En pääse haastatteluihin!

Mikä mättää??

Ongelmanani on työnhaussa se, etten pääse koskaan edes haastatteluun asti. Olen vähän yli puoli vuotta hakenut töitä ja lähettänyt n. 30 työhakemusta enkä olen päässyt yhteenkään haastatteluun!!

Räätälöin jokaisen hakemuksen ja korostan kulloinkin keskeisiä vahvuuksia. Olen 26-vuotias KTM ja työkokemusta löytyy 15-vuotiaasta alkaen - viimeiset 5 vuotta oman alan töitä, myös vaativia sellaisia. Ymmärrän, ettei työpaikka tärppää heti, mutta että ei edes haastatteluun asti pääse. Olen alkanut katkerana jopa miettiä, että tämä johtuu ikärasismista...26-vuotias (olen tosin sinkku..) nainen on työnantajan näkökulmasta potentiaalinen synnyttäjä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko joku onnistunut pääsemään pois kierteestä ja mitä se vaati...?

23

7434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaa tärpätä

sitäkautta vakipaikka...

• markkinoilla.

Suurin syy kyllä on että esim. KTM-tutkinnon suorittaneita on tuotettu enemmän kuin mitä markkinat pystyvät tällä hetkellä vastaanottamaan. Ehkäpä sinun pitäisi keksiä muita keinoja jotta hakemuksesi erottuisi joukosta. Hakemuksen visuaaliset tehokeinot voivat olla yksi vaihtoehto.

• hakemuksessa vikaa
        markkinoilla. kirjoitti:

Suurin syy kyllä on että esim. KTM-tutkinnon suorittaneita on tuotettu enemmän kuin mitä markkinat pystyvät tällä hetkellä vastaanottamaan. Ehkäpä sinun pitäisi keksiä muita keinoja jotta hakemuksesi erottuisi joukosta. Hakemuksen visuaaliset tehokeinot voivat olla yksi vaihtoehto.

Voi olla, että hakemukseni on vain yksinkertaisesti tylsä ja liian korrekti. Luin sen nyt läpi, eikä se varmaan kyllä erotu satojen muiden joukosta. Siitä ei tule mitenkään esiin persoonani ja osaamiseni (työkokemusta löytyy, olen järjestöaktiivi, osaan kuutta kieltä jne...)

Olen kyllä tällä hetkellä vakituisessa koulutusta vastaavassa työssä, mutta haluaisin vaihtaa työtä työyhteisön todella pahojen ongelmien vuoksi. Nyt pitäisi vaan preptata sitä hakemusta vähän iskevämpään tyyliin. Netistä löytyvät mallit ovat vain niin kliinisiä ja kuvaavat vain rakenteen. En ole tainnut koskaan nähdä kenenkään "aitoa" työhakemusta, se voisi tuoda vinkkejä.

• Hakemus
        hakemuksessa vikaa kirjoitti:

Voi olla, että hakemukseni on vain yksinkertaisesti tylsä ja liian korrekti. Luin sen nyt läpi, eikä se varmaan kyllä erotu satojen muiden joukosta. Siitä ei tule mitenkään esiin persoonani ja osaamiseni (työkokemusta löytyy, olen järjestöaktiivi, osaan kuutta kieltä jne...)

Olen kyllä tällä hetkellä vakituisessa koulutusta vastaavassa työssä, mutta haluaisin vaihtaa työtä työyhteisön todella pahojen ongelmien vuoksi. Nyt pitäisi vaan preptata sitä hakemusta vähän iskevämpään tyyliin. Netistä löytyvät mallit ovat vain niin kliinisiä ja kuvaavat vain rakenteen. En ole tainnut koskaan nähdä kenenkään "aitoa" työhakemusta, se voisi tuoda vinkkejä.

