tanskandoggi ja pienet koirat..?

pluto

onko kellään kokemusta tanskandogista ja pienestä koirasta (esim chihuahua)??miten tulee toimeen? tms..onko sattunut onnettomuuksia jossa pikku koira olisi satuttanut itsensä...ym..?

5

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anne-Doggi

      Sinulla on jo tällainen pieni koira, esim.chinhuahua, niin kannattaa vielä kaksi kertaa miettiä tanskandoggin ottamista.
      Dogit ovat luonteeltaan todella kilttejä ja ystävällisiä, mutta myös valtavan suurikokoisia. Nuorena dogit ovat myös melko villejä (tapauskohtaisia tietysti!) ja näin ollen voi pienemmät jäädä jalkoihin. Olen kuullut parilta ihmiseltä, miten on käynyt kun tuon kokoinen koira jää "hieman suuremman jalkoihin." (Nämä ovat kuitenkin olleet siis suoranaisia vahinkoja.)

    • Days

      tanskandoggimme oli siis noin 1,5v vanha kun päätin ottaa pikku koiran, no pitkän etsinnän tuloksena meille muuttikin sitten KAKSI pientä, eli venäjäntoy pariskunta, ikää n.2v. hyvin ollaan tultu toimeen vaikka pienet ei isoja aikaisemmin olleet nähneet eikä iso pieniä, mutta hetkeäkään ei ole tarvinnut pienten puolesta pelätä.

      täytyy kuitenkin muistaa että mitä tahansa saattaa tapahtua ihan vahingossa, kokoeroa on meilläkin 55kg....

      ja aina ei homma toimi välttämättä yhtä hyvin kuin meidän pesueessa, koirissa ja omistajissa on kuitenkin eroja,;)

      • ..hui

        Meidän pikkuinen neiti painaa ehkä 65. Hän on jo 8v eikä suostu puntarille.
        Hänen silmäterä ja ottotyttö on toy-tyttö, myöskin suoliksi venäläisiä. Tapasivat viime kesänä eka kerran, kun saatiin se toy-tyttö hoitoon heti pentuna. Kaikki meni upeasti, osaltaan tämän villiksen itsekkään luonteenkin takia. Hän kun vain päätti, että nukkuu doggimme sylissä ja sillä siisti! Ovat ylimmät ystävät. Elo sujuu rauhallisesti kun doggi on vanha ja rauhallinen ja 1v toy-tyttö painaa kuin pallosalama. :)


    • hauska pari...

      Meidän doggi poika täyttää marraskuussa 2 vuotta. Koira kuume iski, mutta halusin pikku koiran. Tutulla kasvattajalla oli sitten 5 kk vanha kääiöpiseri poika ja kuukausi sitten tämä pikku poika muutti meille... Loistavasti on mennyt, eli kumpikin ymmärtää jo, että koko eroa on, eli pikku koira ymmärtää väistää kun doggi saa juoksu "hepulin" metsässä ja doggi ymmärtää että hänen leikkikaverinsa on "hieman" pienempi kuin hän itse... Kerran on sattunut vahinko lenkillä kun vapaana juoksivat, että pinseri jäi jalkoihin, mutta ei sattunut mitään vakavaa. Mutta tietysti riippuu aivan koirista kuinka sopeutuvat, meillä oli onni että pojat ovat ystävystyneet erinomaisesti!! Katseita ne kyllä kääntää kun ulkona liikkuvat.. =)

    • unigeggo

      meidän doggi tuli erinomaisesti toimeen kahden kääpiösnautserin ja jack russelin kanssa.. russeliin meinasi hermo mennä, kun rääpäle oli vasta ½ vuotias :) mitään ei tehnyt mutta yritti jatkuvasti mennä pienempää piiloon :D en sitten tiedä miten doggi tulisi toimeen jos pieni koira olisi jatkuvasti saman katon alla(??) kaverituttavuus ainakin sujui moitteettomasti..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe