä vasta parin tuhannen ajon jälkeen.
        Merkkiliikkeessä tutkittiin ja vikaa ei ole, oli
        vastaus. Auto kuitenkin nykii, ilmeisesti ominaisuus. Ei ole kyllä edelliset automerkit nykineet.


        Vaihtoauton takuu kattaa yleisesti kaikilla autoliikkeillä
        vaihteiston, moottorin ja voimansiirron.
        0,5vuotta tai 10000km,
        niin että omavastuu on 200 EUR ja sen yli menevästä osasta autoliike maksaa puolet eli 50%.
        Eli vähän tuollaista silmään pissaamista koko takuu (no tietenkin jos tulee monen tonnin remppa niin auttaahan se).

        kytkintä ei suosututtu uusimaan koska se toimii, ottaa vaan aivan yläpäästä luiston rajalta, mutta ei vielä luista, eli toimii.

        Ilmastoinnin kompura ei kuulu takuun piikkiin
        millään lailla. Ilmastointi toimii, ääntäminen
        ei vielä riitä vaatimaan kauppiasta vastuuseen.
        Saattaa kestää vielä pitkäänkin, mutta ääntää todella v-mäisesti ja on hajoamassa selvästi.
        (no sitä en korjannut..) Merkkiliikkeen mukaan
        Lagunan kompuroiden kanssa on ollut ongelmaa.


        Vaikka hölmö olenkin niin en kuitenkaan niin
        hölmö että olisin rimpuillut enempää tuon ranskanpullan kanssa.


        Todetaan kuitenkin monen muun lailla että onhan
        auto hyvännäköinen ja hiljainen, mutta aivan liikaa vikoja, jotka kalliita korjata.

        toi on ihan kukkua tuo omavastuu/50% osuus ja että ilm.kompura ei siihen kuuluisi....Tuollaisilta hölmöiltä voidaan toki hinta ottaa, mutta kuluttajansuoja sanoo(ja toimii käytännössä) niin että kaikki viulut maksaa liike sellaisesta viasta, joka on jo ollut myyntihetkellä, mutta mitä ostaja ei ole voinut havaita kohtuullisin menetelmin ja ilman asiantuntemusta. Kaikki viat jotka eivät ole ns. normaalin kulumisen piiriin kuuluvia tuon 6kk aikana katsotaan suojan piiriin.

        Hyvä että maksoit kiltisti, nyt joku muu joka tietää jostain jotain saa korjaukset ilmaiseksi ilman tappelua ;O)


      • ei enää
        Laguna Break V6-24V kirjoitti:

        toi on ihan kukkua tuo omavastuu/50% osuus ja että ilm.kompura ei siihen kuuluisi....Tuollaisilta hölmöiltä voidaan toki hinta ottaa, mutta kuluttajansuoja sanoo(ja toimii käytännössä) niin että kaikki viulut maksaa liike sellaisesta viasta, joka on jo ollut myyntihetkellä, mutta mitä ostaja ei ole voinut havaita kohtuullisin menetelmin ja ilman asiantuntemusta. Kaikki viat jotka eivät ole ns. normaalin kulumisen piiriin kuuluvia tuon 6kk aikana katsotaan suojan piiriin.

        Hyvä että maksoit kiltisti, nyt joku muu joka tietää jostain jotain saa korjaukset ilmaiseksi ilman tappelua ;O)

        ..no jos totta puhutaan nuo viat ovat todellisia,
        mutta en niitä korjauttanut/maksanut vaan pantiin

        kakka kiertään. Siinäpähän seuraavalle

        ranskanpullafanille purtavaa...


      • kokemusta
        Laguna -04 kirjoitti:

        Onko tämä kakkos-Laguna ollut aikoinaan missään esim. 60.000 km:n kestotestissä TM:ssä tai Tuulilasissa ja miten se selviytyi siitä? Luulisi että tän palstan perusteella se olisi ollut täysi susi.

        Masentavan tuttua juttua. Kiva auto ajella, jos on todella rahamies(nainen)ja varaa uusia auto pala palalta... Mullaon vielä Laguna II, muttei pitkään.
        Lukuisat viestit kertovat totuuden laadusta, mutta jos halvalla saa ja jaksaa korjata, mikä ettei ajele Lagunallakin.


      • Voi satana
        ei enää kirjoitti:

        ..no jos totta puhutaan nuo viat ovat todellisia,
        mutta en niitä korjauttanut/maksanut vaan pantiin

        kakka kiertään. Siinäpähän seuraavalle

        ranskanpullafanille purtavaa...

        En ajele rellulla mutta pakko kysyä - mikä tulee tilalle?


      • ei enää
        Voi satana kirjoitti:

        En ajele rellulla mutta pakko kysyä - mikä tulee tilalle?

        toisen ranskalaisen auton omistaneena nämä autot
        nyt kertakaikkiaan riittää. Jossain vaiheessa
        oli -98 Xsara ja vikoja riitti. Luulin vain että
        renault olisi ollut vähän kestävämpi, mutta mitä
        sitä höpöjä, samaa kauraa.

        Tilalle tuli saksalainen, rahaa meni jonkin verran enemmän, mutta saimpahan mielenrauhan.
        jos ostan auton hintaluokkaa 16-20 t€, niin ei todellakaan kiinnosta alkaa korjaamaan sitä
        parin kuukauden sisällä ja tappeleen kaikenmaailman vaihtoautotakuiden ja kuluttajasuoja-asioiden kanssa...


      • Lagupekka
        ei enää kirjoitti:

        Selvennetään vähän

        ostin auton perusteellisen koeajon jälkeen
        ja tutkimisen jälkeen. Todellakin siinä suhteessa
        olin hölmö että tehot olisi pitänyt tajuta jo
        silloin, tuntuu vaan että tehot jotenkin laski
        tuossa muutaman kuukauden aikana ja nykiminen
        alkoi ilmetä vasta parin tuhannen ajon jälkeen.
        Merkkiliikkeessä tutkittiin ja vikaa ei ole, oli
        vastaus. Auto kuitenkin nykii, ilmeisesti ominaisuus. Ei ole kyllä edelliset automerkit nykineet.


        Vaihtoauton takuu kattaa yleisesti kaikilla autoliikkeillä
        vaihteiston, moottorin ja voimansiirron.
        0,5vuotta tai 10000km,
        niin että omavastuu on 200 EUR ja sen yli menevästä osasta autoliike maksaa puolet eli 50%.
        Eli vähän tuollaista silmään pissaamista koko takuu (no tietenkin jos tulee monen tonnin remppa niin auttaahan se).

        kytkintä ei suosututtu uusimaan koska se toimii, ottaa vaan aivan yläpäästä luiston rajalta, mutta ei vielä luista, eli toimii.

        Ilmastoinnin kompura ei kuulu takuun piikkiin
        millään lailla. Ilmastointi toimii, ääntäminen
        ei vielä riitä vaatimaan kauppiasta vastuuseen.
        Saattaa kestää vielä pitkäänkin, mutta ääntää todella v-mäisesti ja on hajoamassa selvästi.
        (no sitä en korjannut..) Merkkiliikkeen mukaan
        Lagunan kompuroiden kanssa on ollut ongelmaa.


        Vaikka hölmö olenkin niin en kuitenkaan niin
        hölmö että olisin rimpuillut enempää tuon ranskanpullan kanssa.


        Todetaan kuitenkin monen muun lailla että onhan
        auto hyvännäköinen ja hiljainen, mutta aivan liikaa vikoja, jotka kalliita korjata.

        "Merkkiliikkeen mukaan
        Lagunan kompuroiden kanssa on ollut ongelmaa"

        Renu ei ole koskaan valmistanut yhtään kompressoria itse kuten ei muutkaan auto merkit. Kompuran valmistajia on vain muutama joita sitten käytetään. Siten kese ei voi olla mistään Lgunan tyyppiviasta.


    • zacu

      hieno päätös. itse tein saman toimenpiteen
      vuosi sitten.

      täysi susi koko kampe, vikoja täynnä

      • Laguna Break V6-24V -02

        En tiedä onko minulle sattunut sitten joku tuuriyksilö, mutta takuuaikana ei tarvinnut käydä kuin kerran huoltovälin (30000) ulkopuolella huollossa, yksi puola oli mennyt. Takuuajan jälkeen on mennyt yksi puola. Samoja puolaongelmia on VAG- konsernin tuotteissa, kaverin uudesta FSI- Octaviasta meni 6kk ajon jälkeen 3 puolaa kerralla...Rönööllä ajettu nyt 106tkm, suorituskyky ja mukavuus ovat ylitse perus-Audi A6, vasta 2.7Biturbo pääsee samoille luvuille ja siinä on kyyti hiukkasen huonompaa, ajettu on. Plus että olis ollut 15 000euroa kalliimpi ??? missä järki....Bemari pääsee hiljaisuudessa samalle tasolle, mutta vastaavan suorituskyvyn saamiseksi mallin pitää olla 530D tms. ja hinta ...heh heh. Ikävää jos laatu noin vaihtelee, mutta älkää aina ostako sitä 1.6l karvalakkimallia, vaan sieltä malliston yläpäästä. Halpaa ja hyvää ei olekaan, tai ainakin ne on eri paketissa.


      • teronuppi
        Laguna Break V6-24V -02 kirjoitti:

        En tiedä onko minulle sattunut sitten joku tuuriyksilö, mutta takuuaikana ei tarvinnut käydä kuin kerran huoltovälin (30000) ulkopuolella huollossa, yksi puola oli mennyt. Takuuajan jälkeen on mennyt yksi puola. Samoja puolaongelmia on VAG- konsernin tuotteissa, kaverin uudesta FSI- Octaviasta meni 6kk ajon jälkeen 3 puolaa kerralla...Rönööllä ajettu nyt 106tkm, suorituskyky ja mukavuus ovat ylitse perus-Audi A6, vasta 2.7Biturbo pääsee samoille luvuille ja siinä on kyyti hiukkasen huonompaa, ajettu on. Plus että olis ollut 15 000euroa kalliimpi ??? missä järki....Bemari pääsee hiljaisuudessa samalle tasolle, mutta vastaavan suorituskyvyn saamiseksi mallin pitää olla 530D tms. ja hinta ...heh heh. Ikävää jos laatu noin vaihtelee, mutta älkää aina ostako sitä 1.6l karvalakkimallia, vaan sieltä malliston yläpäästä. Halpaa ja hyvää ei olekaan, tai ainakin ne on eri paketissa.

        siis AudiA6, BMW530D ja Renault Lagunasta
        ei voi puhua samana päivänä.

        Nyt mopo keulii.


        Pysytään vaan siellä Opel, Skoda -tasolla

        Vaikka koneena olisi kuinka iso V
        niin se on samaa kakkaa vähän eri paketissa


      • Laguna -04
        teronuppi kirjoitti:

        siis AudiA6, BMW530D ja Renault Lagunasta
        ei voi puhua samana päivänä.

        Nyt mopo keulii.


        Pysytään vaan siellä Opel, Skoda -tasolla

        Vaikka koneena olisi kuinka iso V
        niin se on samaa kakkaa vähän eri paketissa

        Nämä ovat kuule makuasioita. Kaikki eivät välttämättä tykkää Sinun jumaloimista Audeista ja Bemareista. Eivätkä myöskään halua maksaa noita poskettomia hintoja mitä niistä pyydetään.


      • Laguna Break V6-24V
        Laguna -04 kirjoitti:

        Nämä ovat kuule makuasioita. Kaikki eivät välttämättä tykkää Sinun jumaloimista Audeista ja Bemareista. Eivätkä myöskään halua maksaa noita poskettomia hintoja mitä niistä pyydetään.

        Juu, kaikki nämä perustuvat vielä omiin kokemuksiin.
        Loppusuoralla Lagunan kanssa oli 2.4L V6 Audi A6 Avant, vm. 2002. valinta näiden kesken oli selkeä Lagunan eduksi, suorituskyky, varustelu, hiljaisuus ajossa, jousitusmukavuus, ulkonäkö. Tosin silloin en tiennyt lagunan maineesta mitään eli onneksi olin "sokkona". Näitä urputuksia jos olisin lukenut, ajelisin nyt tod.näk. Audilla, jolloin taistelisin puolien, alustan pusla- ja nivelongelmien kanssa, samoin kun harmittelisin karmivaa sinistä vinyylisisustaa ja kiittelisin ainoita lisävarusteita eli istuinlämmittimiä kivikovassa penkissä.


      • faktoja
        Laguna Break V6-24V kirjoitti:

        Juu, kaikki nämä perustuvat vielä omiin kokemuksiin.
        Loppusuoralla Lagunan kanssa oli 2.4L V6 Audi A6 Avant, vm. 2002. valinta näiden kesken oli selkeä Lagunan eduksi, suorituskyky, varustelu, hiljaisuus ajossa, jousitusmukavuus, ulkonäkö. Tosin silloin en tiennyt lagunan maineesta mitään eli onneksi olin "sokkona". Näitä urputuksia jos olisin lukenut, ajelisin nyt tod.näk. Audilla, jolloin taistelisin puolien, alustan pusla- ja nivelongelmien kanssa, samoin kun harmittelisin karmivaa sinistä vinyylisisustaa ja kiittelisin ainoita lisävarusteita eli istuinlämmittimiä kivikovassa penkissä.

        Katsoppa ao. linkistä Ruotsin katsastustilasto
        viime vuodelta 3v vanhoista autoista

        Mikä se siellä keikkuu keskikokoisten autojen
        viimeisenä yli 30% hylkäysprosentilla






        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566


        Keskikokoiset autot
        Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km

        Honda HR-V 0,0 66 171
        Mazda 6 Kombi 0,0 57 360
        Toyota Corolla Verso 0,9 55 700
        Skoda Superb 1,1 59 881
        Audi A4 Avant 1,2 76 431
        Mitsubishi Space Wagon 1,2 78 910
        Subaru Impreza 1,2 57 880
        Suzuki Vitara 1,2 69 310
        Subaru Legacy 1,3 75 840
        Toyota Corolla 1,3 50 680
        Audi TT 1,4 51 870
        Honda CR-V 1,4 64 981
        Mazda MX5 1,4 27 931
        Toyota Avensis 1,4 61 030
        Toyota Avensis Touring 1,4 69 350
        Mitsubishi Galant 1,5 65 130
        Suzuki Baleno Kombi 1,6 53 871
        Suzuki Liana 1,6 57 770
        Volkswagen Passat Variant 1,6 80 501
        Mercedes-Benz C-sarja 1,8 56 521
        Lexus IS 1,9 69 861
        Toyota Corolla Touring 1,9 61 341
        Audi A4 2,0 70 551
        Ford Focus Flexifuel 2,0 59 601
        Mazda 6 2,0 61 180
        Nissan Almera Tino 2,0 54 621
        Toyota Camry 2,0 65 221
        Kia Shuma 2,1 51 030
        Skoda Octavia 2,1 59 960
        Volkswagen Passat 2,2 62 241
        Honda Civic 2,4 51 531
        Toyota RAV4 2,4 66 740
        Honda Stream 2,6 62 851
        Honda Accord 2,7 65 350
        Subaru Forester 2,7 67 610
        Audi A4 Avant TDI 2,8 113 050
        Citroën Xsara Picasso 2,8 66 670
        Ford Focus Hgv 2,8 59 670
        Jaguar S-Type 2,8 52 610
        Nissan Almera 2,8 50 000
        Audi A4 Quattro 2,9 75 881
        Saab 9-3 Cabriolet 2,9 52 810
        Skoda Octavia Kombi TDI 3,0 108 401
        Volvo S40 3,0 60 340
        Hyundai Matrix 3,1 57 951
        Mitsubishi Carisma 3,1 57 150
        Mazda Premacy 3,2 66 400
        Volkswagen Passat TDI 3,2 111 081
        Ford Focus 3,3 56 370
        Volvo S60 2.4 3,4 72 340
        Mitsubishi Galant Kombi 3,5 76 140
        Toyota Avensis Verso 3,5 73 211
        Volvo V40 3,5 66 970
        Mazda 323 3,6 49 401
        Volkswagen Passat VR5/T 3,6 72 730
        Volvo S40 T/T5/AWD 3,6 61 430
        VW Passat Variant VR5/T 3,6 82 761
        Alfa 147 3,7 52 781
        Volvo V40 Turbo 3,7 70 761
        Volvo C70 Cabriolet 3,9 38 951
        Mitsubishi Space Star 4,1 56 611
        Mazda Tribute 4,2 70 180
        Mercedes-Benz C-sarja Kombi 4,2 75 121
        Peugeot 406 Coupé 4,3 63 221
        Peugeot 607 4,3 80 970
        Saab 9-3 4,4 65 911
        Skoda Octavia Kombi 4,4 69 110
        Toyota Prius 4,4 63 251
        Jaguar X-Type 4,5 47 700
        Renault Mégane 4,6 53 760
        Rover 75 4,7 59 161
        Volkswagen Passat Variant TDI 5,0 122 031
        BMW 3-sarja (4 syl.) 5,1 57 371
        Volvo S60 Turbo 5,2 80 321
        Volkswagen Golf VR6/V5 5,5 57 280
        Volvo S60 2.4 D 5,5 112 361
        Peugeot 406 5,6 63 531
        Saab 9-3 Turbo 5,6 80 300
        Volkswagen Golf 5,6 52 050
        Hyundai Coupé 5,7 57 901
        Volkswagen Golf Variant TDI 5,9 114 640
        Audi A4 TDI 6,0 110 540
        BMW 3-sarja (6 syl.) 6,0 61 230
        Citroën Berlingo 6,1 63 501
        Mercedes-Benz A-sarja 6,2 48 621
        Opel Astra 6,2 50 041
        Keskiarvoauto 3-v. (kaikki kokoluokat) 6,4 68 600
        Hyundai Sonata 6,4 63 870
        Volkswagen Golf Variant 6,4 61 251
        Alfa 156 6,6 61 240
        Mazda 626 6,7 52 511
        Hyundai Elantra 6,9 55 991
        Volkswagen Bora 6,9 55 971
        Citroën C3 7,0 46 191
        Peugeot 406 Kombi 7,1 74 391
        Citroën C5 7,3 60 150
        Citroën C5 Kombi 7,5 71 611
        Nissan Primera 7,6 52 131
        Fiat Stilo 7,7 50 110
        Audi A3 7,9 58 700
        Opel Vectra 7,9 55 480
        BMW Z3 8,3 29 171
        Citroën C5 Kombi HDI 8,4 120 051
        Peugeot 406 Hdi 8,5 107 340
        Volkswagen Golf TDI 8,5 105 460
        Chrysler PT Cruiser 8,6 63 220
        Kia Rio 8,6 53 591
        Nissan Maxima 8,6 66 090
        Opel Astra Kombi 8,6 61 680
        Peugeot 307 8,7 55 020
        Seat Leon 8,8 54 180
        BMW 3-sarja Kombi 8,9 69 981
        Seat Toledo 8,9 68 291
        Renault Scénic 9,2 61 700
        Mazda 626 Touring 9,3 58 940
        Fiat Bravo/Brava 9,8 55 110
        Citroën Xsara 10,1 50 500
        Ford Mondeo 10,4 67 280
        Citroën Xsara Kombi 11,3 60 760
        Renault Kangoo 11,3 57 490
        Mercedes C-sarja CDI 11,4 88 570
        Nissan Primera Kombi 11,5 61 230
        Mercedes-Benz C-sarja Kombi CDI 12,0 110 950
        Opel Vectra Kombi 12,1 68 370
        Ford Mondeo Hgv 12,2 78 430
        Peugeot 306 Kombi 12,5 56 970
        Kia Sportage 15,3 62 231
        Peugeot 406 Kombi Hdi 16,4 144 961
        Chrysler Sebring 16,8 57 411
        Fiat Marea 20,2 61 270
        Ford Mondeo Hgv TDCi 21,3 122 320
        Opel Zafira 29,3 70 061
        Renault Laguna 33,7 56 750
        Renault Laguna Touring 38,5 69 590


      • Laguna -04
        faktoja kirjoitti:

        Katsoppa ao. linkistä Ruotsin katsastustilasto
        viime vuodelta 3v vanhoista autoista

        Mikä se siellä keikkuu keskikokoisten autojen
        viimeisenä yli 30% hylkäysprosentilla






        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566


        Keskikokoiset autot
        Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km

        Honda HR-V 0,0 66 171
        Mazda 6 Kombi 0,0 57 360
        Toyota Corolla Verso 0,9 55 700
        Skoda Superb 1,1 59 881
        Audi A4 Avant 1,2 76 431
        Mitsubishi Space Wagon 1,2 78 910
        Subaru Impreza 1,2 57 880
        Suzuki Vitara 1,2 69 310
        Subaru Legacy 1,3 75 840
        Toyota Corolla 1,3 50 680
        Audi TT 1,4 51 870
        Honda CR-V 1,4 64 981
        Mazda MX5 1,4 27 931
        Toyota Avensis 1,4 61 030
        Toyota Avensis Touring 1,4 69 350
        Mitsubishi Galant 1,5 65 130
        Suzuki Baleno Kombi 1,6 53 871
        Suzuki Liana 1,6 57 770
        Volkswagen Passat Variant 1,6 80 501
        Mercedes-Benz C-sarja 1,8 56 521
        Lexus IS 1,9 69 861
        Toyota Corolla Touring 1,9 61 341
        Audi A4 2,0 70 551
        Ford Focus Flexifuel 2,0 59 601
        Mazda 6 2,0 61 180
        Nissan Almera Tino 2,0 54 621
        Toyota Camry 2,0 65 221
        Kia Shuma 2,1 51 030
        Skoda Octavia 2,1 59 960
        Volkswagen Passat 2,2 62 241
        Honda Civic 2,4 51 531
        Toyota RAV4 2,4 66 740
        Honda Stream 2,6 62 851
        Honda Accord 2,7 65 350
        Subaru Forester 2,7 67 610
        Audi A4 Avant TDI 2,8 113 050
        Citroën Xsara Picasso 2,8 66 670
        Ford Focus Hgv 2,8 59 670
        Jaguar S-Type 2,8 52 610
        Nissan Almera 2,8 50 000
        Audi A4 Quattro 2,9 75 881
        Saab 9-3 Cabriolet 2,9 52 810
        Skoda Octavia Kombi TDI 3,0 108 401
        Volvo S40 3,0 60 340
        Hyundai Matrix 3,1 57 951
        Mitsubishi Carisma 3,1 57 150
        Mazda Premacy 3,2 66 400
        Volkswagen Passat TDI 3,2 111 081
        Ford Focus 3,3 56 370
        Volvo S60 2.4 3,4 72 340
        Mitsubishi Galant Kombi 3,5 76 140
        Toyota Avensis Verso 3,5 73 211
        Volvo V40 3,5 66 970
        Mazda 323 3,6 49 401
        Volkswagen Passat VR5/T 3,6 72 730
        Volvo S40 T/T5/AWD 3,6 61 430
        VW Passat Variant VR5/T 3,6 82 761
        Alfa 147 3,7 52 781
        Volvo V40 Turbo 3,7 70 761
        Volvo C70 Cabriolet 3,9 38 951
        Mitsubishi Space Star 4,1 56 611
        Mazda Tribute 4,2 70 180
        Mercedes-Benz C-sarja Kombi 4,2 75 121
        Peugeot 406 Coupé 4,3 63 221
        Peugeot 607 4,3 80 970
        Saab 9-3 4,4 65 911
        Skoda Octavia Kombi 4,4 69 110
        Toyota Prius 4,4 63 251
        Jaguar X-Type 4,5 47 700
        Renault Mégane 4,6 53 760
        Rover 75 4,7 59 161
        Volkswagen Passat Variant TDI 5,0 122 031
        BMW 3-sarja (4 syl.) 5,1 57 371
        Volvo S60 Turbo 5,2 80 321
        Volkswagen Golf VR6/V5 5,5 57 280
        Volvo S60 2.4 D 5,5 112 361
        Peugeot 406 5,6 63 531
        Saab 9-3 Turbo 5,6 80 300
        Volkswagen Golf 5,6 52 050
        Hyundai Coupé 5,7 57 901
        Volkswagen Golf Variant TDI 5,9 114 640
        Audi A4 TDI 6,0 110 540
        BMW 3-sarja (6 syl.) 6,0 61 230
        Citroën Berlingo 6,1 63 501
        Mercedes-Benz A-sarja 6,2 48 621
        Opel Astra 6,2 50 041
        Keskiarvoauto 3-v. (kaikki kokoluokat) 6,4 68 600
        Hyundai Sonata 6,4 63 870
        Volkswagen Golf Variant 6,4 61 251
        Alfa 156 6,6 61 240
        Mazda 626 6,7 52 511
        Hyundai Elantra 6,9 55 991
        Volkswagen Bora 6,9 55 971
        Citroën C3 7,0 46 191
        Peugeot 406 Kombi 7,1 74 391
        Citroën C5 7,3 60 150
        Citroën C5 Kombi 7,5 71 611
        Nissan Primera 7,6 52 131
        Fiat Stilo 7,7 50 110
        Audi A3 7,9 58 700
        Opel Vectra 7,9 55 480
        BMW Z3 8,3 29 171
        Citroën C5 Kombi HDI 8,4 120 051
        Peugeot 406 Hdi 8,5 107 340
        Volkswagen Golf TDI 8,5 105 460
        Chrysler PT Cruiser 8,6 63 220
        Kia Rio 8,6 53 591
        Nissan Maxima 8,6 66 090
        Opel Astra Kombi 8,6 61 680
        Peugeot 307 8,7 55 020
        Seat Leon 8,8 54 180
        BMW 3-sarja Kombi 8,9 69 981
        Seat Toledo 8,9 68 291
        Renault Scénic 9,2 61 700
        Mazda 626 Touring 9,3 58 940
        Fiat Bravo/Brava 9,8 55 110
        Citroën Xsara 10,1 50 500
        Ford Mondeo 10,4 67 280
        Citroën Xsara Kombi 11,3 60 760
        Renault Kangoo 11,3 57 490
        Mercedes C-sarja CDI 11,4 88 570
        Nissan Primera Kombi 11,5 61 230
        Mercedes-Benz C-sarja Kombi CDI 12,0 110 950
        Opel Vectra Kombi 12,1 68 370
        Ford Mondeo Hgv 12,2 78 430
        Peugeot 306 Kombi 12,5 56 970
        Kia Sportage 15,3 62 231
        Peugeot 406 Kombi Hdi 16,4 144 961
        Chrysler Sebring 16,8 57 411
        Fiat Marea 20,2 61 270
        Ford Mondeo Hgv TDCi 21,3 122 320
        Opel Zafira 29,3 70 061
        Renault Laguna 33,7 56 750
        Renault Laguna Touring 38,5 69 590

        Jumankauta että äijä viitsii nähdä vaivaa. Niinkuin olen aikaisemminkin todennut, niin ainakaan mua ei toi tilasto kiinnosta pätkääkään. Tota samaa paskaa on yks sun toinenkin muun merkin omistaja jauhanut täällä kerrasta toiseen. Saat varmaan suurta tyydytystä tuostakin, vai mitä? Kasva jo aikuiseksi!


      • kertoo samaa
        Laguna -04 kirjoitti:

        Jumankauta että äijä viitsii nähdä vaivaa. Niinkuin olen aikaisemminkin todennut, niin ainakaan mua ei toi tilasto kiinnosta pätkääkään. Tota samaa paskaa on yks sun toinenkin muun merkin omistaja jauhanut täällä kerrasta toiseen. Saat varmaan suurta tyydytystä tuostakin, vai mitä? Kasva jo aikuiseksi!

        Ikäväkseni täytyy todeta että Laguna on viimeisten joukossa ottaa minkä tahansa tilaston käteen. Eihän se mikään ehdoton totuus ole, mutta ei sitä voi sivuuttaakaan olankohautuksella.
        Itse jaoin mahdolliset perheen tulevat autot liikennevalomaisesti kolmeen luokkaan: vihreä=todennäköisesti hankin, keltainen=ehkä hankin ja punainen=en hanki.
        Kyllä Laguna kuuluu punaisten ryhmään vaikka onkin mukava ajaa ja istua.


      • Dynamiq
        faktoja kirjoitti:

        Katsoppa ao. linkistä Ruotsin katsastustilasto
        viime vuodelta 3v vanhoista autoista

        Mikä se siellä keikkuu keskikokoisten autojen
        viimeisenä yli 30% hylkäysprosentilla






        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566


        Keskikokoiset autot
        Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km

        Honda HR-V 0,0 66 171
        Mazda 6 Kombi 0,0 57 360
        Toyota Corolla Verso 0,9 55 700
        Skoda Superb 1,1 59 881
        Audi A4 Avant 1,2 76 431
        Mitsubishi Space Wagon 1,2 78 910
        Subaru Impreza 1,2 57 880
        Suzuki Vitara 1,2 69 310
        Subaru Legacy 1,3 75 840
        Toyota Corolla 1,3 50 680
        Audi TT 1,4 51 870
        Honda CR-V 1,4 64 981
        Mazda MX5 1,4 27 931
        Toyota Avensis 1,4 61 030
        Toyota Avensis Touring 1,4 69 350
        Mitsubishi Galant 1,5 65 130
        Suzuki Baleno Kombi 1,6 53 871
        Suzuki Liana 1,6 57 770
        Volkswagen Passat Variant 1,6 80 501
        Mercedes-Benz C-sarja 1,8 56 521
        Lexus IS 1,9 69 861
        Toyota Corolla Touring 1,9 61 341
        Audi A4 2,0 70 551
        Ford Focus Flexifuel 2,0 59 601
        Mazda 6 2,0 61 180
        Nissan Almera Tino 2,0 54 621
        Toyota Camry 2,0 65 221
        Kia Shuma 2,1 51 030
        Skoda Octavia 2,1 59 960
        Volkswagen Passat 2,2 62 241
        Honda Civic 2,4 51 531
        Toyota RAV4 2,4 66 740
        Honda Stream 2,6 62 851
        Honda Accord 2,7 65 350
        Subaru Forester 2,7 67 610
        Audi A4 Avant TDI 2,8 113 050
        Citroën Xsara Picasso 2,8 66 670
        Ford Focus Hgv 2,8 59 670
        Jaguar S-Type 2,8 52 610
        Nissan Almera 2,8 50 000
        Audi A4 Quattro 2,9 75 881
        Saab 9-3 Cabriolet 2,9 52 810
        Skoda Octavia Kombi TDI 3,0 108 401
        Volvo S40 3,0 60 340
        Hyundai Matrix 3,1 57 951
        Mitsubishi Carisma 3,1 57 150
        Mazda Premacy 3,2 66 400
        Volkswagen Passat TDI 3,2 111 081
        Ford Focus 3,3 56 370
        Volvo S60 2.4 3,4 72 340
        Mitsubishi Galant Kombi 3,5 76 140
        Toyota Avensis Verso 3,5 73 211
        Volvo V40 3,5 66 970
        Mazda 323 3,6 49 401
        Volkswagen Passat VR5/T 3,6 72 730
        Volvo S40 T/T5/AWD 3,6 61 430
        VW Passat Variant VR5/T 3,6 82 761
        Alfa 147 3,7 52 781
        Volvo V40 Turbo 3,7 70 761
        Volvo C70 Cabriolet 3,9 38 951
        Mitsubishi Space Star 4,1 56 611
        Mazda Tribute 4,2 70 180
        Mercedes-Benz C-sarja Kombi 4,2 75 121
        Peugeot 406 Coupé 4,3 63 221
        Peugeot 607 4,3 80 970
        Saab 9-3 4,4 65 911
        Skoda Octavia Kombi 4,4 69 110
        Toyota Prius 4,4 63 251
        Jaguar X-Type 4,5 47 700
        Renault Mégane 4,6 53 760
        Rover 75 4,7 59 161
        Volkswagen Passat Variant TDI 5,0 122 031
        BMW 3-sarja (4 syl.) 5,1 57 371
        Volvo S60 Turbo 5,2 80 321
        Volkswagen Golf VR6/V5 5,5 57 280
        Volvo S60 2.4 D 5,5 112 361
        Peugeot 406 5,6 63 531
        Saab 9-3 Turbo 5,6 80 300
        Volkswagen Golf 5,6 52 050
        Hyundai Coupé 5,7 57 901
        Volkswagen Golf Variant TDI 5,9 114 640
        Audi A4 TDI 6,0 110 540
        BMW 3-sarja (6 syl.) 6,0 61 230
        Citroën Berlingo 6,1 63 501
        Mercedes-Benz A-sarja 6,2 48 621
        Opel Astra 6,2 50 041
        Keskiarvoauto 3-v. (kaikki kokoluokat) 6,4 68 600
        Hyundai Sonata 6,4 63 870
        Volkswagen Golf Variant 6,4 61 251
        Alfa 156 6,6 61 240
        Mazda 626 6,7 52 511
        Hyundai Elantra 6,9 55 991
        Volkswagen Bora 6,9 55 971
        Citroën C3 7,0 46 191
        Peugeot 406 Kombi 7,1 74 391
        Citroën C5 7,3 60 150
        Citroën C5 Kombi 7,5 71 611
        Nissan Primera 7,6 52 131
        Fiat Stilo 7,7 50 110
        Audi A3 7,9 58 700
        Opel Vectra 7,9 55 480
        BMW Z3 8,3 29 171
        Citroën C5 Kombi HDI 8,4 120 051
        Peugeot 406 Hdi 8,5 107 340
        Volkswagen Golf TDI 8,5 105 460
        Chrysler PT Cruiser 8,6 63 220
        Kia Rio 8,6 53 591
        Nissan Maxima 8,6 66 090
        Opel Astra Kombi 8,6 61 680
        Peugeot 307 8,7 55 020
        Seat Leon 8,8 54 180
        BMW 3-sarja Kombi 8,9 69 981
        Seat Toledo 8,9 68 291
        Renault Scénic 9,2 61 700
        Mazda 626 Touring 9,3 58 940
        Fiat Bravo/Brava 9,8 55 110
        Citroën Xsara 10,1 50 500
        Ford Mondeo 10,4 67 280
        Citroën Xsara Kombi 11,3 60 760
        Renault Kangoo 11,3 57 490
        Mercedes C-sarja CDI 11,4 88 570
        Nissan Primera Kombi 11,5 61 230
        Mercedes-Benz C-sarja Kombi CDI 12,0 110 950
        Opel Vectra Kombi 12,1 68 370
        Ford Mondeo Hgv 12,2 78 430
        Peugeot 306 Kombi 12,5 56 970
        Kia Sportage 15,3 62 231
        Peugeot 406 Kombi Hdi 16,4 144 961
        Chrysler Sebring 16,8 57 411
        Fiat Marea 20,2 61 270
        Ford Mondeo Hgv TDCi 21,3 122 320
        Opel Zafira 29,3 70 061
        Renault Laguna 33,7 56 750
        Renault Laguna Touring 38,5 69 590

        Kyseessa on vuoden 2002 tilasto. Vai halusitko puhua museoautoista?

        Laguna laitettiin uusiksi 2005/2006.

        Saksan tilastoissa Laguna on nyt mm. Avensiksen edella.


      • kjujnmkjuhh
        faktoja kirjoitti:

        Katsoppa ao. linkistä Ruotsin katsastustilasto
        viime vuodelta 3v vanhoista autoista

        Mikä se siellä keikkuu keskikokoisten autojen
        viimeisenä yli 30% hylkäysprosentilla






        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566


        Keskikokoiset autot
        Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km

        Honda HR-V 0,0 66 171
        Mazda 6 Kombi 0,0 57 360
        Toyota Corolla Verso 0,9 55 700
        Skoda Superb 1,1 59 881
        Audi A4 Avant 1,2 76 431
        Mitsubishi Space Wagon 1,2 78 910
        Subaru Impreza 1,2 57 880
        Suzuki Vitara 1,2 69 310
        Subaru Legacy 1,3 75 840
        Toyota Corolla 1,3 50 680
        Audi TT 1,4 51 870
        Honda CR-V 1,4 64 981
        Mazda MX5 1,4 27 931
        Toyota Avensis 1,4 61 030
        Toyota Avensis Touring 1,4 69 350
        Mitsubishi Galant 1,5 65 130
        Suzuki Baleno Kombi 1,6 53 871
        Suzuki Liana 1,6 57 770
        Volkswagen Passat Variant 1,6 80 501
        Mercedes-Benz C-sarja 1,8 56 521
        Lexus IS 1,9 69 861
        Toyota Corolla Touring 1,9 61 341
        Audi A4 2,0 70 551
        Ford Focus Flexifuel 2,0 59 601
        Mazda 6 2,0 61 180
        Nissan Almera Tino 2,0 54 621
        Toyota Camry 2,0 65 221
        Kia Shuma 2,1 51 030
        Skoda Octavia 2,1 59 960
        Volkswagen Passat 2,2 62 241
        Honda Civic 2,4 51 531
        Toyota RAV4 2,4 66 740
        Honda Stream 2,6 62 851
        Honda Accord 2,7 65 350
        Subaru Forester 2,7 67 610
        Audi A4 Avant TDI 2,8 113 050
        Citroën Xsara Picasso 2,8 66 670
        Ford Focus Hgv 2,8 59 670
        Jaguar S-Type 2,8 52 610
        Nissan Almera 2,8 50 000
        Audi A4 Quattro 2,9 75 881
        Saab 9-3 Cabriolet 2,9 52 810
        Skoda Octavia Kombi TDI 3,0 108 401
        Volvo S40 3,0 60 340
        Hyundai Matrix 3,1 57 951
        Mitsubishi Carisma 3,1 57 150
        Mazda Premacy 3,2 66 400
        Volkswagen Passat TDI 3,2 111 081
        Ford Focus 3,3 56 370
        Volvo S60 2.4 3,4 72 340
        Mitsubishi Galant Kombi 3,5 76 140
        Toyota Avensis Verso 3,5 73 211
        Volvo V40 3,5 66 970
        Mazda 323 3,6 49 401
        Volkswagen Passat VR5/T 3,6 72 730
        Volvo S40 T/T5/AWD 3,6 61 430
        VW Passat Variant VR5/T 3,6 82 761
        Alfa 147 3,7 52 781
        Volvo V40 Turbo 3,7 70 761
        Volvo C70 Cabriolet 3,9 38 951
        Mitsubishi Space Star 4,1 56 611
        Mazda Tribute 4,2 70 180
        Mercedes-Benz C-sarja Kombi 4,2 75 121
        Peugeot 406 Coupé 4,3 63 221
        Peugeot 607 4,3 80 970
        Saab 9-3 4,4 65 911
        Skoda Octavia Kombi 4,4 69 110
        Toyota Prius 4,4 63 251
        Jaguar X-Type 4,5 47 700
        Renault Mégane 4,6 53 760
        Rover 75 4,7 59 161
        Volkswagen Passat Variant TDI 5,0 122 031
        BMW 3-sarja (4 syl.) 5,1 57 371
        Volvo S60 Turbo 5,2 80 321
        Volkswagen Golf VR6/V5 5,5 57 280
        Volvo S60 2.4 D 5,5 112 361
        Peugeot 406 5,6 63 531
        Saab 9-3 Turbo 5,6 80 300
        Volkswagen Golf 5,6 52 050
        Hyundai Coupé 5,7 57 901
        Volkswagen Golf Variant TDI 5,9 114 640
        Audi A4 TDI 6,0 110 540
        BMW 3-sarja (6 syl.) 6,0 61 230
        Citroën Berlingo 6,1 63 501
        Mercedes-Benz A-sarja 6,2 48 621
        Opel Astra 6,2 50 041
        Keskiarvoauto 3-v. (kaikki kokoluokat) 6,4 68 600
        Hyundai Sonata 6,4 63 870
        Volkswagen Golf Variant 6,4 61 251
        Alfa 156 6,6 61 240
        Mazda 626 6,7 52 511
        Hyundai Elantra 6,9 55 991
        Volkswagen Bora 6,9 55 971
        Citroën C3 7,0 46 191
        Peugeot 406 Kombi 7,1 74 391
        Citroën C5 7,3 60 150
        Citroën C5 Kombi 7,5 71 611
        Nissan Primera 7,6 52 131
        Fiat Stilo 7,7 50 110
        Audi A3 7,9 58 700
        Opel Vectra 7,9 55 480
        BMW Z3 8,3 29 171
        Citroën C5 Kombi HDI 8,4 120 051
        Peugeot 406 Hdi 8,5 107 340
        Volkswagen Golf TDI 8,5 105 460
        Chrysler PT Cruiser 8,6 63 220
        Kia Rio 8,6 53 591
        Nissan Maxima 8,6 66 090
        Opel Astra Kombi 8,6 61 680
        Peugeot 307 8,7 55 020
        Seat Leon 8,8 54 180
        BMW 3-sarja Kombi 8,9 69 981
        Seat Toledo 8,9 68 291
        Renault Scénic 9,2 61 700
        Mazda 626 Touring 9,3 58 940
        Fiat Bravo/Brava 9,8 55 110
        Citroën Xsara 10,1 50 500
        Ford Mondeo 10,4 67 280
        Citroën Xsara Kombi 11,3 60 760
        Renault Kangoo 11,3 57 490
        Mercedes C-sarja CDI 11,4 88 570
        Nissan Primera Kombi 11,5 61 230
        Mercedes-Benz C-sarja Kombi CDI 12,0 110 950
        Opel Vectra Kombi 12,1 68 370
        Ford Mondeo Hgv 12,2 78 430
        Peugeot 306 Kombi 12,5 56 970
        Kia Sportage 15,3 62 231
        Peugeot 406 Kombi Hdi 16,4 144 961
        Chrysler Sebring 16,8 57 411
        Fiat Marea 20,2 61 270
        Ford Mondeo Hgv TDCi 21,3 122 320
        Opel Zafira 29,3 70 061
        Renault Laguna 33,7 56 750
        Renault Laguna Touring 38,5 69 590

        Niin tämän tekstin kirjoittanut pösi.ö unohti laittaa lehtiartikkelin päivämäärän (21.4.2006).
        Siis tässähän puhutaan 7 vuotta vanhoista autoista.






        3 vuotta vanhat autot

        21.4.2006 16:49
        A A

        Helsingin Sanomat

        Pikkuautot
        Hylätyt % Mittarilukema keskimäärin km


    • fgsafadfadfad

      mutta tuon täytyy olla yksilö, sillä omassani saman ikäisessä ei ole ollut juuri mitään vikaa.
      tasan ei mene nallekarkit. :)

    • Laguna-Man

      Mulla on ollu Laguna 2,0 Aut. vm.1999 nyt jo neljä vuotta, eikä ole ollut mitään vikaa. Olen huoltanut sen ohjekirjan mukaisesti ja nyt jo ajanut 67800 huoletonta kilometriä.
      Totta on, että Laguna on laiska kiihtymään ja suhteellisen iso janoinen. Toisaalta, jos ei ole kiire, niin kyllä tällä kerkiää.
      Ei mulla kyllä ole muuta negatiivista sanottavaa Lagunasta. Ehkäpä kun autoon tulee lisää elektroniikkaa, niin se on myös herkempi vioille.

    • medoc

      Näin kuuden laguunan kokemuksella voin ainakin todeta Lagunan laadun minulle riittävän. 4 kpl I mallin laguunaa ja 2 kpl II :sta ajettuina 80-120 tkm joistain joilla ajoin yli 100 tkm täytyi pakoputkia uusia muuten yhdellekään autolle ei ole tehty muuta kuin pakolliset huollot.

      En tiedä, mutta jos pyörät linkussa ajelee katukivetyksien ym. ilman tuntoa saattaa kai noita laakereita ja niveliä mennä. Itte kun omalla rahalla joutuu auton ostamaan joutuu vähän katselemaan miten ajelee.

      Tai voihan olla,että mulla on aina vaan niin hyvä tuuri.

      • Laguna -04

        Mä olen kanssa sitä mieltä että ajotyyli ratkaisee miten noi pyöräntuennat kestää. Nykyään ajetaan kuoppaisilla ja muutenkin huonopintaisilla teillä huolettomasti ja reippaalla vauhdilla niin että kolina käy. Kyllä siinä luulisi olevan akselistot aika kovilla. Itse ajelen iisisti jos on huonokuntoinen, esim. joku pikkutie ja töyssyjen yli tosi varovaisesti. Sit yks toinen juttu kun puhutaan että sähköiset lasinnostimet brakaa. Luulisin että jos ovia ei paiskottaisi turhan kovalla voimalla niin ne kestää paremmin. Jokainen kova tärsky varmaan vaikuttaa niidenkin toimivuuteen. Tosiaan kun kalliilla rahalla ostaa auton ja aikoo pitää sitä pitkään niin huolellisuudella selviää pitkälle.


    • kompurapompura

      minä yleensä koeajan auton ennen ostoa,että turha ruikuttaa että moottori liian pieni:)ja kytkimen toiminnan huomaa heti jos jotain autoista tajuaa,ja luulisi olevan autossa takuuta liikkeen puolesta kun kerran sieltä ostettu ja ei sinulla kauaa ollut edes.ei minulla ei ole rellua,mutta tollaset turhat ruikutukset naurattaa..

      • suht tyytyväinen

        Ilmastointi,huolto suositeltu 3v.n välein nestee uusitaan tarkastus 125 euroa. (nestee karkaa 5 v sisällä, kombura hörppä tyhjää).
        Shköiset lasinnostimet: 1 vaijeri menee oven alareunaa pitkin, saa vettä ja ruostuu seuraus vaijeri katkeaa. Voi rasvata kaiutin reijän kautta. Lagunassa ei ole pahemmin ruostevikoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe