Eli mistä tietää, että hampaiden kiille on vaurioitunut? Onko pinta kenties jotenkin erilainen? Onko hammas läpikuultava, keltainen, vai millainen?
Mistä kiillevaurion tunnistaa?
5
1636
Vastaukset
- kävin hammaslääkärillä
Kävin hammaslääkärillä tarkastuttamassa hampaani 6v kestäneen bulimian takia. Olin varma että olen pilannut hampaani ja että ne ovat hirveässä kunnossa. Mutta mitäpä vielä! Ne ovat hyvässä kunnossa!!! Syy: Aina oksentamisen jälkeen huuhtelen suuni vedellä, oikein kunnolla. Sitten syön purkkaa. Syön purkkaa muutenkin monta, monta kertaa päivässä (estää reikiintymisen ja ksylitoli tekee nannaa kiilteelle!) sekä harjaan hampaani ainakin iltaisin ja yleensä myös aamuisin. Joskus vielä päivälläkin. Pehmeellä hammasharjalla!! Lisäksi silloin tällöin hammaslankaa, suuvettä etc. Ja olen sairastanut kausiluonteista bulimiaa lähes 6v. Että toivoa on vielä, jos on muuten pitänyt huolta hampaistaan.
Mutta pientä "pitsiä" oli etuhampaiden reunoilla, kuten hammaslääkri totesi. Mutta hän lisäsi vielä perään, että sitä näkee myös "normaaleilla" ihmisillä. Ja toki kiille on vähän kärsinyt, koska pinta on sileytynyt, mutta mistään hirveästä kiille-kadosta ei voi puhua.
Kerroin siis hamppilääkärille tästä bulimiasta. VAIKEAA se aluksi oli, mutta hän oli tosi ihana!! Tunnelma oli hyvin luonteva myös loppuajan. Lääkäri oli nainen. Miehelle on olis voinu kertoo.
Siinä jotain apua/tukea sinulle ja muille kohtalotovereille. Jaksamista! :(- kävin hammaslääkärillä
Lisäksi olen järjestänyt oksentamiseni niin, että syön kiinteää ruokaa, eli en mitään hirveän nestepitoisia. En myöskään juo nestettä ennen oksentamista, ehkä muutama PIENI kulaus. Koska jos juo paljon nestettä ennen oksentamista, oksennus tulee nestemäisenä ja sellainen kerää myös enemmän vatsahappoja eli se on se pahin juttu tässä oksentamisessa heti muiden juttujen jälkeen (neste-epätasapaino, puutokset etc.). Eli älkää juoko nesteitä ennen oksentamista! Silloin oksennus tulee "neutraalimpana".
Ja en yllytä täällä ketään oksentamaan. Tiedän kuitekin tosiasiat: täällä on paljon ihmisiä, jotka tulevat vielä oksentamaan, koska bulimia on vaikea sairaus. Ja tiedän, että me bulimikot sairaudestamme huolimatta haluamme pitää hyvää huolta terveydestä. Minulle kauniit, terveät hampaat ovat tärkeä asia. - tassuttaja
kävin hammaslääkärillä kirjoitti:
Lisäksi olen järjestänyt oksentamiseni niin, että syön kiinteää ruokaa, eli en mitään hirveän nestepitoisia. En myöskään juo nestettä ennen oksentamista, ehkä muutama PIENI kulaus. Koska jos juo paljon nestettä ennen oksentamista, oksennus tulee nestemäisenä ja sellainen kerää myös enemmän vatsahappoja eli se on se pahin juttu tässä oksentamisessa heti muiden juttujen jälkeen (neste-epätasapaino, puutokset etc.). Eli älkää juoko nesteitä ennen oksentamista! Silloin oksennus tulee "neutraalimpana".
Ja en yllytä täällä ketään oksentamaan. Tiedän kuitekin tosiasiat: täällä on paljon ihmisiä, jotka tulevat vielä oksentamaan, koska bulimia on vaikea sairaus. Ja tiedän, että me bulimikot sairaudestamme huolimatta haluamme pitää hyvää huolta terveydestä. Minulle kauniit, terveät hampaat ovat tärkeä asia.Kiitos paljon tiedoistasi! Ihanaa kun näilläkin keskustelupalstoilla on vielä noin vilpittömiä ihmisiä, jotka eivät vain mollaa :)
- kysyy.
kävin hammaslääkärillä kirjoitti:
Ja en yllytä täällä ketään oksentamaan. Tiedän kuitekin tosiasiat: täällä on paljon ihmisiä, jotka tulevat vielä oksentamaan, koska bulimia on vaikea sairaus. Ja tiedän, että me bulimikot sairaudestamme huolimatta haluamme pitää hyvää huolta terveydestä. Minulle kauniit, terveät hampaat ovat tärkeä asia.Mitä se hammaslääkäri tarkoitti kun sanoi, että "on hieman pitsiä..."?
Siis miltä tämä "pitsi" näyttää? - eroosio ilman bulimiaa
kysyy. kirjoitti:
Mitä se hammaslääkäri tarkoitti kun sanoi, että "on hieman pitsiä..."?
Siis miltä tämä "pitsi" näyttää?Tarkoittaa sitä, että hampaan reuna on rispaantunut. Hampaasta on irronnut ihan pieniä palasia, jolloin sen reuna ei ole enää sileä, kuten normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779