Tietääkös joku Hämeenlinnan seutuvilta paikkaa jossa voisi mittauttaa mitä tuollaisesta lähtee? Kaverini osti käytettynä noin vuosi sitten ja nyt alkoi mielenkiinnosta epäillä (kokeillut toista vastaavaa) että ei taida tämän hänen vehje olla aivan vakio.
Vai kuulostaako tämä normaalilta...7700 käytökseltä.
-Kierrokset vakiot 2600r/min
-Syöttöruuvin sinetti puuttuu
-putki vaihdettu isompaan ja suoraan
-vetää Machion 2,5m tasojyrsintä niin kevyesti että tiivistysjyrä lähes ilmassa heinäpeltoon vedettynä noin 25cm syvyyteen 5-6km/h tunnissa ja kierrokset pysyy 2100-2200 välillä. (805 valmetti ei vetänyt noilla asetuksilla edes liikkeelle tuota jyrsintä)
-Lämmöt nousee punarajalle/punaiselle vaikka jäähdytin puhdas
-kulutus mittari tunnilta jyrsimen edessä reilut 15 litraa
-ei kuitenkaan savuta
Kaverini tiesi että pitäisi olla 98hp ja 4,4 litrainen kone
Ford 7700 ja tehot
14
7509
Vastaukset
- vuosimalli ?
4.2 litran kone alkumalleissa vasta 80-luvun vaihteessa oli 4.4 litran kone.
Ei se kokoansa paremmin voi ainakaan kestää jostakin se porsii sitten lopuksi.
-SS- - farkku
on hänen mukaansa 81 mallinen eli tuo 4,4:n
hyvin ainakin hänellä toiminut sen 200 tuntia mitä on nyt vetänyt. Ihmetteli vaan että kun Fordin koneita kuullut haukuttavan "tehottomiksi" ja ainakin omaansa ollut yllättynyt.- eeeee
Kyllä siin voi olla helposti useampi kymmen heppaa yli. Luulis kuitenkin savuttavan ainakin jos "laitetaan polvilleen", tai lisättäessä hönkää. Jos tehoa paljon, ei kannata kyl paljoa repiä/ rykiä väkisin kovalla rasituksella. Tiedän yhdestä vastaavasta menneen perän sököks, ilmeisesti repimällä, kun jäi ensiks kiinni.
- NX-
140hv. turbo kuntoon suora pakoputki ruiskutusta lisää .Ei savuta kierrosherkkä vääntöä löytyy ja tehoa.Kestää kun ei aja liian pienillä kierroksilla.Polttoainetta kuluu 16-24 litraa/h.Lämpötila anturi on ehkä vaihdettu 4000 sarjasta,mittarin liikerata muuttuu laajemmaksi.Onko siinä erillinen moottoriöljyn lauhdutin jäähd.edessä
- Farkku
En muista mutta voi hyvinkin olla erillinen ainakin muistan että kaverillani on jo vanhemmassakin (vm.77) erillinen öljyn jäähdytin nokalla. Oletko itse saanut nuo tehot irti koneesta siis oikein mitattuna? ja kumpi kone tuo 4,2 vai 4,4?
- Farkku
Farkku kirjoitti:
En muista mutta voi hyvinkin olla erillinen ainakin muistan että kaverillani on jo vanhemmassakin (vm.77) erillinen öljyn jäähdytin nokalla. Oletko itse saanut nuo tehot irti koneesta siis oikein mitattuna? ja kumpi kone tuo 4,2 vai 4,4?
Onko kyseessä Nx ja jotain numeroita koska taitaa olla kaverillani sitten tuo sinun Ford.... eli tehotkin selvisi....heh heh
- NX-
Farkku kirjoitti:
Ostin 1981 toukokuu uuden Fordin, 4,4 litran kone, ehkä ensimmäinen suomessa. Kytkinpoljin siirretty n.22mm vasemmalle sekä n.30mm ylemmäs lisäosalla.Tehoa en mitannut,mutuperiaate.Rittävästi kuitenkin säädön jälkeen.Vaihdoin 1994 pois.
- Farkku
NX- kirjoitti:
Ostin 1981 toukokuu uuden Fordin, 4,4 litran kone, ehkä ensimmäinen suomessa. Kytkinpoljin siirretty n.22mm vasemmalle sekä n.30mm ylemmäs lisäosalla.Tehoa en mitannut,mutuperiaate.Rittävästi kuitenkin säädön jälkeen.Vaihdoin 1994 pois.
On vieläkin se pala siellä kytkimessä ja on muuten tosihyvä muutos verrattuna vakioon (siis se polkimen asento)
Niin muistatko mitä kaikkea on tehty koneeseen?
Syöttöä on ainakin lisätty
putki on vaihdettu mutta onko turboon tehty jotain koska on ainakin erimerkkinen mitä 77 mallisessa ja hieman erilailla kiinni.
Suuttimien avauspaineet?
öljynlauhdutin on nokalla erillään kuten kerroit.
ja öljynpaine mittari löytyy ylimääräisenä.
Oletko muuten asentanut sen ylimääräisen hydrauliikkaöljyn ulosoton? ja "hemmetin" ison paluuletkun jonka käyttötarkoitusta ihmettelin (ainakin se keneltä ostin ei tiennyt niistä mitään.)
Paljonko itse kerkesit ajaa tunteja koneeseen?
Minulle väitettiin että vajaa 800h kun on mittari vaihdettu (ainakin siis joku mittari) ja sen jälkeen oli 1700h mittarissa ja myyjä epäili että voisi olla "aikavähän" ajettu mutta totuuttahan ei tiedä.
Hyvin se on kaverillani pelannut ja on ollut rajussakin käytössä sekä renkaat on nyt jos en väärin muista 520/70 R38 eli vetoakin löytyy hieman erilailla. - NX-
Farkku kirjoitti:
On vieläkin se pala siellä kytkimessä ja on muuten tosihyvä muutos verrattuna vakioon (siis se polkimen asento)
putki on vaihdettu mutta onko turboon tehty jotain koska on ainakin erimerkkinen mitä 77 mallisessa ja hieman erilailla kiinni.
Suuttimien avauspaineet?
Oletko muuten asentanut sen ylimääräisen hydrauliikkaöljyn ulosoton? ja "hemmetin" ison paluuletkun jonka käyttötarkoitusta ihmettelin (ainakin se keneltä ostin ei tiennyt niistä mitään.)
Minulle väitettiin että vajaa 800h kun on mittari vaihdettu (ainakin siis joku mittari) ja sen jälkeen oli 1700h mittarissa ja myyjä epäili että voisi olla "aikavähän" ajettu mutta totuuttahan ei tiedä.
Hyvin se on kaverillani pelannut ja on ollut rajussakin käytössä sekä renkaat on nyt jos en väärin muista 520/70 R38 eli vetoakin löytyy hieman erilailla.Turbo "alkureräinen" korjattu 500h kohdalla ja huolella,ahtopaine hyvä.Ölynpainemittari melkein uutena.Hydr.ulosotot,toinen perinteinen "kippiliitin toinen vapaa paluu voitelupiiriin.1994 lähtiessä 5700h. Renkaat oli Michelin vyöt
- Farkku
Farkku kirjoitti:
Suuttimien avauspaineet?
Hyvin se on kaverillani pelannut ja on ollut rajussakin käytössä sekä renkaat on nyt jos en väärin muista 520/70 R38 eli vetoakin löytyy hieman erilailla.Juu no mittari on sitten vaihtunut kokonaan koska tuskin on sentään ympäri ajettu, Kone tuntuu olevan kunnossa tai ei ainakaan kolise mistään tiedä sitten miten on remontoitu, mutta ilmeisen vähän on availtu mistään tai ainakin kaverini kertoi niin kun oli perushuoltoja tehnyt, jos siis on sama kone edelleen.
- Farkku
Farkku kirjoitti:
Juu no mittari on sitten vaihtunut kokonaan koska tuskin on sentään ympäri ajettu, Kone tuntuu olevan kunnossa tai ei ainakaan kolise mistään tiedä sitten miten on remontoitu, mutta ilmeisen vähän on availtu mistään tai ainakin kaverini kertoi niin kun oli perushuoltoja tehnyt, jos siis on sama kone edelleen.
On muuten tainnut olla sitten käyttämättä sen kymmenen vuotta koska Michelinit oli vaihdettu pois kun kaverini oli tehnyt kauppoja.
Muuten jos et etukumeja vaihtanut ovat vieläkin ilmeisesti alkuperäiset. - NX-
Farkku kirjoitti:
On muuten tainnut olla sitten käyttämättä sen kymmenen vuotta koska Michelinit oli vaihdettu pois kun kaverini oli tehnyt kauppoja.
Muuten jos et etukumeja vaihtanut ovat vieläkin ilmeisesti alkuperäiset.Eturenkaat G-Y 11.00-16 minulta lähtiessä.Ruiskutuspumppu on isoelementinen ,korjattu n.300h kohdalla.Katsoppa numerot pumpusta jos tarvitsee korjata.Ruiskutusennakko 28*.
- tape
Turbokoneessa voi tulla syötön lisäyksellä raju tehon nousu, ja joku paikka pettää varmasti.
Puoli kierosta syöttöruuvia kiinni on jo paljon.
Itse etsin 7700 sopivan tehon lisäyksen ruuvia vähän kerrallaan kiertäen ja kokeillen.
Täytyy myös huomioida että ruiskutus annosta lisätessä ruiskutuksen alkaminen muuttuu vähän aikaisenmaksi, savutus ei siten aina lisäänny.
Kannattais varmaan hieman vähentää syöttöä, ellei sitten kysymys ole pelkästä lelusta.
Kuutoskoneet on tehty viritettäväksi : )- juba75
fordiin voi laittaa syöttöä niin paljonko ruuvista saa sillä se kestää kyllä. 25v kokemus itsellä 113hv:n ford
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760