Minäkin olen elämäni aikana kirjoitellut aika liudan työhakemuksia, aina se on yhtä vaikeaa koska en ole mitenkään kirjallisesti lahjakas. Jollain kursseilla opetettiinkin näitä hakemuksen muoto- ja sisältöasioita, mutta nyt olen niistä luopunut ja koitan käyttää ihan omanlaistani kieltä ja rentoa tyyliä (riippuu tietysti kelle hakemuksen lähettää).
        Nykyäänhän hakemukset lähetetään enimmäkseen sähköpostilla, ja maileissa muutenkaan ei näillä muotoseikoilla ole samanlaista merkitystä kuin perinteisissä asiakirjoissa. Aloitan hakemuksen jollain ihan erilaisella lauseella kuin mitä yleensä on totuttu tekemään.Vältän perinteisiä aloituksia kuten 'haen sitä ja sitä paikkaa' tai 'olen kiinnostunut avoimesta paikasta' jne.
        Nyt liitin vielä ansioluettelooni kuvan itsestäni, ehkäpä sekin hieman auttaa kun tällainen kohta 4-kymppinen ei taida olla kovaa valuuttaa työmarkkinoilla? Kuvasta näkee että olen nuorekas ja iloinen, ehkäpä sekin alitajuisesti vaikuttaa sen päässä joka hakemusta lukee.Ainakin olen jo päässyt työhaastatteluihin vähäisine työkokemuksineni kymmenien hakijoiden joukosta.
        Jos mahdollista, kannattaa etukäteen ottaa selvää yrityksestä johon hakee töihin, jos ei jo entuudestaan ole tuttu. Kysellä tutuilta, josko joku tuntisi firmasta jonkun, tai tutustua yrityksen nettisivuihin jne.Näitäkin tietoja voi taitavasti käyttää hyödykseen joko hakemuksessa tai haastattelussa.

• XXXXXXX
        Hakemus kirjoitti:

Minäkin olen elämäni aikana kirjoitellut aika liudan työhakemuksia, aina se on yhtä vaikeaa koska en ole mitenkään kirjallisesti lahjakas. Jollain kursseilla opetettiinkin näitä hakemuksen muoto- ja sisältöasioita, mutta nyt olen niistä luopunut ja koitan käyttää ihan omanlaistani kieltä ja rentoa tyyliä (riippuu tietysti kelle hakemuksen lähettää).
        Nykyäänhän hakemukset lähetetään enimmäkseen sähköpostilla, ja maileissa muutenkaan ei näillä muotoseikoilla ole samanlaista merkitystä kuin perinteisissä asiakirjoissa. Aloitan hakemuksen jollain ihan erilaisella lauseella kuin mitä yleensä on totuttu tekemään.Vältän perinteisiä aloituksia kuten 'haen sitä ja sitä paikkaa' tai 'olen kiinnostunut avoimesta paikasta' jne.
        Nyt liitin vielä ansioluettelooni kuvan itsestäni, ehkäpä sekin hieman auttaa kun tällainen kohta 4-kymppinen ei taida olla kovaa valuuttaa työmarkkinoilla? Kuvasta näkee että olen nuorekas ja iloinen, ehkäpä sekin alitajuisesti vaikuttaa sen päässä joka hakemusta lukee.Ainakin olen jo päässyt työhaastatteluihin vähäisine työkokemuksineni kymmenien hakijoiden joukosta.
        Jos mahdollista, kannattaa etukäteen ottaa selvää yrityksestä johon hakee töihin, jos ei jo entuudestaan ole tuttu. Kysellä tutuilta, josko joku tuntisi firmasta jonkun, tai tutustua yrityksen nettisivuihin jne.Näitäkin tietoja voi taitavasti käyttää hyödykseen joko hakemuksessa tai haastattelussa.

OLin rekrytoimassa toissa keväänä kesätyöntekijöitä. Hakemuksia saimme n. 100 kpl ja otimme 4 hlöä. n. 10 hakemuksessa oli kuva ja muistan vieläkin niistä kuvallisista hakemuksista hyvät hakijat. Eli kuva kannattaa laittaa erottuakseen.

• Karsta

Itse olen tradenomi ja voin sanoa etten sittenkään taida opiskella ktm:ksi. Olen ollut nimittäin 2kk työttömänä ja siitä suivaantuneena olen suunnitellut jatko-opintoja ensin hieman työskenneltyäni. Näiden 2kk:n olen aikana käynyt 5:ssä haastattelussa ja 6. odottaa ensi viikolla. Lienee parempi pysyä tradenomina.... No lycka till anyway.

• alkup.

Olen kyllä aikaisemmin löytänyt todella hyvin hyviä töitä enkä ole koskaan ollut työttömänä. Nytkin minulla on hyväpalkkainen koulutusta vastaava työ, mutta firman sisäiset ongelmat ajavat vaihtamaan työtä.

Pitää yrittää jatkaa työnhakua kun olen uudelleenmuotoillut hakemustani. Uskon, ettei koulutuksella välttämättä ole niin merkitystä työn haussa. Jostain syystä kuitenkin kukaan opiskelutovereistani ei ole ollut työttömänä, vaan kaikki ovat löytäneet koulutusta vastaavaa työtä, mutta sen sijaan tiedän monia tradenomeja, jotka ovat työttömänä. Tämä ei kuitenkaan välttämättä johdu koulutuksesta.

Jos haluat KTM:ksi mieti tarkkaan mitä alaa haluat opiskella ja minkälaiset työtehtävät sinua kiinnostavat. Jos näihin haluamasi tehtäviin avautuu pääsy lähinnä KTM:lle (esim. analyytikot, controllerit, markkinointi/talouspäälliköt) kannattaa mielestäni haluamansa eteen tehdä myös töitä ja jatkaa opiskelua, eikä noin helpolla luovuttaa.

• karsta
        alkup. kirjoitti:

Olen kyllä aikaisemmin löytänyt todella hyvin hyviä töitä enkä ole koskaan ollut työttömänä. Nytkin minulla on hyväpalkkainen koulutusta vastaava työ, mutta firman sisäiset ongelmat ajavat vaihtamaan työtä.

Pitää yrittää jatkaa työnhakua kun olen uudelleenmuotoillut hakemustani. Uskon, ettei koulutuksella välttämättä ole niin merkitystä työn haussa. Jostain syystä kuitenkin kukaan opiskelutovereistani ei ole ollut työttömänä, vaan kaikki ovat löytäneet koulutusta vastaavaa työtä, mutta sen sijaan tiedän monia tradenomeja, jotka ovat työttömänä. Tämä ei kuitenkaan välttämättä johdu koulutuksesta.

Jos haluat KTM:ksi mieti tarkkaan mitä alaa haluat opiskella ja minkälaiset työtehtävät sinua kiinnostavat. Jos näihin haluamasi tehtäviin avautuu pääsy lähinnä KTM:lle (esim. analyytikot, controllerit, markkinointi/talouspäälliköt) kannattaa mielestäni haluamansa eteen tehdä myös töitä ja jatkaa opiskelua, eikä noin helpolla luovuttaa.

No tradenomeja tiedän muitakin jotka ovat työttömänä. Koulutuksessa ei niin paljoa vikaa kuin määrässä.
        Logistiikan hommiin olen hakenut ja sitä olen suunnitellut jatkavani kunhan sais ensin jotain työkokemusta ja säästöjä. Sitte kait helpompi edetäkin ylemmäs kun on "alakerta" tuttua.

• karsta
        alkup. kirjoitti:

Sen olen itse huomannut, että pääsen paremmin haastatteluihin, kun en yritä olla liian täydellinen paikkaan. Haetuista ominaisuuksista mainitsen omaavani vain osan niistä. Jos esim. 5 ominaisuutta jota hakevat, laitan vain 3 hakemukseen.

• saat töitä

Ota kaste ja liity johonkin lestadiolaisiin tai helluntaiherätykseen niin saat suhteilla työn.

• on vähän...

... pitäisi hakea ehkä vielä useampaan. Toisaalta niihin kaikkein kiinnostavimpiin pitäisi panostaa paljon enemmän (osoittaen, että et ainoastaan ole kokeilemassa kepillä jäätä, tai ns. potkimassa renkaita)

• ktm.-

Melko vähän olet hakemuksia laitellut. Viimeksi itse töitä hakiessa laitoin noin 120 hakemusta reilussa kuukaudessa. 3 eri duunihaastattelua ja 2 duunia valittavaksi (toisee näistä yhteensä 5 haastattelukierrosta).

Eli kyllä se duunin hakeminen on kokopäiväduuni. Lista ulos rekrysivuilta ja hakemusta vaan 10 päivässä räätälöiden.

• ppppp76

Sitä mieltä minäkin, että 30 hakemusta on vielä aika vähän. Itse hain jokunen vuosi sitten Suomeen palattuani töitä 8 kk, on korkeakoulututkinto, ulkomaan kokemusta ja kielitaitoa eli helppoa se ei ole.

Hakemuksesta sen verran, että yritä erottua massasta jotenkin. Meille haettiin uutta henkilöä alkukesästä, hakemuksia n. 60 ja lähes kaikki vastavalmistuneita ktm:iä tai otk:ta, ongelmana vaan, että oikeastaan yksikään ei noussut kovin hyvin eroon tuosta massasta. Sieltä sitten valittiin henkilöitä haastatteluun lähinnä hakuammunnalla. Luulen että syynä on netistä yms. lyötyvät CV ja hakemuskirje -mallit, kaikki käyttävät niitä ja tämä sitten johtaa siihen, että kaikki hakemukset ovat todella paljon toistensa kaltaisia. Hakijan pitäisi jotenkin pystyä erottumaan tästä massasta, on se sitten se edellä mainittu valokuva, outo harrastus vai mikä, sitä en osaa sanoa, riippuu varmasti paikasta ja rekrytoijastakin.

• tänä päivänä

Nainen 26 v ei kyllä ole mikään etu. Toisekseen lienetkö räätälöinyt hakemustasi liikaa. Ns. lipevät hakemukset päätyvät yleensä ö-mappiin. Ja jos taas palkkapyyntösi on liian suuri niin yhteyttä ei varmasti vaivauduta ottamaan. Aloita siis alhaalta. Mutta jos teet vaikka minkälaisia määräaikaisa töitä vaikkeivat ne vastaisikaan koulutustasi niin siitä taas ei ole haittaa kunhan teet hakemuksessa selväksi että pääset irrottautumaan tarvittaessa piankin.

• ... ihmettelevä..

.. palkkapyynnön hakukirjeeseen? Palkka on asia josta neuvotellaan kun tietää työkuvan ja tietää omat vahvuudet jne ja pystyy neuvottelemaan. Ei työnhakuilmoituksessa mitään neuvotella.

• ....
        ... ihmettelevä.. kirjoitti:

.. palkkapyynnön hakukirjeeseen? Palkka on asia josta neuvotellaan kun tietää työkuvan ja tietää omat vahvuudet jne ja pystyy neuvottelemaan. Ei työnhakuilmoituksessa mitään neuvotella.

Jos palkkatoivomusta pyydetään niin se kannattaa laittaa. Suoraan lentää paperikoriin sellainen, joka ei osaa osaamistaan arvottaa.

• nans
        .... kirjoitti:

Jos palkkatoivomusta pyydetään niin se kannattaa laittaa. Suoraan lentää paperikoriin sellainen, joka ei osaa osaamistaan arvottaa.

Ilman muuta kannattaa laittaa palkkatoivomus joo, eikä missään nimessä ainakaan liian alas, mielummin yläkanttiin tai jos tuntuu vaikealta, niin mieluummin kuittaa asian ilman tarkempia euromääriä tyyliin "työpanokseni (sen tuoma etu yritykselle? jotain semmosta) on keskitasoa korkeampi, joten luonnollisesti toivon saavani siitä myös asiallisen palkkion. Olen varma että pääsemme molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun." Pitää arvostaa omaa työtään ja etenkin työhakemuksessa tuoda se julki!

Ja persoonallisuutta niihin sanavalintoihin. Jos työpaikkailmoituksessa lukee "rohkeaa, määrätietoista ja ihmisten kanssa toimeen tulevaa", kannattaa ehkä vihjasta sinne suuntaan mutta ei missään nimessä samoilla sanoilla sillä ne on todnäk monessa kymmenessä muussakin hakemuksessa. Mulla on usein toiminut myös harkitut riskinotot, heitot joista joku jää varmasti jonkun mieleen joka hakemukseni lukee. Jos ne sattuukin menemään ihan ohi valitsijan huumorintajusta - niin sit menee. Useimmiten yllättävät heitot osuu maaliinsa, kun vertailukohtana on persoonattomia sanajonoja. Ja sen perinteisen "Näin ilmoituksenne avoimesta paikasta............ssa ja kiinnostuin, sillä tunnen olevani sopiva mainitsemaanne tehtävään" voi huoletta vaihtaa vaikka ihan vaan vaatimattomaan ilmoitukseen, että osaaja ilmoittautuu palvelukseen.

Jossain kuulin esimerkin, Fazerille hakenut tyyppi oli kirjoittanut hakemuksensa fazerin sinisen käärepaperiin - ja saanut paikan. Äkkiseltään tuokin tuntuu ehkä hölmöltä, mutta kun kerran hakijoita saattaa olla satojakin, niin...

Selkeys, ja liian pitkän tekstin välttäminen, kiinnostavuus/yllättävyys ja räätälöinti luullakseni määrittelevät, jaksaako hakemuksen käsittelijä paneutua hakijan osaamiseen tarkemmin ollenkaan. Kuva on plussaa mikäli hakemus tukee sitä mielikuvaa joka ihmisestä syntyy yrityksen näkökulmasta katsellen.

Ja itsestäänselvempää kuin mikään; jos on taipumusta kirjoitusvirheisiin, kannattaa luetuttaa hakemus vaikka kahdeksalla kaverilla jos tarve vaatii.

Nii ja pakkoko sitä times new romania tai tahomaa on käyttää, kunhan on selkeä, siisti ja asiallinen fontti :)

Onnea matkaan, varmasti onnistut!

• palkkatoivomus
        .... kirjoitti:

On aika selvää, että jos palkkatoivomusta kysytään ja siihen et vastaa, niin se sama kuin jos jättäisit yhteystietosi pois. Eli jos et osaa ilmoituksessa mainittuihin asioihin vastata, et todennäköisesti osaa duunissakaan sen vaikeampia >>>hylkyyn.

• edellinen kysyjä
        nans kirjoitti:

Ilman muuta kannattaa laittaa palkkatoivomus joo, eikä missään nimessä ainakaan liian alas, mielummin yläkanttiin tai jos tuntuu vaikealta, niin mieluummin kuittaa asian ilman tarkempia euromääriä tyyliin "työpanokseni (sen tuoma etu yritykselle? jotain semmosta) on keskitasoa korkeampi, joten luonnollisesti toivon saavani siitä myös asiallisen palkkion. Olen varma että pääsemme molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun." Pitää arvostaa omaa työtään ja etenkin työhakemuksessa tuoda se julki!

Ja persoonallisuutta niihin sanavalintoihin. Jos työpaikkailmoituksessa lukee "rohkeaa, määrätietoista ja ihmisten kanssa toimeen tulevaa", kannattaa ehkä vihjasta sinne suuntaan mutta ei missään nimessä samoilla sanoilla sillä ne on todnäk monessa kymmenessä muussakin hakemuksessa. Mulla on usein toiminut myös harkitut riskinotot, heitot joista joku jää varmasti jonkun mieleen joka hakemukseni lukee. Jos ne sattuukin menemään ihan ohi valitsijan huumorintajusta - niin sit menee. Useimmiten yllättävät heitot osuu maaliinsa, kun vertailukohtana on persoonattomia sanajonoja. Ja sen perinteisen "Näin ilmoituksenne avoimesta paikasta............ssa ja kiinnostuin, sillä tunnen olevani sopiva mainitsemaanne tehtävään" voi huoletta vaihtaa vaikka ihan vaan vaatimattomaan ilmoitukseen, että osaaja ilmoittautuu palvelukseen.

Jossain kuulin esimerkin, Fazerille hakenut tyyppi oli kirjoittanut hakemuksensa fazerin sinisen käärepaperiin - ja saanut paikan. Äkkiseltään tuokin tuntuu ehkä hölmöltä, mutta kun kerran hakijoita saattaa olla satojakin, niin...

Selkeys, ja liian pitkän tekstin välttäminen, kiinnostavuus/yllättävyys ja räätälöinti luullakseni määrittelevät, jaksaako hakemuksen käsittelijä paneutua hakijan osaamiseen tarkemmin ollenkaan. Kuva on plussaa mikäli hakemus tukee sitä mielikuvaa joka ihmisestä syntyy yrityksen näkökulmasta katsellen.

Ja itsestäänselvempää kuin mikään; jos on taipumusta kirjoitusvirheisiin, kannattaa luetuttaa hakemus vaikka kahdeksalla kaverilla jos tarve vaatii.

Nii ja pakkoko sitä times new romania tai tahomaa on käyttää, kunhan on selkeä, siisti ja asiallinen fontti :)

Onnea matkaan, varmasti onnistut!

Palkkapyyntö kannattaa tietysti mainita, että siitä haluaa neuvotella paikan päällä. Siinä onnistuu luokittelemaan itsensä todella hyvin kun alkaa pyytämään palkaksi 2892,53 euroa kuussa. Riippuu aika pirusti muista eduista jne mikä on oikea palkka. Tai uran alkuvaiheessa haluaisin killeripalkan helposta duunista ja vaikeasta duunista joku pari tonttuakin käy :)

• Nimetön

että haetko sittenkin heti liian vaativiin työtehtäviin? Jospa aloittaisit ihan joillain assistantin hommilla, ja niitä tehtyäsi voisit edetä eteenpäin...

Nykyään on niin hankalaa päästä edes toimistoapulaisen hommiin.

• alkup.

Toimin tällä hetkellä ison hankkeen hankepäällikkönä, eli siis haen uutta työtä töistä käsin. Minulla on jo aika paljon työkokemusta ikäisekseni, että siinä mielessä ei huvittaisi enää "palata" toimistoapulaiseksi, mistä aloitti vuosia sitten. En kuitenkaan ole mielestäni hakenut sellaisiin hommiin, mihin osaamiseni ei riittäisi - eli en ole hakenut mitään johtotason tehtäviä tai sellaisia hommia mistä minulla ei olisi minkäänlaista kokemusta.

Nyt itse asiassa minut on kutsuttu kahteen haastatteluun - ja tämä tapahtui hakemuksen uudelleenmuotoilun jälkeen. Luovuin tylsästä netin valmiista pohjasta ja annoin tulla tekstiä omaan tyyliini. Ja heti haastattelukutsu...hmmm

Toivotaan että tärppää tällä kertaa =)

• Jossu*
        alkup. kirjoitti:

Toimin tällä hetkellä ison hankkeen hankepäällikkönä, eli siis haen uutta työtä töistä käsin. Minulla on jo aika paljon työkokemusta ikäisekseni, että siinä mielessä ei huvittaisi enää "palata" toimistoapulaiseksi, mistä aloitti vuosia sitten. En kuitenkaan ole mielestäni hakenut sellaisiin hommiin, mihin osaamiseni ei riittäisi - eli en ole hakenut mitään johtotason tehtäviä tai sellaisia hommia mistä minulla ei olisi minkäänlaista kokemusta.

Nyt itse asiassa minut on kutsuttu kahteen haastatteluun - ja tämä tapahtui hakemuksen uudelleenmuotoilun jälkeen. Luovuin tylsästä netin valmiista pohjasta ja annoin tulla tekstiä omaan tyyliini. Ja heti haastattelukutsu...hmmm

Toivotaan että tärppää tällä kertaa =)

..sitten miten haastettelussa kävi. Ja onnea matkaan!

• Rekrytoija

Luen työkseni työnhakijoiden kyhäilemiä hakemuksia. Kaikki täällä esitetyt kommentit ovat hyviä.

Kun lukee lyhyessä ajassa ison pinon hakemuksia, niin lukijalle tärkeeksi muodostuu oleellisten asioiden SELKEÄ JA LYHYT esittely.

Ylipitkät hakemukset ja turhat jaarittelut ärsyttävät. Ei kannata selittää lukijalle itsestään selviä asioita liian tarkasti, lukija todennäköisesti ole aivan tampio ja on ainakin hieman perehtynyt tehtävän aihealueeseen (jos ei muuten, niin lukemistaan muista hakemuksista).

Erottumisasia on toki tärkeä, mutta kannattaa mielestäni olla asiallinen ennemmin kuin liian erikoinen tai liikaa itseänsä kehuva. Kohtuus kaikessa. Hyvät tyypit erottuu jo joko koulutuksella ja työkokemuksella huonoimmista, vaikka hakemus olisi "standardimallia".

Hakemus lyhyt ja asiallinen, cv mielellään samanlainen ja cv:kin mielellään mahduttava yhdelle sivulle. Haastattelussa voidaan selvittää työtehtävistä enemmän.

Kuva ok, jos ne eivät anna tympeää kuvaa sinusta. Sellaisiakin olen nähnyt. Itse olen lukenut kuvattomia enemmän kuin kuvallisia.

Palkka-asioita ei kannata korostaa, jos niitä ei kysytä, koska rekrytoijan kannalta unelmavalinta olisi tehtävästä oikeasti kiinnostunut, pärjäävä ja siinä ehkä pitkäänkin viihtyvä. Palkka-asiat tulevat tärkeysasioissa myöhemmin. Palkkatoive pitää jollain tavalla esittää, jos sitä pyydetään joko euroissa tai kuten täällä kommentit kertoneet kiertämällä se tyylikkäästi.

Summa summarum: selkeä, lyhyt, asiallinen, huolellisesti laadittu. Ota huomioon "tyyliheitoissa", että saman hakemuksen saattaa lukea usempikin henkilö, eikä sen ole hyvä ärsyttää ketään lukijoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      302
      7661
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5989
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2007
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1885
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      20
      1733
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1599
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1406
    Aihe