Meningeooma

leikkaus

Mulla todettiin kuukausi sitten hyvänlaatuinen isokokoinen meningeooma kasvain päässä. Kävin eilen kirurgin juttusilla ja se selosti kuinka se poistetaan mutta en muistanut kysyä kuinka kauan siitä joutuu olemaan sairaslomalla. Kellään kokemuksia ko leikkauksesta?

8

10404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiasta

      Sairasloman pituutta on etukäteen vaikea sanoa. Se riippuu siitä oletko ihan ok leikauksen jälkeen vai aiheuttaako leikkaus sulle jotain mikä haittaa toimintakykyäsi. Multa leikataan kasvain aivoista lähiaikoina ja sairaslomaa tulee minimissään 5 viikkoa,mutta koska todennäköistä on että vasemman puolen koordinaatio heikkenee hetkeksi niin loman pituus voi venähtää jopa 4 kuukauteen. Ja itse ainakin olen sellaisella alalla töissä missä ei ole varaa virheisiin joten siksikin pitää olla pää ihan kunnossa ennenkuin voi töihin palata.
      Mutta tosiaan, se vaihtelee.
      Onnea sinulle leikkaukseen!

    • todellakin vaihtelee.

      Itselläni leikattiin ko. kasvain helmikuussa, ja nyt vasta kokeilen normaalielämään palaamista sairaslomalta. Kasvaimen koko ja sijainti vaikuttavat leikkaukseen. Itselläni vahingoittui leikkauksessa näköhermo/silmän liikuttajalihas tuloksena on kaksoiskuvat joista ei tiedetä häviävätkö. Leikkaus on iso leikkaus, josta toipuminen vaihtelee viikoista kuukausiin.

    • marjattatu

      hei,
      minulta leikattiin iso meningeooma viime helmikuussa,sairaalassaolon piti kestää viikon ,mutta se kestikin 8 viikkoa ,minkä jälkeen 6 viikkoa sädehoitoja.sairaslomalla olen ainaskin vuoden loppuun.toivotan enkeleitä matkallesi,jos niitä ei olisi itselläni,niin tuskin olisin kulunutta vuotta jaksanut.

      • anonyymi

        Toivon, että löydät näiltä palstoilta kohtalotovereiden kirjoituksia / vertaistukea, joka auttaisi sinuakin jaksamaan.
        www.sosternet.fi ja www.p2.foorumi.info/aivokasvain/

        Kaikkea hyvää Sinulle!


      • sädehoitoa

        minultakin leikattiin iso meningeooma 2 vk sitten. pieni kasvohalvaus ylähuulen seudulla jäi. muuten voin jo hyvin. miksi sulle sädetystä jatkoksi, eikö meningeooma ole aina hyvänlaatuinen? toivon että vastaat koska olemme "samassa veneessä". ja miten nyt voit?


    • Tuutulullaa

      Minulla oli 10 viikkoa sairaslomaa meningeooman poiston jälkeen ja jatkoin perään vielä 4 viikkoa kesälomaa.Olin sen 10 viikon jälkeen vielä aika väsynyt ja vasen korva ja silmä oireilivat leikkauksen jäljiltä.Sairausloman tarve riippuu varmasti leikkauksen vaikeusasteesta ja yksilöllisestä paranemisvauhdista.

    • Anonyymi

      Minulla on todettu alle1 cm kokoinen meningoma ,mutta ei ole leikkausta suunniteltu.
      Tarvitsen suositusta hyvistäneurokirurgeista. Hus siirsi magneettia yli 6 kk .pelottaaja päätä särkee ajoittain.

      • Anonyymi

        Minullakin löydettiin tuollainen pikkuisen alle 1 cm meningeooma TT-kuvauksessa ja varmistettiin magneettikuvauksessa. Magneetin tuloksena todettiin mahdollisesti olevan hitaasti tai ei lainkaan kasvava meningeooma ja määrättiin kontrollikuvaus kahden vuoden päähän. Uusi TT-kuvaus tehtiin 2,5 vuoden kuluttua ja siinä todettiin ettei kasvain ollut kasvanut yhtään, joten ei enää jatkotoimenpiteitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      299
      3418
    2. 202
      2941
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2524
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      167
      1289
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe